Vai toyota! 2010 kun tuli tilanne, että joudun ajamaan yhden lisää ostetun firman vuoksi 350km/sivu viikottain, niin arvoin hetken että ostanko uuden korollan, vai katselenko jonkun mukavemman käytetyn premium kulkuneuvon saksasta...ja niin haippasin heti alkuvuodesta 2010 -03 vuoden S-mersun 320CDI koneella ja valinta kohdistui ns. mukavuus painotteisesti varustettuun yksilöön. Autolla oli ajettu 147tkm. Nyt 9 vuotta ja vähän vajaa 500 000km ajettuna ei kyllä kaduta yhtään....mitään normaalista kulumisesta poikkeavaa ei ole tarvinnut tehdä ja mersu rullaa edelleen moitteetta Eikä ole hinattu, eikä lavetilla kuskattu.steami kirjoitti:Ilmeisesti moottorina nokivasara, vai onko pensakone? Yleensä bensiinikäyttöisiin autoihin ei tarvitse Webastoa laittaa. .. Toyotan dieselmoottori toimii niin hyvällä hyötysuhteella, että moottori ei tuota lämpöä riittävästi pitääkseen sisätilat lämpimänä talvipakkasilla.Nuffield kirjoitti:Joo en tiedä voittokulusta, pari huomiota rocollasta. Jousitus on todellakin pintakova, kaikki pienet montut tuntuu ratissa ja pers..ssä. Ilmanvaihto on surkea, yksin ajaessa pysyy kohtuudella lasit sulana mutta jos on kaksi tai enempi niin takalasit ei sula lainkaan näillä pakkasilla. Takana istuessa jalat jäätyy ja pää sulaa. No, yksin pääsääntöisesti ajelen niin ei haittaa. Webaston avulla joka vakiovaruste lämmintä kuitenkin riittää. Kulutuksesta iso plussa, 4.7l satasella pitää sisällään pari kylmäkäynnistystä 20 asteen pakkasesta. Vielä ei ole löytynyt yhtään vikaa parin päivän jälkeen ja kaikki vähäiset varusteet toimii mitä autossa on
Kuten oletkin jo huomannut, polttoaineen kulutus on tosi pieni.
Vaikka nuo kertomasi huomiot ovat totta, on kuitenkin huomattavasti edullisempaa ja mukavampaa liikkua ko. autolla siten, että se kulkee omin voimin.
Ehkä on kuitenkin sellaisia ihmisiä, jotka tykkäävät liikuttaa autoansa hinurin lavetilla mieluummin. Onhan se helpompaa, kun ei tarvitse itse ajaa..
Tuo hinauslista kertoo Toyotan luotettavuudesta paljon.
Maksoin autosta veroineen 28t€, eli lähelle sama mitä uusi korolla, ja nyt pikaisella katselulla tämä on edelleen aivan samoissa hinnoissa mitä pyydetään 2010 vuoden korollasta....mutta se mitä sain AUTOA samalla rahalla, on jotain aivan muuta....on lämpimät jalat ja päät kaikilla paikoilla, on automaatti-ilmastointia edessä ja takana aurinkosensoreineen (säätää automaattisesti jäähdytystä sieltä missä kuuminta), webasto, sähköpenkit muisteilla + etupenkkien jäähdytys + hieronta + G-voima avustimet + ilma-avusteisia säätöjä riittävästi (reisituki, alaselkä, ristiselkä, yläselkä takaa & sivuilta), istuinlämmittimet kaikilla paikoilla tietenkin, lämmitettävä ja kaikkiin suuntiin sähköisesti säädettävä ohjauspyörä, lämmitettävä tuulilasi, turvatyynyjä kaikille suunnille + vöiden, ikkunoiden, penkkien ja kattoluukun törmäys ennakoinnit, hätäjarrutehostin, mukautuva ja säädettävällä etäisyydellä varustettu vakionopeussäädin jarrutuksineen, nahkasisustaa, automaattisesti himmenevät peilit, pysäköintitutkat näyttöineen edessä ja takana, kiinteä navi, tv, kiinteä puhelin hands-free toimintoineen, bose-sound system 9 kaiuttimella vahvistimineen ja 6levyn cd-vaihtaja + ulkopuolisen äänen liitin, uv-suojatut tummennetut tupla ikkunat, sähköinen takalasin verho, ilmajousitus, etäkäytettävä takaluukku, bi-xenon valot, automaattisesti koria vasten kääntyvät + peruuttaessa itsestään säätyvät peilit, sähköisesti piiloon kääntyvä vetokoukku, kolmiasentoinen säädettävä iskunvaimennus, imuovet (itsestään sulkeutuvat, eikä tarvi paiskia), avaimeton käyttö....ja paljon muuta mitä ei nyt edes muista, mm. saattovalot ja peileissä kohdevalot ovet avatessa ym. jäähdytettyjä säilytyslokeroita
Se on ainakin tullut merkille pantua, että on mahottoman mukava kun jopa oviverhoukset lämpiää näin talvella, eikä tarvi perkule palella hohkaavien ovienkaan takia, eli auto on oikeasti lämmin aivan joka puolelta, eikä niin että naama paistuu mutta kaikkialle muualle on kylmä. Ergonomia kaikilla osa-alueilla erittäin mukava. Hiljaisuus on myös minulle tärkeä juttu ja sitä löytyy, koska haluan keskittyä pitkillä siirtymillä mielimusiikkiini konserttitason ympäristössä, enkä tuulen suhinoihin ja nastan ropinoihin Tehoa näin "optimoituna" 250hv silti todellisen kulutuksen pysyessä matka-ajossa 6 nurkissa....että sitä minä vaan, että mistä minä nyt sitten jäin paitsi, kun en sitä korollaa ostanut?
Ainut mikä näissä harmittaa, on ruoste...ja tämänkin käytin heti "uutuuttaan" alustan ruostesuojauksessa ja löytyy orastavaa kukkaa nytkin takaa lokasuojan kaarista ja joitain pisteitä ovien alareunoista, mutta SILTI
Eikä ole kyseessä mikään "yksilö" vaan näitä samoja oli mm. isälläni uuden karheana ja sedälläni kaksi vastaavaa uutena yhtäaikaa, eikä niissäkään missään ollut mitään isompia vikoja (sedällä toisessa meni useampi takailmajousi muutaman vuoden aikana, mutta käyttö oli aika raakaa ison perävaunun ja huonojen teiden vuoksi?)