Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
steami

Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja steami »

Tämä tieto tuli TV - uutisista tänään
Kuulinko oikein:

Viime vuoden myydyin auto oli Nissan Qashqai.

Toiseksi tuli Joku Skodan malli.

Kolmanneksi tuli Toyota Yaris.

Automerkkinä Toyota löi tietenkin kaikki, kuten pitääkin olla. Toyota on ykkönen!

Ostan aina autoni käytettynä. Korjaan ja huollan autoni itse. Ei se köyhyys synti ole, mutta kyllähän se vähä nolottaa..

Seuraava auto tähän taloon on mitä luultavammin Nissan Qashqai.

Nimim: Minulla on Yaris
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

En osta Tojotaa enkä kaskaita.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
steami

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja steami »

Matsikka kirjoitti:En osta Tojotaa enkä kaskaita.
Perustele?

Miljoona kärpästä EI voi olla väärässä, että paska on hyvää... :-)
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

steami kirjoitti:
Matsikka kirjoitti:En osta Tojotaa enkä kaskaita.
Perustele?

Miljoona kärpästä EI voi olla väärässä, että paska on hyvää... :-)
Meillä on jo 2 autoa, ei tarvita enää.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
8400
Viestit: 9802
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Enkä minä.
SamiT
Viestit: 6789
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Qashqai on sellainen nykyajan Corolla, se on juuri sopivasti muotoiltu ja rakennettu että se ei aiheuta suuria tunteita puoleen eikä toiseen, siitä ei ehkä autona mitenkään hurjasti innostu mutta se ei herättäne kansan syvissä autoja ostavissa riveissä suurempia vihan tunteitakaan jolloin valinnan kohdistuminen kyseiseen malliin on helppo perustella eikä sitä juuri kukaan lähde kyseenalaistamaankaan. Ei ole kyllä oma juttu mutta ymmärrän erittäin hyvin auton suosion.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
tapsa
Viestit: 3885
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 8:46 am
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja tapsa »

Kumma juttu, mutta eniten ostomielessä minua kiinnostaa ne autot, joita ei ole myyntilistojen ihan alkupäässä.
En kyllä loppupäästäkään valitse. Siellä on Fiiattia ja Ferraria.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

tapsa kirjoitti:Kumma juttu, mutta eniten ostomielessä minua kiinnostaa ne autot, joita ei ole myyntilistojen ihan alkupäässä.
En kyllä loppupäästäkään valitse. Siellä on Fiiattia ja Ferraria.
Mua ei myöskään hetkauta mikä auto kiinnostaa suomalaisia, ei oikein traktoritkaan mutta sinänsä hyvä että Valtra on keulilla.

Tuntuu että suomalaisia kiinnostaa muuttaa kaupunkeihinkin, ja mennä johonkin kaukoidänmaihin lomalle. Mua ei kiinnosta kumpikaan.

Mulle pitäis matkakulujen lisäksi lyödä käteen 1000 € että lähtisin Thaimaahin.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
aarne
Viestit: 1860
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja aarne »

Onhan tuota molemmilla merkeillä niin nissanilla kuin toitsilla makoisia laitteita mutta ei tarvihe tällä kukkarolla niitä uusia ainakaan hätyytellä: Nissan Titan hinnat alkaen 56370 alv0. Ja isolle 200 Land Cruiserille en edes suomen hintaa äkkiseltään löytänyt mutta lie ainai tuplat.
Muitapa malleja ei noilta merkeiltä oikein omaan makuun löydykkään. No jotain japanian malleja voisi olla mutta ei niin kovin kuitenkaan kiinnosta, ja gtr taisi olla se menevämpi tatsuni mitä suomessakin nykyisin myyvät mutta ei oikein käyttöauto viimesen päälle semmonen.
Olihan sitä ennenkin patrollit ja isot cruiserit 61, 80 ja 100 jotka aina olleet käypäisiä laitteita.
Mutta qashqait ja aurikset ja muut naurikset jääkööt muille, ei sytytä yhtään.
Tuo kaukomatkailun innon puutteen kyllä tunnistan hyvinkin, kanada vois olla mukava maa joskus käydä mutta eipä niin kova polte sinnekkään. Mielummin ostan vaikka vähän paremmat peräöljyt.
Mika 82
Viestit: 7892
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Ei mua nykyinen kulkinekaan säväytä, mutta halpaa ajoa. Irlanti ja japani jotenkin kiinnostaisi käydä joskus.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Jammu
Viestit: 22701
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Uudet autot ja ulkomaat kiinnostaa yhtä paljon kuin urheilu. Ei yhtään.

Käskai ei tietty enää oo uusi malli ja hyvä auto se on. Mut nelikko ja iso pata olis hyvä siinä.

Työkaveri osti silloin kun qasqai tuli vajasvetoisen bensalla. Ei ollutkaan kovin tyytyväinen etenemiseen ja sen lisäksi oli kolinaa jota ei saanut takuu huollossa pois.

Toinen tuttu osti kanssa ja pian vaihtoi tdi koneiseen nelikkoon jonka jälkeen hänellä ollut jo kaksi uutta qasqaita.
Suomi kuuluu länsimaihin
Sähkömasinisti
Viestit: 1114
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:42 pm
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja Sähkömasinisti »

Sattui tilaisuus ajella uudella Qashqailla jossa oli uusi 1.3 moottori. Tehoa tuosta Nissanin keulalla oli puristettu 160hp. Samaa konetta löytyy myös Mersun keulalta jossa teholukema on suurimmillaan 165hp, kuulema sama kone löytyy myös Rellusta ainakin tulevaisuudessa. Kyseessä pitäisi olla aidosti Mersun kanssa yhteistyössä suunniteltu moottori ja ainakin ominaisuuksiltaan tuo oli parasta mitä näissä pikkuturboissa on kohdalle osunut. Erittäin hyvä reagointi kaasuun ja ei sellaista "jyristystä" kuin näissä VW koneissa.
Varmaan hyvä auto ikääntyvälle väestönosalle joka arvostaa korkealla olevaa istuinta ja hyvää näkyvyyttä. Kun hintakin on varsin maltillinen niin en yhtään ihmettele, että autoa myydään suomessa paljon. Eikä se korkea maavarakaan ole huono asia ainakaan kun lunta on kadut pullollaan kuten tänäkin aamuna.
Mystiikka on tiedon rajallisuutta.
stls
Viestit: 1076
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja stls »

Olikos se tuo uusi 1.3 moottori, missä Rellu on suunnitellut alakerran ja Mersu yläosan. Yhdistetty molempien parhaita osaamisalueita kuulemma. Valmistetaan molempien konsernien tehtailla.

Qasqai on ollut aiemminkin suosittu, niin suomessa kuin maailmallakin. Katumaastureilla on nyt kova kysyntä, kolmasosa myydyistä autoista on katumaastureita Suomessa.
kalvaana
Viestit: 7335
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Minä voisin ihan hyvin ostaa Toyotan, kunhan Skoda on ajettu paaliin. Uusi Corolla voisi olla oikein hyvä vaihtoehto.
Mulla on ollu kolme Mersua, Nissani, pari Foordia, Opel, Lada, Warre, Fiat, Volkkari, Skoda. Lähipiirissä on useampikin Toyota ja kyllä täytyy todeta, että huolettomimmat kilometrit on näillä Toyota-kuskeilla ollut. Kaikki autot on nykyään ihan hyviä ajettavia Suomen nopeuksille kuitenkin. Minä arvostan kuitenkin eniten luotettvauutta, edullisia kokonaiskustannuksia, hyvää lämmityslaitetta.
Nissan Qashgai ei ole minun makuun. Auto on suuri päältä, pieni sisältä, onneton tavaratila, kallis rengaskoko ja ainakin nuo pienet bensa-koneet olleet hengettömiä. Uudesta Mersun yhteistyömoottorista ei ole kokemusta. Taitaa vaan olla niin, että Nissanin rahoituspaketti on tehty niin houkuttelevaksi, että kauppa käy sen takia.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja tommi »

En kyllä ostaisi kaskaita minäkään.

Enkä uutta sitikkaakaan. Uusi malliston on niin tylsä, että taitaa koko merkki kadota.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
Sorvaaja
Viestit: 1900
Liittynyt: Pe Tammi 05, 2007 8:38 pm
Paikkakunta: Salonseutu
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja Sorvaaja »

Tuossa yhtenä päivänä tuli radiosta juttu katsastuksessa hylätyistä autoista. Autot olivat vuosimallia 2014 ja sielläkin oli Nissan Qashgai ihan keulilla. Häntäpäätä piti Skoda Octavia.
steami

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja steami »

Sorvaaja kirjoitti:Tuossa yhtenä päivänä tuli radiosta juttu katsastuksessa hylätyistä autoista. Autot olivat vuosimallia 2014 ja sielläkin oli Nissan Qashgai ihan keulilla. Häntäpäätä piti Skoda Octavia.
No sehän tässä ihmetyttääkin! Vanhemmat Qashgait loistivat katsastustilastoissa vähävikaisimpina vuosikausia.
steami

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja steami »

Matsikka kirjoitti:
steami kirjoitti:
Matsikka kirjoitti:En osta Tojotaa enkä kaskaita.
Perustele?

Miljoona kärpästä EI voi olla väärässä, että paska on hyvää... :-)
Meillä on jo 2 autoa, ei tarvita enää.
Entäs sitten, kun nämä kaksi autoa pitää paaliin laittaa? Mikä on sitten automerkki, jos jollain pitää kuitenkin päästä liikkumaan?
steami

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja steami »

8400 kirjoitti:Enkä minä.
Perustele?
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

steami kirjoitti:
Matsikka kirjoitti:
steami kirjoitti:
Matsikka kirjoitti:En osta Tojotaa enkä kaskaita.
Perustele?

Miljoona kärpästä EI voi olla väärässä, että paska on hyvää... :-)
Meillä on jo 2 autoa, ei tarvita enää.
Entäs sitten, kun nämä kaksi autoa pitää paaliin laittaa? Mikä on sitten automerkki, jos jollain pitää kuitenkin päästä liikkumaan?
Voi olla samat merkit jotka tähänkin asti.
Tuskin Japsi.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Ratty, teemu272 ja 40 vierailijaa