Banjon irroitus Valmet 6300
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Elo 03, 2018 9:43 pm
- Viesti:
Banjon irroitus Valmet 6300
Valmetissa Jaken runkosovitteet missä metsäkuormain kiinni. Peräöljyjen mukana tuli ylimääräistä rautaa, ainakin lukitussokan palasia eli banjo pitää irrottaa. Onko kellään kokemusta että sopiiko banjo lähtemään pois jos irrottaa vaan sovitteiden pukin banjon päältä? Tilaa ei kovin paljoa ole, hyttiä ainakin joutuu nostamaan.
-
- Viestit: 9772
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Ota koppi pois, lähtee helposti. Sitten on tilaa työskennellä.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Elo 03, 2018 9:43 pm
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Toiselta puolelta banjo jo vaihdettu aiemmin, silloin kuormain oli irti niin ei suurempia ongelmia. Mietityttää vain että sopiiko akseli tulemaan tarpeeksi ulospäin ennenkuin ottaa kiinni välirungon tuppeen kiinni.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Elo 03, 2018 9:43 pm
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Olisiko ideoita millä voisi varmistaa että planeetankannattimen tapit pysyisivät kiinni? Kaikki kolme tappia oli irti kun lukitussokka oli pätkinä.Purkuosana täydellinen banjo hommattu, mietityttää vaan minkä aikaa siinä lukitus kestää. Sama rakenne ilmeisesti ollut ainakin jo -05 sarjassa.
-
- Viestit: 9772
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Mikähän tämä banjo on? Lonkka?
-
- Viestit: 6788
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Paljonko tunteja on jo ajettu kun tämmöistä vikaa ilmenee?
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe Elo 03, 2018 9:43 pm
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Tunteja n.8500. Toiselta puolelta lukitussokka hepattu hitsillä kiinni jo reilu 1000h sitten kun toisesta päästä puuttui pätkä. Silloin varsinainen remontin syy oli halkeama akseliputkessa. Taka-akseli joutuu aika tiukille kun rungossa kiinni Kronos 5010 puutavarakuormain.
-
- Viestit: 820
- Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 11:38 pm
- Paikkakunta: Kalvola
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Oliko tämä siis se sellainen rakenne jossa planeettapyörien akselitapeissa yhdellä sivulla ura, ja yksi iso lukkorengas pitää kaikki 3 paikallaan. Sukulaisen V8000ssa irtosi lukkorengas ja tappi alkoi jauhaa hitua kotelosta öljyyn. Se korjattiin muistaakseni uusilla tapeilla joissa ura ympäri, eli tappi saa vaikka vähän pyörähtää niin lukkorengas pysyy silti paikallaan.
Joissakin versioissa mielestäni joka tapilla oma lukkorengas joka pitää paikallaan.
Joissakin versioissa mielestäni joka tapilla oma lukkorengas joka pitää paikallaan.
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Olettaisin vetoakselikoteloksi.8400 kirjoitti:Mikähän tämä banjo on? Lonkka?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 3834
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 12:30 pm
- Paikkakunta: Keskeinen Pohojammaa
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Meilläpäin ronkka, Akselikotelo/-runko vois olla tieteellinen nimi.Osmo_ kirjoitti:Olettaisin vetoakselikoteloksi.8400 kirjoitti:Mikähän tämä banjo on? Lonkka?
Banjolla tarkoitetaan perämurikan koteloa, onhan se banjon näkönenki vähä.
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Eiks Lapinlahden Linnutkin laulanut että "miksi asioista ei puhuta niiden omilla nimillä"
Kynkkä=nostovarsi
Banjo=akselikotelo
Paalu=tolppa (ei paali)
Ja mitänäitänyton.
Kynkkä=nostovarsi
Banjo=akselikotelo
Paalu=tolppa (ei paali)
Ja mitänäitänyton.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 820
- Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 11:38 pm
- Paikkakunta: Kalvola
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Eli olisiko osa oikeammin trumpetti kuin banjo, tätä jo eilen mietin mutta vastasin kuitenkin ottamatta kantaa terminologiaan. Akseliputki tuo kai voisi olla.
Mutta yhtäkaikki, se on painajainen jos banjo menee poikki taikka kartaani porsii mäkeen, jälkimmäinen opittiin viimeistään Latelasta...
Mutta yhtäkaikki, se on painajainen jos banjo menee poikki taikka kartaani porsii mäkeen, jälkimmäinen opittiin viimeistään Latelasta...
-
- Viestit: 1076
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Loppuu soittohommat jos menee banjo poikki... Soittimia molemmat, banjo ja trumpetti. Autossa tai kuorma-autossa voi taka-akseli olla niin kuin kaksipäinen banjo. Banjoliitin on jo liki soittimen mallinen. Valtra käyttää nimitystä akseliputki, joten olkoon virallinen ja akselikotelo kyllä menettelisi. Englannissa trumpet housing on yleinen termi samalle osalle.
-
- Viestit: 10654
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Ronkka eli portaalikotelo eli peräkotelon ulkopuolisen lieriövähennyspyörästön kotelo? Jos on planeetta-alennusvaihde akseliputkessa, niin se ei ole kumpaakaan. Banjo on tosiaan banjo, eli se perämurikan kotelo, joka tosin muistuttaa traktorissa banjoa aika heikosti; auton akselissa paljon kuvaavammin.masankp kirjoitti:Meilläpäin ronkka, Akselikotelo/-runko vois olla tieteellinen nimi.Osmo_ kirjoitti:Olettaisin vetoakselikoteloksi.8400 kirjoitti:Mikähän tämä banjo on? Lonkka?
Banjolla tarkoitetaan perämurikan koteloa, onhan se banjon näkönenki vähä.
Alkaa olla jo öljynlauhduttimen kaltainen vääntö oikeasta termistä.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
- Matsikka
- Viestit: 16179
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Jup, banjo on jäykän aksilan keskimuhkura josta voi tehrä banjon.masankp kirjoitti:Meilläpäin ronkka, Akselikotelo/-runko vois olla tieteellinen nimi.Osmo_ kirjoitti:Olettaisin vetoakselikoteloksi.8400 kirjoitti:Mikähän tämä banjo on? Lonkka?
Banjolla tarkoitetaan perämurikan koteloa, onhan se banjon näkönenki vähä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Banjon irroitus Valmet 6300
Ei se mikään öljynlauhdutin oo. Turbolta tulevasta öljystä oliko 80% on kaasua, mutta jos jäähdytyselementti on pääpainelinjassa ja siellä kiertää neste, se on jäähdytin.jiipee kirjoitti:Ronkka eli portaalikotelo eli peräkotelon ulkopuolisen lieriövähennyspyörästön kotelo? Jos on planeetta-alennusvaihde akseliputkessa, niin se ei ole kumpaakaan. Banjo on tosiaan banjo, eli se perämurikan kotelo, joka tosin muistuttaa traktorissa banjoa aika heikosti; auton akselissa paljon kuvaavammin.masankp kirjoitti:Meilläpäin ronkka, Akselikotelo/-runko vois olla tieteellinen nimi.Osmo_ kirjoitti:Olettaisin vetoakselikoteloksi.8400 kirjoitti:Mikähän tämä banjo on? Lonkka?
Banjolla tarkoitetaan perämurikan koteloa, onhan se banjon näkönenki vähä.
Alkaa olla jo öljynlauhduttimen kaltainen vääntö oikeasta termistä.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit