Valmet 702

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Mitäpä pitäisi tarkemmin silmäillä, jos tuollaista takapotkuvalmettia lähtisi etsiskelemään. Olisko tuollaisesta 240 leveän nostolaitesovitteisen niittomurskaimen veturiksi?
Leukkumies
Viestit: 761
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Leukkumies »

Miksei siitä 240 niittomurskaimen eteen ole kun valitsee vaan tarpeeksi pienen pykälän ettei ala lämmetä, saattaahan se vasen takarengas olla tieten hieman kevyenä nostolaitemurskaimen kanssa. S-malli ois paree, siinä voima riittää tai miksei jopa 1102, ei ole paljon kankeampi takapotkuna. Tiedä sitten miten 702 nostolaitteen länget kestää varsinkin siirtoajossa murskaimen kanssa, varovasti pitää tiellä ajaa on meinaan aikas köykänen systeemi, myös nyppimistaipumusta tahtoo vanhemmiten olla nostolaitteessa. Syöttöpumppu sais olla mieluummin Minimecki kuin se Palli ja etuakseli uudempi malli läpimenevällä ohjaussylinterin varrella olisi parempi, toki vanhempikin malli poikittaisella ohjaussylinterillä ihan ok kun sattuu ehjä olemaan. Taisi olla että vaihteiston öljynsuodatinta kannatti raottaa että näkee kiertääkö siellä öljy, vaihteisto noissa vähän heikko lenkki muutenkin, vaihdekepin keskitysjousen myös hyvä olla kunnossa.
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Kiitoksia vinkeitä. Onko miten paha rasti vaihtaa kampiakselin etupään stefa? Näyttää tiputtavan reilusti etupäästään ainakin tuo 702 mitä kävin katsomassa. Jarruja ei ollut toisella puolen juuri ollenkaan, lie ilmaa tai nesteet karanneeet sylinteristä. Poljin ainakin lasahti pohjaan ilman mitään vastetta
poweri
Viestit: 3114
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja poweri »

Ainakaan järeän Cabe 250 finlandian eteen siitä ei ole pelkästään painon vuoksi uudemmat painaa yli tonnin siellä kaukana varsissa ja sivussa. Heppaheinää sillä voi ajaa kevyesti mutta kunnollinen tuuhea heinä puna-apilamassa sammuu siihen paikkaan tai sitten mentävä niiiin hiljaa ettei työstä tule mitään. 702 vastaa painoltaan 6610 fordia ja kokeilin perään niin ei voi turvallisesti työskennellä laite sivussa.
Ennen kuin valmet miehet pillastuu olen murskannut tuollaisella Cabella 8000 sarjan vallulla 160hv vireessä niin kyllä kostea apilamassa laittoi valtran kierrokset notkahtaa samoin teki TeeWee fordsonni kun heinäapiloita murskasin. Ei sinne mitään 80-90hv mopoja kannata viedä.
Nämä siis vain omia kokemuksia eikä välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Kohta joku pohojanmaalta sanoo että tollanen Cabe mänöö kevyesti 135 fergulla 14kmh puna-apilaan.
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Krone 242 olen 75hv Deutzilla tähän asti apilaheinää niittänyt. Nippa nappa teho riittää tasaisella. Ylämäkeen ja pehmeämmillä pelloilla saisi olla enemmä tehoja. Saattaa tosiaan olla, ettei paino riitä 702 Vallussa, vai menisikö vannepainoja lisäämällä?
EKo
Viestit: 4545
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja EKo »

Leukkumies kirjoitti:tai miksei jopa 1102
Jos vaan saat käsiisi 1102:n niin osta ja unohda 702.
Tuo isoveli on kaikessa ihan eri planeetalta. Se on oikeasti hyvä traktori.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
12441
Viestit: 459
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2009 7:30 pm
Paikkakunta: JIK-Peruspalveluliikelaitos-kuntayhtymä
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja 12441 »

poweri kirjoitti:Ainakaan järeän Cabe 250 finlandian eteen siitä ei ole pelkästään painon vuoksi uudemmat painaa yli tonnin siellä kaukana varsissa ja sivussa. Heppaheinää sillä voi ajaa kevyesti mutta kunnollinen tuuhea heinä puna-apilamassa sammuu siihen paikkaan tai sitten mentävä niiiin hiljaa ettei työstä tule mitään. 702 vastaa painoltaan 6610 fordia ja kokeilin perään niin ei voi turvallisesti työskennellä laite sivussa.
Ennen kuin valmet miehet pillastuu olen murskannut tuollaisella Cabella 8000 sarjan vallulla 160hv vireessä niin kyllä kostea apilamassa laittoi valtran kierrokset notkahtaa samoin teki TeeWee fordsonni kun heinäapiloita murskasin. Ei sinne mitään 80-90hv mopoja kannata viedä.
Nämä siis vain omia kokemuksia eikä välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Kohta joku pohojanmaalta sanoo että tollanen Cabe mänöö kevyesti 135 fergulla 14kmh puna-apilaan.
Senverran täältä pohjanmaalta pitää sanoa, että muut puhuu niittomurskaimesta niin toveri poweri lausuu piennarmurskaimesta. Ne on eri koneita
Jammu
Viestit: 22710
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Mitä tossa tutulla tuon kokoinen nm niin en näkisi estettä jos sen koneen ilmaan saa ja teho riittää sekä nokka pysyy maassa.
Suomi kuuluu länsimaihin
poweri
Viestit: 3114
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja poweri »

12441 kirjoitti:
poweri kirjoitti:Ainakaan järeän Cabe 250 finlandian eteen siitä ei ole pelkästään painon vuoksi uudemmat painaa yli tonnin siellä kaukana varsissa ja sivussa. Heppaheinää sillä voi ajaa kevyesti mutta kunnollinen tuuhea heinä puna-apilamassa sammuu siihen paikkaan tai sitten mentävä niiiin hiljaa ettei työstä tule mitään. 702 vastaa painoltaan 6610 fordia ja kokeilin perään niin ei voi turvallisesti työskennellä laite sivussa.
Ennen kuin valmet miehet pillastuu olen murskannut tuollaisella Cabella 8000 sarjan vallulla 160hv vireessä niin kyllä kostea apilamassa laittoi valtran kierrokset notkahtaa samoin teki TeeWee fordsonni kun heinäapiloita murskasin. Ei sinne mitään 80-90hv mopoja kannata viedä.
Nämä siis vain omia kokemuksia eikä välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Kohta joku pohojanmaalta sanoo että tollanen Cabe mänöö kevyesti 135 fergulla 14kmh puna-apilaan.
Senverran täältä pohjanmaalta pitää sanoa, että muut puhuu niittomurskaimesta niin toveri poweri lausuu piennarmurskaimesta. Ne on eri koneita
Mutta monitoimimurskaimena kaupitellaan ja syö mitä vaan eikä ole heti paskana. Syö se lepikkoa ja heinää eri muodossa hyvällä ruokahalulla. Kevyeen räpättimeen tuota ei vieläkään kannata kytkeä.
Toki voi olla murskia erilaisia mutta kyllä täälläpäin ajetaan vasaraterillä heinää yleisesti. Eiks lautasniittokone ole kaikkein paras menee 60hv hienosti ja kevyt.
TTS
Viestit: 391
Liittynyt: Su Kesä 13, 2010 12:46 pm
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja TTS »

Rokressi kirjoitti:Kiitoksia vinkeitä. Onko miten paha rasti vaihtaa kampiakselin etupään stefa? Näyttää tiputtavan reilusti etupäästään ainakin tuo 702 mitä kävin katsomassa. Jarruja ei ollut toisella puolen juuri ollenkaan, lie ilmaa tai nesteet karanneeet sylinteristä. Poljin ainakin lasahti pohjaan ilman mitään vastetta
Tuosta stefasta en osaa sanoa, mutta jos jarrut meinaa kunnostaa niin hommaa sylinteri kamppeet valtralta. Tarvike sylkät on p.skoja olen niihin joskus sortunut. Ja kun jarrut kerran kunnostaa niin silloin kannattaa uusia kerralla kaikki sylkät, kuulat ja kupit, paisuttimen jouset, levyt, jarruakselinstefat ja ne isot prikat sinne jarrujen säätöpulttien alle kun ne monesti halkeevat ja putoovat vanhemmiten. Tämä vinkki tulee oman kokemuksen pohjalta. 702S 4WD on tuolla tallissa talven ajoja vartoomassa sekä uutta lämmityslaitteen puhaltimenkoteloa.
8400
Viestit: 9803
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja 8400 »

No ei 8400 ole kyllä voima loppunut ikinä caben kanssa, siinä tosin on oikeaa voimaa. Mutta joo ei se kyllä 702 perään ole, johan se kaatuu jos ojan reunaan ajaa.
poweri
Viestit: 3114
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja poweri »

8400 kirjoitti:No ei 8400 ole kyllä voima loppunut ikinä caben kanssa, siinä tosin on oikeaa voimaa. Mutta joo ei se kyllä 702 perään ole, johan se kaatuu jos ojan reunaan ajaa.
Ei kukaan ole mistään loppumisesta puhunutkaan vaan kun alat todella sankkaan rätisevään apilaan syöttää se tuntuu että vastustaa ja kierrokset kyllä notkahtaa ajoittain. Käytän 6-8 kmh eikä se valtran 160hv ihmeelliseltä tuntunu mitä mun fordsonnin pto 143 mitattu.
SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja SSe »

TTS kirjoitti:
Rokressi kirjoitti:Kiitoksia vinkeitä. Onko miten paha rasti vaihtaa kampiakselin etupään stefa? Näyttää tiputtavan reilusti etupäästään ainakin tuo 702 mitä kävin katsomassa. Jarruja ei ollut toisella puolen juuri ollenkaan, lie ilmaa tai nesteet karanneeet sylinteristä. Poljin ainakin lasahti pohjaan ilman mitään vastetta
Tuosta stefasta en osaa sanoa, mutta jos jarrut meinaa kunnostaa niin hommaa sylinteri kamppeet valtralta. Tarvike sylkät on p.skoja olen niihin joskus sortunut. Ja kun jarrut kerran kunnostaa niin silloin kannattaa uusia kerralla kaikki sylkät, kuulat ja kupit, paisuttimen jouset, levyt, jarruakselinstefat ja ne isot prikat sinne jarrujen säätöpulttien alle kun ne monesti halkeevat ja putoovat vanhemmiten. Tämä vinkki tulee oman kokemuksen pohjalta. 702S 4WD on tuolla tallissa talven ajoja vartoomassa sekä uutta lämmityslaitteen puhaltimenkoteloa.
Riippuu käytöstä. Just yksi tuli rempattua, kuulat ja kupit oli ihan ok ja sai jäädä. Nuo on loppupeleissä todella helppo aukoa ja rempata, kunhan eka saa pyörän irti. Suurin aika menee uusien kitkapintojen niittailuun, hommaa nopeuttaa jos hakee toiset levyt romikselta.
kalvaana
Viestit: 7336
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Kopsakan näköinen peli olisi tuo, vaan ei riitä pelimerkit suoraan ostoon. Pitäisi tuo 6711 Zetori saaha ensin kaupaksi.
jartsa1102
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Marras 10, 2010 5:44 pm
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja jartsa1102 »

+ ALV 24%
Jammu
Viestit: 22710
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Villi veikkaus että hinta nousee kolminkertaiseksi tai vetää pois jos ei nouse
Suomi kuuluu länsimaihin
Osmo_
Viestit: 8622
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

784:lla tulee käytettyä Junkkari NM245 -niittomurskainta. Vanhempi malli, mikä taittuu taaksepäin ja asentoonlukitus on tapilla. Kun konetta koittaa työasentoon hytin ulkopuolelta nostolaitteet ylhäällä niin ryskäsee sen verta että traktori heilahtaa. Sillon kun traktori oli vapaastihengittävä niin semmonen 8-9km/h oli sopiva vauhti, mutta oikeen tiukassa heinässä sai pykältää päävaihteen pienemmälle. Normisti pärjäs TA:n käytöllä. Turbotettuna traktori ei viikaa mitään, vaan kone tulee perässä kuin litran mitta.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Jammu kirjoitti:Villi veikkaus että hinta nousee kolminkertaiseksi tai vetää pois jos ei nouse
Jos konetta näkemättä tekis kauppaa, niin mieluummin sitä vaikka jonkun masinistipalstalaisen kanssa kauppaa hieroisi :wink: . Mitä nyt olen noita katsellut ja vaihtokauppaa alustavasti hieronut, niin vaikeaa on sovittaa alvillisen vaihdokin (zetor 6711) ja alvittoman kaupattavan koneen välirahaa passeliksi. :cry:

Kyllähän siinä koneessa sais olla takapotkuna varmaan lisäpainoja, Joutuu Deutzillakin välillä pistämään nelivetoa päälle kaltevassa päisteessä kun vasen takanen suttaa
Jammu
Viestit: 22710
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Niin, osmolla tasaisehkot tienoot niin pärjää 3tn traktorilla. Täällä on mäkiä joten ton kokoluokan nm tekee esim 390 nelikko ferkusta köykäsen. Vallussa olis tuota painoo hyvin. Omakohtaisesti ei ole kuin viitisen tuntia ajokokemusta mutta usealta on kuultu nostolaitteen heppoisuudesta. Kaippa sen tietäen pärjää kun ei ryskää. Uudemmissa länsi vehkeissä voisi olla välityksiäkin paremmin. Onhan se tyly vehje vaikka vetää kärryä ja muuta oikosta hommaa
Suomi kuuluu länsimaihin
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], SPS1975 ja 43 vierailijaa