d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Kyllä se Toyotakin saadaan kestämään kun tarpeeksi usein tehdään koneremontteja 8)
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Linkki
Viestit: 813
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja Linkki »

Varmaan erilainen, mutta 300tkm ajettuun 1.4d4d:hen vaihdoin kannentiivisteen itse ja pirullinen oli projekti. Pakosarja, hehkut ja varsinkin suuttimet olivat jumalattoman lujassa. Kansi piti koneistaa, otettiin kylmästi tukevalla jyrsinkoneella 8mm tapilla lastu pois kannesta. Lohkoon vanha tiiviste oli painanut urat, mutta niille ei tehty mitään. Pelasi kyllä, mutta yllättäen ikävin vaihe oli jakopään kannen liimaaminen ja varsinkin sen paikalleensaaminen pitävänä lokasuojan moottorin väliin ei onnistunut. Eli vuoti öljyä ja otin pikku aikalisän...jota on nyt jatkunut 1.5 vuotta. Josko ensi kesänä jaksaisi korjata
eepi
Viestit: 1309
Liittynyt: La Marras 06, 2010 4:56 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja eepi »

:evil: :evil:
Vuotta vanhat haavat repee taas auki.... Toivottavasti kuitenkin vaan näissä kirjoituksissa.
Oma ropponen on Lexus is 220d -08.
Hyvä kulkupeli jos ei anna hienoisen hetkellisen savutuksen häiritä ja...
Osapuilleen vuosi sitten rupes pakkasnestettä kuluun, kansipahvi siis mossahti rikkoen paineiskujen vuoksi myös jäähdyttimen ja eberin.
Viiksetti oikeen kunnolla. Kilometrejä oli ropposessa silloin 216 000. Kuulemma aikas pitkään päässy.
No, se pitkälle pääseminen ei kuitenkaan helpottanu siinä tilanteessa.
Kyselin tarjouksia monesta paikkaa. Karmeita hintoja pyytelivät.
Loppuviimeks vaihdatin koko mosan, joku oli kaatanu -11 mallisen samanmoisen ropposen Ruotsissa katolleen ja sikäläisestä romulasta sitten 38 000 km ajettu moottori nokalle.
Hommalle tuli hintaa, varsikin kun jouduin teettämään työn korjaamolla.
:D Kuitenkin Ruoveden Autopaja velotti kohtuullisesti ja homma toimi :D siitä täydet pisteet.
Kokonaishintaa en viittiny laskea mutta jonnekin 5-6 k€ väliin se jäi.
Tammerdieselin korjaushinta olis menny samoihin lukemiin vanhan moottorin kanssa joten päädyin kuitenkin siihen romulan myymään moottoriin.

Olis muuten tommonen kansivikanen moottori myynnissä...
Kiinnostaako ketään?
Kuva
Linkki
Viestit: 813
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja Linkki »

Noita 1.4d4d on ollut mulla kaksi, molemmista meni jansi noin 300tkm paikkeilla. Ensimmäiseen vaihdatin sen juhan autossa, hintaa oli 1400e paikkeilla. Ja tuli hyvä, tuolla ajettiin 150tkm tuon jälkeen. Minusta oli halpa kun itse vaihtaessa sai kulumaan viikon tuon kanssa painiessa.
Ford4610mk2
Viestit: 99
Liittynyt: Su Heinä 01, 2018 9:54 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja Ford4610mk2 »

Vaihto moottoria itsekkin mietin, mutta pelkona että tulee kuitenkin sama vika, toki se voi uusiutua tuohon korjattuunkin. Vaihtomoottorille varmaan pikkusen enemmän hintaa, riippuen mistä ja millaisen koneen hommaa, korjaamiselle hinta arvio 3000-4000€ toki tuo vaatii sen että on korjattavissa ( lohko ja kansi)
Itse ajoin juuri vajaan 100km ja paisarin täytin ylämerkkiin ennen lähtöä, palatessa kotiin ja koneen jäähdyttyä olimme takaisin Low merkissä... korkin ympäristö aivan märkä. Kai toi pajalle pitää kiikuttaa, varsinkin jos vielä pelkona että rikkoo jotain muuta, vaikkakin luulisi juurikin tuosta korkista ylipaineet purkavan. Vai olisiko parempi vielä vaan ajella niin kauan että pahenee? Ja tulisi vikapaikka selkeämmin esille, vai syökö esim kannen piloille, kun eihän siinä muutenkaan paljoa plaanaus varaa ole? (Luulisi silti kansipahvin olevan kantta pehmeämpää...)
cardaani
Viestit: 4036
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 9:05 am
Paikkakunta: Wetenpää
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja cardaani »

Ei se vielä ole paha, jos lämmintä tulee autoon sisälle.

Meillä oli täysin oireeton pienillä moottorin pyörimisnopeuksilla. Vasta 3000rpm sylki paisaria tyhjäksi. Korjaamo ei meinannut ensin uskoa mun diagnoosia kansiviasta, kun eivät kierroksilla käyttäneet. Tässä loppui lämmöntulo kabiiniin. Lohkolle ei tehty mitään.
Tyhmyytensä voi paljastaa vain avaamalla suunsa...
Linkki
Viestit: 813
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja Linkki »

Ei kannata ajella. Joskus kuuleman mukaan selviää pelkällä tiivisteen vaihdolla jos ei ole ehtinyt syövyttämään kanteen jälkiä. Ja jos näin, remontti on huomattavasti halvempi
IH man
Viestit: 439
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2014 8:09 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja IH man »

Miten kyseinen moottori on läpäissyt minkäänmoista testiä? Ei ole mun makuun kurkkia joka reissun jälkeen paisarin nesteen pintoja. Vallankin, kun tarjolla on autoja joissa koneet kestää, ja ovat paaljon halvempia kuin Toyota.
Mazaman
Viestit: 633
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja Mazaman »

Linkki kirjoitti:Ei kannata ajella. Joskus kuuleman mukaan selviää pelkällä tiivisteen vaihdolla jos ei ole ehtinyt syövyttämään kanteen jälkiä. Ja jos näin, remontti on huomattavasti halvempi
Alkoi yksi 2.0 d4d syömään nestettä ja päätti niin, ei loppunut vaikka tiivisteen vaihto kaksikertaa. Lopputulos: lohkossa olevat kierteet nousivat ylös ja ei enään kiristynyt kansi, lohko romu tavaraa tuon jälkeen. Ja parikertainen jumppa ei ainakaan parantanut :lol:
Henkilön.koht mielipide, en per... enään koske tuommoiseen koneeseen :D
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
maotsetung
Viestit: 325
Liittynyt: Ma Syys 03, 2018 9:01 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Helpottaa purkamista/kasaamista kun tiputtaa koneen alakautta vaihteistoineen pakettina lattialle ja ährää siinä.Ohjainlaitteesta vain johtosarjan kampa irti ni ei tarvi konehuoneessa nyhrätä liittimien kanssa.
Oireet helppo todeta joko paisari on musta tai kylmästä moottorista paisarin korkki auki takas, kiinni kone käyntiin 10 sek yli 3000 kierroksia,kone sammuksiin ja jos korkin aukasussa sihahtaa niin alkaa olla selvä peli.
karir
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja karir »

Kannattaa kysyä Toyotan hintaa vaihtokoneelle. Joku väitti että se on yllättävän ok hintainen.
poweri
Viestit: 3114
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja poweri »

Onneks noi tiisselit poistuu pikkuhiljaa, töissä näkee päivittäin sitä ihanuutta. Aika vähän siitä on todellista hyötyä kenellekkään lähinnä mielikuva.
Yhtään diisseliä ei tule haisemaan ja kalisee ja korjattavaksi meidän pihaan.
Osmo_
Viestit: 8618
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

IH man kirjoitti:Ei ole mun makuun kurkkia joka reissun jälkeen paisarin nesteen pintoja.
Normaalia E-Carinassa missä on punaista nestettä. Talvella ajossa hikoaa lohkolämmittimen ympäriltä
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Ford4610mk2
Viestit: 99
Liittynyt: Su Heinä 01, 2018 9:54 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja Ford4610mk2 »

Täytyykin kokeilla tuo paine "koe" vielä.
Ja taitaa tosiaan olla "helpoin" pudottaa motti pois, kun sen verran ahdas ährättävä tuo taitaa olla paikoillaan, ja vielä jos kuitenkin on tuossa lohkossakin työstettävää, niinkuin harmillisen usein kuulemma on.
Omani vien kyllä pajalle, kun ei ole aikaa eikä paikkaa, eikä oikein taitojakaan noin mittavaan operaatioon, sielläkin puhuivat heti koneen pois ottamisesta. Tyyris remonttihan tuosta tulee... mutta minkäs teet :?
karir
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja karir »

Moottoreissa on eroja. 2.2 taitaa olla herkin hajoamaan. 2.0 2007 ja uudempia jos katsoo nettiautosta niin muutamassa on maininta kansirempasta mutta ei kaikissa. Minulla on 2007 2.0 jossa 2009 vaihdettu moottori öljynsyönnin takia. Sen jälkeen ajettu uudella koneella 315tkm ilman ongelmia.

Yksi virityspaja ehdotti ongelman syyksi egr putkesta tulevan pakokaasun lämpöä. Kansi vuotaa yleensä kuulemma juuri siitä mihin egr putki tulee.
Jiitek
Viestit: 5868
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

karir kirjoitti: Yksi virityspaja ehdotti ongelman syyksi egr putkesta tulevan pakokaasun lämpöä. Kansi vuotaa yleensä kuulemma juuri siitä mihin egr putki tulee.
Eikö siinä ole jäähdytintä?
karir
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja karir »

Ei oo kunnollista jäähdytystä EGR kaasuille. Noin 10cm matkalle on laitettu vekkiä putkeen.Putki muutenkin aika lyhyt noin 25cm.
Kuten muissakin EGR sotkee imupuolen oikein huolella.
pouhe
Viestit: 500
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 9:56 am
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja pouhe »

Osmo_ kirjoitti:
IH man kirjoitti:Ei ole mun makuun kurkkia joka reissun jälkeen paisarin nesteen pintoja.
Normaalia E-Carinassa missä on punaista nestettä. Talvella ajossa hikoaa lohkolämmittimen ympäriltä
Sehän on lämmittimen valmistajan virhe.
nuhvi46063
Viestit: 2273
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja nuhvi46063 »

pouhe kirjoitti:
Osmo_ kirjoitti:
IH man kirjoitti:Ei ole mun makuun kurkkia joka reissun jälkeen paisarin nesteen pintoja.
Normaalia E-Carinassa missä on punaista nestettä. Talvella ajossa hikoaa lohkolämmittimen ympäriltä
Sehän on lämmittimen valmistajan virhe.
Ja se punanen O-rengas ei maltaita maksa siihen vastukseen, siellä muuta vikaa ole...
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
8400
Viestit: 9799
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: d4-d 2.0 ja 2.2 remontti

Viesti Kirjoittaja 8400 »

poweri kirjoitti:Onneks noi tiisselit poistuu pikkuhiljaa, töissä näkee päivittäin sitä ihanuutta. Aika vähän siitä on todellista hyötyä kenellekkään lähinnä mielikuva.
Yhtään diisseliä ei tule haisemaan ja kalisee ja korjattavaksi meidän pihaan.
Saateri kun olis mahtava pakettiauto bensakoneella ja 20 litran kulutuksella :mrgreen: :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 856XL, Google [Bot] ja 42 vierailijaa