Nyt se taas alkaa.... Öljyalan asiantuntija on päässyt irti!Superdextaaja kirjoitti:Nyt on kysymyksessä vuoden 2004 Skoda, johon huolto-ohje on, ettei öljyjä vaihdeta. Eri asia joku 80-luvun jenkki v-8 tai yleensä automaattilaatikot. Jotenkin paistaa ketjusta taas vahva mutu-kuorolaulanta kuten 2-tahtiöljyketjuissa. Laittakaa nyt varmuuden vuoksi sitä 2-tahtiöljyäkin automaattilaatikkoonkin, kun se kerran voitelee kaikkine liuottimineen. Pitäisikö laittaa vielä hammastahnaakin, ettei tule rattaiden hampaisiin reikiä..Mazaman kirjoitti:Pitäähän nyt uusiakin autoja myydä ja varaosia myös, varaosilla pitää tienata toinen auton hinta ns. Hehkulamppu sopimus...häkkyrä kirjoitti:No nyt on pakko kyllä ihmetellä etteikö muka automaatti askiin kannattaisi öljyä ja suodatinta vaihtaa
Automaattivaihteiston öljynvaihto
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ke Heinä 09, 2014 8:09 pm
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Valmistajien/myyjien öljynvaihtoväli suositukset on osittain humpuukia. Joku 30tkm dieselin moottoriöljyllä liian pitkä ajosuositus, 15 tkm parempi.
-
- Viestit: 3583
- Liittynyt: Ti Syys 27, 2011 3:43 pm
- Paikkakunta: Jovensuu
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Tuota tilasin, ja palstakokemukset on myönteisiä..DeeTee kirjoitti:Mistä löytyi noin järkihintaista öljyä? Mätänetissä mobil atf 3309 13,90/l. Itellä fordissa tod näk sama aisinin tomaatti "ikuisilla öljyillä" ja 60tkm tulossa kohta täyteen viime vaihdosta.m_kane kirjoitti:Ainakin Volvon keskustelupalstalla vallitsee yhteisymmärrys siitä, että aisin-Warnerin laatikoihin säännöllinen öljynvaihto on lähes ehtona kestävyydelle. Öljyt näköjään kannattaa tilata saksasta. 20l purkin juuri vastaanotin, hinta kuluineen noin 80€. Tällä määrällä olis tarkoitus omaan ja emännän autoon tehdä huuhteluvaihto, molemmissa kohta ajankohtainen. Palstalla puhuuvat 60tkm suositusvaihtovälistä.
Jännä muuten tuo ajoittain eteentuleva "taksihuolto-ohjelma". Volvollakin kuulemma takseihin öljyt vaihdetaan laatikkoon 60tkm välein, muille ei. Ihmettelen vaan, miten auto tietää, onko se taksikäytössä vai "siviilikäytössä".
Löytyi muuten hyvä ohje omatoimiseen huuhteluvaihtoon liittyen: https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M
https://www.ebay.com/itm/20-Liter-Origi ... 2749.l2649
Belarus 825 turbo shitbox
-
- Viestit: 7340
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Moottoriöljynvaihdosta > Minun mielestä nykyöljyille sopiva vaihtoväli on diiselillä 20 t/km ja bensakonelle 30 t/km tai kerran vuodesta riippuen siitä, kumpi tulee ensin.IH man kirjoitti:Valmistajien/myyjien öljynvaihtoväli suositukset on osittain humpuukia. Joku 30tkm dieselin moottoriöljyllä liian pitkä ajosuositus, 15 tkm parempi.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Öljyasiantuntija ja toisaalla sähköautoasiantuntija Trollaako hän vai olisko parempi keskustella jostain joka ei liity tekniikkaan ollenkaan?361 kirjoitti:Nyt se taas alkaa.... Öljyalan asiantuntija on päässyt irti!Superdextaaja kirjoitti:Nyt on kysymyksessä vuoden 2004 Skoda, johon huolto-ohje on, ettei öljyjä vaihdeta. Eri asia joku 80-luvun jenkki v-8 tai yleensä automaattilaatikot. Jotenkin paistaa ketjusta taas vahva mutu-kuorolaulanta kuten 2-tahtiöljyketjuissa. Laittakaa nyt varmuuden vuoksi sitä 2-tahtiöljyäkin automaattilaatikkoonkin, kun se kerran voitelee kaikkine liuottimineen. Pitäisikö laittaa vielä hammastahnaakin, ettei tule rattaiden hampaisiin reikiä..Mazaman kirjoitti:Pitäähän nyt uusiakin autoja myydä ja varaosia myös, varaosilla pitää tienata toinen auton hinta ns. Hehkulamppu sopimus...häkkyrä kirjoitti:No nyt on pakko kyllä ihmetellä etteikö muka automaatti askiin kannattaisi öljyä ja suodatinta vaihtaa
-
- Viestit: 157
- Liittynyt: Su Syys 25, 2016 10:39 am
- Paikkakunta: EteläSavo
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Minä vaihtelen automaattivaihteistoöljyjä työpaikallani tuolla PXT laitteella.
Siinä on se lasisilmä mistä näkee kulloinkin kierrossa olevan öljyn ja ompahan vaan huoltamattomien turbiinilaatikoiden sisällä parisataatuhatta ajettuna melkoista kuraa. Sitten kun tulee japanilaissukuinen auto joissa yleensä on öljynvaihtoväli huolto-ohjelmassa niin väri ja haju on aivan eri. Joskus tuntuu jopa että menee hyvät öljyt hukkaan.
Yleensä noin kahdeksalla litralla saa huljautettua puhtaat öljyt laatikkoon. öljymäärää saa säädettyä kesken huollon lisää jos näyttää että paska vaan kiertää.
BG- tuotemerkin universaaliöljy on helvetin kallista mutta muitakin merkkejä on, jolloin hinta putoaa hyvinkin puoleen. Luokkien kanssa pitää niiden muiden kanssa olla tarkkana, BG on melko kattava joten selittänee osaltaan hintaa.
Nykyään nuo kunnolliset huoltolaitteet on vielä melko harvinaisia niin ne korjaamot joilla se on, pystyvät vielä hinnoittelemaan vaihteiston huolloille kunnon katteet. Tämä todennäköisesti muuttuu edullisempaan suuntaan koko ajan laitteiston ja kilpailun lisääntyessä.
Siinä on se lasisilmä mistä näkee kulloinkin kierrossa olevan öljyn ja ompahan vaan huoltamattomien turbiinilaatikoiden sisällä parisataatuhatta ajettuna melkoista kuraa. Sitten kun tulee japanilaissukuinen auto joissa yleensä on öljynvaihtoväli huolto-ohjelmassa niin väri ja haju on aivan eri. Joskus tuntuu jopa että menee hyvät öljyt hukkaan.
Yleensä noin kahdeksalla litralla saa huljautettua puhtaat öljyt laatikkoon. öljymäärää saa säädettyä kesken huollon lisää jos näyttää että paska vaan kiertää.
BG- tuotemerkin universaaliöljy on helvetin kallista mutta muitakin merkkejä on, jolloin hinta putoaa hyvinkin puoleen. Luokkien kanssa pitää niiden muiden kanssa olla tarkkana, BG on melko kattava joten selittänee osaltaan hintaa.
Nykyään nuo kunnolliset huoltolaitteet on vielä melko harvinaisia niin ne korjaamot joilla se on, pystyvät vielä hinnoittelemaan vaihteiston huolloille kunnon katteet. Tämä todennäköisesti muuttuu edullisempaan suuntaan koko ajan laitteiston ja kilpailun lisääntyessä.
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Jos kuulostelu tuottaa tuloksen, että ei toimi niikun pitää, niin mikä on toimenpide sille? Ilmeisesti vaihteiston vaihto?!Superdextaaja kirjoitti:
Jos olisi oma auto, kuulostelisin ajossa vaihtaako normaalisti vaihteet eri tilanteissa.
No mutta, sehän on vastoin ohjeita!Jos varmuuden vuoksi haluaa vaihtaa, pudottaisin ulos sen minkä valuu tai saa imettyä ja lisäisin vastaavan määrän lootaan ja ajelisin jonkin aikaa, jonka jälkeen toistaisin operaation kertaalleen.
Jos valutetaa epämääränen määrä öljyä pois ja samanverran takasin, niin pitäs kuitenkin pyrkiä siihen että laatikossa on oikea määrä öljyä.
Ja suodatintako ei sitten kannata vaihtaa, vaikka uutta öljyä laitetaa kiertoo, joka mahollisesti liottaa likaa liikkeelle myös siitä vanhasta suodattimesta??
- Matsikka
- Viestit: 16232
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Emännän S60 Volvoon vaihrettiin automaattilootaan öljyt, kilometrejä 170 000, huuhtelemalla vaihtoivat kylän yleisautokorjaamolla, oli kuulemma aika kuraa mutta niin kauan päästivät että oli puhrasta.
Uskoisin että kannatti, niiden käytössä olevan ohjeen mukaan 60 000 km välein olis hyvä vaihtaa.
Uskoisin että kannatti, niiden käytössä olevan ohjeen mukaan 60 000 km välein olis hyvä vaihtaa.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 4542
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Pitäisiköhän tätä(kin) öljynvaihtoasiaa lähestyä siltä kantilta, että mitä haittaa öljynvaihdosta on sen sijaan, että miettii onko se ehdottoman välttämätöntä.
En oikein jaksa uskoa siihenkään, että kirstusta lähtee tavaraa kiertoon jälkeenpäin ja tukkii öljykanavat. Tuo huuhteluhan juuri pitäisi putsata sattumat pois. Ja toisaalta - uskaltaako sitten enää moottoriöljyjäkään vaihtaa, jos sieltäkin lähtee tavaraa kiertoon?
Vaihdon hinta tietysti menee haittapuolelle, mutta eipä usein joudu vaihtelemaan ja maksamaan.
En oikein jaksa uskoa siihenkään, että kirstusta lähtee tavaraa kiertoon jälkeenpäin ja tukkii öljykanavat. Tuo huuhteluhan juuri pitäisi putsata sattumat pois. Ja toisaalta - uskaltaako sitten enää moottoriöljyjäkään vaihtaa, jos sieltäkin lähtee tavaraa kiertoon?
Vaihdon hinta tietysti menee haittapuolelle, mutta eipä usein joudu vaihtelemaan ja maksamaan.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 5877
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Huuhtelu on vähintäänkin harhaanjohtava nimitys toimenpiteelle missä vain uutta öljyä lisätään vanhan joukkoon ja samalla ko. seosta lasketaan pois.
Järetöntä ja perustuu enimmäkseen rahastukseen mutta minkäs teet kun vehkeet on tarkoituksella semmoiseksi tehty.
Järetöntä ja perustuu enimmäkseen rahastukseen mutta minkäs teet kun vehkeet on tarkoituksella semmoiseksi tehty.
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Itse vaihdoin joskus mersuun öljyt "huuhtelemalla" eli vanhat pois mitä tulee, uutta tilalle, sen jälkeen jäähdyttimen paluuputki pois ja kaveri käyttämään autoa aina sen verran että 2 litraa tulee pois ja saman verran uutta tilalle. Joku 8 litraa sieltä tuli likaista öljyä ja sitten kirkastui. Kokolailla kaikki saa vaihdettua tuollalailla mersun 5 vaihteiseen, varmaan moneen muuhunkin.
-
- Viestit: 1274
- Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 4:46 pm
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Samalla lailla tuli vaihdettua V70 mkII:seen ja nyt V70 mkIII:seen. Kun vaihdon tekee 70-80 tkm:n välein, riittää 8 litraa kirkastamaan öljyt.8400 kirjoitti:Itse vaihdoin joskus mersuun öljyt "huuhtelemalla" eli vanhat pois mitä tulee, uutta tilalle, sen jälkeen jäähdyttimen paluuputki pois ja kaveri käyttämään autoa aina sen verran että 2 litraa tulee pois ja saman verran uutta tilalle. Joku 8 litraa sieltä tuli likaista öljyä ja sitten kirkastui. Kokolailla kaikki saa vaihdettua tuollalailla mersun 5 vaihteiseen, varmaan moneen muuhunkin.
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Jos siellä on joku suodatin, se kestää varmasti auton eliniän ja yli, ennen kuin tukkeutuu, jos valmistajan huolto-ohje ei suosittele vaihtamista. Ei siellä vaihteistossa ole mitään lian aiheuttajaa kuten moottorissa ja ne metallihileet, mitkä irtoaa, eivät riitä millään tukkimaan suodatinta koskaan, ellei kokonaiset rattaat jauhaudu olemattomiin.Tumppi 865 kirjoitti:Jos kuulostelu tuottaa tuloksen, että ei toimi niikun pitää, niin mikä on toimenpide sille? Ilmeisesti vaihteiston vaihto?!Superdextaaja kirjoitti:
Jos olisi oma auto, kuulostelisin ajossa vaihtaako normaalisti vaihteet eri tilanteissa.No mutta, sehän on vastoin ohjeita!Jos varmuuden vuoksi haluaa vaihtaa, pudottaisin ulos sen minkä valuu tai saa imettyä ja lisäisin vastaavan määrän lootaan ja ajelisin jonkin aikaa, jonka jälkeen toistaisin operaation kertaalleen.
Jos valutetaa epämääränen määrä öljyä pois ja samanverran takasin, niin pitäs kuitenkin pyrkiä siihen että laatikossa on oikea määrä öljyä.
Ja suodatintako ei sitten kannata vaihtaa, vaikka uutta öljyä laitetaa kiertoo, joka mahollisesti liottaa likaa liikkeelle myös siitä vanhasta suodattimesta??
Huuhtelu, missä vaihteistosta päästetään vain suurin osa öljyistä pois ja lisätään uutta rajaan asti, on varsin riittävä toimenpide, koska lisätyn uuden öljyn mukana on riittävästi käyttämättömiä liat öljyyn hajauttavia ja sitovia lisäaineita. Ei vaihteistoöljyn voitelu- ja muu toimintakyky muutu juuri miksikään vanhuuttaan. Ainoastaan, jos siinä on epäpuhtauksia, vettä, glukolia ja metallipölyä saati murusia joukossa. Jos valmistajan ohje on olla vaihtamatta öljyjä, silloin siellä öljyissä on jo mukana auton eliniän kattavat lisäaineet ja suodatus olemassa. Helpoin ja halvin tapa on vain lisätä öljyä sen verran, mitä on vuodoista valunut pois. Jos haluaa varmuuden vuoksi vaihtaa öljyt, riittää suurimman osan päästäminen pois ja korvaaminen samanlaisella uudella.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 15656
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Tuoreen öljyn vaihtamisen vahingollisuus vaihdelaatikolle antaa aiheen johdonmukaisesti olettaa, että automaattilaatikot kannattaa varustaa uutenakin vanhoilla öljyillä, eikä tuoreilla.
Tämän perusteleminen vaatii tietenkin kokeita ja muuta tutkimista. Kuitenkin paljon ajetun vaihdelaatikon öljynvaihdon kieltäminen on jo perusteltu täällä pätevästi ja hyvin, niin täytyy sen toimia samalla tavalla uudellakin laatikolla !
-SS-
Tämän perusteleminen vaatii tietenkin kokeita ja muuta tutkimista. Kuitenkin paljon ajetun vaihdelaatikon öljynvaihdon kieltäminen on jo perusteltu täällä pätevästi ja hyvin, niin täytyy sen toimia samalla tavalla uudellakin laatikolla !
-SS-
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Nyt puhutaan autosta, johon on valmistajan huoltosuosituksena olla vaihtamatta automaattivaihteiston öljyjä. Muutoinkin tuollaisessa laatikossa on öljytilavuus yleensä tuplat manuaalivaihdelaatikkoon verrattuna, saati sitten laatikossa, jonka öljymäärällä luvataan pärjättävän auton käyttöiän ajan. Lisäksi vaihdelaatikossa oleva suodatin on varmasti sen kokoiseksi ja suorituskykyiseksi valittu, että kestää auton käyttöiän. Itse öljyt on myös tätä silmälläpitäen valittu lisäaineineen. Jos tällaisen vaihteiston öljyt olisi tarpeellista vaihtaa, täytyisi ajossa havaita vaihteiston huonoa toimivuutta ja itse öljyt testata ja tarkastella esim. valkoisen pyyhepaperin kanssa yksinkertaisimmillaan mittatikusta. Onko väri tummunut, öljy liian juoksevaa vai liian tahmeaa, onko paakkuisen tai klimppimäisen oloista, haiseeko jollekin esim. paahtoleivälle tai muuten kärynneelle, pilaantuneille kananmunille tms. ?
Jos näin on havaittavissa, silloin öljyn sekä suodattimen vaihto on toki tarpeellista ja saadakseen ulos mahdollisimman paljon, kannattaa puhaltaa valuttamisen jälkeen paineilmalla laatikosta loputkin pois ja sitten täyttää uusilla valmistajan sanelemilla öljyillä. Mitään erillisiä huuhteluöljyjä paitsi omaa vaihteistoöljyä ja esim. polttoöljyä ei pidä käyttää.
Jos öljyt vaikuttavat aivan normaaleilta, riittää pelkkä uuden lisääminen. Jos haluaa silti vaihtaa öljyt, riittää varsin hyvin pois valuneen tilalle uuden täyttäminen toistaen yhden tai kaksi kertaa jonkinlaisen ajon jälkeen.
Jos näin on havaittavissa, silloin öljyn sekä suodattimen vaihto on toki tarpeellista ja saadakseen ulos mahdollisimman paljon, kannattaa puhaltaa valuttamisen jälkeen paineilmalla laatikosta loputkin pois ja sitten täyttää uusilla valmistajan sanelemilla öljyillä. Mitään erillisiä huuhteluöljyjä paitsi omaa vaihteistoöljyä ja esim. polttoöljyä ei pidä käyttää.
Jos öljyt vaikuttavat aivan normaaleilta, riittää pelkkä uuden lisääminen. Jos haluaa silti vaihtaa öljyt, riittää varsin hyvin pois valuneen tilalle uuden täyttäminen toistaen yhden tai kaksi kertaa jonkinlaisen ajon jälkeen.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 15656
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
- Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Mutta Superdextaaja, mitä taas selität ? Kerro suoraan, onko alkuperäisöljyjen tai autonvalmistajan hyväksymien öljyjen vaihtaminen käytettyyn automaattivaihteistoon vahingollista ? Jos se ei ole vahingollista uuteen vaihdelaatikkoon, miten perustelet, että se on vahingollista käytettyyn autoon ?
Jos et pysty perustelemaan , että se on vahingollista, miksi sitten ei saisi vaihtaa niitä öljyjä ? Perustelu, kiitos.
Jokin selvä peruste, eikä mikään pseudotieteellinen sepustus.
-SS-
Jos et pysty perustelemaan , että se on vahingollista, miksi sitten ei saisi vaihtaa niitä öljyjä ? Perustelu, kiitos.
Jokin selvä peruste, eikä mikään pseudotieteellinen sepustus.
-SS-
-
- Viestit: 1541
- Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 11:28 am
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Oma diesel henkilöauto ostettu uutena ja moottorin öljynvaihtoväli ollut 30tkm. Mittarissa nyt 751 tkm. En osaa sanoa mitä lisäarvoa tai lisähyötyä olisin saanut jos vaihtoväli olisi ollut lyhyempi.kalvaana kirjoitti:Moottoriöljynvaihdosta > Minun mielestä nykyöljyille sopiva vaihtoväli on diiselillä 20 t/km ja bensakonelle 30 t/km tai kerran vuodesta riippuen siitä, kumpi tulee ensin.IH man kirjoitti:Valmistajien/myyjien öljynvaihtoväli suositukset on osittain humpuukia. Joku 30tkm dieselin moottoriöljyllä liian pitkä ajosuositus, 15 tkm parempi.
-
- Viestit: 977
- Liittynyt: Su Elo 31, 2014 9:13 pm
- Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Vaihtoväli riippuu niin paljon eri asioista, että yksilöllistä vaihtoväliä on aika hankala sanoa. Toinen ajaa kilometrit maantiellä ja monta tuntia yhdellä kertaa, toinen kaupungissa kilometri kerrallaan, ajotyyli vaikuttaa ja Suomessa jopa asuinpaikka. Tottakai jos auto on säännöllisesti ajossa, pitkiä matkoja kerrallaan niin öljynvaihtoväli voi olla pidempi.valtsu864 kirjoitti:Oma diesel henkilöauto ostettu uutena ja moottorin öljynvaihtoväli ollut 30tkm. Mittarissa nyt 751 tkm. En osaa sanoa mitä lisäarvoa tai lisähyötyä olisin saanut jos vaihtoväli olisi ollut lyhyempi.kalvaana kirjoitti:Moottoriöljynvaihdosta > Minun mielestä nykyöljyille sopiva vaihtoväli on diiselillä 20 t/km ja bensakonelle 30 t/km tai kerran vuodesta riippuen siitä, kumpi tulee ensin.IH man kirjoitti:Valmistajien/myyjien öljynvaihtoväli suositukset on osittain humpuukia. Joku 30tkm dieselin moottoriöljyllä liian pitkä ajosuositus, 15 tkm parempi.
Doosan 140 dx -18
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
Deutz-Fahr 120mk3 -02
Valmet 605 -85
International 453
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Jotenkin tuntuu, että oma epäilys automaattivaihteistojen hirmukalliiden yleisöljyvaihtojen kohdalta vahvistuu nimimerkki Sörsselssönin sanoissa.Sörsselssön kirjoitti:Minä vaihtelen automaattivaihteistoöljyjä työpaikallani tuolla PXT laitteella.
BG- tuotemerkin universaaliöljy on helvetin kallista mutta muitakin merkkejä on, jolloin hinta putoaa hyvinkin puoleen. Luokkien kanssa pitää niiden muiden kanssa olla tarkkana, BG on melko kattava joten selittänee osaltaan hintaa.
Nykyään nuo kunnolliset huoltolaitteet on vielä melko harvinaisia niin ne korjaamot joilla se on, pystyvät vielä hinnoittelemaan vaihteiston huolloille kunnon katteet. Tämä todennäköisesti muuttuu edullisempaan suuntaan koko ajan laitteiston ja kilpailun lisääntyessä.
Kallista yleisöljyä, joka sopii melkein kaikkeen ja katteet on kunnossa.
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
- Viesti:
Re: Automaattivaihteiston öljynvaihto
Keräsin aikani vanhat vaihteistoöljyt omaan tynnyriinsä, puhtaammat.
Teräketju+suojaöljyksi tarkoitin. Nyt pistin kiertämään kun samaa kamaa tulee koko ajan enemmän kuin kuluu.
Uskomattoman painavaa oli viimeiset litrat...
Teräketju+suojaöljyksi tarkoitin. Nyt pistin kiertämään kun samaa kamaa tulee koko ajan enemmän kuin kuluu.
Uskomattoman painavaa oli viimeiset litrat...
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: korsteeni, Saapiska ja 89 vierailijaa