Foorumin paskin traktorimerkki

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
hth
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 11:05 am
Paikkakunta: Suomenniemi
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja hth »

ZEMTTI kirjoitti:Elä hyvä ihminen hienolla tarktorilla ja uudella lingolla kiviä rupea linkoamaan, kun tuota lunta näytä olevan kuin nimeksi. Pole mieluummin hyvät pohjat.
Eipä tuo linko uusi ole, enkä kuitenkaan ajatellut sillä vielä huomenna hommiin lähteä. Vm:n lana perään ja kolailemaan. Ensimmäinen kerta viime sunnuntaina vetelin ns. väärinpäin ja tein pohjia. Jospa huomenna kokeilisi jo ottavalla puolella, aika hyvin tuntuisi olevan jäässä ja tampaantunut
ZEMTTI
Viestit: 169
Liittynyt: Su Helmi 18, 2018 1:38 pm
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja ZEMTTI »

Paskaa traktorimerkkiä ei ole, mutta parhaasta päästä:
Verku ja oikea Volvo
Valmetissa on hyvät korjausohjeet, siis vintage Valluissa.
ZEMTTI
Viestit: 169
Liittynyt: Su Helmi 18, 2018 1:38 pm
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja ZEMTTI »

Ei liity asiaan, mutta ykstyistiellä ajamisesta pitäsi olla koulutus: Älä aja samaa uraa kuin muuta, tietä ajetaan sen koko leveydellä myös kesäisin. Jokainen tien käyttäjä heittää näkemänsä kiven murikat ojan yli metsään.
t-40
Viestit: 2860
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 7:59 am
Paikkakunta: jyväskylä/muurame
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja t-40 »

tommi kirjoitti:Mulla tulee tunteja Case IH:n ympäri vuoden tasaisesti, kaksi öljynvaihtoa vuoteen.

Ei Suonsyrjällä olisi käytettyjä Belkun etunapoja? Minkä kokoiset laakerit noissa on, kestäskö napa suurempaa rengasta? Vaikka 13.6/38?
Ee valitettavasti ole, ja muutenni purku osaa todella surkiasti, uusi sen verta edukasta etten ole vaivaa nähnyt.. en edes omaan käytöön

Mutta välityksiin yms, osaan vastailla huomen ku kerkiää kotiverstaalle.. 16x20 on isoin oma koettelmus belkun etunavassa eikä see suoran akselin napa ole sen sukkelamilla laakereilla tai navan akselilla ja siinä vakiona 360/70x 24 joten kyä siittä kärsinee isontaa jonni verran..

See taka akseli ja portaattomasti säädettävä napa kanssa moiteen aiheita, navalle o konsti millä pysyy kiinni ja se ei ole hitsaus.. ja see vetarikin ketkutan hienosti 28.1x26 kummia... eikä muuten ole ainua rattori jossa vastaava ratkasu
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader

belarus varaosat.

https://www.suonsyrjantila.net
mihkali
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:47 pm
Paikkakunta: joensuun kupeella
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja mihkali »

nou,,nou,,kivet heitetään naapurin pellolle!mitä kukaan ei tunnusta.TÄMÄ TULEE SITTEN SUORAAN SYDÄMMESTÄ.kakka traktori on case,massikka!1700h välein hirvitorni fiat kytkin pit vaihtaa.
mihkali
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:47 pm
Paikkakunta: joensuun kupeella
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja mihkali »

niin ja sitten kaikki muut merkit mitä ei ou vara ostaa :D :D :D
8400
Viestit: 9759
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Se ku 8000 tai 10000 tuntia ajettu moottori ja ensimmääset 100 tuntia öliyt pysyy kullavärisenä eikä sitä tartte lisätä ainakaa 300h vaihtovälillä nii se on moottori. Sen verran kerron notta se moottori ei torellakaa oo perkinssi. Poonuksena pohojalaasmurretta kaikille hanttapuliille.
hth
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 11:05 am
Paikkakunta: Suomenniemi
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja hth »

Hankintahinta tälle oli tasan 0€, mutta muuta arvoa tällä onkin sitten enemmän :wink: Tällä tuli aloiteltua työuraa vuonna -94, suoraan peruskoulusta ukon kanssa kenttäsirkkelihommiin. Pyöritettiin pientä puutavaraliikettä, saha, kuivuri, höylä... Oli meillä puolenkymmentä ukkoa parhaimmillaan töissäkin... Mutta sittenhän se alkoi se alamäki, pennit oli tiukassa ja ukot toisensa jälkeen oli pakko laittaa pois hommista :cry: itsekkin piti lähteä vieraalle parempiin hankkeisiin. Ukko sai sitten aivoinfarktin pumppuleikkauksen jälkeen ja kaikki myytiin mistä rahaa sai pankille, paitsi tämä Belarus. Ukko sanoi että ota se käyttöön, jos saat toimimaan, ja saihan sen.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16163
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

8400 kirjoitti:Se ku 8000 tai 10000 tuntia ajettu moottori ja ensimmääset 100 tuntia öliyt pysyy kullavärisenä eikä sitä tartte lisätä ainakaa 300h vaihtovälillä nii se on moottori. Sen verran kerron notta se moottori ei torellakaa oo perkinssi. Poonuksena pohojalaasmurretta kaikille hanttapuliille.
Meirän taloos ei oo ikinä Perkinssiä tarvinnu aukaasta, mutta Valumöltin koneita kyllä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
poweri
Viestit: 3100
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja poweri »

Mersumiehiä ja valtramiehiä yhdistää huonomuisti mitä "huolloissa" kaikkea tehtiinkään. Koneet käy urakoinnissa kellotunteja kaikki kahvi ja ruokatunnitkin.
Eikä missään mikään öljy toimi oikein jos ei sido paskaa paitsi nää hessumobiili öljyt.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja 361 »

poweri kirjoitti:Mersumiehiä ja valtramiehiä yhdistää huonomuisti mitä "huolloissa" kaikkea tehtiinkään. Koneet käy urakoinnissa kellotunteja kaikki kahvi ja ruokatunnitkin.
Eikä missään mikään öljy toimi oikein jos ei sido paskaa paitsi nää hessumobiili öljyt.
Tunnustan itseni "Valtra" mieheksi ja aikoinaan olin myös mersumies. Ja tosiaan, en muista mitä korjauksia noihin on tehty ....on meinaan tehty NIIN PALJON :P
rekola
Viestit: 1490
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 3:09 pm
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja rekola »

Mitkä Belarusmallit on tehty valkovenäjällä.Nämä 90 luvun nelikot on alkanut kiinnostamaan,kun täälläkin kilvan kehutaan.Mitään oikeata käyttöä ei traktorille ole mutta pitäähän sellainen kuitenkin olla.Nykyinen apuri rakennustyömaalla on Deutz Fahr 4.50 Solidin kuormaajalla.Se joutaa työmaan valmistuttua lähteä ja Belarus pihakoneeksi.
hth
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 11:05 am
Paikkakunta: Suomenniemi
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja hth »

Tälläistä tietoa tarjoaa wikipedia

https://fi.wikipedia.org/wiki/Minskin_traktoritehdas

belkku.fi on myös hyvä tiedonlähde näihin itävehkeisiin
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

rekola kirjoitti:Mitkä Belarusmallit on tehty valkovenäjällä.Nämä 90 luvun nelikot on alkanut kiinnostamaan,kun täälläkin kilvan kehutaan.Mitään oikeata käyttöä ei traktorille ole mutta pitäähän sellainen kuitenkin olla.Nykyinen apuri rakennustyömaalla on Deutz Fahr 4.50 Solidin kuormaajalla.Se joutaa työmaan valmistuttua lähteä ja Belarus pihakoneeksi.
Kaikki muut mallit on tehty valkovenäjällä, paitsi 400-sarjan koneet
Sähkömasinisti
Viestit: 1114
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:42 pm
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja Sähkömasinisti »

Traktoreista en mitään ymmärrä, kun mulla on vaan noita Fordeja. Mutta tulevaa kuumekautta silmälläpitäen millaisa traktoreita on Ursukset ja Same.
Mystiikka on tiedon rajallisuutta.
SauliA
Viestit: 345
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:00 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja SauliA »

Valmetin asiakaslehti oli Maa ja Metalli. Muistan jutut synkrotraktorista ja kun satasarja tuli niin isännän työhuone oli ihmetyksen paikka.
Konela lähetti myös vastaavaa mainoslehteä jossa kuvailtiin NL:n maatalous- ja maanrakennuskoneita. Kuvia ympäri maailman
Muistoihin jäänyt hieno kuvaus kuinka Belastuksia käytettiin Kuuban sokeriruokopelloilla mahdottomia tuntimääriä ja ilman huolia.
Niin 60-luvulla kaikki olikin paremmin.
Masinisti järjestysnumero 194
poweri
Viestit: 3100
Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja poweri »

Sähkömasinisti kirjoitti:Traktoreista en mitään ymmärrä, kun mulla on vaan noita Fordeja. Mutta tulevaa kuumekautta silmälläpitäen millaisa traktoreita on Ursukset ja Same.
Aika suoraan lääkäriin voi marssia jos saman hintaluokan koneista kyse, ainoa vaihtoehto fordille on nykyaikainen kone jolle jotain tuottavaa työtä.
Jos itsellä olisi enemmän tuottavaa työtä voisin hankkia jopa nykyaikaisen valtran, vanhat fordit jättäisin edelleen.
Hitaita tiellä ja vanhanaikaisia mekaanisia mutta aina vaan voi pellolla työskennellä.
Ajomies
Viestit: 27984
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kyllä minun tarpeet noilla ferguilla saa tehtyä, enkä epäile ettei muillakin koneilla se onnistuisi. Mutta pelkästä vaihtamisen ilosta en ala muita kokeilemaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
8400
Viestit: 9759
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja 8400 »

poweri kirjoitti:Mersumiehiä ja valtramiehiä yhdistää huonomuisti mitä "huolloissa" kaikkea tehtiinkään. Koneet käy urakoinnissa kellotunteja kaikki kahvi ja ruokatunnitkin.
Eikä missään mikään öljy toimi oikein jos ei sido paskaa paitsi nää hessumobiili öljyt.
Fordmiehiä yhdistää autuas "tietämättömyys" siitä että se putketon moottori on huono. Jäähdytinnesteitä ja suodatinpanoksia vaihdellaan että moottori jotenkuten kestäis syöpymättä puhki. Mut eipä noita enää tehdäkkään muutakuin jotain lisenssikoneita intiassa.
Pyöränpyörittäjä
Viestit: 686
Liittynyt: To Loka 04, 2012 7:54 pm
Viesti:

Re: Foorumin paskin traktorimerkki

Viesti Kirjoittaja Pyöränpyörittäjä »

8400 kirjoitti:
poweri kirjoitti:Mersumiehiä ja valtramiehiä yhdistää huonomuisti mitä "huolloissa" kaikkea tehtiinkään. Koneet käy urakoinnissa kellotunteja kaikki kahvi ja ruokatunnitkin.
Eikä missään mikään öljy toimi oikein jos ei sido paskaa paitsi nää hessumobiili öljyt.
Fordmiehiä yhdistää autuas "tietämättömyys" siitä että se putketon moottori on huono. Jäähdytinnesteitä ja suodatinpanoksia vaihdellaan että moottori jotenkuten kestäis syöpymättä puhki. Mut eipä noita enää tehdäkkään muutakuin jotain lisenssikoneita intiassa.
Kyllä vuosien mittaan ainakin meillä on jouduttu tekemään remonttia niin Foordin kuin Valmetin moottoreihin ja molemman merkkisessä on myös öljyt ja vedet olleet sekaisin. Valmetin moottorit on järestään sitkeitä ja mukavia käyttää mutta en oo vielä sellasta traktoria tavannu jolla pelkällä moottorilla pystyisi töitä tekemään vaikka kuinka erinomaiseksi kehutkin.
Minulla kun on kirkkaat silmälasit,ei tietyn traktorimerkin väriset niinkuin jollain niin pystyy neutraalimmin käsittelemään asioita. Olen minä Belaruksellakin vähä töitä tehny ja olin vähä itellekkin ajatellut hankkia mutta en tykästyny hallintalaitteisiin kun olivat vähä omituisen tuntusissa paikoissa länsikoneisiin tottuneelle.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Juontokouramies ja 23 vierailijaa