Ford 5600 keskustelua

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Tumphu
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

Pirun ahdasta oli pyöritellä avaimella kampuran päästä.

Mulla ku oli kansiremontti menossa ni suuttimien ollessa irti pysty ihan laturin hihnasta pyörittämään konetta. Ei tosin onnistu ihan tuollain.

Räikkäavain kampuran päähän ja sieltä kiertelemään lienee ainut vaihtoehto
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

4000 laittanu etu kehdon keskireiästä 2 tai kolme pitkää jatkoa ja tuumanen hylsy sitten siitä laturin hihnan vierestä mutteriin. räikällä tms sitten pyöritys. hinaus lenkin tai keula telineen joutuu ottamaan pois, jos niitä on.
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Tuo olikin hyvä idea täytyy kokeilla jos maatöihin pääsy viivästyy.
Ei niissä varmaa ihmeempiä ole mutta ei viitti säätämättäkää olla kun kopan joutuu aukaiseen
Naapuri mulle toteskin että fordistas ruostuu moottori ulkopuolelta kunnei edes vuoda öljyä mistää :D

Minkälaiset roiskeläpät tuossa on uutena ollut viskoo vaan rapaa sivuikkunoille pahimmoikseen tieajossa:

Kuva
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
sliksi_
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja sliksi_ »

Mihis kannattaa vapaa paluu toteuttaa? Perän täyttö proppuun?
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

siihen se yleensä laitetaan..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Tuo onkin hyvä idea vapaan paluun toteukseen
Omasta en ole ihan varma yhdestä hydrauliletkusta että mihin on kun jälkiasennus letku on
Menee hytin alle täytyisi joskus kokeilla mikä se on niin saisi salaojan huuhtelupumppua pyörittää.
Kuva
Fordi palveli kevät työt ihan hyvin lämmötkin tuntui ihan pysyvän hyvissä lukemissa pysyvän.
Eilen vaan lakkasi puhallin pyörimästä kun kylvökonetta tyhjäisin.
En ainakaa palanutta haistanut ja sulakkeet näkyi olevan ehjät.
Menikö moottori vai vastus vai katkaisia?
Ääni ehkä ollut aaltoileva välillä mutta rohissut se ei ole.
Onko paha vaihtaa se moottori katon kautta varmaan kuitenkin?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
JKAVS
Viestit: 1329
Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

hankkijamies kirjoitti: To Touko 23, 2019 10:45 am Onko paha vaihtaa se moottori katon kautta varmaan kuitenkin?
Helppo homma. Pultit auki ja katto ylös. Siinä on saranat ja seisontatukikin.
korsteeni
Viestit: 3588
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

:shock: Enpäs ole koskaan oman Q-hyttisen 5600:sen kattoa katsellut sillä silmällä, että miten aukeaisi. Onko ne pultit katon ulkopuolella? Aukeaa ilmeisesti edestä taakse?
voortit
Viestit: 1013
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 10:16 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja voortit »

Juuri näin!
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

hyvä olis välil kurkata ja vuosien mullat puhallella pois. saa lämpöä ja ilmaakin hyttiin kun kennon puhaltaa kunnol puhtaaks.. voi olla liitin vikakin tai hiilet loppu/jumis..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
traktori754
Viestit: 1822
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja traktori754 »

Ne takavalojen, siis työvalot katon alla, pitää ottaa pois ennen kun avaa katon,
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Tulikin kuntoon helpolla olikin yksi sulake vähän hapettunut.
Keväällä pesin suodattimet ohjekirjan ohjeiden mukaan ja kesken toukojen paineilmalla auki puhaltelin.
Vaihtaa ne joskus täytys uusiin alkaa olla tiivisteet niin haperot.
Ovien tiivisteet kun uudis niin paranis pölytiiviys kummasti.
Lämmin hyttihän tuo kieltämättä on kevättöissä toki on ne alapuhaltimelliset vielä kuumempia.
Ilmastoinnilla kun olisi joku uutena ostanut niin olis aika eurooppaa jo kai khp myynnillä joku asennus tuohonkin olis kun olis pelimerkkiä kysyä :D
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Milläs tommosen traktorin hytin putsaus kävis helposti imurilla vetelin enemmät mutta verhoiluihin jäi vielä.
Onko höyrypesuri huono vai mikä olis hyvä
Kiertää vaan se pöly ikävästi paikasta toiseen kun ajaa puhallin päällä.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

kaikki luukut auki ja paineilmaa. sillä saa irtolian pois. sit rättiä ja pesuaine/vesiseosta ja pyyhkii loput. paineilmaa käyttää monet ja jopa päivittäin jos oikein pöllyää.
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Avatar
Matsikka
Viestit: 16227
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

2xford4000 kirjoitti: Ma Kesä 24, 2019 3:17 pm kaikki luukut auki ja paineilmaa. sillä saa irtolian pois. sit rättiä ja pesuaine/vesiseosta ja pyyhkii loput. paineilmaa käyttää monet ja jopa päivittäin jos oikein pöllyää.
Sellaanen puolimetrinen puhalluspistooli on tosi kätevä. Sillä on hyvä puhallella kaikenlaasta niin ei tarvitte olla naama keskellä pölypilveä.
Viimeksi tänään puhallin Massikan koppia puhtaaksi.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
Superdextaaja
Viestit: 12985
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Lämmin hyttihän tuo kieltämättä on kevättöissä
Heittää kaappariovet auki ja kattoluukku myös sekä takasivuikkunat ja takalasiluukku kaksinkerroin kokonaan auki ja ylös lukiten. Hyvin tuulettuu ajaessa. Kaappariovien ylivoimainen etu on juuri tuo ovet selällään ajamalla hytin tuulettaminen, niin ei tule kuuma helteiselläkään pellolla.
Tekemällä virheistä oppii.
Talumees
Viestit: 6376
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Superdextaaja kirjoitti: Ma Kesä 24, 2019 6:52 pm
Lämmin hyttihän tuo kieltämättä on kevättöissä
Heittää kaappariovet auki ja kattoluukku myös sekä takasivuikkunat ja takalasiluukku kaksinkerroin kokonaan auki ja ylös lukiten. Hyvin tuulettuu ajaessa. Kaappariovien ylivoimainen etu on juuri tuo ovet selällään ajamalla hytin tuulettaminen, niin ei tule kuuma helteiselläkään pellolla.
Onhan se kiva hengitellä pölyä... :mrgreen:
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Joo kyllä sitä mielummin ovet kiinni ajelee kun auki takalasia oon pitänyt kylväessä salpa auki niin vähän näkee jos alkaa tukkimaan.

Joo no paineilma on yksi perinteinen keino :D
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
hankkijamies
Viestit: 1386
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja hankkijamies »

Saakohan sitä vauhtipyörän merkkien tarkastusluukun suojusta jostain varaosana vai pitääkö moinen vääntää
Eihän se nyt mikään tekemätön paikka ole tosiaan.
Katselin vain tuossa kerran että jäänyt joskus johkin sotatantereelle joltakin.

Toinen kysymys hydraulilohkosta onko se mahdottomuus saada kippikärryä toimimaan niin että kippitulee alas lukkoasennossa lohko on siis se vanhempi malli ei deluxe.
Noston saa kyllä toimimaan lukkoasennolla mutta kun laitat kipinletkut toiseen 2 toimisen liitimistä niin kärryä ei saa ylä asennosta alas.
Ei tunnu olevan merkitystä sillä yks toimisuuden valitsin ruuvvillakaan tähän asiaan.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!

MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
Tumphu
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
Viesti:

Re: Ford 5600 keskustelua

Viesti Kirjoittaja Tumphu »

hankkijamies kirjoitti: Ke Elo 28, 2019 11:57 pm Saakohan sitä vauhtipyörän merkkien tarkastusluukun suojusta jostain varaosana vai pitääkö moinen vääntää
Eihän se nyt mikään tekemätön paikka ole tosiaan.
Katselin vain tuossa kerran että jäänyt joskus johkin sotatantereelle joltakin.

Toinen kysymys hydraulilohkosta onko se mahdottomuus saada kippikärryä toimimaan niin että kippitulee alas lukkoasennossa lohko on siis se vanhempi malli ei deluxe.
Noston saa kyllä toimimaan lukkoasennolla mutta kun laitat kipinletkut toiseen 2 toimisen liitimistä niin kärryä ei saa ylä asennosta alas.
Ei tunnu olevan merkitystä sillä yks toimisuuden valitsin ruuvvillakaan tähän asiaan.
5600 ei vielä oo sitä kellunta vaihtoehtoa? Eli kun rykäsee vivusta eteenpäin niin menee sen työasennon ohi ja jää ala-asentoon kelluntaan..

5610 tuo jo löytyypi...
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: grani, karir, nevaha, Tessu85 ja 53 vierailijaa