Ford 5600 keskustelua
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Pirun ahdasta oli pyöritellä avaimella kampuran päästä.
Mulla ku oli kansiremontti menossa ni suuttimien ollessa irti pysty ihan laturin hihnasta pyörittämään konetta. Ei tosin onnistu ihan tuollain.
Räikkäavain kampuran päähän ja sieltä kiertelemään lienee ainut vaihtoehto
Mulla ku oli kansiremontti menossa ni suuttimien ollessa irti pysty ihan laturin hihnasta pyörittämään konetta. Ei tosin onnistu ihan tuollain.
Räikkäavain kampuran päähän ja sieltä kiertelemään lienee ainut vaihtoehto
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
4000 laittanu etu kehdon keskireiästä 2 tai kolme pitkää jatkoa ja tuumanen hylsy sitten siitä laturin hihnan vierestä mutteriin. räikällä tms sitten pyöritys. hinaus lenkin tai keula telineen joutuu ottamaan pois, jos niitä on.
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Tuo olikin hyvä idea täytyy kokeilla jos maatöihin pääsy viivästyy.
Ei niissä varmaa ihmeempiä ole mutta ei viitti säätämättäkää olla kun kopan joutuu aukaiseen
Naapuri mulle toteskin että fordistas ruostuu moottori ulkopuolelta kunnei edes vuoda öljyä mistää
Minkälaiset roiskeläpät tuossa on uutena ollut viskoo vaan rapaa sivuikkunoille pahimmoikseen tieajossa:
Ei niissä varmaa ihmeempiä ole mutta ei viitti säätämättäkää olla kun kopan joutuu aukaiseen
Naapuri mulle toteskin että fordistas ruostuu moottori ulkopuolelta kunnei edes vuoda öljyä mistää
Minkälaiset roiskeläpät tuossa on uutena ollut viskoo vaan rapaa sivuikkunoille pahimmoikseen tieajossa:
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 89
- Liittynyt: Ma Marras 25, 2013 8:11 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Mihis kannattaa vapaa paluu toteuttaa? Perän täyttö proppuun?
Ford 6610 -83
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
Ford 5600 -76
Ford 4000 -73
Dexta -58
Dexta -59
Kubota kx161-3
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
siihen se yleensä laitetaan..
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Tuo onkin hyvä idea vapaan paluun toteukseen
Omasta en ole ihan varma yhdestä hydrauliletkusta että mihin on kun jälkiasennus letku on
Menee hytin alle täytyisi joskus kokeilla mikä se on niin saisi salaojan huuhtelupumppua pyörittää.
Fordi palveli kevät työt ihan hyvin lämmötkin tuntui ihan pysyvän hyvissä lukemissa pysyvän.
Eilen vaan lakkasi puhallin pyörimästä kun kylvökonetta tyhjäisin.
En ainakaa palanutta haistanut ja sulakkeet näkyi olevan ehjät.
Menikö moottori vai vastus vai katkaisia?
Ääni ehkä ollut aaltoileva välillä mutta rohissut se ei ole.
Onko paha vaihtaa se moottori katon kautta varmaan kuitenkin?
Omasta en ole ihan varma yhdestä hydrauliletkusta että mihin on kun jälkiasennus letku on
Menee hytin alle täytyisi joskus kokeilla mikä se on niin saisi salaojan huuhtelupumppua pyörittää.
Fordi palveli kevät työt ihan hyvin lämmötkin tuntui ihan pysyvän hyvissä lukemissa pysyvän.
Eilen vaan lakkasi puhallin pyörimästä kun kylvökonetta tyhjäisin.
En ainakaa palanutta haistanut ja sulakkeet näkyi olevan ehjät.
Menikö moottori vai vastus vai katkaisia?
Ääni ehkä ollut aaltoileva välillä mutta rohissut se ei ole.
Onko paha vaihtaa se moottori katon kautta varmaan kuitenkin?
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1329
- Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Helppo homma. Pultit auki ja katto ylös. Siinä on saranat ja seisontatukikin.hankkijamies kirjoitti: ↑To Touko 23, 2019 10:45 am Onko paha vaihtaa se moottori katon kautta varmaan kuitenkin?
-
- Viestit: 3588
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Enpäs ole koskaan oman Q-hyttisen 5600:sen kattoa katsellut sillä silmällä, että miten aukeaisi. Onko ne pultit katon ulkopuolella? Aukeaa ilmeisesti edestä taakse?
-
- Viestit: 1013
- Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 10:16 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Juuri näin!
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
hyvä olis välil kurkata ja vuosien mullat puhallella pois. saa lämpöä ja ilmaakin hyttiin kun kennon puhaltaa kunnol puhtaaks.. voi olla liitin vikakin tai hiilet loppu/jumis..
-
- Viestit: 1822
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Ne takavalojen, siis työvalot katon alla, pitää ottaa pois ennen kun avaa katon,
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Tulikin kuntoon helpolla olikin yksi sulake vähän hapettunut.
Keväällä pesin suodattimet ohjekirjan ohjeiden mukaan ja kesken toukojen paineilmalla auki puhaltelin.
Vaihtaa ne joskus täytys uusiin alkaa olla tiivisteet niin haperot.
Ovien tiivisteet kun uudis niin paranis pölytiiviys kummasti.
Lämmin hyttihän tuo kieltämättä on kevättöissä toki on ne alapuhaltimelliset vielä kuumempia.
Ilmastoinnilla kun olisi joku uutena ostanut niin olis aika eurooppaa jo kai khp myynnillä joku asennus tuohonkin olis kun olis pelimerkkiä kysyä
Keväällä pesin suodattimet ohjekirjan ohjeiden mukaan ja kesken toukojen paineilmalla auki puhaltelin.
Vaihtaa ne joskus täytys uusiin alkaa olla tiivisteet niin haperot.
Ovien tiivisteet kun uudis niin paranis pölytiiviys kummasti.
Lämmin hyttihän tuo kieltämättä on kevättöissä toki on ne alapuhaltimelliset vielä kuumempia.
Ilmastoinnilla kun olisi joku uutena ostanut niin olis aika eurooppaa jo kai khp myynnillä joku asennus tuohonkin olis kun olis pelimerkkiä kysyä
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Milläs tommosen traktorin hytin putsaus kävis helposti imurilla vetelin enemmät mutta verhoiluihin jäi vielä.
Onko höyrypesuri huono vai mikä olis hyvä
Kiertää vaan se pöly ikävästi paikasta toiseen kun ajaa puhallin päällä.
Onko höyrypesuri huono vai mikä olis hyvä
Kiertää vaan se pöly ikävästi paikasta toiseen kun ajaa puhallin päällä.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
kaikki luukut auki ja paineilmaa. sillä saa irtolian pois. sit rättiä ja pesuaine/vesiseosta ja pyyhkii loput. paineilmaa käyttää monet ja jopa päivittäin jos oikein pöllyää.
- Matsikka
- Viestit: 16227
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Sellaanen puolimetrinen puhalluspistooli on tosi kätevä. Sillä on hyvä puhallella kaikenlaasta niin ei tarvitte olla naama keskellä pölypilveä.2xford4000 kirjoitti: ↑Ma Kesä 24, 2019 3:17 pm kaikki luukut auki ja paineilmaa. sillä saa irtolian pois. sit rättiä ja pesuaine/vesiseosta ja pyyhkii loput. paineilmaa käyttää monet ja jopa päivittäin jos oikein pöllyää.
Viimeksi tänään puhallin Massikan koppia puhtaaksi.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Heittää kaappariovet auki ja kattoluukku myös sekä takasivuikkunat ja takalasiluukku kaksinkerroin kokonaan auki ja ylös lukiten. Hyvin tuulettuu ajaessa. Kaappariovien ylivoimainen etu on juuri tuo ovet selällään ajamalla hytin tuulettaminen, niin ei tule kuuma helteiselläkään pellolla.Lämmin hyttihän tuo kieltämättä on kevättöissä
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 6376
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Onhan se kiva hengitellä pölyä...Superdextaaja kirjoitti: ↑Ma Kesä 24, 2019 6:52 pmHeittää kaappariovet auki ja kattoluukku myös sekä takasivuikkunat ja takalasiluukku kaksinkerroin kokonaan auki ja ylös lukiten. Hyvin tuulettuu ajaessa. Kaappariovien ylivoimainen etu on juuri tuo ovet selällään ajamalla hytin tuulettaminen, niin ei tule kuuma helteiselläkään pellolla.Lämmin hyttihän tuo kieltämättä on kevättöissä
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Joo kyllä sitä mielummin ovet kiinni ajelee kun auki takalasia oon pitänyt kylväessä salpa auki niin vähän näkee jos alkaa tukkimaan.
Joo no paineilma on yksi perinteinen keino
Joo no paineilma on yksi perinteinen keino
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 1386
- Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 8:58 pm
- Paikkakunta: Virrat
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
Saakohan sitä vauhtipyörän merkkien tarkastusluukun suojusta jostain varaosana vai pitääkö moinen vääntää
Eihän se nyt mikään tekemätön paikka ole tosiaan.
Katselin vain tuossa kerran että jäänyt joskus johkin sotatantereelle joltakin.
Toinen kysymys hydraulilohkosta onko se mahdottomuus saada kippikärryä toimimaan niin että kippitulee alas lukkoasennossa lohko on siis se vanhempi malli ei deluxe.
Noston saa kyllä toimimaan lukkoasennolla mutta kun laitat kipinletkut toiseen 2 toimisen liitimistä niin kärryä ei saa ylä asennosta alas.
Ei tunnu olevan merkitystä sillä yks toimisuuden valitsin ruuvvillakaan tähän asiaan.
Eihän se nyt mikään tekemätön paikka ole tosiaan.
Katselin vain tuossa kerran että jäänyt joskus johkin sotatantereelle joltakin.
Toinen kysymys hydraulilohkosta onko se mahdottomuus saada kippikärryä toimimaan niin että kippitulee alas lukkoasennossa lohko on siis se vanhempi malli ei deluxe.
Noston saa kyllä toimimaan lukkoasennolla mutta kun laitat kipinletkut toiseen 2 toimisen liitimistä niin kärryä ei saa ylä asennosta alas.
Ei tunnu olevan merkitystä sillä yks toimisuuden valitsin ruuvvillakaan tähän asiaan.
Älä osta traktoria Jobbarilta, vanhojen koneiden myynti ei saa olla bisnestä!
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
MF-65 MK II+James 50-1963
Fiat 650S+Hymas 470-1972
Sampo-Rosenlew 410-1977
MF-165S MP-1978
Ford-5600-1981
Ford-6610T-DP-1985
-
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Maalis 28, 2012 7:55 pm
- Viesti:
Re: Ford 5600 keskustelua
5600 ei vielä oo sitä kellunta vaihtoehtoa? Eli kun rykäsee vivusta eteenpäin niin menee sen työasennon ohi ja jää ala-asentoon kelluntaan..hankkijamies kirjoitti: ↑Ke Elo 28, 2019 11:57 pm Saakohan sitä vauhtipyörän merkkien tarkastusluukun suojusta jostain varaosana vai pitääkö moinen vääntää
Eihän se nyt mikään tekemätön paikka ole tosiaan.
Katselin vain tuossa kerran että jäänyt joskus johkin sotatantereelle joltakin.
Toinen kysymys hydraulilohkosta onko se mahdottomuus saada kippikärryä toimimaan niin että kippitulee alas lukkoasennossa lohko on siis se vanhempi malli ei deluxe.
Noston saa kyllä toimimaan lukkoasennolla mutta kun laitat kipinletkut toiseen 2 toimisen liitimistä niin kärryä ei saa ylä asennosta alas.
Ei tunnu olevan merkitystä sillä yks toimisuuden valitsin ruuvvillakaan tähän asiaan.
5610 tuo jo löytyypi...
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Ford 5610-4 mk2 -87
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: grani, karir, nevaha, Tessu85 ja 53 vierailijaa