Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Mietin, että laittaisiko suurempaa vetopyörää, vai pienempää vaihteiston pyörää. Päädyin vaihteiston pyörään, kun siihen on helpompi tehdä, laajennus tuohon vetopäähän olisi ollut kinkkisempi juttu. Lisäksi olisihan siitä vetopään muunnoskappaleesta tullut ehkä epävarma, kun ei sitä olisi oikein mihinkään saanut kiinni. Se vetohihnapyörä on yhtä valukappaletta teräistukan kanssa.
Amerikanvehje kun on, niin onpa tietenkin tuumakierteitä kaikki! Hyvän räjäytyskuvan löysit, superdexta, samat osat ne lienee tässäkin M56-vehkeessä. Naaraskierrehän tulee olemaan samaa kappaletta sen tulostettavan hihnapyörän kanssa, ja tuo kierre tässä enää blokkaa homman etenemisen (tuloste tilataan eräältä firmalta). Täytynee käydä jossain vaiheessa alkuperäisen hihnapyörän kanssa autotarvike- tms. liikkeessä, jossa saattaa olla ainakin niitä UNC-pultteja myynnissä.
Amerikanvehje kun on, niin onpa tietenkin tuumakierteitä kaikki! Hyvän räjäytyskuvan löysit, superdexta, samat osat ne lienee tässäkin M56-vehkeessä. Naaraskierrehän tulee olemaan samaa kappaletta sen tulostettavan hihnapyörän kanssa, ja tuo kierre tässä enää blokkaa homman etenemisen (tuloste tilataan eräältä firmalta). Täytynee käydä jossain vaiheessa alkuperäisen hihnapyörän kanssa autotarvike- tms. liikkeessä, jossa saattaa olla ainakin niitä UNC-pultteja myynnissä.
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 7903
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Mulla oli/on päinvastaista vikaa omassa leikkurissa. Leikkuriin vaihdettiin hydrostaattivaihteiston tilalle manuaali ja nyt kolmas siivapyörä vaihteistolla, isompaa ei mahdu. Nyt pystyy ykkös ja kakkosvaihteella ajamaan ruohoa, loput kolme on sitten lähinnä siirtymiin. Ja pakki on vieläkin turhan nopea. Nyt huippunopeus 18km/h, kun ensimmäisessä versiossa varmaan +40km/h. Aika vekkuli ajettava tuollainen takapyöräohjattu kone...
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 6691
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Joo niinhän sen omistaja tekee miten parhaaksi näkee. Menestystä projektin etenemiselle.
Ajattelin vain että tekee sen osan 46 hihnapyörän päälle tiukalla sovitteella isompi hihnapyörärengas. Sen voi sitten lukita varmasti paikoillaan pysyväksi vaikka kahdella M5 tai M6 ruuvilla joille porataan ja kierteitetään alkuperäisen hihnapyörän/teränpitimen ja uuden hihnapyörärenkaan saumaan kierteet. Homma on myös purettavissa jos tulee katumapäälle.
Bonuksena vielä kiilahihnan parantunut voimanvälityskyky, kun kampiakselilla olevan kovin pienen hihnapyörän halkaisija kasvaa, eipä löisi tyhjää niin helpolla varsinkin kun joutuu välittämään enemmän tehoa pyörille vauhdin lisääntyessä.
Ajattelin vain että tekee sen osan 46 hihnapyörän päälle tiukalla sovitteella isompi hihnapyörärengas. Sen voi sitten lukita varmasti paikoillaan pysyväksi vaikka kahdella M5 tai M6 ruuvilla joille porataan ja kierteitetään alkuperäisen hihnapyörän/teränpitimen ja uuden hihnapyörärenkaan saumaan kierteet. Homma on myös purettavissa jos tulee katumapäälle.
Bonuksena vielä kiilahihnan parantunut voimanvälityskyky, kun kampiakselilla olevan kovin pienen hihnapyörän halkaisija kasvaa, eipä löisi tyhjää niin helpolla varsinkin kun joutuu välittämään enemmän tehoa pyörille vauhdin lisääntyessä.
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Täähän on tosi hyvä idea. Ois pitäny kysyä ensin tarkemmin, mitä tarkoitit, kun itselläni ei mekaniikan puolella ole tuo luovuus erittäin hyvällä tasolla. Pitää varmaankin toimia sillä tavalla, että teettää sen uuden pienen hihnapyörän. Jos kävis niin pahasti, että luistaa, niin vakio takaisin, ja sitten pitää alkaa funtsimaan kaiman kuvailemaa ideaa!mauri kirjoitti:Joo niinhän sen omistaja tekee miten parhaaksi näkee. Menestystä projektin etenemiselle.
Bonuksena vielä kiilahihnan parantunut voimanvälityskyky, kun kampiakselilla olevan kovin pienen hihnapyörän halkaisija kasvaa, eipä löisi tyhjää niin helpolla varsinkin kun joutuu välittämään enemmän tehoa pyörille vauhdin lisääntyessä.
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Päivitys asiaan. Kävin viidessä eri liikkeessä tuon kierteen selvittämiseksi. Kovasti yritettiin, mutta ei yhdessäkään ollut mahdollisuutta selvittää sen hihnapyörän kierrettä. Yhdestä liikkeestä olisi löytynyt sopivia pultteja, mutta ilman mainintaa kierteestä ja toisessa löytyi Arctic Catin jokin tarvikepultti, jossa luki 3/8, vahva vihje siis, mutta AIVAN varma tietohan sekään ei ollut. Muistin sitten, että Motonetissä oli 3/8 UNC -pultteja ja ajelin 25 kilometrin päähän Motonetiin. No sieltä ostin pulttipaketin. Ei ollut mainintaa, mikä 3/8-kierre tarkalleen on, mutta ostetut pultin ovat nämä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/7500319 ... itty-5-kpl . Ja siinähän se tuossa nettisivulla lukee, 3/8-16. Se on se kierre. Kympin verran meni tuohonkin rahaa, mutta ainahan sitä näissä nyhkäilyissä menettää.
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Ammoina aikoina kun tuli standardit (en nyt muista mikä?) niin alkoi kadota nuo tuumaset ruuvit, pultit ja mutterit. Silti näillä kierteillä varustettuja koneita ja laitteita tehdään yhä ympäri maailmaa. Eikä omapäisiä jenkkejä hetkauttanut pätkääkään moinen "sääntö". Onneksi niitä nyt on alkanut löytymään nyt useammastakin paikasta, ei kipua hinnat ihan pilviin.
No selvishän se, eli SI-järjestelmä.
No selvishän se, eli SI-järjestelmä.
Viimeksi muokannut Ajomies, To Elo 16, 2018 5:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Sanopa muuta! Täällä meillä on iki-ihana ISO-stadardin M10 kierre, joka on siis kymmenen milliä halkaisijaltaan, joten mauserilla tulee vaivatta. Samaten on nousu yksiselitteinen, jos se on 1,5 mm, niin kuin se tapaa vakiokierteessä olla, silloin kierre nousee verrattuna edelliseen harjaan 1,5 mm. Pihvi.
Ootapas kun mennään lammikon toiselle puolelle, niin tavallinen pultti on tuo 3/8-16. On siinä funtsimista noiden osien kanssa. Entäpä kun rakennetaan vaikka taloa? Jalkojen ja tuumien osia kun pitää vaikka lähteä jakamaan, ynnäilemään ja vähentämään niin kyllä ollaan kusessa. Tai vaikka polttoaineen kulutuksen mittayksikkö MPG (mailia per gallona). Jotenkin on niin selvemmän oloinen tuo l/100 km.
Ilokseni voin kuitenkin todeta, että monissa makasiiniohjelmissa kuitenkin jo puhutaan SI-järjestelmän mukaisilla yksiköillä (esim. pituus metrisenä ja paino grammaisena). En sitten tiedä, kuinka paljon niillä tekemistä arkitodellisuuden kanssa. Vanhat esineet ja kohteet ovat sellaisia kuin ovat eikä niitä tietenkään uusita SI-järjestelmän mukaisiksi. Sen sijaan olisi toivottavaa, että USA määrätietoisesti tekisi työtä sen eteen, että maa voisi siirtyä SI-järjestelmään laajasti. Opetetaanko SI-järjestelmän yksiköt USAssa peruskouluissa? Mitenkähän uudet vaikkapa amerikkalaiset autot, onko niissä enää tuumaisia osia? Kanada on siirtynyt SI-järjestelmään 1980-luvulla.
Ootapas kun mennään lammikon toiselle puolelle, niin tavallinen pultti on tuo 3/8-16. On siinä funtsimista noiden osien kanssa. Entäpä kun rakennetaan vaikka taloa? Jalkojen ja tuumien osia kun pitää vaikka lähteä jakamaan, ynnäilemään ja vähentämään niin kyllä ollaan kusessa. Tai vaikka polttoaineen kulutuksen mittayksikkö MPG (mailia per gallona). Jotenkin on niin selvemmän oloinen tuo l/100 km.
Ilokseni voin kuitenkin todeta, että monissa makasiiniohjelmissa kuitenkin jo puhutaan SI-järjestelmän mukaisilla yksiköillä (esim. pituus metrisenä ja paino grammaisena). En sitten tiedä, kuinka paljon niillä tekemistä arkitodellisuuden kanssa. Vanhat esineet ja kohteet ovat sellaisia kuin ovat eikä niitä tietenkään uusita SI-järjestelmän mukaisiksi. Sen sijaan olisi toivottavaa, että USA määrätietoisesti tekisi työtä sen eteen, että maa voisi siirtyä SI-järjestelmään laajasti. Opetetaanko SI-järjestelmän yksiköt USAssa peruskouluissa? Mitenkähän uudet vaikkapa amerikkalaiset autot, onko niissä enää tuumaisia osia? Kanada on siirtynyt SI-järjestelmään 1980-luvulla.
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 6691
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Noin se sinnikkyys palkitaan!
Pultin lujuusluokkakin on varmaan riittävä (8), kun kampiakselin pään pultissa on sama luokka. Muiden pulttien lujuusluokkaa ei ole määritelty, oletettavasti heikompia.
Tuo eri mittayksiköiden käyttö maasta riippuen on aiheuttanut monta harmitusta. Eikös Kerimäen kirkon (maailman suurin puukirkko) suuruus aiheutunut siitä että rakentajilla ja suunnittelijoilla oli eri mittayksiköt käytössä. Toisilla venäläiset ja toisilla länsimaissa käytetyt. Näin olen kuullut, lieneekö totta?
Pultin lujuusluokkakin on varmaan riittävä (8), kun kampiakselin pään pultissa on sama luokka. Muiden pulttien lujuusluokkaa ei ole määritelty, oletettavasti heikompia.
Tuo eri mittayksiköiden käyttö maasta riippuen on aiheuttanut monta harmitusta. Eikös Kerimäen kirkon (maailman suurin puukirkko) suuruus aiheutunut siitä että rakentajilla ja suunnittelijoilla oli eri mittayksiköt käytössä. Toisilla venäläiset ja toisilla länsimaissa käytetyt. Näin olen kuullut, lieneekö totta?
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Sekaannuksiahan siinä tulee, kun rakennuksilla timpuri kysyy "mites tää tehdään" ja kymppi vastaa "sitä pitää tuumia". Meneehän se sitten pieleen!.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mars_Climate_Orbiter
330 miljoonan Tollarin luotain tuhoutui, kun maa-asema käytti amerikkalaisittain paunayksiköitä, kun taas luotain oli ohjelmoitu SI-järjestelmän yksiköihin. Ei niin kovin pahalta tunnu tuohon verrattuna vailla käyttötarkoitusta hankkimieni 3/8-pulttien 11 euron hinta polttoainekuluineen!
330 miljoonan Tollarin luotain tuhoutui, kun maa-asema käytti amerikkalaisittain paunayksiköitä, kun taas luotain oli ohjelmoitu SI-järjestelmän yksiköihin. Ei niin kovin pahalta tunnu tuohon verrattuna vailla käyttötarkoitusta hankkimieni 3/8-pulttien 11 euron hinta polttoainekuluineen!
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Onhan niitä lentokoneitakin pudonnut tai ainakin ollut vaaratilanteita, kun on mennyt määrät sekaisin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 6691
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Niimpä.
Pauna = 4,448 Newtonia
Kävikö siinä niin että jarruraketeille annetun liikemäärän numeerinen arvo oli annettu paunasekunteina ja raketit oli Newtonsekunneille ohjelmoitu.Tällöin ne antoivat sitten 1/4,448 osan tarvittavasta jarrutusvoimasta. Ei hyvä.
Pauna = 4,448 Newtonia
Kävikö siinä niin että jarruraketeille annetun liikemäärän numeerinen arvo oli annettu paunasekunteina ja raketit oli Newtonsekunneille ohjelmoitu.Tällöin ne antoivat sitten 1/4,448 osan tarvittavasta jarrutusvoimasta. Ei hyvä.
-
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 5:08 pm
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Onneks tuumasilla on vielä omat kovuudetkin. grade 5 on lähinnä 8.8 ja merkitty pultin kantaa kolmella viivalla. Grade 8 on kuudella viivalla eli vähän kovempi. Eli nekin voi sopivasti sekottaa väärin...mauri kirjoitti:Noin se sinnikkyys palkitaan!
Pultin lujuusluokkakin on varmaan riittävä (8), kun kampiakselin pään pultissa on sama luokka. Muiden pulttien lujuusluokkaa ei ole määritelty, oletettavasti heikompia
On tullut pienemmät tuuman pultit tutuiksi kun moottorikelkkana on ollu yli 15 vuotta Polaris ja isommat tuumat sitten Foodissa.
5600 2wd ~77, 7710 4wd ~83
-
- Viestit: 6691
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Siinä Mauri Tähkän viestissä oli Motonetin tiedot:
5 kpl; 4,95 €
Lujuusluokka SAE 8 (vastaa 10.9)
5 kpl; 4,95 €
Lujuusluokka SAE 8 (vastaa 10.9)
-
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:31 pm
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Entisöin vuosia sitten Velocette 350:n vm.-53. Laitteesta löytyy 5 eri Brittikierrejärjestelmää.
Varsin kätevää.
Varsin kätevää.
-
- Viestit: 6138
- Liittynyt: Ti Tammi 02, 2007 7:23 pm
- Paikkakunta: Rautalampi
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Pulttihyllyssä näkyy pari laatikkoo olevan nuita Brittien erikoisia 50 luvun erilaisia pultteja. Tietenkin W-pultit päälle.LauriR kirjoitti:Entisöin vuosia sitten Velocette 350:n vm.-53. Laitteesta löytyy 5 eri Brittikierrejärjestelmää.
Varsin kätevää.
Hyvin harvoin on niitä erikoisia pultteja tarvittu tai kukaan kysynyt. Olis entisöijille varmaan käypäsiä.
-
- Viestit: 7903
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Ainakin telkkarin ohjelmien mukaan huumekauppiaat käyttävät metrijärjestelmää jenkeissä. Jospa se sieltä leviäisi muihinkin kansalaisiin
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: Su Elo 05, 2018 2:22 pm
- Paikkakunta: New Yorkin hillajängät
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Sehän hyvä tuli pyörästä, mutt' kestänyt se öi.
Käyntiin ehdin rykäistä, vinous muovit söi.
Ol' hihnapyörä justiinsa, mut' hihnan pituus pahasta.
Raasti hampaat pahoin muovia, toinen huullos ohentui.
Jotenkin pitäis luovia, ja mist' idea uusi, ui!
Mist' löytyis hihna lyhempi, ja kolmedee-pyöräki!
No taas on vakio Kulloppi, kuin kaikki ennenkin.
Pitää taukoo vähän tää kloppi, sitte jälleen touhuihin.
Ja hihnapyörä tilailla, ois kans hihna lyhempi mitalla.
***
Joo, mut kellisty siihen, kun hihna jukolauta oli liian pitkä. Kestäiskö auton kiilahihna tuossa, kun seuraava koko lyhempi hihna on liian lyhyt?
Käyntiin ehdin rykäistä, vinous muovit söi.
Ol' hihnapyörä justiinsa, mut' hihnan pituus pahasta.
Raasti hampaat pahoin muovia, toinen huullos ohentui.
Jotenkin pitäis luovia, ja mist' idea uusi, ui!
Mist' löytyis hihna lyhempi, ja kolmedee-pyöräki!
No taas on vakio Kulloppi, kuin kaikki ennenkin.
Pitää taukoo vähän tää kloppi, sitte jälleen touhuihin.
Ja hihnapyörä tilailla, ois kans hihna lyhempi mitalla.
***
Joo, mut kellisty siihen, kun hihna jukolauta oli liian pitkä. Kestäiskö auton kiilahihna tuossa, kun seuraava koko lyhempi hihna on liian lyhyt?
Olen 100-vuotias ukko, siis kunnon vanha kukko.
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
Toista se ennen oli, mut nyt on meillä liivitön povi.
Nykymimmit ei seksiä pelkää, hyppää heti kiinni selkään.
Vaikka on nyt jo ikää mulla, taitojain onpi läppärin rulla.
Satavuotias aito suomimasinisti
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Pitänee olla sellainen hihna joka kestää taittamista molempiin suuntiin? Normi kiilahihna ei sitä tahdo kestää.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 6:44 pm
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Mäk Kullopin ruohonleikkurin vetohihnapyörä - voiko tätä edes uskoa todeksi?
Kevlar-hihna kestäisi kahteen suuntaan taipumista.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 68 vierailijaa