Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin

Väri

Alkuperäinen vihertävä
35
61%
Kirkkaan-limen vihreä
5
9%
Keltainen
6
11%
Keltaoranssi
4
7%
Musta
2
4%
Viininpunanen
5
9%
Ruskea
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 57

Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Raskaita päätöksiä)

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Eikö ne lähde pyörittämällä tai kääntämällä ne kielekkeet ns. Nurin niskoin?

Tai ohut meisseli kielekkeiden väliin ja pakottaa ne auki?

Arvaillaan hetki puutaheinää niin joku kertoo oikean vastauksen .. :mrgreen:

Mites semmonen neekerintukkalaikka?
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Raskaita päätöksiä)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Osmo_ kirjoitti:Noniin, kaaran alusta on siinä kunnossa, kuin sen voi tässä vaiheessa tehdä. Eli, valmistelu maalarille alkakoot virallisesti. Kylkien ja takaluukun muovimerkit on kiinni takapuolelta painetuilla levynpaloilla. Tavallaan peltimutterin oloisilla. Millähän mokomat saa irti ilman, että rikkoo merkkejä? Varovasti dremelillä?
Ja toinen: kaikista tiivisteistä ja C-tolpan verhoiluista on jäänyt krämmäleitä koriin. Mikä olisi paras värkki niiden poistoon? Teräsharjalaikka on täysin poissuljettu. En mene toista kertaa puukotettavaksi sen takia. Tämmi ei pure solukumiin. Nailonharjalaikkako sitten?
Merkkien kiinnikeet lähtee irti varovasti ruuvimeisselillä taivuttaen ja samalla pyörittää edes takaisin. Näin toimien ne voi käyttää kasatessa uudelleen eikä riko merkkien muovisia kiinnitys nastoja.

Jos varsinaisesta verhoilusta on onnistunut jäämään "krämmäleitä" ei auta muu kuin mekaanisesti irrottaa, kuumailmapuhallin hyvä apu. Nuo verhoilun osat pitäisi tosin irrottaa ehjänä eikä repimällä. Liimajämät lähtee hyvin ns "toffeelaikalla"
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Raskaita päätöksiä)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Jos on 100A:n osille tarvetta niin varsinais-suomessa on menossa parasta aikaa romulaanin tyhjennys jossa satoja autoja. Kävin siellä rämpimässä ja datsuneitakin joukossa oli.

...Ja puuha Pate kun tätä ketjua lukee niin myös lantikan series 1 tai 2 sekä 3
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Raskaita päätöksiä)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

361 kirjoitti:
Osmo_ kirjoitti:Noniin, kaaran alusta on siinä kunnossa, kuin sen voi tässä vaiheessa tehdä. Eli, valmistelu maalarille alkakoot virallisesti. Kylkien ja takaluukun muovimerkit on kiinni takapuolelta painetuilla levynpaloilla. Tavallaan peltimutterin oloisilla. Millähän mokomat saa irti ilman, että rikkoo merkkejä? Varovasti dremelillä?
Ja toinen: kaikista tiivisteistä ja C-tolpan verhoiluista on jäänyt krämmäleitä koriin. Mikä olisi paras värkki niiden poistoon? Teräsharjalaikka on täysin poissuljettu. En mene toista kertaa puukotettavaksi sen takia. Tämmi ei pure solukumiin. Nailonharjalaikkako sitten?
Merkkien kiinnikeet lähtee irti varovasti ruuvimeisselillä taivuttaen ja samalla pyörittää edes takaisin. Näin toimien ne voi käyttää kasatessa uudelleen eikä riko merkkien muovisia kiinnitys nastoja.

Jos varsinaisesta verhoilusta on onnistunut jäämään "krämmäleitä" ei auta muu kuin mekaanisesti irrottaa, kuumailmapuhallin hyvä apu. Nuo verhoilun osat pitäisi tosin irrottaa ehjänä eikä repimällä. Liimajämät lähtee hyvin ns "toffeelaikalla"
Toffeelaikka olis muuten, mutta kun pitää kiertää lasinympärystät niin se käy laikan päälle. Neekerintukka vaan taitaa olla aika krouvi niin en mielelläni käyttäisi sitä. Nailoninen taas raapisi vaan irtopazkaa. Jahka ton maalauksen saa tehtyä niin pääsee tekemään pitkäänvarrottua kokoomista. Ennen maalarille vientiä vedän kittinöllin joka paikkaan missä on pienikin klommo niin tavallaan helpottaa sen hommaa.
Sen verran pitää tehdä vielä koritöitä, että kun moottori on paikallaan niin pakoputken takakannake pitää liimata. Se oli mädäntynyt pois ja putki roikkui niin aseman metsästys ei luonaa. Ennen maalausta pitää myös katkoa lattiasta muutaman poraruuvin kärki.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Perceiver
Viestit: 1084
Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Raskaita päätöksiä)

Viesti Kirjoittaja Perceiver »

Osmo_ kirjoitti:Ennen maalarille vientiä vedän kittinöllin joka paikkaan missä on pienikin klommo niin tavallaan helpottaa sen hommaa.
Hyöty on kyllä marginaalinen. Ja toinen juttu, tuo maalipintojen hinkkauksen olisi saanut jättää tekemättä. Maalari käyttää nimittäin hyödyksi ehjän maalipinnan kiiltoa nähdäkseen pinnan epätasaisuudet. Nyt kun se on kokonaan hiottu mataksi, pitää kaikkien pintojen epätasaisuudet todeta käsikopelolla.
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Raskaita päätöksiä)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Eipä siittä oo hiottu kuin hieman ylimaalattua kerrosta, joka oli jo valmiiksi mattapintainen, eli pystyy vielä katsomaan sen minkä katsoo. Luukut mulla on jo paikoillaan, että jos tarvii ottaa irti niin ottakoon. Noi solumuovijämät tarvii poistaa ja lasinlävistä kittijäljet.
Mikäs olis paras tapa putsata sisältä? Kosteella hantuukilla? Annan maalarille raptoritölkin niin saa vetää sen takaluukkuun ekaksi
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Raskaita päätöksiä)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Osmo_ kirjoitti: Mikäs olis paras tapa putsata sisältä? Kosteella hantuukilla? Annan maalarille raptoritölkin niin saa vetää sen takaluukkuun ekaksi
Putsata mitä? Maalipinnat mitkä jätetään koskemattomaksi vai sisältä yleisesti maalauksen jälkeen?
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Raskaita päätöksiä)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Kaikki rälläkänpöly ym paska.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
8400
Viestit: 9813
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Raskaita päätöksiä)

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Bräkleenillä
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Raskaita päätöksiä)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Osmo_ kirjoitti:Kaikki rälläkänpöly ym paska.
Pölynimurilla suurimmat. Maalauksen jälkeen se on kuitenkin taas pölyssä. Ja jos sisäosat on tarkoitus maalata niin hionta/ pohjat tai mitä maalarin kanssa on sovittukkaan.
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Raskaita päätöksiä)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

8400 kirjoitti:Bräkleenillä
Sehän on jarruputsausaine mitä käytetään 95% muuhun kuin jarruosiin :mrgreen: Mutta on vaan pirun arvokasta siihennähden että putsaisi noi nurkat vaan kluutaamalla.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
8400
Viestit: 9813
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Heading to the paintjob)

Viesti Kirjoittaja 8400 »

No voihan ne vetellä ja pesuaineellakin. Aattelin että jos sitä maalataan sisäpuolelta niin pitäähän se jollain rasvanpoistoaineella putsata.
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Heading to the paintjob)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Siis sisältähän ei maalata kuin näkyville jäävät osat, jotka ovat nyt mustia. Lattiassa oleviin huoltoluukkuihin vedän jonkun ruosteenestomaalin kun jäävät näkymättömiin. Ja takaluukkuun tosiaan Raptor. Lattiassa on kuitenkin reerallinen maali niin en tee enempää kuin on pakko.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Heading to the paintjob)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Katselin tota rundaria tänään. Mikä tuon nupin funktio on?
Kuva
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Perceiver
Viestit: 1084
Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Heading to the paintjob)

Viesti Kirjoittaja Perceiver »

Mistähän moinen mittari on peräisin? Olisiko nappula LED:ien testausta varten?
skuikka
Viestit: 1697
Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Heading to the paintjob)

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Veikkaan omavalmisteeksi. Jos toimii niin onhan tuollainen muinainen harraste-elektroniikkatuote omalla tavallaan hieno.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Heading to the paintjob)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Noitahan valmistettiin aikanaan jopa Suomessa. ,70-luvun villitys. Ledinäyttöisinä sai muitakin mittareita.
Oma veikkaus säätöpotikasta on "punarajan" asettamiseen. Tuossa on nuo kiinnikkeet että saa sinne 100A:n kojetauluun kiinni kierroslukumittarin reikään mutta alkuperäinen se ei ole lähimainkaan.

Edit. Ja myytiin myös rakennus sarjana.
Olisi melko tökerö tekele tehdasvalmisteiseksi.
pajs
Viestit: 680
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 6:01 pm
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Heading to the paintjob)

Viesti Kirjoittaja pajs »

Osmo_ kirjoitti:Katselin tota rundaria tänään. Mikä tuon nupin funktio on?
Kuva
Saisko siitä asetettua rajoittimen, kierrosluvun?
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Heading to the paintjob)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Perceiver kirjoitti:Olisiko nappula LED:ien testausta varten?
Jos se on nappi kuten taitaakin olla eikä "potikka" niin uskon että olet oikeassa.
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Heading to the paintjob)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Eilen päästiin jo kurvailemaan Datsunilla. Lykättiin verstaalla pukeilta alas ja vietiin suuliin. Aloitin siellä hiomisen niin ei tuu nurkat pölyisiksi. Vielä pitää viedä hetkeksi vestaan puolelle, että oikaisen kuskin ovesta pienen lommon ja harjaan noi vaahtomuovinjämät pois. Näin maalarin tänään ja sovittiin, että pyhänä saa viedä kaaran sinne. Kauankos tuossa maalauksessa mahtaa ammattilaiselta mennä? Kittaus, hionta ja maalaus. Vetääkkö raskaan kaluston maalilla vai millä?
Kuva
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 64 vierailijaa