Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Tuolla kuormituksella normaali lukema.
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Se on nopeudesta riippumatta samassa asennossa käyntilämpötilassa. Tossa vauhdissa laskeekin jopa, koska "lisäsyyläri", eli nokalla oleva sivukiertoinen lämppärin kenno aktivoituu.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Polttoaine ruoesi nousemaan kun vaihdoin siirtopumpun. Molemmista oli näköjänsä pehkaantunut männänvarren tiiviste rikki. On siellä nyt toistaiseks kun ei oo parempaakaan käsillä.
Tein kaapelin akun ja korin väliin että josko se auttaisi lämpö- ja polttoainemittareihin. Nope. Sain startattua kaaran ja käyttelin sitä hallissa. Otin flektin kokonaan pois päältä ja annoin käydä. Heti kun viisari ylitti 110c° piirin niin alkoi keittää. Sikäli mittari pitää kutinsa. Tuntuu vaan orvolta kun mittarin kehän pituus on 5cm ja marginaali 5mm.
Tein kaapelin akun ja korin väliin että josko se auttaisi lämpö- ja polttoainemittareihin. Nope. Sain startattua kaaran ja käyttelin sitä hallissa. Otin flektin kokonaan pois päältä ja annoin käydä. Heti kun viisari ylitti 110c° piirin niin alkoi keittää. Sikäli mittari pitää kutinsa. Tuntuu vaan orvolta kun mittarin kehän pituus on 5cm ja marginaali 5mm.
Ja se sijaitsee..?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Lämpömittarin alapuolella.Osmo_ kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 6:29 pm Polttoaine ruoesi nousemaan kun vaihdoin siirtopumpun. Molemmista oli näköjänsä pehkaantunut männänvarren tiiviste rikki. On siellä nyt toistaiseks kun ei oo parempaakaan käsillä.
Tein kaapelin akun ja korin väliin että josko se auttaisi lämpö- ja polttoainemittareihin. Nope. Sain startattua kaaran ja käyttelin sitä hallissa. Otin flektin kokonaan pois päältä ja annoin käydä. Heti kun viisari ylitti 110c° piirin niin alkoi keittää. Sikäli mittari pitää kutinsa. Tuntuu vaan orvolta kun mittarin kehän pituus on 5cm ja marginaali 5mm.
Ja se sijaitsee..?
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
No missä vaiheessa se flekti lähtee alkuperäisin anturein ja kytkennöin käymään?Osmo_ kirjoitti: ↑La Loka 19, 2019 6:29 pm Polttoaine ruoesi nousemaan kun vaihdoin siirtopumpun. Molemmista oli näköjänsä pehkaantunut männänvarren tiiviste rikki. On siellä nyt toistaiseks kun ei oo parempaakaan käsillä.
Tein kaapelin akun ja korin väliin että josko se auttaisi lämpö- ja polttoainemittareihin. Nope. Sain startattua kaaran ja käyttelin sitä hallissa. Otin flektin kokonaan pois päältä ja annoin käydä. Heti kun viisari ylitti 110c° piirin niin alkoi keittää. Sikäli mittari pitää kutinsa. Tuntuu vaan orvolta kun mittarin kehän pituus on 5cm ja marginaali 5mm.
Ja se sijaitsee..?
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
En minä tiedä. Kerroin vai missä bensamittari on, kun sen sijaintia kysyttiin.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
En kysynyt sulta. Sori huono lainaus.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
En mee muistamaan että missä lämpötilassa se käynnistää. Tutkin tuota polttoainemittaria niin siellähän on lisälanka ja kärjet.
Tein niin, että hain nurkista joka ainoon mittariston piirilevyn ja löin niitä vuorollaan moninapaliittimeen. Ensin flekti päällä testaus ja sitten pois päältä. Löytyihän sieltä semmoinen että näyttää oikeaa lukemaa Saa ajella levollisemmin mielin Vielä kun ton tankkianturin laittais kuntoon.
Tein niin, että hain nurkista joka ainoon mittariston piirilevyn ja löin niitä vuorollaan moninapaliittimeen. Ensin flekti päällä testaus ja sitten pois päältä. Löytyihän sieltä semmoinen että näyttää oikeaa lukemaa Saa ajella levollisemmin mielin Vielä kun ton tankkianturin laittais kuntoon.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Jos molemmat mittarit näyttää väärin, syy lienee juurikin siinä mahdollisessa jännitteensäätimessä.
Se kun ainakin toisessa samanikäisessä Datsunissa toimii samaisen säätäjän kautta.
Mutta jos satiaisessa sellaista ole , niin sitten ei ole.
Tarvikemittari täyttänee asian?
Se kun ainakin toisessa samanikäisessä Datsunissa toimii samaisen säätäjän kautta.
Mutta jos satiaisessa sellaista ole , niin sitten ei ole.
Tarvikemittari täyttänee asian?
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
On se siellä. Rakennettu juuri polttoainemittarin sisään eikä sitä huomaa pikasilmäyksellä.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Ääh. Pitipä heittää auto käyntiin tänään. No, pyöritti rivakasti ja hörähti. Uus startti ja taas hörähti. Niinkuin aina ennenkin. Mutta sitten ei lähtenytkään enää. Solenoidi naksuu vain. Mootttori kyllä pyörii käsin pyörittämällä. Akkukengät ovat hyvin kiinni startissa. Sunnuntaisen käytön jälkeen ei ole tehty mitään muita juttuja, kuin toteutettu flektin relekytkentä uusiksi, tällä kertaa lämpötilakytkimen kautta. Mistäs tuota vikaa hakisi sitten. Eikai startti noin äkkiä voi mennä jos on toiminut muuten moitteettomasti?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 8134
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Niin meinaatko että startissa virta vielä hyppää lyhyen katkon yli ensialkuu, ja sitten viikkojen päästä vasta lopettaa kokonaa toiminnan?!Mistäs tuota vikaa hakisi sitten. Eikai startti noin äkkiä voi mennä jos on toiminut muuten moitteettomasti?
Mittari kouraan ja tutkimaa akulta startille virran kulku! Jos sinne tulee täydet akun voltit avain starttiasennossa, niin ei paljon vikapaikkaa tarvi ettiä.
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Niinsiis virren vai jännitteen kulku Eli akkunavoista jännitteen mittaus ja mitäs sitten? Jos näyttää 12v tai 8v niin miten on? Akku on testattu viikko sitten ja varauksella 12,4V testerin mukaan käynnistysteho oli 72%. Semmoinen huomio tuli tehtyä, että kun avainta kääntää niin vilkkujen merkkivalot syttyvät. En usko maavikaan, sillä maakontaktit on käyty läpi perjantaina ja jokainen paikka on kiristetty huolella. Mittaristo oli irti, mutta auto käynnistyi aivan normaalisti sen asennuksen jälkeen.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 9524
- Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
- Paikkakunta: Ruovesi
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Jännitehän on ikäänkuin paine, joka saa virran kulkemaan, eli jännite ei kulje mihinkään. Mittaa jännite suoraan starttimoottorin navoista ja jos siellä on 12V, eikä moottori pyöri, niin virta ei kulje starttimoottorin läpi.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Ford 6640, -96
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Akun kengät ja navat putsaa sekä kiristää ne kunnolla. Hyvin usein noista johtuu kun ei starttaa, vaikka äsken justiinsa toimi.
-
- Viestit: 3568
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Mutta eikö tuo vilkkun merkkivalojen syttyminen ole juuri niitä legendaarisimpia maavian oireita, että virta kulkee jostain aivan muualta kuin mistä kuuluisi.
Mutta jos jotain veikata pitää, niin moottorin maadoitus koriin tai virtalukon pohja
-
- Viestit: 6505
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
ja tollai noi nykyajan akut hajoaa. ensin ok ja sit voi vaik jäädä kaupan pihaan.. joo maa kiertää nyt jostain.
-
- Viestit: 5516
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Täysin samaa mieltä ja lisäisin vielä että jos päävirtakytkin on asennettu niin senkin toimintakunto olisi syytä selvittää.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 8606
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Sitten vika on lukon pohjassa. Moottorin maa on startin korvassa ja menee suoraan akkuun. Korin maadotus menee myös suoraan akkuun.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Jupu2, Mauri Tähkä, Tyry ja 52 vierailijaa