Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
-
- Viestit: 2252
- Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
- Paikkakunta: Heinola
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Ei oo tehostinta aakkosessa. Yksi tarkistettava paikka on myös rintapellin joustaminen poljinta painaessa, sylinteri pääsee "karkuun"
Joissain autoissa sylinterille lisättiin tuki estämään tuota ilmiötä.
Joissain autoissa sylinterille lisättiin tuki estämään tuota ilmiötä.
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
-
- Viestit: 12974
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Jaa, että vain reisitehostaja.. No sitten vain polkimen saranointi uuteen järjestykseen ja lisää ruisleipää..
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Ei muuta ku leimalle vaan ettei turhaan korjaa. Ihan se on normikatsastus, paperit vaan syynätään tarkemmin.
Hae ne teippikilvet ni saat ajaa eikä tarvi ottaa vielä vakuutusta jos epäröit läpimenoa.
Hae ne teippikilvet ni saat ajaa eikä tarvi ottaa vielä vakuutusta jos epäröit läpimenoa.
-
- Viestit: 2145
- Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
- Paikkakunta: Oulun laitamilla
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Muistahan viimeistellä viimeistely (siiten ku on kilvissä) näillä
https://www.fanituoteshop.fi/datsun-kondoomi_6_kpl
https://www.fanituoteshop.fi/datsun-kondoomi_6_kpl
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa
JD 6200 -97
JD 6200 -97
-
- Viestit: 8621
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Kaikki paikat syynätty. Ei tehdä enää. Kuulemma levystä 2/3osaa pitää olla kiiltävää eikä saa ravistaa. Kasa lippuja pitää täytellä omistajahistoriasta.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1080
- Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Laitoin hakusanaksi Datsun 100A brake discks ja osan myyjiä tuli aika liuta. Tiedä sitten sopivatko ne sinun Datsuniisi.
Tässä yksi:
https://www.onlinecarparts.co.uk/spare- ... blf10.html
Tässä yksi:
https://www.onlinecarparts.co.uk/spare- ... blf10.html
- toyopet
- Viestit: 3260
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Ei välttämättä tehdä mutta tuolla Turun jarruosassa oli toyotaan osia, joita ei tehdä enää.
It has three speed: here, there and gone...
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
-
- Viestit: 8621
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Epävirallinen katsastus suoritettu. Korjauskehotus tuli toimimattomista rekisterikilven valoista sekä puuttuvasta taustapeilistä. Jarrut ovat hyvät ja iskarit jämäkät. Lohdullista kuultavaa
Lämpöongelmat ovat tosiaan jollain tapaa kurissa. Ongelmana on nyt se, että kun moottori lämpiää kunnolla niin tyhjäkäynti alkaa ontua. Noin 10sek välein "rötäsee" ja ennenpitkää sammuu. Kylmänä käy sinänsä ok, mutta käynnissä pysyminen ensimmäisen 20sek ajan on niinjanäin. Ei passaa koskea lainkaan kaasuun ja yleensä kaksi ekaa starttia on pelkkä hörähdys. Tästä kun lähtee ajamaan niin kiihdytys on nykivää alakierroksilla, mutta isommilla käy nätisti. Noin kilsan ajon jälkeen kiihtyy nykimättäkin. Kaasarikoneen ominaisuus?
Ja sen kilpien hakemuksen tarvis jostakin. Tilaisin ne nyt, ens viikolla aattelin leimauttaa.
Lämpöongelmat ovat tosiaan jollain tapaa kurissa. Ongelmana on nyt se, että kun moottori lämpiää kunnolla niin tyhjäkäynti alkaa ontua. Noin 10sek välein "rötäsee" ja ennenpitkää sammuu. Kylmänä käy sinänsä ok, mutta käynnissä pysyminen ensimmäisen 20sek ajan on niinjanäin. Ei passaa koskea lainkaan kaasuun ja yleensä kaksi ekaa starttia on pelkkä hörähdys. Tästä kun lähtee ajamaan niin kiihdytys on nykivää alakierroksilla, mutta isommilla käy nätisti. Noin kilsan ajon jälkeen kiihtyy nykimättäkin. Kaasarikoneen ominaisuus?
Ja sen kilpien hakemuksen tarvis jostakin. Tilaisin ne nyt, ens viikolla aattelin leimauttaa.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 7892
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Menikö tässä sellainen haitariletku pakosarjalta ilmanputsarikoteloon ja putsarissa vipu kesä/talviasento? Ettei oo talvi asennossa.
Vai sekoitanko johonkin toiseen japsiin?
Mutta ei ole kaasuttimen ominaisuus tuollaiset käyntihäiriöt.
Vai sekoitanko johonkin toiseen japsiin?
Mutta ei ole kaasuttimen ominaisuus tuollaiset käyntihäiriöt.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 5523
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Jääköhän ryyppy päälle ? siis Datsunissa
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
-
- Viestit: 8621
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Menee haitariletku, mutta ilmanputsari on kesäasennossa. Ja ryyppy menee pois päältä. Voisiko ehkä inan liian korkealla oleva polttoainepinta tehdä tuon? Taikka se PCV-venttiilin tulppaus? Ilmavuodot on poissuljettu.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Miten sää käynnistät sen? Yleispätevä ohje käsirikastimellisen moottorin käynnistämiseen kylmänä: Rikastin (ryyppy) täysille muutama kaasun pumppaus ja starttaus...
Nykiminen matalilla kierroksilla kylmänä on normaalia ja datsunin ollessa kyseessä voi pientä nykimistä ilmetä lämpimänäkin.
Tarkasta se imusarjan lämmityksen toiminta. Että läppä ei ole jumissa. Enkä tarkoita sitä winter/summer vipua. Vaan sitä imu/pakosarjan välissä olevaa bi-metalli jousen avulla toimivaa.
-
- Viestit: 1865
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 360
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Ootko säätänyt sen kaasuttimen aikaisemman ohjeen mukaan. Tyhjäkäynnillä ruuvia kiinnipäin ja kun alkaa kone nilkuttaa varttikierros auki. Tuolla vaikutusta myös kaasuttimen siirtymävaiheessa tyhjäkäyntipiiristä ajamismalliin.
Ne kilvet pitää muistaakseni maksaakin etukäteen.
Ne kilvet pitää muistaakseni maksaakin etukäteen.
-
- Viestit: 8621
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Se imusarjan lämmitysläppä on jumittunut auki-asentoon eikä aukea edes lievällä väkivallalla.361 kirjoitti: ↑Pe Kesä 07, 2019 7:04 amMiten sää käynnistät sen? Yleispätevä ohje käsirikastimellisen moottorin käynnistämiseen kylmänä: Rikastin (ryyppy) täysille muutama kaasun pumppaus ja starttaus...
Nykiminen matalilla kierroksilla kylmänä on normaalia ja datsunin ollessa kyseessä voi pientä nykimistä ilmetä lämpimänäkin.
Tarkasta se imusarjan lämmityksen toiminta. Että läppä ei ole jumissa. Enkä tarkoita sitä winter/summer vipua. Vaan sitä imu/pakosarjan välissä olevaa bi-metalli jousen avulla toimivaa.
Ohjeessa oli että kaksi kierrosta auki on lähtöpiste. Siitä justeeraa ylöspäin. Ja moottorinhan piti olla käyntilämpöinen tällöin? Kumpaas toi ongelma viittais, laihaan vai rikkaaseen seokseen? Mopoajoista on niin kauan että justering av förgasare on päässyt unohduksiin.HAlosseppä kirjoitti: ↑Pe Kesä 07, 2019 11:55 am Ootko säätänyt sen kaasuttimen aikaisemman ohjeen mukaan. Tyhjäkäynnillä ruuvia kiinnipäin ja kun alkaa kone nilkuttaa varttikierros auki. Tuolla vaikutusta myös kaasuttimen siirtymävaiheessa tyhjäkäyntipiiristä ajamismalliin.
Ne kilvet pitää muistaakseni maksaakin etukäteen.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
- toyopet
- Viestit: 3260
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Jos se röpeltää, niin rikkaalla ja jos booaa (eikös ne mopot niin tee), niin laihalla. Servoletti pukkaa vähän aivastelemaan, kun on jostain syystä laihalla, vaikka ei bensan kulutuksesta uskoisi.
Minulla jeeppi rupesi lämpimänä röpeltämään ja jäi ikäänkuin syttyjä välistä. Välillä taas kävi hienosti ja sitten taas. Eikä mennyt päästöistä läpi.
Vikana oli niinkin suuri, kuin yksi tulpanjohto (1/6) huonosti kiinni.
Kuka lie laittanut
It has three speed: here, there and gone...
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Eli mikäli se esilämmitysläppä on jumissa, saattaa tehdä polttoaineen höyrystymistä varsinkin kuumalla ilmalla. En nyt muista kumminpäin toimii...
...olettamuksella että kaikki muut jutut on oikein
...olettamuksella että kaikki muut jutut on oikein
-
- Viestit: 8621
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Kuumanahan läppä painuu alas. Niinkuin nytkin. Ei päästä pakokaasua imusarjaan päin vaan ohjaa putkistoon.
Tsekkasin vielä ennakon, aikaisemmin mulla oli alipaineletku kytkettynä ja nyt säädin sillonkun letku oli irti. Oli 5° liika aikaisella, nyt on oikein. Mutta siltikin käynti muttuu. Taidampa ottaa suuttimet irti ja putsata, kumminkin pääsuuttimet on kaasarin pohjassa ja tyhjäkäyntisuuttimet päällä. Vesiventtiili alkoi vuotamaan, paan sinne nyt pallokraanan. Maantieajossahan tuo tyhjäkäyntiongelma ei meinaa mitään, eli periaatteessa sen vois vaan antaa olla. Tietää vaan että risteyksissä härnää hieman. Hermo alkaa olemaan pinnassa kun alkuviikosti olisi tarkoitus viedä konttorille.
Tsekkasin vielä ennakon, aikaisemmin mulla oli alipaineletku kytkettynä ja nyt säädin sillonkun letku oli irti. Oli 5° liika aikaisella, nyt on oikein. Mutta siltikin käynti muttuu. Taidampa ottaa suuttimet irti ja putsata, kumminkin pääsuuttimet on kaasarin pohjassa ja tyhjäkäyntisuuttimet päällä. Vesiventtiili alkoi vuotamaan, paan sinne nyt pallokraanan. Maantieajossahan tuo tyhjäkäyntiongelma ei meinaa mitään, eli periaatteessa sen vois vaan antaa olla. Tietää vaan että risteyksissä härnää hieman. Hermo alkaa olemaan pinnassa kun alkuviikosti olisi tarkoitus viedä konttorille.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 5523
- Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomi
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)
Tosi tuttua touhua tuo hermoilu, mutta yleensä siihen pakettiin kuuluu vielä se että kun ne tarralaput on haettu ja juuri on lähdössä konttorille niin tulee joku ihmeellinen vika Silloin ne kierrokset yleensä vasta tosissaan nousee
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Paalari ja 54 vierailijaa