Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin

Väri

Alkuperäinen vihertävä
35
61%
Kirkkaan-limen vihreä
5
9%
Keltainen
6
11%
Keltaoranssi
4
7%
Musta
2
4%
Viininpunanen
5
9%
Ruskea
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 57

jamppi
Viestit: 2252
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja jamppi »

Ei oo tehostinta aakkosessa. Yksi tarkistettava paikka on myös rintapellin joustaminen poljinta painaessa, sylinteri pääsee "karkuun"
Joissain autoissa sylinterille lisättiin tuki estämään tuota ilmiötä.
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
Superdextaaja
Viestit: 12974
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

Jaa, että vain reisitehostaja.. No sitten vain polkimen saranointi uuteen järjestykseen ja lisää ruisleipää..
Tekemällä virheistä oppii.
HAlosseppä
Viestit: 360
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja HAlosseppä »

Ei muuta ku leimalle vaan ettei turhaan korjaa. Ihan se on normikatsastus, paperit vaan syynätään tarkemmin.
Hae ne teippikilvet ni saat ajaa eikä tarvi ottaa vielä vakuutusta jos epäröit läpimenoa.
Deippa
Viestit: 2145
Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 7:24 am
Paikkakunta: Oulun laitamilla
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja Deippa »

Muistahan viimeistellä viimeistely (siiten ku on kilvissä) näillä
https://www.fanituoteshop.fi/datsun-kondoomi_6_kpl
:mrgreen:
Ei (muiden) riemulla rajaa kun Deerellä ajaa :D
JD 6200 -97
Osmo_
Viestit: 8621
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

toyopet kirjoitti: To Kesä 06, 2019 8:52 am
Osmo_ kirjoitti: Ke Kesä 05, 2019 11:11 pm Nimittäin etulevyissä oli jonkinverran pistesyöpymää. Millälailla näitä tulkitaan katsastuksessa? Sillä uusia levyjä ei saa enää ja ne mitä löytää käytettynä, eivät kestä enää sorvausta.
Oletko Turun jarruosasta kysynyt levyjä?
Kaikki paikat syynätty. Ei tehdä enää. Kuulemma levystä 2/3osaa pitää olla kiiltävää eikä saa ravistaa. Kasa lippuja pitää täytellä omistajahistoriasta.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Perceiver
Viestit: 1080
Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja Perceiver »

Laitoin hakusanaksi Datsun 100A brake discks ja osan myyjiä tuli aika liuta. Tiedä sitten sopivatko ne sinun Datsuniisi.

Tässä yksi:
https://www.onlinecarparts.co.uk/spare- ... blf10.html
Avatar
toyopet
Viestit: 3260
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja toyopet »

Osmo_ kirjoitti: To Kesä 06, 2019 12:53 pm
toyopet kirjoitti: To Kesä 06, 2019 8:52 am

Oletko Turun jarruosasta kysynyt levyjä?
Kaikki paikat syynätty. Ei tehdä enää. Kuulemma levystä 2/3osaa pitää olla kiiltävää eikä saa ravistaa. Kasa lippuja pitää täytellä omistajahistoriasta.
Ei välttämättä tehdä mutta tuolla Turun jarruosassa oli toyotaan osia, joita ei tehdä enää. :)
It has three speed: here, there and gone...
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja 361 »

toyopet kirjoitti: To Kesä 06, 2019 1:38 pm
Osmo_ kirjoitti: To Kesä 06, 2019 12:53 pm
toyopet kirjoitti: To Kesä 06, 2019 8:52 am

Oletko Turun jarruosasta kysynyt levyjä?
Kaikki paikat syynätty. Ei tehdä enää. Kuulemma levystä 2/3osaa pitää olla kiiltävää eikä saa ravistaa. Kasa lippuja pitää täytellä omistajahistoriasta.
Ei välttämättä tehdä mutta tuolla Turun jarruosassa oli toyotaan osia, joita ei tehdä enää. :)
Samanlaisia kokemuksia myös. Heillä on ollut tai ovat saaneet hommattua sellaisia jarruosia mitä "ei saa enää mistään"
Osmo_
Viestit: 8621
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Epävirallinen katsastus suoritettu. Korjauskehotus tuli toimimattomista rekisterikilven valoista sekä puuttuvasta taustapeilistä. Jarrut ovat hyvät ja iskarit jämäkät. Lohdullista kuultavaa :)
Lämpöongelmat ovat tosiaan jollain tapaa kurissa. Ongelmana on nyt se, että kun moottori lämpiää kunnolla niin tyhjäkäynti alkaa ontua. Noin 10sek välein "rötäsee" ja ennenpitkää sammuu. Kylmänä käy sinänsä ok, mutta käynnissä pysyminen ensimmäisen 20sek ajan on niinjanäin. Ei passaa koskea lainkaan kaasuun ja yleensä kaksi ekaa starttia on pelkkä hörähdys. Tästä kun lähtee ajamaan niin kiihdytys on nykivää alakierroksilla, mutta isommilla käy nätisti. Noin kilsan ajon jälkeen kiihtyy nykimättäkin. Kaasarikoneen ominaisuus?
Ja sen kilpien hakemuksen tarvis jostakin. Tilaisin ne nyt, ens viikolla aattelin leimauttaa.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Mika 82
Viestit: 7892
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Menikö tässä sellainen haitariletku pakosarjalta ilmanputsarikoteloon ja putsarissa vipu kesä/talviasento? Ettei oo talvi asennossa.
Vai sekoitanko johonkin toiseen japsiin?
Mutta ei ole kaasuttimen ominaisuus tuollaiset käyntihäiriöt.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Jääköhän ryyppy päälle ? siis Datsunissa 8)
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Osmo_
Viestit: 8621
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Menee haitariletku, mutta ilmanputsari on kesäasennossa. Ja ryyppy menee pois päältä. Voisiko ehkä inan liian korkealla oleva polttoainepinta tehdä tuon? Taikka se PCV-venttiilin tulppaus? Ilmavuodot on poissuljettu.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Osmo_ kirjoitti: To Kesä 06, 2019 11:24 pm yleensä kaksi ekaa starttia on pelkkä hörähdys. Tästä kun lähtee ajamaan niin kiihdytys on nykivää alakierroksilla, mutta isommilla käy nätisti. Noin kilsan ajon jälkeen kiihtyy nykimättäkin. Kaasarikoneen ominaisuus?
Miten sää käynnistät sen? Yleispätevä ohje käsirikastimellisen moottorin käynnistämiseen kylmänä: Rikastin (ryyppy) täysille muutama kaasun pumppaus ja starttaus...
Nykiminen matalilla kierroksilla kylmänä on normaalia ja datsunin ollessa kyseessä voi pientä nykimistä ilmetä lämpimänäkin.

Tarkasta se imusarjan lämmityksen toiminta. Että läppä ei ole jumissa. Enkä tarkoita sitä winter/summer vipua. Vaan sitä imu/pakosarjan välissä olevaa bi-metalli jousen avulla toimivaa.
VD5
Viestit: 1865
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja VD5 »

Osmo_ kirjoitti: To Kesä 06, 2019 11:24 pm
Ja sen kilpien hakemuksen tarvis jostakin. Tilaisin ne nyt, ens viikolla aattelin leimauttaa.
Lomakkeita saa konttorilta ja samalla sen täyttelee kun käy hakemassa. Netistä ei taida kyseistä lomaketta löytyä.
HAlosseppä
Viestit: 360
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 8:41 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja HAlosseppä »

Ootko säätänyt sen kaasuttimen aikaisemman ohjeen mukaan. Tyhjäkäynnillä ruuvia kiinnipäin ja kun alkaa kone nilkuttaa varttikierros auki. Tuolla vaikutusta myös kaasuttimen siirtymävaiheessa tyhjäkäyntipiiristä ajamismalliin.

Ne kilvet pitää muistaakseni maksaakin etukäteen.
Osmo_
Viestit: 8621
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

361 kirjoitti: Pe Kesä 07, 2019 7:04 am
Osmo_ kirjoitti: To Kesä 06, 2019 11:24 pm yleensä kaksi ekaa starttia on pelkkä hörähdys. Tästä kun lähtee ajamaan niin kiihdytys on nykivää alakierroksilla, mutta isommilla käy nätisti. Noin kilsan ajon jälkeen kiihtyy nykimättäkin. Kaasarikoneen ominaisuus?
Miten sää käynnistät sen? Yleispätevä ohje käsirikastimellisen moottorin käynnistämiseen kylmänä: Rikastin (ryyppy) täysille muutama kaasun pumppaus ja starttaus...
Nykiminen matalilla kierroksilla kylmänä on normaalia ja datsunin ollessa kyseessä voi pientä nykimistä ilmetä lämpimänäkin.

Tarkasta se imusarjan lämmityksen toiminta. Että läppä ei ole jumissa. Enkä tarkoita sitä winter/summer vipua. Vaan sitä imu/pakosarjan välissä olevaa bi-metalli jousen avulla toimivaa.
Se imusarjan lämmitysläppä on jumittunut auki-asentoon eikä aukea edes lievällä väkivallalla.
HAlosseppä kirjoitti: Pe Kesä 07, 2019 11:55 am Ootko säätänyt sen kaasuttimen aikaisemman ohjeen mukaan. Tyhjäkäynnillä ruuvia kiinnipäin ja kun alkaa kone nilkuttaa varttikierros auki. Tuolla vaikutusta myös kaasuttimen siirtymävaiheessa tyhjäkäyntipiiristä ajamismalliin.

Ne kilvet pitää muistaakseni maksaakin etukäteen.
Ohjeessa oli että kaksi kierrosta auki on lähtöpiste. Siitä justeeraa ylöspäin. Ja moottorinhan piti olla käyntilämpöinen tällöin? Kumpaas toi ongelma viittais, laihaan vai rikkaaseen seokseen? Mopoajoista on niin kauan että justering av förgasare on päässyt unohduksiin.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Avatar
toyopet
Viestit: 3260
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja toyopet »

Osmo_ kirjoitti: Pe Kesä 07, 2019 1:04 pm Kumpaas toi ongelma viittais, laihaan vai rikkaaseen seokseen? Mopoajoista on niin kauan että justering av förgasare on päässyt unohduksiin.
Jos se röpeltää, niin rikkaalla ja jos booaa (eikös ne mopot niin tee), niin laihalla. Servoletti pukkaa vähän aivastelemaan, kun on jostain syystä laihalla, vaikka ei bensan kulutuksesta uskoisi.

Minulla jeeppi rupesi lämpimänä röpeltämään ja jäi ikäänkuin syttyjä välistä. Välillä taas kävi hienosti ja sitten taas. Eikä mennyt päästöistä läpi.
Vikana oli niinkin suuri, kuin yksi tulpanjohto (1/6) huonosti kiinni.

Kuka lie laittanut :oops:
It has three speed: here, there and gone...
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Eli mikäli se esilämmitysläppä on jumissa, saattaa tehdä polttoaineen höyrystymistä varsinkin kuumalla ilmalla. En nyt muista kumminpäin toimii...

...olettamuksella että kaikki muut jutut on oikein
Osmo_
Viestit: 8621
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Kuumanahan läppä painuu alas. Niinkuin nytkin. Ei päästä pakokaasua imusarjaan päin vaan ohjaa putkistoon.
Tsekkasin vielä ennakon, aikaisemmin mulla oli alipaineletku kytkettynä ja nyt säädin sillonkun letku oli irti. Oli 5° liika aikaisella, nyt on oikein. Mutta siltikin käynti muttuu. Taidampa ottaa suuttimet irti ja putsata, kumminkin pääsuuttimet on kaasarin pohjassa ja tyhjäkäyntisuuttimet päällä. Vesiventtiili alkoi vuotamaan, paan sinne nyt pallokraanan. Maantieajossahan tuo tyhjäkäyntiongelma ei meinaa mitään, eli periaatteessa sen vois vaan antaa olla. Tietää vaan että risteyksissä härnää hieman. Hermo alkaa olemaan pinnassa kun alkuviikosti olisi tarkoitus viedä konttorille.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Viimeistelyvaihe)

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Tosi tuttua touhua tuo hermoilu, mutta yleensä siihen pakettiin kuuluu vielä se että kun ne tarralaput on haettu ja juuri on lähdössä konttorille niin tulee joku ihmeellinen vika :D Silloin ne kierrokset yleensä vasta tosissaan nousee :mrgreen:
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Paalari ja 54 vierailijaa