Kyllä ne saa suhteellisen helposti linjaan, ei tuottane ongelmaa. Lisäksi pilarit ovat aika kiitollisia hitsauskohteita niiden pienen pinta-alan takia.Osmo_ kirjoitti:Isän kanssa toi hitsataan, joten luotan hänen taitoihin. Puskusaumalla toi on pakko tehdä ja jättää millin railon ennen hitsuuta. Millin-parin korkeemmalle jäävä katto ei meinaa mitään, varsinkin kun lasitiivisteihin pitää ilmeisesti laittaa räkää lisäksi.
Mutta eniten tuossa stressaa, että kun hitsaa niin osien tulee olla just eikä melkein kohdillaan. Näyttää ikävältä auringonvalossa jos kittiklompissa näkyy heitto.
Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
-
- Viestit: 1084
- Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Ristimitat lasien aukoista auttaa. Kannattaa jättää irroitus vaiheessa pelivaraa niin autoon kuin kattoonkin voi sitä lopullista liitoskohtaa mallailla. Ja ennen lopullista hitsausta sovittelee ovet paikoilleen jne.
Ja perceiverin neuvo "hitsauksen jakautumisesta" on hyvä.
Ja perceiverin neuvo "hitsauksen jakautumisesta" on hyvä.
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Juu, se on helpompi hioa tolpista pari milliä pois kun jatkaa!Kannattaa jättää irroitus vaiheessa pelivaraa niin autoon kuin kattoonkin voi sitä lopullista liitoskohtaa mallailla.
-
- Viestit: 1084
- Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Ja kuten yllä mainittiin, ovet pitää olla sovitettuna. Joskus koria saattaa olla tarpeen tukea keskikohdaltaan ja varsinkin siinä tarvitaan ovia mallailuun.
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
a ja b-pilarit muutenkin paksumpaa rautaa joten helpot hitsata. Jotain vahvikettakin voi laittaa.
-
- Viestit: 3118
- Liittynyt: Ke Loka 30, 2013 4:10 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Jännityksellä ja mielenkiinnolla jäädään odottaa tätä helppoa kakun palaa...siitä vaan sanoo jotkut kokit.
Luulen että tämä onnistuu riittävän hyvin jos apulainen löytyy joka kartalla katon vaihtoon ja muistaa liimaa lattoja tukemaan. Onhan Osmolla ihan hyvä asenne että oppityötä tässä tehdään joten kyl se onnistuu.
Näitä purettuja autoja on suomen tallit ja tallin taukset täynnä joten se on jo voitto kotiin jos tää projekti oikeesti tehdään eikä jää satojen sivujen nettiseurusteluksi.
Ketään kiinnosta jos vähän maalin alta jälkiä näkyy, oppitöissä joka jätkällä näkyy nää ekat sätökset. Onhan tuossa pitkä matka että peli oikeesti nipussa ja leimakunnossa.
Osmon rojektia lukien tuli mieleen omatkin pellipaikat auton pohjaan 18 veenä, kuntoon tuli mutta eihän se taiteensääntöjen hieno ollut, oliko ees lähelle alkuperäistä lujuutta
Luulen että tämä onnistuu riittävän hyvin jos apulainen löytyy joka kartalla katon vaihtoon ja muistaa liimaa lattoja tukemaan. Onhan Osmolla ihan hyvä asenne että oppityötä tässä tehdään joten kyl se onnistuu.
Näitä purettuja autoja on suomen tallit ja tallin taukset täynnä joten se on jo voitto kotiin jos tää projekti oikeesti tehdään eikä jää satojen sivujen nettiseurusteluksi.
Ketään kiinnosta jos vähän maalin alta jälkiä näkyy, oppitöissä joka jätkällä näkyy nää ekat sätökset. Onhan tuossa pitkä matka että peli oikeesti nipussa ja leimakunnossa.
Osmon rojektia lukien tuli mieleen omatkin pellipaikat auton pohjaan 18 veenä, kuntoon tuli mutta eihän se taiteensääntöjen hieno ollut, oliko ees lähelle alkuperäistä lujuutta
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Voisiko siihen tehdä vaikka 30*30 rhs:stä vanhan katon alle kehikon, jonka varaan sitten uusi katto laskeutuisi automaattisesti oikeaan kohtaan? Kehikko tukisi samalla koria notkahdukselta.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 2562
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
.
Viimeksi muokannut Lucas, Pe Joulu 28, 2018 9:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1822
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 8:26 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
https://www.youtube.com/watch?v=23mldpawc24
Tossa ne laittaa sierran alaosaa ja cossun kone mk3 escoon. Siinä mallia miten ne tukee korin kun koko pohja otettu pois.
Toinen mallivideo kun se venakko korjaa kunnolla kolaroituja autoja, laaseri ja harppilla kattoo rungon suoruus, en vaan jaksa ettiä sitä nyt
Tossa ne laittaa sierran alaosaa ja cossun kone mk3 escoon. Siinä mallia miten ne tukee korin kun koko pohja otettu pois.
Toinen mallivideo kun se venakko korjaa kunnolla kolaroituja autoja, laaseri ja harppilla kattoo rungon suoruus, en vaan jaksa ettiä sitä nyt
Ford-enemmän kuin pelkkä hyvä Traktori
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Kyllä pienen raon voi jättää, puoli milliä. Sulaa nätisti läpi. Varsinkin jotain lokasuojan kaarta hitsatessa jokainen heppaus aluksi vetää kappaleita toisiaan vasten aina pikkuisen.Lucas kirjoitti:Rakoa en jättäisi missään tapauksessa. Hitsaaminen on muutenkin riittävän haastavaa ja ohutlevyillä niin ei tehdä.Osmo_ kirjoitti: Puskusaumalla toi on pakko tehdä ja jättää millin railon ennen hitsuuta.
-
- Viestit: 8626
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
No kiitos Ja kyl mielellään teen korjauskohdat ihan huomaamattomaks. Kaveripiirissä kun on niitä aina parempia arvostelijoita. Ja kyllähän tää kuntoon laitetaan. Ens viikolla jos vaikka sais ekat saumat tehtyä.poweri kirjoitti:Jännityksellä ja mielenkiinnolla jäädään odottaa tätä helppoa kakun palaa...siitä vaan sanoo jotkut kokit.
Luulen että tämä onnistuu riittävän hyvin jos apulainen löytyy joka kartalla katon vaihtoon ja muistaa liimaa lattoja tukemaan. Onhan Osmolla ihan hyvä asenne että oppityötä tässä tehdään joten kyl se onnistuu.
Näitä purettuja autoja on suomen tallit ja tallin taukset täynnä joten se on jo voitto kotiin jos tää projekti oikeesti tehdään eikä jää satojen sivujen nettiseurusteluksi.
Ketään kiinnosta jos vähän maalin alta jälkiä näkyy, oppitöissä joka jätkällä näkyy nää ekat sätökset. Onhan tuossa pitkä matka että peli oikeesti nipussa ja leimakunnossa.
Osmon rojektia lukien tuli mieleen omatkin pellipaikat auton pohjaan 18 veenä, kuntoon tuli mutta eihän se taiteensääntöjen hieno ollut, oliko ees lähelle alkuperäistä lujuutta
Tää onkin hyvä pointti! Mutta toimisiko jos tekisi huonekalusta? Nimittäin RHS on kallista ja sääli olis haaskata kallista rautaa puolen metrin pätkiksi jos se on vaan kohdistamista varten. Tekee kehikon valmiiksi auton sisällä, heppaa lattiaan kiinni, hitsaa ovenläpiin latat ja irrottaa katon. Sen jälkeen ovet paikalleen ja mittailemaan.tommi kirjoitti:Voisiko siihen tehdä vaikka 30*30 rhs:stä vanhan katon alle kehikon, jonka varaan sitten uusi katto laskeutuisi automaattisesti oikeaan kohtaan? Kehikko tukisi samalla koria notkahdukselta.
Kehikon siis tekee kiinteäksi auton pohjaan. Katon päimmäisissä palkeissa on prässireiät. Kehikkoon poraa isot reiät, mihin hitsaa kiinni prikkaan hitsatun pultin. Nää pultit kohdistais katon oikeaan asemaan.
Kuitenkin aloitan alapuolelta tekemään. Sisälokarin alasyrjät punoittavat hieman. Ajaako niistä vaan ruosteet pois, kun eivät ole mädät sanan varsinaisessa merkityksessä, vai laittaako uudet palat? Toivotaan, että loppuviikosti ehdin laikkaamaan ekat kohdat auki. Huomenna on maamiesseuran kokous, torstaina kyntämään kun aurat joutuivat varikolle ja la-su menee kaverin tykönä.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1084
- Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Ehdotettu kehikko epäilemättä on avuksi, mutta teettää aika lailla lisätyötä. Itse olen vaan nostanut katot tolppien varaan ja sen jälkeen kiinnitellyt niitä pilarien kanteista lukkotongeilla.
-
- Viestit: 8626
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Pieni lisätyö ei haittaa yhtään sitä, että projektin saa tehtyä kunnolla Uskoisin, että se helpottaa katon oikeaan asemaan saamista varsinkin hitsatessa. Toki lukkopihdit tulevat olemaan suuri apu, mutta jigillä taas on helpompi mitata oikeat korot ja katto pysyy oikeassa kohdassa koko hitsauksen ajan. Eikä tukitreevaa ovenläpeen saa unohtaa. Melkein vetäisin ne vielä ristikkäin että ovet on helpompi pitää paikallaan hitsuprosessissa.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:58 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Tuolla tarinaa ja kuvia katon vaihdosta, sillä erotuksella että auto on HJ 60 Toyota: https://forums.offipalsta.com/showthrea ... 962&page=3
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Pari kuvaa mun ensimmäisestä katonvaihdosta:
Katto poies
Ja valmis tuote
Koria en tukenut mitenkään, mutta tuo olikin tukeva ruosteeton kori. Satiaisen kori on varmasti sen verran lötkömpi, että syytä tehdä ristikot oviaukkoihin, ja ehkä B-pilareiden välille. Ylemmässä kuvassa on vielä pilarit katkaistu suoraan, lopullisessa toteutuksessa otin sisäpuolelta vielä pätkät pois niin sai hitsisaumat erikohtaan kuin ulko-osissa. Jos pilareiden sisällä olisi vahvikkeet niin pitäisi ottaa pala sisäosasta pois, ja sen aukon kautta hitsata vahvike. Nostin toisesta korista leikatun katon päälle, pihdeillä kiinni ja mittaukset moneen kertaan. Hepit joka pilariin ja jätin yöksi hautumaan. Seuraavana iltana uudet mittaukset ja totesin, että lasien aukot olivat mitoissaan ja ovet istuivat hyvin. Eikun virtaa koneeseen ja täppäili kasaan. A- ja B-pilareita en hitsaillut edes kovin lyhyillä saumoilla kun ovat kohtuu kapeat, C-pilarit hitsailin pätkissä (ja silti kuskin puoleinen veti klommolle). Toisaalta kun tuossa ei priimaa jälkeä tarvinnut yrittää niin oli hyvä harjoitella, saumojakaan en edes yrittänyt hio näkymättömiksi.
Muutama muu katon vaihto on tuon jälkeen tullut tehtyä jopa ihan katuvehkeisiin. Korin sisälle tuleva jigi olisi luultavasti enemmän tiellä kuin avuksi...
Tuossa tolppakaton vaihdossa kun noudattaa ohjetta, että mittaa kolmesti ja leikkaa kerran niin onnistumisprosentti suurenee aika roimasti. Ja kirvesmiehen säännöllä leikataan, eli viiva jää näkyviin käytettävän kappaleen puolelle.
Yksi keino saumojen hyvään istuvuuteen on, että jättää korin ja uuden katon pilarit pari milliä pitkiksi ja hitsaa korin pilareihin sisäpuolelle latan pätkät. Sitten katto päälle ja katonkin tolpat lattoihin kiinni muutamalla hepillä. Sitten parin millin laikalla pilareiden saumat leikaten. Pilareiden ympäri asti kun ei lattojen vuoksi pääse niin ulkopuolelle latat hitsaten ja sisäpuoliset pois ja avataan loputkin saumat. Sitten latat pois, mittojen tarkistus ja hitsataan kiinni kun istuu hyvin.
Yksi keino varmistaa ikkuna-aukkojen mitat on tehdä esim. 3 millin kovalevystä aukkoon tiukasti istuva malli. Siis sen verran iso ettei mene lävestä läpi vaan istuu siinä kehyksen päällä pilareiden välissä. Porataan joka kulmaan vaikkapa popniittiterällä reikä niin, että lasin kehykseen tulee piste. Siirretään sabluuna toiseen koriin ja porataan senkin lasin kehyksen kulmiin pisteet. Niistä pisteistä on hyvä ottaa sitten mitat katkaisukohdille ja ristimitalle jos ei muuta kohtaa tarkalle mittaukselle ole. Sabluunan teko aukkoon istuvaksi vaan on aikaa ja tupakkia vievää touhua. Muista sitten suojata ovien lasit kipinöiltä ennen leikkaamista ja hitsaamista. Kipinät kun tarttuvat lasiin eivätkä irtoa millään.
Katto poies
Ja valmis tuote
Koria en tukenut mitenkään, mutta tuo olikin tukeva ruosteeton kori. Satiaisen kori on varmasti sen verran lötkömpi, että syytä tehdä ristikot oviaukkoihin, ja ehkä B-pilareiden välille. Ylemmässä kuvassa on vielä pilarit katkaistu suoraan, lopullisessa toteutuksessa otin sisäpuolelta vielä pätkät pois niin sai hitsisaumat erikohtaan kuin ulko-osissa. Jos pilareiden sisällä olisi vahvikkeet niin pitäisi ottaa pala sisäosasta pois, ja sen aukon kautta hitsata vahvike. Nostin toisesta korista leikatun katon päälle, pihdeillä kiinni ja mittaukset moneen kertaan. Hepit joka pilariin ja jätin yöksi hautumaan. Seuraavana iltana uudet mittaukset ja totesin, että lasien aukot olivat mitoissaan ja ovet istuivat hyvin. Eikun virtaa koneeseen ja täppäili kasaan. A- ja B-pilareita en hitsaillut edes kovin lyhyillä saumoilla kun ovat kohtuu kapeat, C-pilarit hitsailin pätkissä (ja silti kuskin puoleinen veti klommolle). Toisaalta kun tuossa ei priimaa jälkeä tarvinnut yrittää niin oli hyvä harjoitella, saumojakaan en edes yrittänyt hio näkymättömiksi.
Muutama muu katon vaihto on tuon jälkeen tullut tehtyä jopa ihan katuvehkeisiin. Korin sisälle tuleva jigi olisi luultavasti enemmän tiellä kuin avuksi...
Tuossa tolppakaton vaihdossa kun noudattaa ohjetta, että mittaa kolmesti ja leikkaa kerran niin onnistumisprosentti suurenee aika roimasti. Ja kirvesmiehen säännöllä leikataan, eli viiva jää näkyviin käytettävän kappaleen puolelle.
Yksi keino saumojen hyvään istuvuuteen on, että jättää korin ja uuden katon pilarit pari milliä pitkiksi ja hitsaa korin pilareihin sisäpuolelle latan pätkät. Sitten katto päälle ja katonkin tolpat lattoihin kiinni muutamalla hepillä. Sitten parin millin laikalla pilareiden saumat leikaten. Pilareiden ympäri asti kun ei lattojen vuoksi pääse niin ulkopuolelle latat hitsaten ja sisäpuoliset pois ja avataan loputkin saumat. Sitten latat pois, mittojen tarkistus ja hitsataan kiinni kun istuu hyvin.
Yksi keino varmistaa ikkuna-aukkojen mitat on tehdä esim. 3 millin kovalevystä aukkoon tiukasti istuva malli. Siis sen verran iso ettei mene lävestä läpi vaan istuu siinä kehyksen päällä pilareiden välissä. Porataan joka kulmaan vaikkapa popniittiterällä reikä niin, että lasin kehykseen tulee piste. Siirretään sabluuna toiseen koriin ja porataan senkin lasin kehyksen kulmiin pisteet. Niistä pisteistä on hyvä ottaa sitten mitat katkaisukohdille ja ristimitalle jos ei muuta kohtaa tarkalle mittaukselle ole. Sabluunan teko aukkoon istuvaksi vaan on aikaa ja tupakkia vievää touhua. Muista sitten suojata ovien lasit kipinöiltä ennen leikkaamista ja hitsaamista. Kipinät kun tarttuvat lasiin eivätkä irtoa millään.
-
- Viestit: 8626
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Eniten tuossa katon vaihdossa jännittää se, että tolpat tulevat oikeaan mittaan ja suoraan. Mietin, että tekiskö puukko/pistosahalle jonkinlaisen ohjurin kun rälläpyörällä on vähän riskaabelia saada siisti leikkausjälki.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1084
- Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Kun katto lasketaan alustan pilareille, on katon tolpissa vähän ylimääräistä. Katto lasketaan sitten päin alustan pilareita. Sitten rälläkällä pilareiden läpileikkauksia vuorotellen vastakkaiseen lukkotonkiin saakka, kunnes ollaan oikeassa mitassa. Näin pilareihin syntyy tasainen vastepinta ja oikean mitan saavuttaminen on helppoa. Jos molemmat korit ovat kolaroimattomia, niin pilarit ovat kyllä suorassa.Osmo_ kirjoitti:Eniten tuossa katon vaihdossa jännittää se, että tolpat tulevat oikeaan mittaan ja suoraan. Mietin, että tekiskö puukko/pistosahalle jonkinlaisen ohjurin kun rälläpyörällä on vähän riskaabelia saada siisti leikkausjälki.
Ja tuosta kaavaillusta telineestä vielä, että se voi olla tiellä kuten ylhäällä todettiin. Itse pidän sitä tarpeettomana mutta tapoja on monia.
-
- Viestit: 8626
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Nyt se avoleikkaus alkoi.
Onhan tossa työmaata. Tukivarren kiinnityspalkki näkyy olevan kiinnostava korjattava. Onneksi ympärilllä on vain pintaruostetta. Sen kun putsaa niin saa kuputettua uuden pellin päälle. Mitenkäs on, tekeekö monta pientä vai pari isompaa paikkaa? Kumpi olis helpompi?
Onhan tossa työmaata. Tukivarren kiinnityspalkki näkyy olevan kiinnostava korjattava. Onneksi ympärilllä on vain pintaruostetta. Sen kun putsaa niin saa kuputettua uuden pellin päälle. Mitenkäs on, tekeekö monta pientä vai pari isompaa paikkaa? Kumpi olis helpompi?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 7903
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Asiasta mitään tiedä, mutta mutuna valkkaisin työkaluksi joko rälläkän ohuella 0,7mm laikalla tai rautasahan. Joko käsi tai paineilmakäyttöisenä.Osmo_ kirjoitti:Eniten tuossa katon vaihdossa jännittää se, että tolpat tulevat oikeaan mittaan ja suoraan. Mietin, että tekiskö puukko/pistosahalle jonkinlaisen ohjurin kun rälläpyörällä on vähän riskaabelia saada siisti leikkausjälki.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 9812
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Hitsaaminen alkakoon!)
Sun pitää aukoa tuota reilusti vielä, siten että kaikki ruoste lähtee. Lattiat ja sisälokasuojat on niin ohutta ettei niissä kestä olla ruostetta juuri yhtään. Tervetuloa hitsaamaan autoa, se on tälläistäOsmo_ kirjoitti:Nyt se avoleikkaus alkoi.
Onhan tossa työmaata. Tukivarren kiinnityspalkki näkyy olevan kiinnostava korjattava. Onneksi ympärilllä on vain pintaruostetta. Sen kun putsaa niin saa kuputettua uuden pellin päälle. Mitenkäs on, tekeekö monta pientä vai pari isompaa paikkaa? Kumpi olis helpompi?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: -SS-, Google [Bot], Osmo_ ja 70 vierailijaa