Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin

Väri

Alkuperäinen vihertävä
35
61%
Kirkkaan-limen vihreä
5
9%
Keltainen
6
11%
Keltaoranssi
4
7%
Musta
2
4%
Viininpunanen
5
9%
Ruskea
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 57

361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Jos en aivan väärin muista ne kuvut eivät alkujaankaan ole kirkkaat vaan sisäpuolelta karhennetut, saatan sekoittaa cherryyn.

Mikä ihme on "karvapersepolttimo"?
Osmo_
Viestit: 8623
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Voo olla sameet alunalkaenkin. Tuskimpa aikakaan syö lasia.
Karvaperse on lasikantanem W5W -polttimo :mrgreen:
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
8400
Viestit: 9804
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Tulipa tänään kokeiltua hiilipuikkoa migin päähän jolla saa annettua peltiin kuumia pisteitä ja sehän olikin kätevä konsti. Eli siis jos oikaisee lommon tai hitsauksen takia vedellyttä kylkeä ja se jää löysäksi ja plompsahtelevaksi niin tuolla hiilipuikolla sen saa kätevästi kiristettyä. Tämä nyt ei osmon datsunin kanssa auta enää kun se on jo maalarilla, mutta tässä nyt on yleisesti puhuttu näistä peltihommista.
Osmo_
Viestit: 8623
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Ohhoh, tätä pitääkin mainostaa. Siis tartuttaa ton klommon syvimpään kohtaan ja se krymppää lommon oikoseen? Tota kylkeähän lämmitettiin kuumailmapuhaltimella ja jäähdytettiin märällä krotilla. Oli ilmeisesti vaan sen verran jännittynyt toiseen suuntaan niin ei tullut enää silä kuntoon :cry: Mut kattoo jos tästä hankkis seuraavaks N10:n :mrgreen:
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Perceiver
Viestit: 1082
Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja Perceiver »

8400 kirjoitti:Tulipa tänään kokeiltua hiilipuikkoa migin päähän jolla saa annettua peltiin kuumia pisteitä ja sehän olikin kätevä konsti. Eli siis jos oikaisee lommon tai hitsauksen takia vedellyttä kylkeä ja se jää löysäksi ja plompsahtelevaksi niin tuolla hiilipuikolla sen saa kätevästi kiristettyä.
Minulla on tuohon tarkoitukseen pieni hitsausmuuntaja.
8400
Viestit: 9804
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Osmo_ kirjoitti:Ohhoh, tätä pitääkin mainostaa. Siis tartuttaa ton klommon syvimpään kohtaan ja se krymppää lommon oikoseen? Tota kylkeähän lämmitettiin kuumailmapuhaltimella ja jäähdytettiin märällä krotilla. Oli ilmeisesti vaan sen verran jännittynyt toiseen suuntaan niin ei tullut enää silä kuntoon :cry: Mut kattoo jos tästä hankkis seuraavaks N10:n :mrgreen:
Ei, ei niin. Kun se lommo on saatu painettua takaisin ulos, tai naputettu vasaralla tai väännelty jollain, niin se pelti on venynyt. Sitten jos siinä pellissä tuntuu sellainen löysä kohta, pelti liikkuu kevyesti painamalla muutaman millin ja tuntuu ikäänkuin se olis siltä kohtaa pirun ohutta, niin sen saa takaisin kireäksi ja jäykäksi antamalla pieniä pisteitä kuumaa ja jäähdyttämällä. Kuumailmapuhallin lämmittää ihan liian ison alueen, eikä sillä saa kovin kuumaksi. Sellainen pieni kaasutoho on jo parempi muttei silläkään sitä lopullista kireyttä saa. Tai saa, mutta lämpöä tarvii antaa ainakin sen verran että pelti sinistyy ja se lämmittää niin ison alueen että siihen nousee tai painuu kuhmu jonka tasaiseksi vasaroimalla ollaan lähtötilanteessa. Sen sijaan tuolla teroitetulla hiilipuikolla annetaan pieniä kuumia kohtia jopa kymmeniä, jolloin pelti ei muutu perunasäkiksi mutta kiristyy. Tuohonhan on ihan oikea laitekin, mutta harrastajalle toi hiilipuikko on erittäin kätevä.

https://www.youtube.com/watch?v=TPQkSqR1zoI Tässä näkyy oikein hyvin. Eli ensin se oikoo lommoa vetämällä, nyppimällä vetovasaralla ja naputtelemalla sisältä. Sitten se antaa kuumia pisteitä tuolla pistoolin näköisellä laitteella. Kiristelee peltiä ja oikoo pieniä ulospäin olevia kohoumia lämmittämällä ja naputtelemalla vasaralla.
Osmo_
Viestit: 8623
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Aivanjuu. Toimii siis köyhän miehen induktiokuumentajana. Mulla on kylläkin heittovasarasarja mikä on tarkotettu esmes akselitiivisteiden irrotukseen ja siinä on kierrepäitä, missä toinen pää on normaali ruuvi ja toinen M4 -kierre. Olis toki voinut hepata yhden tommosen heittovasaran pään kiinni peltiin ja junkia oikoseen, mutta se unohtui sillä hetkellä :?
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
8400
Viestit: 9804
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Jotakuinkin. Tahtoo vaan venyttää sellaisen pienen alueen koholle jos hitsaa vetovasaran kiinni ja sillä nyppii. Biltemassa olis sellainen vetovasara jossa 3 eri kokoa imukuppi ja paineilman avulla imaisee kiinni. Tiedä sitten pysyykö tarpeeksi lujaa kiinni.
Osmo_
Viestit: 8623
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Skädääm saatina. Kaara tuli just maalarilta. Maali on vielä naheeta, joten ei pääse vielä muutamaan päivään koplaamaan. Säädin Airrexin lykkäämään 19c° niin jospa rupeis kuivumaan. 900€ joutui köyhtymään pohjien kanssa teosta ja 2K akryylillä mentiin
Kuva
Sävy ei vastaa ihan 100% orkkista, sillä sitä ei saanut kuin vesivärinä. Mutta toi on just perfekti mun silmissä 8)
Senverran taidan tehdä, että vaihdan tonne renkaat alle ja vien noi kummisuutarille vaihdettavaks. Sunfullit on 150€ vanteille väännettynä ja painotettuna. Ajan voikin käyttää hyödyksi kylvöille valmistautumisessa :mrgreen: Vapuksi ei saa ajoon, mutta jos juhannukseks. Kuitenkin toi on suht helppo koota. Konehuone muutama ehtoo ja hytti samassa ajassa. Kaiken paskamaisin on asentaa ovilasit ja sihdata moottori konehuoneeseen.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Sitten vaan lisää kuvia niin päästään maalausta arvostelemaan :lol:
Osmo_
Viestit: 8623
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Kuva

On siinä jo hieman auton näköö :mrgreen: Konehuone meljein täysin nipussa ja seuraavaksi saa ruveta asentamaan vetareita ja vaihteensiirtäjää :) Pukille pitää nostaa sen verran vielä, että saa hitsattua pakoputken kannakkeen paikalleen kun oli mädäntynyt irti ja oikeaa asemaa ei löydä kuin asentamalla ensin pakoputki. Äänenvaimennin vaatii myös korjauspalan etupäähänsä. Seuraavaksi varrotaan verhoilijaa sekä kummisuutaria.
Ovien kokoominen jännittää. Pitää asentaa lasit ja lukkomekanismit.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
VD5
Viestit: 1865
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja VD5 »

Osmo_ kirjoitti:Kuva

On siinä jo hieman auton näköö :mrgreen: Konehuone meljein täysin nipussa ja seuraavaksi saa ruveta asentamaan vetareita ja vaihteensiirtäjää :) Pukille pitää nostaa sen verran vielä, että saa hitsattua pakoputken kannakkeen paikalleen kun oli mädäntynyt irti ja oikeaa asemaa ei löydä kuin asentamalla ensin pakoputki. Äänenvaimennin vaatii myös korjauspalan etupäähänsä. Seuraavaksi varrotaan verhoilijaa sekä kummisuutaria.
Ovien kokoominen jännittää. Pitää asentaa lasit ja lukkomekanismit.
Kun näkyy kohta olevan leimakunnossa, niin muistutanpa, että laita ihmeessä alkuperäisellä rekisteritunnuksella olevat kilvet ilman eu-leimaa tilaukseen. Tällaiseen helmeenhän ei mitään eu-kilpiä laiteta. Kilvet tulevat konttorille yleensä parissa viikossa tilauksesta.
8400
Viestit: 9804
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Saako mistään vanhalle kilvelle rosterialustaa, en ainakaan oo löytäny. https://www.polarautovaruste.com/p3588- ... ri-fi.html tuollainen olis ihan fiksun näköinen muttei vanhan lyhyemmän kilven kanssa :roll:
epe2
Viestit: 1798
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja epe2 »

koivuselta eli fixus kauppiailla on suoraa rosteri kilpi alustaa,jota ny suinki voi lyhentää :wink:
8400
Viestit: 9804
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Nii mutta ei se oo niin hieno.
Osmo_
Viestit: 8623
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

VD5 kirjoitti:Kun näkyy kohta olevan leimakunnossa, niin muistutanpa, että laita ihmeessä alkuperäisellä rekisteritunnuksella olevat kilvet ilman eu-leimaa tilaukseen. Tällaiseen helmeenhän ei mitään eu-kilpiä laiteta. Kilvet tulevat konttorille yleensä parissa viikossa tilauksesta.
Mulla on mun vanhan peltoautosunnyn kilvet tallessa ja se on romutettu. Eli piisaako pelkkä hakemus ja toive rekkarista? Periaatteesahan tän pitäis olla tyyliin TLK-xxx, mut miten toisaalta ois XXX-69 :mrgreen:
Totta helvetissä lyhyet kilvet. Eurokilvet on pyhäinhäväistys
8400 kirjoitti:Saako mistään vanhalle kilvelle rosterialustaa, en ainakaan oo löytäny. https://www.polarautovaruste.com/p3588- ... ri-fi.html tuollainen olis ihan fiksun näköinen muttei vanhan lyhyemmän kilven kanssa :roll:
Olisinkohan nähnyt Pro Truckin katalogissa semmoiset. En kylläkään ihan varma ole.

Kylvöihin valmistautumisen alla kerkesin tälläämään vielä peban nippuun.
Kuva
Tarvisi löytää jostain vasemman puolen takavalo. Tosta on reilunkokoinen pala lohki. Soittelin verhoilijan kanssa ja tällä viikolla hänen pitäisi tulla asentamaan ne. Jos huomenna ehtis äkkiä irrottamaan renkaat ja pistäis ukon viemään kummisuutarille. Uudet kiekot ovat laskeutuneet.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Osmo_ kirjoitti:
VD5 kirjoitti:Kun näkyy kohta olevan leimakunnossa, niin muistutanpa, että laita ihmeessä alkuperäisellä rekisteritunnuksella olevat kilvet ilman eu-leimaa tilaukseen. Tällaiseen helmeenhän ei mitään eu-kilpiä laiteta. Kilvet tulevat konttorille yleensä parissa viikossa tilauksesta.
Mulla on mun vanhan peltoautosunnyn kilvet tallessa ja se on romutettu. Eli piisaako pelkkä hakemus ja toive rekkarista? Periaatteesahan tän pitäis olla tyyliin TLK-xxx, mut miten toisaalta ois XXX-69 :mrgreen:
Totta helvetissä lyhyet kilvet. Eurokilvet on pyhäinhäväistys

:
Et sää niitä peltoautosunnyn kilpiä siihen 100a:han saa muuten kuin maksamalla n1000e ja edellyttäen että ovat vapaana.

Mutta tuon satiaisen alkuperäiset kilvet tai mitkä vaan suomalaiset tunnukset joilla se ajan saatossa on ollut rekisteröitynä saat (mikäli tunnukset vapaana) kun käyt etukäteen konttorilta tilaamassa. Noin kaksi viikkoa on toimitus ainakin täällä päin.
Osmo_
Viestit: 8623
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Maksaako ne alkup. kilvet jotain erikseen?
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja 361 »

Sen mitä kilvet muutenkin.
TepaR
Viestit: 1683
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)

Viesti Kirjoittaja TepaR »

Tuskin tuohon nyt lyhyitä kilpiä saa mutta kuusimerkkiset XXX-123 millaiset tuossa on uutena olleet...

Ja näitä hanskalokero täyteen:

Kuva
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 310B, Mazaman ja 36 vierailijaa