Osmon Datsun 100A -projekti (Päivitystä)
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
Jos en aivan väärin muista ne kuvut eivät alkujaankaan ole kirkkaat vaan sisäpuolelta karhennetut, saatan sekoittaa cherryyn.
Mikä ihme on "karvapersepolttimo"?
Mikä ihme on "karvapersepolttimo"?
-
- Viestit: 8623
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
Voo olla sameet alunalkaenkin. Tuskimpa aikakaan syö lasia.
Karvaperse on lasikantanem W5W -polttimo
Karvaperse on lasikantanem W5W -polttimo
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 9804
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
Tulipa tänään kokeiltua hiilipuikkoa migin päähän jolla saa annettua peltiin kuumia pisteitä ja sehän olikin kätevä konsti. Eli siis jos oikaisee lommon tai hitsauksen takia vedellyttä kylkeä ja se jää löysäksi ja plompsahtelevaksi niin tuolla hiilipuikolla sen saa kätevästi kiristettyä. Tämä nyt ei osmon datsunin kanssa auta enää kun se on jo maalarilla, mutta tässä nyt on yleisesti puhuttu näistä peltihommista.
-
- Viestit: 8623
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
Ohhoh, tätä pitääkin mainostaa. Siis tartuttaa ton klommon syvimpään kohtaan ja se krymppää lommon oikoseen? Tota kylkeähän lämmitettiin kuumailmapuhaltimella ja jäähdytettiin märällä krotilla. Oli ilmeisesti vaan sen verran jännittynyt toiseen suuntaan niin ei tullut enää silä kuntoon Mut kattoo jos tästä hankkis seuraavaks N10:n
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1082
- Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
Minulla on tuohon tarkoitukseen pieni hitsausmuuntaja.8400 kirjoitti:Tulipa tänään kokeiltua hiilipuikkoa migin päähän jolla saa annettua peltiin kuumia pisteitä ja sehän olikin kätevä konsti. Eli siis jos oikaisee lommon tai hitsauksen takia vedellyttä kylkeä ja se jää löysäksi ja plompsahtelevaksi niin tuolla hiilipuikolla sen saa kätevästi kiristettyä.
-
- Viestit: 9804
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
Ei, ei niin. Kun se lommo on saatu painettua takaisin ulos, tai naputettu vasaralla tai väännelty jollain, niin se pelti on venynyt. Sitten jos siinä pellissä tuntuu sellainen löysä kohta, pelti liikkuu kevyesti painamalla muutaman millin ja tuntuu ikäänkuin se olis siltä kohtaa pirun ohutta, niin sen saa takaisin kireäksi ja jäykäksi antamalla pieniä pisteitä kuumaa ja jäähdyttämällä. Kuumailmapuhallin lämmittää ihan liian ison alueen, eikä sillä saa kovin kuumaksi. Sellainen pieni kaasutoho on jo parempi muttei silläkään sitä lopullista kireyttä saa. Tai saa, mutta lämpöä tarvii antaa ainakin sen verran että pelti sinistyy ja se lämmittää niin ison alueen että siihen nousee tai painuu kuhmu jonka tasaiseksi vasaroimalla ollaan lähtötilanteessa. Sen sijaan tuolla teroitetulla hiilipuikolla annetaan pieniä kuumia kohtia jopa kymmeniä, jolloin pelti ei muutu perunasäkiksi mutta kiristyy. Tuohonhan on ihan oikea laitekin, mutta harrastajalle toi hiilipuikko on erittäin kätevä.Osmo_ kirjoitti:Ohhoh, tätä pitääkin mainostaa. Siis tartuttaa ton klommon syvimpään kohtaan ja se krymppää lommon oikoseen? Tota kylkeähän lämmitettiin kuumailmapuhaltimella ja jäähdytettiin märällä krotilla. Oli ilmeisesti vaan sen verran jännittynyt toiseen suuntaan niin ei tullut enää silä kuntoon Mut kattoo jos tästä hankkis seuraavaks N10:n
https://www.youtube.com/watch?v=TPQkSqR1zoI Tässä näkyy oikein hyvin. Eli ensin se oikoo lommoa vetämällä, nyppimällä vetovasaralla ja naputtelemalla sisältä. Sitten se antaa kuumia pisteitä tuolla pistoolin näköisellä laitteella. Kiristelee peltiä ja oikoo pieniä ulospäin olevia kohoumia lämmittämällä ja naputtelemalla vasaralla.
-
- Viestit: 8623
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
Aivanjuu. Toimii siis köyhän miehen induktiokuumentajana. Mulla on kylläkin heittovasarasarja mikä on tarkotettu esmes akselitiivisteiden irrotukseen ja siinä on kierrepäitä, missä toinen pää on normaali ruuvi ja toinen M4 -kierre. Olis toki voinut hepata yhden tommosen heittovasaran pään kiinni peltiin ja junkia oikoseen, mutta se unohtui sillä hetkellä
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 9804
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
Jotakuinkin. Tahtoo vaan venyttää sellaisen pienen alueen koholle jos hitsaa vetovasaran kiinni ja sillä nyppii. Biltemassa olis sellainen vetovasara jossa 3 eri kokoa imukuppi ja paineilman avulla imaisee kiinni. Tiedä sitten pysyykö tarpeeksi lujaa kiinni.
-
- Viestit: 8623
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
Skädääm saatina. Kaara tuli just maalarilta. Maali on vielä naheeta, joten ei pääse vielä muutamaan päivään koplaamaan. Säädin Airrexin lykkäämään 19c° niin jospa rupeis kuivumaan. 900€ joutui köyhtymään pohjien kanssa teosta ja 2K akryylillä mentiin
Sävy ei vastaa ihan 100% orkkista, sillä sitä ei saanut kuin vesivärinä. Mutta toi on just perfekti mun silmissä
Senverran taidan tehdä, että vaihdan tonne renkaat alle ja vien noi kummisuutarille vaihdettavaks. Sunfullit on 150€ vanteille väännettynä ja painotettuna. Ajan voikin käyttää hyödyksi kylvöille valmistautumisessa Vapuksi ei saa ajoon, mutta jos juhannukseks. Kuitenkin toi on suht helppo koota. Konehuone muutama ehtoo ja hytti samassa ajassa. Kaiken paskamaisin on asentaa ovilasit ja sihdata moottori konehuoneeseen.
Sävy ei vastaa ihan 100% orkkista, sillä sitä ei saanut kuin vesivärinä. Mutta toi on just perfekti mun silmissä
Senverran taidan tehdä, että vaihdan tonne renkaat alle ja vien noi kummisuutarille vaihdettavaks. Sunfullit on 150€ vanteille väännettynä ja painotettuna. Ajan voikin käyttää hyödyksi kylvöille valmistautumisessa Vapuksi ei saa ajoon, mutta jos juhannukseks. Kuitenkin toi on suht helppo koota. Konehuone muutama ehtoo ja hytti samassa ajassa. Kaiken paskamaisin on asentaa ovilasit ja sihdata moottori konehuoneeseen.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
Sitten vaan lisää kuvia niin päästään maalausta arvostelemaan
-
- Viestit: 8623
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
On siinä jo hieman auton näköö Konehuone meljein täysin nipussa ja seuraavaksi saa ruveta asentamaan vetareita ja vaihteensiirtäjää Pukille pitää nostaa sen verran vielä, että saa hitsattua pakoputken kannakkeen paikalleen kun oli mädäntynyt irti ja oikeaa asemaa ei löydä kuin asentamalla ensin pakoputki. Äänenvaimennin vaatii myös korjauspalan etupäähänsä. Seuraavaksi varrotaan verhoilijaa sekä kummisuutaria.
Ovien kokoominen jännittää. Pitää asentaa lasit ja lukkomekanismit.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 1865
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
Kun näkyy kohta olevan leimakunnossa, niin muistutanpa, että laita ihmeessä alkuperäisellä rekisteritunnuksella olevat kilvet ilman eu-leimaa tilaukseen. Tällaiseen helmeenhän ei mitään eu-kilpiä laiteta. Kilvet tulevat konttorille yleensä parissa viikossa tilauksesta.Osmo_ kirjoitti:
On siinä jo hieman auton näköö Konehuone meljein täysin nipussa ja seuraavaksi saa ruveta asentamaan vetareita ja vaihteensiirtäjää Pukille pitää nostaa sen verran vielä, että saa hitsattua pakoputken kannakkeen paikalleen kun oli mädäntynyt irti ja oikeaa asemaa ei löydä kuin asentamalla ensin pakoputki. Äänenvaimennin vaatii myös korjauspalan etupäähänsä. Seuraavaksi varrotaan verhoilijaa sekä kummisuutaria.
Ovien kokoominen jännittää. Pitää asentaa lasit ja lukkomekanismit.
-
- Viestit: 9804
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)
Saako mistään vanhalle kilvelle rosterialustaa, en ainakaan oo löytäny. https://www.polarautovaruste.com/p3588- ... ri-fi.html tuollainen olis ihan fiksun näköinen muttei vanhan lyhyemmän kilven kanssa
-
- Viestit: 1798
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)
koivuselta eli fixus kauppiailla on suoraa rosteri kilpi alustaa,jota ny suinki voi lyhentää
-
- Viestit: 9804
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)
Nii mutta ei se oo niin hieno.
-
- Viestit: 8623
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
Mulla on mun vanhan peltoautosunnyn kilvet tallessa ja se on romutettu. Eli piisaako pelkkä hakemus ja toive rekkarista? Periaatteesahan tän pitäis olla tyyliin TLK-xxx, mut miten toisaalta ois XXX-69VD5 kirjoitti:Kun näkyy kohta olevan leimakunnossa, niin muistutanpa, että laita ihmeessä alkuperäisellä rekisteritunnuksella olevat kilvet ilman eu-leimaa tilaukseen. Tällaiseen helmeenhän ei mitään eu-kilpiä laiteta. Kilvet tulevat konttorille yleensä parissa viikossa tilauksesta.
Totta helvetissä lyhyet kilvet. Eurokilvet on pyhäinhäväistys
Olisinkohan nähnyt Pro Truckin katalogissa semmoiset. En kylläkään ihan varma ole.8400 kirjoitti:Saako mistään vanhalle kilvelle rosterialustaa, en ainakaan oo löytäny. https://www.polarautovaruste.com/p3588- ... ri-fi.html tuollainen olis ihan fiksun näköinen muttei vanhan lyhyemmän kilven kanssa
Kylvöihin valmistautumisen alla kerkesin tälläämään vielä peban nippuun.
Tarvisi löytää jostain vasemman puolen takavalo. Tosta on reilunkokoinen pala lohki. Soittelin verhoilijan kanssa ja tällä viikolla hänen pitäisi tulla asentamaan ne. Jos huomenna ehtis äkkiä irrottamaan renkaat ja pistäis ukon viemään kummisuutarille. Uudet kiekot ovat laskeutuneet.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Moottorihommia)
Et sää niitä peltoautosunnyn kilpiä siihen 100a:han saa muuten kuin maksamalla n1000e ja edellyttäen että ovat vapaana.Osmo_ kirjoitti:Mulla on mun vanhan peltoautosunnyn kilvet tallessa ja se on romutettu. Eli piisaako pelkkä hakemus ja toive rekkarista? Periaatteesahan tän pitäis olla tyyliin TLK-xxx, mut miten toisaalta ois XXX-69VD5 kirjoitti:Kun näkyy kohta olevan leimakunnossa, niin muistutanpa, että laita ihmeessä alkuperäisellä rekisteritunnuksella olevat kilvet ilman eu-leimaa tilaukseen. Tällaiseen helmeenhän ei mitään eu-kilpiä laiteta. Kilvet tulevat konttorille yleensä parissa viikossa tilauksesta.
Totta helvetissä lyhyet kilvet. Eurokilvet on pyhäinhäväistys
:
Mutta tuon satiaisen alkuperäiset kilvet tai mitkä vaan suomalaiset tunnukset joilla se ajan saatossa on ollut rekisteröitynä saat (mikäli tunnukset vapaana) kun käyt etukäteen konttorilta tilaamassa. Noin kaksi viikkoa on toimitus ainakin täällä päin.
-
- Viestit: 8623
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)
Maksaako ne alkup. kilvet jotain erikseen?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)
Sen mitä kilvet muutenkin.
-
- Viestit: 1683
- Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Osmon Datsun 100A -projekti (Let the kokoominen begin)
Tuskin tuohon nyt lyhyitä kilpiä saa mutta kuusimerkkiset XXX-123 millaiset tuossa on uutena olleet...
Ja näitä hanskalokero täyteen:
Ja näitä hanskalokero täyteen:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 310B, Mazaman ja 36 vierailijaa