MF-185 hydrauliikka
- jstrang
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su Maalis 25, 2012 9:48 pm
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
MF-185 hydrauliikka
Mistähän löytyisi tietoa mitä kaikki lähdöt tuolla penkin alla laatikossa on?
Päällä vissiin paluuletku.
Mutta kylkeen (vas.) tulee kolme letkua.
Onko ne paluita vai painetta? Vai mitä ne on?
Janne
Päällä vissiin paluuletku.
Mutta kylkeen (vas.) tulee kolme letkua.
Onko ne paluita vai painetta? Vai mitä ne on?
Janne
Janne
Massey Ferguson 185 1975
Massey Ferguson 185 1975
-
- Viestit: 2746
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
Re: MF-185 hydrauliikka
Saisitko valokuvan johonkin näkyviin, niin jospa viimein tulisi selvyyttä asiaan? Kirjoittamalla on vaikea kuvailla tilannetta ja kuvailujen perusteella arvailla mitä edelliset omistajat ovat rakennelleet. Ei se tosin välttämättä kuvastakaan selviä.
-
- Viestit: 10655
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: MF-185 hydrauliikka
Kuvassa on vapaa paluu, letkulta pikaliittimen jälkeen pätkä putkea ja 90-asteen käyrällä nostolaitekanteen:
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
- jstrang
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su Maalis 25, 2012 9:48 pm
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
Re: MF-185 hydrauliikka
Noniin. Tuommoset sieltä kyljestä tulee. Onko painepuoli?
En ymmärrä tuon T-haaran tarkoitusta. En ymmärrä näistä muutenkaan paljoa. Saan huomenna 2-toimisen työntövarren, sillä pääsee testaamaan tuleeko tuolle nyt ollenkaan painetta kun T-haaraan tuleva letku on tulpattuna.
https://oh6lsl.kuvat.fi/kuvat/Traktori/ ... 103335.jpg
Paluuletkuja tulee kannen päälle kaksi. Näkyy muissa kuvissa.
Tarkoitus olisi siis saada tuo 2-toiminen lähtö takana edelleen käyttöön:
https://oh6lsl.kuvat.fi/kuvat/Traktori/ ... liikka.png
https://oh6lsl.kuvat.fi/kuvat/Traktori/ ... a_uusi.png
Janne
En ymmärrä tuon T-haaran tarkoitusta. En ymmärrä näistä muutenkaan paljoa. Saan huomenna 2-toimisen työntövarren, sillä pääsee testaamaan tuleeko tuolle nyt ollenkaan painetta kun T-haaraan tuleva letku on tulpattuna.
https://oh6lsl.kuvat.fi/kuvat/Traktori/ ... 103335.jpg
Paluuletkuja tulee kannen päälle kaksi. Näkyy muissa kuvissa.
Tarkoitus olisi siis saada tuo 2-toiminen lähtö takana edelleen käyttöön:
https://oh6lsl.kuvat.fi/kuvat/Traktori/ ... liikka.png
https://oh6lsl.kuvat.fi/kuvat/Traktori/ ... a_uusi.png
Janne
Janne
Massey Ferguson 185 1975
Massey Ferguson 185 1975
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
- Viesti:
Re: MF-185 hydrauliikka
Traktorissasi on suurtehopumppu, jonka letkut näkyvät siellä alhaalla. Paine ja paluu. Ylempänä kannessa on myös vapaa paluu peräkoteloon. Suurtehopumpun paluu menee suoraan pumpun imupuolelle mutta pumppu imee myös suodattimelta öljyä. T-haaran tarkoitus on yhdistää nostolaitepumpun ja suurtehopumpun tuotot yhteen, jolloin tuotto on reilu 45 l.
- jstrang
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su Maalis 25, 2012 9:48 pm
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
Re: MF-185 hydrauliikka
Noniin, selvishän ne.
Eli tuo suurtehopumppu toimii kokoajan ja erikseen tuosta nostolaitteen pumpusta?
Periaatteessa olisi kannattanut tuo etukuormain laittaa tuon perään, mutta nyt se tulee samasta kuin nostolaite. Eli 3-tieventtiilin paikalla on tuo vivusto.
Jossakin käyttöohjeessa oli maininta että 3-tie venttiilillä voisi jotenkin yhdistää molempien tuotto. Mutta se taitaa liittyä juurikin tuohon T-haarakytkentään.
Janne
Eli tuo suurtehopumppu toimii kokoajan ja erikseen tuosta nostolaitteen pumpusta?
Periaatteessa olisi kannattanut tuo etukuormain laittaa tuon perään, mutta nyt se tulee samasta kuin nostolaite. Eli 3-tieventtiilin paikalla on tuo vivusto.
Jossakin käyttöohjeessa oli maininta että 3-tie venttiilillä voisi jotenkin yhdistää molempien tuotto. Mutta se taitaa liittyä juurikin tuohon T-haarakytkentään.
Janne
Janne
Massey Ferguson 185 1975
Massey Ferguson 185 1975
-
- Viestit: 7330
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: MF-185 hydrauliikka
Suurtehopumppu pyörii koko ajan, kunhan vaan ei kytkinpoljin ole lattiaan asti painettuna. Pyörii muuten se Ferkiun omakin mäntäpummppu koko ajan. Suurtehopumppuhan on sen varsinaisen hydraulipumpun niskassa ja saa voimansa samalta akselilta hammaspyörien välittämänä.
Tässä Ferkun mallissahan on jo 40-luvulla kehitetty nostolaite, jossa nostoventtiili on pumpun yhteydessä. Sillon riitti, kun nostolaite nostaa ja kyntöä varten on painonsiirto. Myöhemmin haasteeksi tuli se, että ulkopuolisen paineen otto oli hankalaa, kun ensin nousi nostolaite tappiin ja sitten vasta kippi tai muu härpäke. Ratkaisuna tähän oli kolmitieventiili, jolla suljettiin öljyn päässy nostomännälle ulkopuolista sylinteriä käytettäessä.
Etukuormaimen paine kannattais ottaa suurtehopumpun linjasta, niin kuormain toimisi joustavasti ja täysin riippumatta nostolaitehydrualiikasta.
Tässä Ferkun mallissahan on jo 40-luvulla kehitetty nostolaite, jossa nostoventtiili on pumpun yhteydessä. Sillon riitti, kun nostolaite nostaa ja kyntöä varten on painonsiirto. Myöhemmin haasteeksi tuli se, että ulkopuolisen paineen otto oli hankalaa, kun ensin nousi nostolaite tappiin ja sitten vasta kippi tai muu härpäke. Ratkaisuna tähän oli kolmitieventiili, jolla suljettiin öljyn päässy nostomännälle ulkopuolista sylinteriä käytettäessä.
Etukuormaimen paine kannattais ottaa suurtehopumpun linjasta, niin kuormain toimisi joustavasti ja täysin riippumatta nostolaitehydrualiikasta.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Kesä 17, 2012 6:52 pm
- Viesti:
Re: MF-185 hydrauliikka
Kuten edellä mainuttu, molemmat pumput saavat käyttövoimansa PTO-akselilta ja pyörivät aina, ellei kytkimellä ole molempia levyjä avattu, eli kytkin täysin pohjassa.
Suurtehopumppu, kuten MP-pumppu ovat rataspumppuja ja tuottavat jatkuvasti painetta. Nostolaitteen pumppu on taasen mäntäpumppu ja toimii vain kun nostolaitteen vivulla ohjataan imupuolen venttiiliä. Jos halutaan paljon hydr. tuottoa esim maatilakuormaajalle, on silloin nostolaitteen vipu asennettava jatkuvalle paineelle ja kolmitieventtiili käännettävä samaan linjaan suurtehopumpun kanssa. Tällöin paine putoaa suurtehopumpun paineelle n. 170 (mäntäpumpulla n. 200bar).
Paine etukuormaajalle tosiaan kannattaisi ottaa suurtehopumpulta.
Suurtehopumppu, kuten MP-pumppu ovat rataspumppuja ja tuottavat jatkuvasti painetta. Nostolaitteen pumppu on taasen mäntäpumppu ja toimii vain kun nostolaitteen vivulla ohjataan imupuolen venttiiliä. Jos halutaan paljon hydr. tuottoa esim maatilakuormaajalle, on silloin nostolaitteen vipu asennettava jatkuvalle paineelle ja kolmitieventtiili käännettävä samaan linjaan suurtehopumpun kanssa. Tällöin paine putoaa suurtehopumpun paineelle n. 170 (mäntäpumpulla n. 200bar).
Paine etukuormaajalle tosiaan kannattaisi ottaa suurtehopumpulta.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF-185 hydrauliikka
Ja jos suurtehopumpun linjassa on takaiskuventtiili ja mäntäpumpun linjassa on takaiskuventtiili, sitten saa myös korkeamman paineen. Nämä olisi varmaan hyvä siellä olla, uudemmissakin on. Varmaankin vaikka kolmitieventtiilin paikalla on se venttiilipaketti, siitäkin pystyisi tuoton kääntämään yhteiseen linjaan, jos tarvetta suurempaan tuottoon on.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 24 vierailijaa