Audi A4 vm2004 1.8
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 12:06 pm
- Viesti:
Audi A4 vm2004 1.8
jakoremmistä puuttu hampaita auto sammui. Mitä porukka veikkaa mitä kaikkea rikki? Ei pitänyt ääntä sammyessa. Jakopää aukastu niin hampaaton kohta remmistä oli justiin kampiakselin pyörällä.
Re: Audi A4 vm2004 1.8
..
Viimeksi muokannut jpeltoma, Ke Tammi 13, 2021 5:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 12:06 pm
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Joo uudet osat on. Pitää lyyä uudet paikalleen ja kokeilla sievästi pyörittää kyllä sieltä ääni kuuluu jos jotain mennyt muutakin.
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 12:06 pm
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
jpeltoma kirjoitti:Bensakone kestää olla monta hammasta sivussa eikä tapahdu vielä mitään. Heittäisin uuden remmin paikalleen ja kokeilisin. Voihan sitä uudella remmillä ensin kokeilla paineilmallakin. Mäntä ylös ja tulpanreiästä paineilmaa. Suhiseeko pahasti joku pytty.
Kuinka keveästi nokka.akselin kuulunee pyöriä kun remmi on pois paikaltaan ja pyörittää pelkkää nokka.akselia käsin?
Re: Audi A4 vm2004 1.8
..
Viimeksi muokannut jpeltoma, Ke Tammi 13, 2021 5:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Enemmän ajetussa saattaa joutua varautumaan ohjureiden ja venttiilinvarrenkumien uusintaan. Minulla avj.ssä oli edellinen omistaja laittanut jaon pikkusen pieleen ja tuloksena vääntyneitä imuvenoja kun olivat räväyttäneet käyntiin...
Onko selvinnyt miksi hihna oli ottanut sutia ? Ikä ? Vesipumppu uusittu ?
Onko selvinnyt miksi hihna oli ottanut sutia ? Ikä ? Vesipumppu uusittu ?
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 12:06 pm
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Ikä. Pikkasen yli ajettu. 130tkm remmillä. Ennemmin ois pitänyt vaihtaa kyl jotain mennyt. Ei oo puristuksia koneessa. Käsin pyörii keveesti
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 12:06 pm
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Niinpä. Sen verrankokeiltu jakopääkoottuna että ei puristuksia koneessa pyörii käsin melkokeveästi kampuran rattaasta. Eli jotain sieltä on mennyt.jpeltoma kirjoitti:Onhan se jäykkä kun nokat ottaa vastaan. Ja jumissa tietysti jossain kohdin kun pytysssä mäntä vastassa. Jos on hiukan enemmän hypänny niin ekana taittuu imuventtiilejä. Venttiilit ei noihin paljon maksa. Ja koko kantttakin löytynee suht helposti purkuosana eikä ole kamalissa hinnoissa. Pahvi ja pultit vaan uutta.
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Eikait siinä kun kansi pöydälle. Onko auto muuten turbolla jos on 1,8 ja B6 koria ?
En minä muuten, mut kun tämä minun auton edellinen omistaja oli korjaillut kannen kuntoon, olivat tosiaan huomanneet että ohjurien ja venttiilivarrenkumien lisäksi myös ahdin oli sohlo. Autossa onkin sitten K03-073 eli hieman isompi solmu. Autolla oli ajettu tuolloin jotain 180 tkm.
En minä muuten, mut kun tämä minun auton edellinen omistaja oli korjaillut kannen kuntoon, olivat tosiaan huomanneet että ohjurien ja venttiilivarrenkumien lisäksi myös ahdin oli sohlo. Autossa onkin sitten K03-073 eli hieman isompi solmu. Autolla oli ajettu tuolloin jotain 180 tkm.
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 12:06 pm
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
On ja joo 1.8.Hervast kirjoitti:Eikait siinä kun kansi pöydälle. Onko auto muuten turbolla jos on 1,8 ja B6 koria ?
En minä muuten, mut kun tämä minun auton edellinen omistaja oli korjaillut kannen kuntoon, olivat tosiaan huomanneet että ohjurien ja venttiilivarrenkumien lisäksi myös ahdin oli sohlo. Autossa onkin sitten K03-073 eli hieman isompi solmu. Autolla oli ajettu tuolloin jotain 180 tkm.
Tää on saksasta haettu aikanaa.
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 12:06 pm
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Tuo kokeiltu. Kaikki tulpat irti, sitte paine ilmaa yhteen tulpan reikään ja ilmaa tulee joka tulpan reijästä?jpeltoma kirjoitti:Bensakone kestää olla monta hammasta sivussa eikä tapahdu vielä mitään. Heittäisin uuden remmin paikalleen ja kokeilisin. Voihan sitä uudella remmillä ensin kokeilla paineilmallakin. Mäntä ylös ja tulpanreiästä paineilmaa. Suhiseeko pahasti joku pytty.
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 12:06 pm
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Mää vaan ihmettelen konepyörii muuten niin sievästi ei mitään ääntä kuulu ylimääräistä. Eihän kampuran asentotunnistin vaikuta käynnistykseen koska se ei ollut paikallaan hoksasin juuri.Mfmies kirjoitti:Tuo kokeiltu. Kaikki tulpat irti, sitte paine ilmaa yhteen tulpan reikään ja ilmaa tulee joka tulpan reijästä?jpeltoma kirjoitti:Bensakone kestää olla monta hammasta sivussa eikä tapahdu vielä mitään. Heittäisin uuden remmin paikalleen ja kokeilisin. Voihan sitä uudella remmillä ensin kokeilla paineilmallakin. Mäntä ylös ja tulpanreiästä paineilmaa. Suhiseeko pahasti joku pytty.
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Heinä 02, 2017 4:23 pm
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
tuohan onkin 20venttiilinen kone joten venttiilitöitä riittääkin sitten enemmän jos niitä on menny
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 12:06 pm
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Kummimpäin jakopäästä katsottuna konepyörii myötäpäivään?
Viimeksi muokannut Mfmies, Ti Loka 02, 2018 6:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 12:06 pm
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Mfmies kirjoitti:Kummimpäin jakopäästä katsottuna konepyörii myötäpäivään.?
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Myötäpäivää on kun mutteria kiristäis.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Pyörii kait se keveästi jos venttiilit on jo mutkalla. Jos auto on sammunut niin varmasti on vaurio tullut.
Jos haluat vielä varmuuden niin hihna paikalleen ja mittaa puristukset tai käännät männän kerrallaan ylös ja sylinteriin paine, suhisee imu/pakosarjassa jos venttiilistä vuotaa.
Jos haluat vielä varmuuden niin hihna paikalleen ja mittaa puristukset tai käännät männän kerrallaan ylös ja sylinteriin paine, suhisee imu/pakosarjassa jos venttiilistä vuotaa.
-
- Viestit: 571
- Liittynyt: Ma Syys 17, 2018 7:54 pm
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Aika huono kesto ollu hihnalla, omalla kun on ajettu jo 230tkm... siis alkuperäisellä hihnalla. Pitäis varmaan kohta vaihtaa...
-
- Viestit: 202
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2017 8:53 pm
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Älä vielä vaiha, kannattaa vaihtaa vasta päivää ennen ku katkeaa
Tunturi Hopper 50
Kawasaki KVF400
TGB Blade 550 efi
Lynx Enduro 500
Zetor 5945
Toyota RAV4
Stihl MS211
Stihl MS201C
Dolmar MS-4510x
Kawasaki KVF400
TGB Blade 550 efi
Lynx Enduro 500
Zetor 5945
Toyota RAV4
Stihl MS211
Stihl MS201C
Dolmar MS-4510x
-
- Viestit: 175
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 12:06 pm
- Viesti:
Re: Audi A4 vm2004 1.8
Joo kyllä siihen kaikki venttiilit meni uusiksi. Auto käytetty jo läjässä ja ajossa vaan jäi herjaan nokka akselin tunnistimen vikakoodia. Antura vaihdettu. Ei vaikutusta. Nyt auto kertaalleen purettu uudestaan ja todettu että nokka.akselien ketjun kiristäjässä vika. Ja siksi herjaa nokka.akselia.konty kirjoitti:Pyörii kait se keveästi jos venttiilit on jo mutkalla. Jos auto on sammunut niin varmasti on vaurio tullut.
Jos haluat vielä varmuuden niin hihna paikalleen ja mittaa puristukset tai käännät männän kerrallaan ylös ja sylinteriin paine, suhisee imu/pakosarjassa jos venttiilistä vuotaa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa