ei loppunu viton ralina,vika löydetty

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

8400
Viestit: 9799
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Pumppaa sitä jarrua käynnistäessä, tais olla niin että ääni muuttuu erilaiseksi.
Paskapää
Viestit: 190
Liittynyt: Pe Maalis 17, 2017 7:54 am
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja Paskapää »

Eikö ole muka kaksoismassa vaikka onkin automaatti
8400
Viestit: 9799
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Eihän automaatissa edes ole vauhtipyörää
vaniljacreme
Viestit: 4739
Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja vaniljacreme »

https://youtu.be/yrseAZVH6I8?t=92

tommosta ääntä kaksoismassa voisi pitää mitä videossa. tosin tässä vitossa tuota nyt ei ole ilmeisesti.videon jetta on automaatti ja siinä on..
Tureq
Viestit: 2390
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 4:47 pm
Paikkakunta: Oulun seutu
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja Tureq »

Jetta on dsg, eli käytännössä robotisoitu manuaali... vauhtipyörä siis on. Ja hajoaa kuten kaikki kaksoismassat.
JARZA
Viestit: 581
Liittynyt: La Maalis 15, 2008 7:25 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja JARZA »

Toivottavasti vika on joku pienempi ja helpommin korjattavissa.... mutta mutta nyt tuossa itselläni taas työn alla Sprinter ja luulin että tuo alakerran hajoaminen on enempi tuon om646 riesa mutta sama joskin laajempi vaurio tuohon om651 ainakin oli iskenyt eli kakkosen ja kolmosen (kolmonen pahempi) veivin laakerit aivan pskana ja runkolaakeri pukki nelonen leikannut niin että oli laakerit pyörinyt lohkossa/pukissa :cry: kakkosen ja kolmosen veivit pilalla samoin mäntien teflon helmat pilalla sinne lentäneestä laakeri metallista, kampiakseli samoin entinen. lohkon koneistamo sai pelastettua ja nyt odotellaan että maailmalta osat kotoutuu. tuo on siitä tympeä että laakereiden tarkistus alakautta on tehty mahdottomaksi koska koko öljypohjaa ei saa irti jos ei vauhtipyörää/vetolevyä ota irti ja öljypohjan alaosasta ei laakereita näy koska imuputki/loiskelevy edessä.


Tämä kone päädyttiin korjaamaan. tulee uutta kaikki männät, veivit, kampi, öljypumppu, jakopään hilut.
Mikään ei ole niin helppoa ku reijän poraaminen väärään kohtaan...
Wesulius
Viestit: 58
Liittynyt: Su Joulu 31, 2017 4:48 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

JARZA kirjoitti:Toivottavasti vika on joku pienempi ja helpommin korjattavissa.... mutta mutta nyt tuossa itselläni taas työn alla Sprinter ja luulin että tuo alakerran hajoaminen on enempi tuon om646 riesa mutta sama joskin laajempi vaurio tuohon om651 ainakin oli iskenyt eli kakkosen ja kolmosen (kolmonen pahempi) veivin laakerit aivan pskana ja runkolaakeri pukki nelonen leikannut niin että oli laakerit pyörinyt lohkossa/pukissa :cry: kakkosen ja kolmosen veivit pilalla samoin mäntien teflon helmat pilalla sinne lentäneestä laakeri metallista, kampiakseli samoin entinen. lohkon koneistamo sai pelastettua ja nyt odotellaan että maailmalta osat kotoutuu. tuo on siitä tympeä että laakereiden tarkistus alakautta on tehty mahdottomaksi koska koko öljypohjaa ei saa irti jos ei vauhtipyörää/vetolevyä ota irti ja öljypohjan alaosasta ei laakereita näy koska imuputki/loiskelevy edessä.


Tämä kone päädyttiin korjaamaan. tulee uutta kaikki männät, veivit, kampi, öljypumppu, jakopään hilut.
Käytä tulevaisuudessa hiukan paksumpaa öljyä niin ei karkaa laakerin ja kaulan välistä.
JARZA
Viestit: 581
Liittynyt: La Maalis 15, 2008 7:25 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja JARZA »

Wesulius kirjoitti:
JARZA kirjoitti:Toivottavasti vika on joku pienempi ja helpommin korjattavissa.... mutta mutta nyt tuossa itselläni taas työn alla Sprinter ja luulin että tuo alakerran hajoaminen on enempi tuon om646 riesa mutta sama joskin laajempi vaurio tuohon om651 ainakin oli iskenyt eli kakkosen ja kolmosen (kolmonen pahempi) veivin laakerit aivan pskana ja runkolaakeri pukki nelonen leikannut niin että oli laakerit pyörinyt lohkossa/pukissa :cry: kakkosen ja kolmosen veivit pilalla samoin mäntien teflon helmat pilalla sinne lentäneestä laakeri metallista, kampiakseli samoin entinen. lohkon koneistamo sai pelastettua ja nyt odotellaan että maailmalta osat kotoutuu. tuo on siitä tympeä että laakereiden tarkistus alakautta on tehty mahdottomaksi koska koko öljypohjaa ei saa irti jos ei vauhtipyörää/vetolevyä ota irti ja öljypohjan alaosasta ei laakereita näy koska imuputki/loiskelevy edessä.


Tämä kone päädyttiin korjaamaan. tulee uutta kaikki männät, veivit, kampi, öljypumppu, jakopään hilut.
Käytä tulevaisuudessa hiukan paksumpaa öljyä niin ei karkaa laakerin ja kaulan välistä.
Kuule kun ei ole oma vaan asiakkaan, ja näkyy oleen täys vehon huolto historia eli vieppä sinne terkkuja :mrgreen:
Mikään ei ole niin helppoa ku reijän poraaminen väärään kohtaan...
Paskapää
Viestit: 190
Liittynyt: Pe Maalis 17, 2017 7:54 am
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja Paskapää »

:mrgreen: ehkä ne terkut kannattaiski viedä..
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja epe2 »

JARZA kirjoitti:Toivottavasti vika on joku pienempi ja helpommin korjattavissa.... mutta mutta nyt tuossa itselläni taas työn alla Sprinter ja luulin että tuo alakerran hajoaminen on enempi tuon om646 riesa mutta sama joskin laajempi vaurio tuohon om651 ainakin oli iskenyt eli kakkosen ja kolmosen (kolmonen pahempi) veivin laakerit aivan pskana ja runkolaakeri pukki nelonen leikannut niin että oli laakerit pyörinyt lohkossa/pukissa :cry: kakkosen ja kolmosen veivit pilalla samoin mäntien teflon helmat pilalla sinne lentäneestä laakeri metallista, kampiakseli samoin entinen. lohkon koneistamo sai pelastettua ja nyt odotellaan että maailmalta osat kotoutuu. tuo on siitä tympeä että laakereiden tarkistus alakautta on tehty mahdottomaksi koska koko öljypohjaa ei saa irti jos ei vauhtipyörää/vetolevyä ota irti ja öljypohjan alaosasta ei laakereita näy koska imuputki/loiskelevy edessä.


Tämä kone päädyttiin korjaamaan. tulee uutta kaikki männät, veivit, kampi, öljypumppu, jakopään hilut.
Mitä kustansi noi osat? Millainen tuo imuputki on onko siinä sellaista perinteistä sihtiä mikä vois tukkeutua ja pystyykö sitä irroittamaan alemman öljypohjan irroittamisen kautta
JARZA
Viestit: 581
Liittynyt: La Maalis 15, 2008 7:25 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja JARZA »

epe2 kirjoitti:
JARZA kirjoitti:Toivottavasti vika on joku pienempi ja helpommin korjattavissa.... mutta mutta nyt tuossa itselläni taas työn alla Sprinter ja luulin että tuo alakerran hajoaminen on enempi tuon om646 riesa mutta sama joskin laajempi vaurio tuohon om651 ainakin oli iskenyt eli kakkosen ja kolmosen (kolmonen pahempi) veivin laakerit aivan pskana ja runkolaakeri pukki nelonen leikannut niin että oli laakerit pyörinyt lohkossa/pukissa :cry: kakkosen ja kolmosen veivit pilalla samoin mäntien teflon helmat pilalla sinne lentäneestä laakeri metallista, kampiakseli samoin entinen. lohkon koneistamo sai pelastettua ja nyt odotellaan että maailmalta osat kotoutuu. tuo on siitä tympeä että laakereiden tarkistus alakautta on tehty mahdottomaksi koska koko öljypohjaa ei saa irti jos ei vauhtipyörää/vetolevyä ota irti ja öljypohjan alaosasta ei laakereita näy koska imuputki/loiskelevy edessä.


Tämä kone päädyttiin korjaamaan. tulee uutta kaikki männät, veivit, kampi, öljypumppu, jakopään hilut.
Mitä kustansi noi osat? Millainen tuo imuputki on onko siinä sellaista perinteistä sihtiä mikä vois tukkeutua ja pystyykö sitä irroittamaan alemman öljypohjan irroittamisen kautta
4xmännät, 4xveivit, 1xkampi+runko/kk-laakerit oli 1241e alv0% sis rahti kotipihaan. öljypumppu n.240€ alv0%, jakopää liitetyllä ketjulla, rattaat ja laahaimet n 150e alv0%. nämä kaikki ulkomailta tilattuna eikä ole alkuperäisiä mutta hyvin nuo mitä aikasemmin olen korjannut ovat toimineet. Imuputkessa ei ainakaan Sprintterissä ole mitään sihtiä ja irti sitää putkea ei saa konetta purkamatta. tuon nyt työn alla olevan koneen oireet selvisi juurikin tuon alemman pohjan irroituksella, sieltä löytyi laakerin silppua :evil:
Mikään ei ole niin helppoa ku reijän poraaminen väärään kohtaan...
mh jkl
Viestit: 314
Liittynyt: Su Helmi 04, 2018 5:44 pm
Paikkakunta: kainuu
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja mh jkl »

laturin vapaakytkin rallattaa kanssa iloisesti mulle meni omasta 2 kpl niitä ja nimenomaan tyhjäkäynnillä rolisee
6400 Valtra, mettäkärry ja pakolliset lumityövarusteet. puutarhakuokkana Hitachi UX75, kuljetuskalustona Volvo FH13 koukkulaitteella
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja epe2 »

ok mutta kun tässä tuo rallatus on vain tuossa käynnistyksen yhteydessä,ei kolise eikä nakuta,eikä rallata mitään ku se on käyny jo hetken aikaa,eikä tule uudestaan jos heti sammuttaa ja starttaa uudelleen
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja epe2 »

JARZA kirjoitti:
epe2 kirjoitti:
JARZA kirjoitti:Toivottavasti vika on joku pienempi ja helpommin korjattavissa.... mutta mutta nyt tuossa itselläni taas työn alla Sprinter ja luulin että tuo alakerran hajoaminen on enempi tuon om646 riesa mutta sama joskin laajempi vaurio tuohon om651 ainakin oli iskenyt eli kakkosen ja kolmosen (kolmonen pahempi) veivin laakerit aivan pskana ja runkolaakeri pukki nelonen leikannut niin että oli laakerit pyörinyt lohkossa/pukissa :cry: kakkosen ja kolmosen veivit pilalla samoin mäntien teflon helmat pilalla sinne lentäneestä laakeri metallista, kampiakseli samoin entinen. lohkon koneistamo sai pelastettua ja nyt odotellaan että maailmalta osat kotoutuu. tuo on siitä tympeä että laakereiden tarkistus alakautta on tehty mahdottomaksi koska koko öljypohjaa ei saa irti jos ei vauhtipyörää/vetolevyä ota irti ja öljypohjan alaosasta ei laakereita näy koska imuputki/loiskelevy edessä.


Tämä kone päädyttiin korjaamaan. tulee uutta kaikki männät, veivit, kampi, öljypumppu, jakopään hilut.
Mitä kustansi noi osat? Millainen tuo imuputki on onko siinä sellaista perinteistä sihtiä mikä vois tukkeutua ja pystyykö sitä irroittamaan alemman öljypohjan irroittamisen kautta
4xmännät, 4xveivit, 1xkampi+runko/kk-laakerit oli 1241e alv0% sis rahti kotipihaan. öljypumppu n.240€ alv0%, jakopää liitetyllä ketjulla, rattaat ja laahaimet n 150e alv0%. nämä kaikki ulkomailta tilattuna eikä ole alkuperäisiä mutta hyvin nuo mitä aikasemmin olen korjannut ovat toimineet. Imuputkessa ei ainakaan Sprintterissä ole mitään sihtiä ja irti sitää putkea ei saa konetta purkamatta. tuon nyt työn alla olevan koneen oireet selvisi juurikin tuon alemman pohjan irroituksella, sieltä löytyi laakerin silppua :evil:

laitoin yv
8400
Viestit: 9799
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Noin siinä käy kun moottoriöljyllä ajetaan se 25 tkm. Ihan selvä paikka että puutteellisen voitelun takia alakerran laakerit ei kestä.
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja epe2 »

juu ei ole alipainepumppu,ääni on paljon kovempi,tuon pumpun sai rallattamaan ku polkee käynnissä poljinta,mut se on paljon hiljaisempi ääni
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja NH »

Ehkä kannattaa jäädä tarkkailevalle kannalle, eikä ottaa ainakaan toistaiseksi liikaa murhetta äänestä.
Pienikin ääni voi liian tarkan korvan mielestä alkaa tuntua lopun alulta, mikäli alkaa kuuntelemalla kuuntelemaan.

Muuten voi käydä, että aikaa ja rahaa palaa huomattavasti jonkun alkavan kuluman pienen sivuäänen kanssa.

Monet isot taksifirmat ainakin tuntuvat ajavan satoja tuhansia kilometrejä välillä ihan kammottavalta kuulostavilla kalkattimilla.
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja epe2 »

sen verran päivitystä,et vien huomenna uudelleen merkkiliikkeeseen,aikovat tutkia lähdettä,epäilevät edelleen tuo jakoketjua,kuhan ny sais kohtuudella kuntoon,ettei tarviis alkaa koneremonttia suunnitteleen
8400
Viestit: 9799
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Voisko viallinen suutin tehdä tuollaisen äänen?
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja epe2 »

nyt sit merkkihuolto ilmoitti et alkaisivat vaihtamaan jakoketjua ja nokan pyöriä hinta arvio n 2000e,itse tuota asiaa tutkiskellu jonkin verran ja epäilen et tuolla ei tuu kuntoon,itsellä tuli ajatus tuosta suodattimen yhteydessä olevasta ohivirtausventtiililistä josko se ois jääny auki,jolloin laskis öljyt alas
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], jarikos, Taapero ja 33 vierailijaa