ei loppunu viton ralina,vika löydetty
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
Taitaa olla laturin vapaakytkin
-
- Viestit: 142
- Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 5:31 pm
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
ketju sieltä on menny ja nokkapyörät, se tekee ton äänen
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: ei loppunu viton ralina
Voisko siellä olla kylmiä hehkutulppia?
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
tais mennä harjoitteluks,työ aika piti olla 8h,aloittivat torstaina tekivät perjantain ja puhe oli et soittavat perjantaina,ei kuulunu mitään.Soitin sinne ja sanottiin et homma on kesken,no tivasin et miks ei vastausta kysyin et millo sit varmasti valmis,niin maanantaina klo 16
-
- Viestit: 1991
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2015 12:07 pm
Re: ei loppunu viton ralina
Ja sitte se ralisee edelleen...
- Aakku
- Viestit: 8281
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
Mulla PSA:ssa suuttimet vuoti ja öljy sakkaantui.
Turbon sihti tukkeutui ja pohjasihti meni niin tukkoon, että meni lommolle imusta.
Oireet olivat juurikin kova rapina tauon jälkeen käynnistettäessä, kunnes paineet sai normaaliksi.
Seurauksena turbo hajosi voitelupuutteeseen. Turbo ja pohjasihti meni vaihtoon ja suuttimien tiivisteet uusittiin.
Öljynvaihtoväli oli tiheä 15 tuhatta, mutta suuttimien vuoto karstoitti öljyn.
Turbon sihti tukkeutui ja pohjasihti meni niin tukkoon, että meni lommolle imusta.
Oireet olivat juurikin kova rapina tauon jälkeen käynnistettäessä, kunnes paineet sai normaaliksi.
Seurauksena turbo hajosi voitelupuutteeseen. Turbo ja pohjasihti meni vaihtoon ja suuttimien tiivisteet uusittiin.
Öljynvaihtoväli oli tiheä 15 tuhatta, mutta suuttimien vuoto karstoitti öljyn.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 1991
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2015 12:07 pm
Re: ei loppunu viton ralina
Kuuntelin nuo videot, niin eikö tuo nyt ollu aika selvästi laturista tuo "ralina", loppuukin aina samanlailla kui olis hihna kulunu ja löysällä.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
Eikä maksa paljoa?Major58 kirjoitti:Ja sitte se ralisee edelleen...
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Su Helmi 04, 2018 5:44 pm
- Paikkakunta: kainuu
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
mikäs oli vitossa vikana
6400 Valtra, mettäkärry ja pakolliset lumityövarusteet. puutarhakuokkana Hitachi UX75, kuljetuskalustona Volvo FH13 koukkulaitteella
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
No joo auto on saatu pajalta ja oli vaihdettu ketju ja pyörät ja kiristin,venymää oli nyt uuteen ketjuun huomattavasti,eli uudella mitattuna oli lukema 76 ja vanhalla 82 ja kuulemma 250tkm ajetulle olis 84.Mutta ääni ei lähteny nyt meni johonkin mersun tip kyselyyn et mitä tehdään,ehdotin edelleen tuota öljysuodatin jalkaa mutta odotellaan mitä mersun tuolta tietopaikasta neuvotaan,kalliita vain nämä kokeilut tuo remppa oli 1895e ja aikaisempi kiristimen vaihto 580e
-
- Viestit: 9802
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
Kallis kiristimen vaihto kun ei se taida maksaa satastakaan. Vitossa voi olla kyllä ahtaampi vaihtaa. Mä en olisi lähtenyt tuohon ketjunvaihtoon vaan antanut mennä vaan. Tosin nythän se kestää taas pitkään.
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: Su Helmi 04, 2018 5:44 pm
- Paikkakunta: kainuu
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
huh huh ompa kallista vianhakua. ei kai nuissa koneissa normaalisti ketjut lopu munkin exällä on päästelty yli 500tkm
6400 Valtra, mettäkärry ja pakolliset lumityövarusteet. puutarhakuokkana Hitachi UX75, kuljetuskalustona Volvo FH13 koukkulaitteella
-
- Viestit: 5868
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
Kyllähän syö miestä lukea näitä, saatikka jos ois vielä maksumiehenä. Ei näin merkkiliike, ei näin.
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
juu eipä tässä ole edettty,odotellaan edelleen ohjeita mersulta,mutta kyselin toisesta merkkihuollosta ja siellä oltiin sitä mieltä et tässä ei olisi suodatinjalassa ohivirtausventtiiliä,mulla on netistä pongattuna nuo kyseisen moottorin ohjesivustot niin siellä kyllä on kaavio kuvissa kyseinen venttiili,mikä nyt lienee totuus,pitäishä tuo saada liikenteeseen ku se kuitenkin kuluttaa kauraa koko ajan
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
nyt tarviis oikeasti tietoa,pitääkö kyseiset moottorit yön seisonnan jälkeen tuota rallatusta,huolto meinaa nyt mikeillä kuunnella,ja meinaavat kääntää asian ominaisuudeksi,nyt seiso pari viikkoa,ku laitto käyntiin niin olipa mekkalaa,ja lisäksi alko nostinkin nakuttaa pitkän tovinJARZA kirjoitti:Toivottavasti vika on joku pienempi ja helpommin korjattavissa.... mutta mutta nyt tuossa itselläni taas työn alla Sprinter ja luulin että tuo alakerran hajoaminen on enempi tuon om646 riesa mutta sama joskin laajempi vaurio tuohon om651 ainakin oli iskenyt eli kakkosen ja kolmosen (kolmonen pahempi) veivin laakerit aivan pskana ja runkolaakeri pukki nelonen leikannut niin että oli laakerit pyörinyt lohkossa/pukissa kakkosen ja kolmosen veivit pilalla samoin mäntien teflon helmat pilalla sinne lentäneestä laakeri metallista, kampiakseli samoin entinen. lohkon koneistamo sai pelastettua ja nyt odotellaan että maailmalta osat kotoutuu. tuo on siitä tympeä että laakereiden tarkistus alakautta on tehty mahdottomaksi koska koko öljypohjaa ei saa irti jos ei vauhtipyörää/vetolevyä ota irti ja öljypohjan alaosasta ei laakereita näy koska imuputki/loiskelevy edessä.
Tämä kone päädyttiin korjaamaan. tulee uutta kaikki männät, veivit, kampi, öljypumppu, jakopään hilut.
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: La Maalis 15, 2008 7:25 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
epe2 kirjoitti:nyt tarviis oikeasti tietoa,pitääkö kyseiset moottorit yön seisonnan jälkeen tuota rallatusta,huolto meinaa nyt mikeillä kuunnella,ja meinaavat kääntää asian ominaisuudeksi,nyt seiso pari viikkoa,ku laitto käyntiin niin olipa mekkalaa,ja lisäksi alko nostinkin nakuttaa pitkän tovinJARZA kirjoitti:Toivottavasti vika on joku pienempi ja helpommin korjattavissa.... mutta mutta nyt tuossa itselläni taas työn alla Sprinter ja luulin että tuo alakerran hajoaminen on enempi tuon om646 riesa mutta sama joskin laajempi vaurio tuohon om651 ainakin oli iskenyt eli kakkosen ja kolmosen (kolmonen pahempi) veivin laakerit aivan pskana ja runkolaakeri pukki nelonen leikannut niin että oli laakerit pyörinyt lohkossa/pukissa kakkosen ja kolmosen veivit pilalla samoin mäntien teflon helmat pilalla sinne lentäneestä laakeri metallista, kampiakseli samoin entinen. lohkon koneistamo sai pelastettua ja nyt odotellaan että maailmalta osat kotoutuu. tuo on siitä tympeä että laakereiden tarkistus alakautta on tehty mahdottomaksi koska koko öljypohjaa ei saa irti jos ei vauhtipyörää/vetolevyä ota irti ja öljypohjan alaosasta ei laakereita näy koska imuputki/loiskelevy edessä.
Tämä kone päädyttiin korjaamaan. tulee uutta kaikki männät, veivit, kampi, öljypumppu, jakopään hilut.
Luitkos sen yv:n minkä laitoin noin kuukausi sitten?
Mikään ei ole niin helppoa ku reijän poraaminen väärään kohtaan...
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
jep kyllä sen luin,ja harkitsin asiaa,sinä olet käynnistelly monta kyseisellä mallilla olevaa konetta,onko ne kunnossa olleessaan ylim.äänettömiä käyntiin laittaessa
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
vielä ku olis jollain kyseisellä moottorilla oleva auto,niin vois rehellisesti kertoa tuosta käyntiinlaitosta yön seisonnan jälkeen,et kuuluuko ylim.ääntä tai vielä parempi jos joku vois ottaa videon kun auto laitetaan käyntiin yön seisonnan jälkeen,noitahan on 11 mersu mallissa
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: La Maalis 15, 2008 7:25 pm
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
Ei sieltä mitään kuulu jos se kunnossa on! ominaisuus se ei ole.. tai tietysti ko moottori tyypille jossain vaiheessa tuota ihmettelen että jos autostasi moottori oli irti jakopäärempan takia niin miksi ei öljypohjaa avattu ja laakereita tarkistettu
Mikään ei ole niin helppoa ku reijän poraaminen väärään kohtaan...
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: ei loppunu viton ralina
Ei ole moottoria käytetty pois,merkkihuolto vaihto ketjun uittamalla ja nokka-akselien pyörät ja tietysti kiristimen,edelleen olen sitä mieltä et öljyt valuisi alas seisoessa,mutta pidin yhtenä mahdollisuutena tuota öljysuodatinjalkaa,et siinä olis se ohivirtausventtiili joka olis jääny auki,mutta toisen merkkikorjaamon kaveri väittää ettei siinä jalassa ole venttiiliä,missä siellä sit on venttiili joka estää moisen,ja sitä paitsi tämä toinen firma väitti et alakerran tarkastus vaatii koko moottorin purun
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], trantor ja 60 vierailijaa