ei loppunu viton ralina,vika löydetty

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

konemies1
Viestit: 2701
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja konemies1 »

Taitaa olla laturin vapaakytkin
-KM-
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 5:31 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja -KM- »

ketju sieltä on menny ja nokkapyörät, se tekee ton äänen
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Voisko siellä olla kylmiä hehkutulppia?
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja epe2 »

tais mennä harjoitteluks,työ aika piti olla 8h,aloittivat torstaina tekivät perjantain ja puhe oli et soittavat perjantaina,ei kuulunu mitään.Soitin sinne ja sanottiin et homma on kesken,no tivasin et miks ei vastausta kysyin et millo sit varmasti valmis,niin maanantaina klo 16
Major58
Viestit: 1991
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2015 12:07 pm

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja Major58 »

Ja sitte se ralisee edelleen...
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Mulla PSA:ssa suuttimet vuoti ja öljy sakkaantui.
Turbon sihti tukkeutui ja pohjasihti meni niin tukkoon, että meni lommolle imusta.

Oireet olivat juurikin kova rapina tauon jälkeen käynnistettäessä, kunnes paineet sai normaaliksi.
Seurauksena turbo hajosi voitelupuutteeseen. Turbo ja pohjasihti meni vaihtoon ja suuttimien tiivisteet uusittiin.

Öljynvaihtoväli oli tiheä 15 tuhatta, mutta suuttimien vuoto karstoitti öljyn.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Major58
Viestit: 1991
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2015 12:07 pm

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja Major58 »

Kuuntelin nuo videot, niin eikö tuo nyt ollu aika selvästi laturista tuo "ralina", loppuukin aina samanlailla kui olis hihna kulunu ja löysällä.
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja NH »

Major58 kirjoitti:Ja sitte se ralisee edelleen...
Eikä maksa paljoa? :shock:
mh jkl
Viestit: 314
Liittynyt: Su Helmi 04, 2018 5:44 pm
Paikkakunta: kainuu
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja mh jkl »

mikäs oli vitossa vikana
6400 Valtra, mettäkärry ja pakolliset lumityövarusteet. puutarhakuokkana Hitachi UX75, kuljetuskalustona Volvo FH13 koukkulaitteella
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja epe2 »

No joo auto on saatu pajalta ja oli vaihdettu ketju ja pyörät ja kiristin,venymää oli nyt uuteen ketjuun huomattavasti,eli uudella mitattuna oli lukema 76 ja vanhalla 82 ja kuulemma 250tkm ajetulle olis 84.Mutta ääni ei lähteny nyt meni johonkin mersun tip kyselyyn et mitä tehdään,ehdotin edelleen tuota öljysuodatin jalkaa mutta odotellaan mitä mersun tuolta tietopaikasta neuvotaan,kalliita vain nämä kokeilut tuo remppa oli 1895e ja aikaisempi kiristimen vaihto 580e
8400
Viestit: 9802
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Kallis kiristimen vaihto kun ei se taida maksaa satastakaan. Vitossa voi olla kyllä ahtaampi vaihtaa. Mä en olisi lähtenyt tuohon ketjunvaihtoon vaan antanut mennä vaan. Tosin nythän se kestää taas pitkään.
mh jkl
Viestit: 314
Liittynyt: Su Helmi 04, 2018 5:44 pm
Paikkakunta: kainuu
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja mh jkl »

huh huh ompa kallista vianhakua. ei kai nuissa koneissa normaalisti ketjut lopu munkin exällä on päästelty yli 500tkm
6400 Valtra, mettäkärry ja pakolliset lumityövarusteet. puutarhakuokkana Hitachi UX75, kuljetuskalustona Volvo FH13 koukkulaitteella
Jiitek
Viestit: 5868
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Kyllähän syö miestä lukea näitä, saatikka jos ois vielä maksumiehenä. Ei näin merkkiliike, ei näin.
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja epe2 »

juu eipä tässä ole edettty,odotellaan edelleen ohjeita mersulta,mutta kyselin toisesta merkkihuollosta ja siellä oltiin sitä mieltä et tässä ei olisi suodatinjalassa ohivirtausventtiiliä,mulla on netistä pongattuna nuo kyseisen moottorin ohjesivustot niin siellä kyllä on kaavio kuvissa kyseinen venttiili,mikä nyt lienee totuus,pitäishä tuo saada liikenteeseen ku se kuitenkin kuluttaa kauraa koko ajan
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja epe2 »

JARZA kirjoitti:Toivottavasti vika on joku pienempi ja helpommin korjattavissa.... mutta mutta nyt tuossa itselläni taas työn alla Sprinter ja luulin että tuo alakerran hajoaminen on enempi tuon om646 riesa mutta sama joskin laajempi vaurio tuohon om651 ainakin oli iskenyt eli kakkosen ja kolmosen (kolmonen pahempi) veivin laakerit aivan pskana ja runkolaakeri pukki nelonen leikannut niin että oli laakerit pyörinyt lohkossa/pukissa :cry: kakkosen ja kolmosen veivit pilalla samoin mäntien teflon helmat pilalla sinne lentäneestä laakeri metallista, kampiakseli samoin entinen. lohkon koneistamo sai pelastettua ja nyt odotellaan että maailmalta osat kotoutuu. tuo on siitä tympeä että laakereiden tarkistus alakautta on tehty mahdottomaksi koska koko öljypohjaa ei saa irti jos ei vauhtipyörää/vetolevyä ota irti ja öljypohjan alaosasta ei laakereita näy koska imuputki/loiskelevy edessä.


Tämä kone päädyttiin korjaamaan. tulee uutta kaikki männät, veivit, kampi, öljypumppu, jakopään hilut.
nyt tarviis oikeasti tietoa,pitääkö kyseiset moottorit yön seisonnan jälkeen tuota rallatusta,huolto meinaa nyt mikeillä kuunnella,ja meinaavat kääntää asian ominaisuudeksi,nyt seiso pari viikkoa,ku laitto käyntiin niin olipa mekkalaa,ja lisäksi alko nostinkin nakuttaa pitkän tovin
JARZA
Viestit: 581
Liittynyt: La Maalis 15, 2008 7:25 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja JARZA »

epe2 kirjoitti:
JARZA kirjoitti:Toivottavasti vika on joku pienempi ja helpommin korjattavissa.... mutta mutta nyt tuossa itselläni taas työn alla Sprinter ja luulin että tuo alakerran hajoaminen on enempi tuon om646 riesa mutta sama joskin laajempi vaurio tuohon om651 ainakin oli iskenyt eli kakkosen ja kolmosen (kolmonen pahempi) veivin laakerit aivan pskana ja runkolaakeri pukki nelonen leikannut niin että oli laakerit pyörinyt lohkossa/pukissa :cry: kakkosen ja kolmosen veivit pilalla samoin mäntien teflon helmat pilalla sinne lentäneestä laakeri metallista, kampiakseli samoin entinen. lohkon koneistamo sai pelastettua ja nyt odotellaan että maailmalta osat kotoutuu. tuo on siitä tympeä että laakereiden tarkistus alakautta on tehty mahdottomaksi koska koko öljypohjaa ei saa irti jos ei vauhtipyörää/vetolevyä ota irti ja öljypohjan alaosasta ei laakereita näy koska imuputki/loiskelevy edessä.


Tämä kone päädyttiin korjaamaan. tulee uutta kaikki männät, veivit, kampi, öljypumppu, jakopään hilut.
nyt tarviis oikeasti tietoa,pitääkö kyseiset moottorit yön seisonnan jälkeen tuota rallatusta,huolto meinaa nyt mikeillä kuunnella,ja meinaavat kääntää asian ominaisuudeksi,nyt seiso pari viikkoa,ku laitto käyntiin niin olipa mekkalaa,ja lisäksi alko nostinkin nakuttaa pitkän tovin

Luitkos sen yv:n minkä laitoin noin kuukausi sitten?
Mikään ei ole niin helppoa ku reijän poraaminen väärään kohtaan...
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja epe2 »

jep kyllä sen luin,ja harkitsin asiaa,sinä olet käynnistelly monta kyseisellä mallilla olevaa konetta,onko ne kunnossa olleessaan ylim.äänettömiä käyntiin laittaessa
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja epe2 »

vielä ku olis jollain kyseisellä moottorilla oleva auto,niin vois rehellisesti kertoa tuosta käyntiinlaitosta yön seisonnan jälkeen,et kuuluuko ylim.ääntä tai vielä parempi jos joku vois ottaa videon kun auto laitetaan käyntiin yön seisonnan jälkeen,noitahan on 11 mersu mallissa
JARZA
Viestit: 581
Liittynyt: La Maalis 15, 2008 7:25 pm
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja JARZA »

Ei sieltä mitään kuulu jos se kunnossa on! ominaisuus se ei ole.. tai tietysti ko moottori tyypille jossain vaiheessa :mrgreen: tuota ihmettelen että jos autostasi moottori oli irti jakopäärempan takia niin miksi ei öljypohjaa avattu ja laakereita tarkistettu :roll:
Mikään ei ole niin helppoa ku reijän poraaminen väärään kohtaan...
epe2
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
Viesti:

Re: ei loppunu viton ralina

Viesti Kirjoittaja epe2 »

Ei ole moottoria käytetty pois,merkkihuolto vaihto ketjun uittamalla ja nokka-akselien pyörät ja tietysti kiristimen,edelleen olen sitä mieltä et öljyt valuisi alas seisoessa,mutta pidin yhtenä mahdollisuutena tuota öljysuodatinjalkaa,et siinä olis se ohivirtausventtiili joka olis jääny auki,mutta toisen merkkikorjaamon kaveri väittää ettei siinä jalassa ole venttiiliä,missä siellä sit on venttiili joka estää moisen,ja sitä paitsi tämä toinen firma väitti et alakerran tarkastus vaatii koko moottorin purun
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], trantor ja 60 vierailijaa