Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Pe Loka 29, 2010 9:55 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Stihl MS 250, kaasutin pesty ultraäänipesurissa 15 min ja plommi irtosi liimoineen päivineen. Liimaa oli plommin alla n. 0,5 mm kerros ja liima oli kokonaan irti molemmista pinnoistaan, eli irtonaisena siellä. Plommi ei ole lyöntitiukka vaan menee pudottamalla poteron pohjalle. Millä nykybensan kestävällä tuotteella näitä on liimattu? Ennen oli tiukkoja plommeja, jotka vain tiivistettiin, mutta tämä pitää olla pysyvästi liimattu.
Lueskelin jenkkifoorumia, siellä oli Stihlin tehdaskurssit käynyt asentaja. Ennen tenubensoja suosittelivat kynsilakkaa lyötävien plommien tiivistykseen ja nykyään suosittelevat tätä liimaa, jota ei täältä saa: http://eclecticproducts.com/seal-all.html
Saha on kahdeksan vuotta vanha, vuodenvaihteessa toimi moitteettomasti. Nyt kun ajoin, niin ei käynyt tyhjäkäyntiä, L-säätö ei vaikuttanut mitään vaikka avasin useita kierroksia, ei saanut bensaa. Kierroksilla H-alueella toimi hyvin. Että olisiko vika ollut alunperinkin tämä plommin vuoto, en ole kyllä vastaavaan ennen törmännyt. Pesussa lähti vähän roskaa ja läppäkalvo oli venynyt kupruille, muuta vikaa en löytänyt. Letkuissa ei ollut vuotoja, vaihdoin silti ja kalvot on uudet kunhan saadaan nippuun.
Lueskelin jenkkifoorumia, siellä oli Stihlin tehdaskurssit käynyt asentaja. Ennen tenubensoja suosittelivat kynsilakkaa lyötävien plommien tiivistykseen ja nykyään suosittelevat tätä liimaa, jota ei täältä saa: http://eclecticproducts.com/seal-all.html
Saha on kahdeksan vuotta vanha, vuodenvaihteessa toimi moitteettomasti. Nyt kun ajoin, niin ei käynyt tyhjäkäyntiä, L-säätö ei vaikuttanut mitään vaikka avasin useita kierroksia, ei saanut bensaa. Kierroksilla H-alueella toimi hyvin. Että olisiko vika ollut alunperinkin tämä plommin vuoto, en ole kyllä vastaavaan ennen törmännyt. Pesussa lähti vähän roskaa ja läppäkalvo oli venynyt kupruille, muuta vikaa en löytänyt. Letkuissa ei ollut vuotoja, vaihdoin silti ja kalvot on uudet kunhan saadaan nippuun.
-
- Viestit: 393
- Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 8:12 pm
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Aika yleinen vika Stihlessä. Kovalla ruuvilukitteella ja meisselin kärellä varovasti vähän stanssaten oon saanu tarttumaan. Liiman kans oltava varovainen ettei lommin alta reijät tukkeudu. Joku kehui ihan pikaliimaa, itse en ole kokeillut.
-
- Viestit: 6463
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Ei ole ollut yhtään moista. Tosin kuullut tarinoita. Oisko irronnut ultrassa? Yleensä noita zamoja vaivaa kiihdytyspumput ja suutinvettiilit jos vika on jäljitetty kaasuttimeen. Yleensä tossa mallissa kivut on muualla eli käytännössä stefoissa tai impulssiletkussa. Stilissä imukaulat ja bensaletkut kestää paremmin.
-
- Viestit: 12986
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Saisikohan tuon plommin parin latakan välissä litistymään ruuvipenkissä sen verran, että hieman tiukkana saisi tasaisesti jollakin naputettua pysymään reiässään?
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
En kyllä ymmärrä yhtään mitään asiasta, mutta pitääkö tuon lärpäkkeen olla tiiviisti kolossaan?
Ja miksi tuollainen on edes tehty?
Jospa tinasta, tai leimasin metallista tjs. valaisi tiukan kappaleen?
Ja miksi tuollainen on edes tehty?
Jospa tinasta, tai leimasin metallista tjs. valaisi tiukan kappaleen?
-
- Viestit: 1239
- Liittynyt: La Touko 24, 2014 7:28 pm
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
https://www.clasohlson.com/fi/Liimamass ... r343901001
Tuollainen löytyi googlella. Kova ruuvilukite varmaan kanssa ihan toimivaa.
Yhteen sahaan tein itse tulpan alumiinista, kun oli sahan lainareissulla jostain syystä samasta kohtaa tulppa kadonnut Siinä kaasuttimessa reikä oli pyöreä. Tuli ihan hyvä. Muistaakseni 0,8-1 mm oli käyttämäni alumiinilevyn paksuus. Kovera pala, niin saa naputeltua tiukaksi. Silloin en mitään liimaa käyttänyt.
Tuollainen löytyi googlella. Kova ruuvilukite varmaan kanssa ihan toimivaa.
Yhteen sahaan tein itse tulpan alumiinista, kun oli sahan lainareissulla jostain syystä samasta kohtaa tulppa kadonnut Siinä kaasuttimessa reikä oli pyöreä. Tuli ihan hyvä. Muistaakseni 0,8-1 mm oli käyttämäni alumiinilevyn paksuus. Kovera pala, niin saa naputeltua tiukaksi. Silloin en mitään liimaa käyttänyt.
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Iteltä lensi tuo lätkä huitin kuuseen kun annoin paineilmaa kanaviin.
Tein alumiinipellistä viilaten uuden ja laitoin tavan epoksihartsilla kiinni.
Kestänyt jo kolme vuotta.
Suosittelen.
Tein alumiinipellistä viilaten uuden ja laitoin tavan epoksihartsilla kiinni.
Kestänyt jo kolme vuotta.
Suosittelen.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su Marras 13, 2011 10:30 pm
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Liquisole käynee tähänkin tarkoitukseen...
-
- Viestit: 6463
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Tarttis olla penttsiinin kestävää. Ei ollut mainintaa...
-
- Viestit: 22731
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Eipä ole yleisesti saatavissa tullut vastaan liimaa joka kestää jatkuvasti bensaa
Sellakka kai kestäsi vaan ei kestä viinabensaa kun liukee viinaan...
Sellakka kai kestäsi vaan ei kestä viinabensaa kun liukee viinaan...
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 4741
- Liittynyt: Ti Loka 04, 2011 1:40 pm
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
https://www.ebay.com/itm/SEAL-ALL-2oz-G ... SwBahVHuz-
ei ois liima pahan hintanen mutta postikulut jota huutaa on aika kova..
ei ois liima pahan hintanen mutta postikulut jota huutaa on aika kova..
-
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Minä liimasin tavan 2- komponentti epoksiliimalla, on pysynyt ainakin 3 vuotta. Aika yleinen ongelma tuo noissa Zamoissa on.
Minkä huollamme sen korjaamme.
-
- Viestit: 6463
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Pentsiinin liuotusvaikutukset on vaativat mutta mahtaako nuo mahdottomat mennä urbaaniosastolle? Kuulemma moottorisilikoonitkaan ei kestä mutta silti sahakoneet liimataan silikonilla jo tehtaalla. Samoin korjaamoissa eikä ne silikoonit sieltä mihinkään sula vaikka saavat jatkuvasti bensaa,lämpöä ja paineenvaihteluita. Jos sulaisi sahat ei toimisi.
Kerran on laittanut kaasuttimeen porauskannen, mitsun sarvitraktorista.Hioin muotoon ja pakotin paikalleen ja kynsilakkaa perään. Pienkone liikkeestä saa aihioita joista voi muotoilla. Varmaan tohon stiiliin saa täyskalvosetin jossa myös nuo kannet jos vanha on kärsinyt ettei saa enää.
Kerran on laittanut kaasuttimeen porauskannen, mitsun sarvitraktorista.Hioin muotoon ja pakotin paikalleen ja kynsilakkaa perään. Pienkone liikkeestä saa aihioita joista voi muotoilla. Varmaan tohon stiiliin saa täyskalvosetin jossa myös nuo kannet jos vanha on kärsinyt ettei saa enää.
-
- Viestit: 1077
- Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Kun käyttää laadukasta silikonitiivistettä, mitä tehtaallakin, niin varmasti kestää bensiiniä. Vaikka Dow Corning Silastic-sarjan 730. Valmistaja ilmoittaa käyttökohteiksi mm. lentokoneiden ja rakettien polttoainelinjat ja tankit.
Tässä tapauksessa voisi hyvä olla sopiva 2-komponenttiepoksi.
Tässä tapauksessa voisi hyvä olla sopiva 2-komponenttiepoksi.
-
- Viestit: 7903
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Kemiallinen metalli, plastic padding tms?
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su Marras 13, 2011 10:30 pm
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Taas kerran liima (Liquisole) oli liian hyvää kuluttajille myytäväksi, viron ja jossain clasohlsonin sivuilla mainittu vielä pensankestäväksi. Suomessa korvattu jollain kortsunkorjausliimalla rubberfix, jolle ei luvata.. Pitääkin käydä hakemassa pari tuubia alkuperäistä, niinkauan kuin löytyy!jopetin kirjoitti:Tarttis olla penttsiinin kestävää. Ei ollut mainintaa...
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Pe Loka 29, 2010 9:55 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Tilasin nyt sitä Ameriikanliimaa Seal-All, hintaa tuli 14,44 eur. Sahoja on muitakin että katson tämän liiman nyt ihan uteliaisuuttani. Voisihan sen aukon ajaa jyrsinkoneessa tarkaksi ja tehdä siihen vaikka tiukan plommin ja siihen saisi lukituksen ja voisi keksiä jotain, mutta pitäähän siihen liima maailmasta löytyä.
Ennen shellakkaa käytettiin tiivisteenä vaan tosiaan se lakka tehdään niin että niitä hiutaleita liuotetaan tenuun ja liukenee sinne vuorokaudessa ihan omia aikojaan. Ennen se kesti bensaa hyvin.
Ennen shellakkaa käytettiin tiivisteenä vaan tosiaan se lakka tehdään niin että niitä hiutaleita liuotetaan tenuun ja liukenee sinne vuorokaudessa ihan omia aikojaan. Ennen se kesti bensaa hyvin.
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Epoksihartsikin olis kestänyt.
No, saapihan sitä kokkeilla
No, saapihan sitä kokkeilla
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 1:53 am
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
https://www.ebay.com/p/STIHL-OEM-Ms250- ... 2255341595
Kun alkuperäisiä(?) kaasareita saa ebaysta alle kympillä, ei kannata kovin kallista tuubia uhrata. Itse ostin kiihdytyspumpun korjaussarjan ms200:seen 18€urolla paikallisesta konekaupasta. Tänään satuin katsomaan ebayn tarjontaa kaasareista ja yllätyin kuinka halvalla niitä myydään.
Kun alkuperäisiä(?) kaasareita saa ebaysta alle kympillä, ei kannata kovin kallista tuubia uhrata. Itse ostin kiihdytyspumpun korjaussarjan ms200:seen 18€urolla paikallisesta konekaupasta. Tänään satuin katsomaan ebayn tarjontaa kaasareista ja yllätyin kuinka halvalla niitä myydään.
-
- Viestit: 6463
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 9:11 pm
- Viesti:
Re: Bensankestävä liima sahan kaasuttimeen
Ei ne vitosen kaasarit originaaleja ole vaikka kiinasta tulee molemmat. Originaaleissa on kiihdytyspumppu ja tarvikkeissa ei. Tosin ei sillä kiihdyttelijällä mitään virkaakaan ole ellei ole huolestunut hiilijalanjäljistään. Pitänytkin joskus testata miten tuo kaasari toimii jos tukkii kiihdytyspumpun ja säätää uudelleen. Epäilen että ihan normaalisti. Jäisi ne typerät mäntärempat pois.
Muutama kiinan tarvikekaasari ollut. Ajanut asiansa ja hintansa väärtejä mutta originaalit olleet tilastollisesti varmakäyntisempiä. Eli mielestäni kannattaa ensisijaisesti korjata alkuperäinen.
Muutama kiinan tarvikekaasari ollut. Ajanut asiansa ja hintansa väärtejä mutta originaalit olleet tilastollisesti varmakäyntisempiä. Eli mielestäni kannattaa ensisijaisesti korjata alkuperäinen.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa