MF-590
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 1:07 pm
- Viesti:
MF-590
mkähän lie tullut kun laitoin aamulla massikan käyntiin,niin öljyt tuli ohjaustehostajan pumpusta ulos, vaihdoin uuden suodattimen uudet öljyt toimi vähän aikaa ja sama juttu öljyt pihalle.mikä tuon aiheutti.
-
- Viestit: 2408
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
- Viesti:
Re: MF-590
Suodatin on paineen alla! siis jäässä vesipitoinen Öljy, sehän turskauttaa ulos jos hieman vääntää siitä potkulan päästä.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: Su Elo 27, 2017 3:48 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: MF-590
Omistan kyseisen Massikan jota isäni huollatti aina Hankkijan uskotulla huoltomiehellä.
Tarkoitukseni oli vaihtaa tähän laturin remmi kun tuntuu olevan venynyt äärimittaansa eikä ole enää kiristettävissä. Kuinka työläs tuon vaihtaa? Katselin että on todella ahdas väli pujottaa jäähdytinpropellin ja sen suojapellin välistä. Tarviiko tuota ympäristöä purkaa?
Tarkoitukseni oli vaihtaa tähän laturin remmi kun tuntuu olevan venynyt äärimittaansa eikä ole enää kiristettävissä. Kuinka työläs tuon vaihtaa? Katselin että on todella ahdas väli pujottaa jäähdytinpropellin ja sen suojapellin välistä. Tarviiko tuota ympäristöä purkaa?
-
- Viestit: 2082
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF-590
Yleensä on joku kohta propelin ja pellin välissä, jossa väliä vähän enemmän. Pyörittelet propelia ja siirrät lapa kerrallaan remmin toiselle puolelle, näin ainakin onnistunut itselläni. Ei se kovin työläs ole, jos ei sitten poikkeusyksilö 590.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: Su Elo 27, 2017 3:48 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: MF-590
No hyvä, siitä sitten. ja mallin kanssa kauppaan!
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: Su Elo 27, 2017 3:48 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: MF-590
Remmi vaihdettu. Toimenpide olikin melko simppeli, mitä nyt etuokuormaajan aisat tai paremminkin kiinnitys runko oli pahasti tiellä. Mutta jatkoa piisaa muiden huoltokohteiden kanssa
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: Su Elo 27, 2017 3:48 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: MF-590
Tarkoitus olisi saada lämmityslaite toimimaan ties kuinka monen vuoden jälkeen. Eli talvella ei ole lämpöisestä ilmasta tietoakaan, talvihommat on nyt tehty vuosia ikkunat auki. Arvelisin että nuo pitkät vesiputket ovat tukossa, ja että putkisto pitäisi saada toimimaan kunnolla. Onkos tästä 500-sarjan omistajilla kokemusta tarjota, kuinka tuo remontti olisi hyvä tehdä? Vinkkejä ym.
-
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2009 1:27 am
- Paikkakunta: Hollola
- Viesti:
Re: MF-590
Meillä ei kanssa tullut 590 koppiin lämmintä. Letkut lämmityskennolle menee ohjaamon vasenta a-pilaria pitkin ja tuulilasin alareunan kohdalla olevassa poikittaiskotelossa oli meno- ja paluuletkut heitetty silmukalla yhteen.
Soitto edelliselle omistajalle kertoi että kennolta oli alkanut tulla vettä joskus heinäpellolla, ei tarkempia muistikuvia... Kokeiltiin sitten itse tuo kennon tiiviys vesijohtopaineella ja hyvin piti, samalla sai vähän huuhdeltua. Rikki oli ainoastaan letkut yläpäästä.
Uudet letkut sai vedettyä rautalangalla paikalleen kun käytti saippuaa liukasteena.
Soitto edelliselle omistajalle kertoi että kennolta oli alkanut tulla vettä joskus heinäpellolla, ei tarkempia muistikuvia... Kokeiltiin sitten itse tuo kennon tiiviys vesijohtopaineella ja hyvin piti, samalla sai vähän huuhdeltua. Rikki oli ainoastaan letkut yläpäästä.
Uudet letkut sai vedettyä rautalangalla paikalleen kun käytti saippuaa liukasteena.
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: MF-590
Harvemmin letkut/putket tukkeutuu, että muuta vikaa ennemmin. Siellähän on lämmityslaitteen hana, joka voi hajota jääden kiinni asentoo, tai sitten vaan vaijeri irti, ja muita edellisten seppien virityksiä, vaikka se letkulenkki!?
-
- Viestit: 2082
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF-590
Letku lähinnä tukkeutuu, jos se on niin mutkalla, että painuu littiin. Voi tosiaan olla letkut oikosuljettukin vuodon takia. Hana usein alkaa vuotaa, siihenkin saa O-renkaan uusittua. Nuppi ei ole suoraan hanassa kiinni, vaan siinä on väliakseli, joka voi kai syrjäytyä sekin. Katon saa auki kun ottaa lämppärin nupin ensin pois ja sitten sen alla olevan paneelin, jossa katkaisijoitakin kiinni. Aurinkolippa muistaakseni pois ja sitten lähtee irti varsinainen kattopaneeli.
Jos sinne vuotaa ilmaa, niin kenno tyhjenee ja neste lähtee huonosti kiertämään. Kovilla kierroksilla käyttäminen voi avittaa kiertämään lähtemistä.
Jos sinne vuotaa ilmaa, niin kenno tyhjenee ja neste lähtee huonosti kiertämään. Kovilla kierroksilla käyttäminen voi avittaa kiertämään lähtemistä.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: Su Elo 27, 2017 3:48 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: MF-590
Hyvä, kiitos! Oikein hyviä kommentteja. Tosiaan tarkoitus oli irroittaa tuo kattopaneeli. Ja samalla pääsee asentamaan työvalot. Tuo etukuormaaja kun peittää täydellisen tehokkaasti ajovalot. Onneksi ajelen yleisillä teillä todella harvoin, niin ei nuukaa kun nuo valot piilossa. Toisaalta olisi leuhka kun laittais led-päiväajovalot. Joku tyyliin sopiva.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 45 vierailijaa