MF-590

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
paavo niemela
Viestit: 41
Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 1:07 pm
Viesti:

MF-590

Viesti Kirjoittaja paavo niemela »

mkähän lie tullut kun laitoin aamulla massikan käyntiin,niin öljyt tuli ohjaustehostajan pumpusta ulos, vaihdoin uuden suodattimen uudet öljyt toimi vähän aikaa ja sama juttu öljyt pihalle.mikä tuon aiheutti.
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: MF-590

Viesti Kirjoittaja lukke »

Suodatin on paineen alla! siis jäässä vesipitoinen Öljy, sehän turskauttaa ulos jos hieman vääntää siitä potkulan päästä.
Caarlo
Viestit: 24
Liittynyt: Su Elo 27, 2017 3:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: MF-590

Viesti Kirjoittaja Caarlo »

Omistan kyseisen Massikan jota isäni huollatti aina Hankkijan uskotulla huoltomiehellä.
Tarkoitukseni oli vaihtaa tähän laturin remmi kun tuntuu olevan venynyt äärimittaansa eikä ole enää kiristettävissä. Kuinka työläs tuon vaihtaa? Katselin että on todella ahdas väli pujottaa jäähdytinpropellin ja sen suojapellin välistä. Tarviiko tuota ympäristöä purkaa?
Lemmy
Viestit: 2082
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
Paikkakunta: Lounais-Suomi
Viesti:

Re: MF-590

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Yleensä on joku kohta propelin ja pellin välissä, jossa väliä vähän enemmän. Pyörittelet propelia ja siirrät lapa kerrallaan remmin toiselle puolelle, näin ainakin onnistunut itselläni. Ei se kovin työläs ole, jos ei sitten poikkeusyksilö 590.
Caarlo
Viestit: 24
Liittynyt: Su Elo 27, 2017 3:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: MF-590

Viesti Kirjoittaja Caarlo »

No hyvä, siitä sitten. ja mallin kanssa kauppaan!
Caarlo
Viestit: 24
Liittynyt: Su Elo 27, 2017 3:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: MF-590

Viesti Kirjoittaja Caarlo »

Remmi vaihdettu. Toimenpide olikin melko simppeli, mitä nyt etuokuormaajan aisat tai paremminkin kiinnitys runko oli pahasti tiellä. Mutta jatkoa piisaa muiden huoltokohteiden kanssa
Caarlo
Viestit: 24
Liittynyt: Su Elo 27, 2017 3:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: MF-590

Viesti Kirjoittaja Caarlo »

Tarkoitus olisi saada lämmityslaite toimimaan ties kuinka monen vuoden jälkeen. Eli talvella ei ole lämpöisestä ilmasta tietoakaan, talvihommat on nyt tehty vuosia ikkunat auki. Arvelisin että nuo pitkät vesiputket ovat tukossa, ja että putkisto pitäisi saada toimimaan kunnolla. Onkos tästä 500-sarjan omistajilla kokemusta tarjota, kuinka tuo remontti olisi hyvä tehdä? Vinkkejä ym.
Kimmo1
Viestit: 307
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2009 1:27 am
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: MF-590

Viesti Kirjoittaja Kimmo1 »

Meillä ei kanssa tullut 590 koppiin lämmintä. Letkut lämmityskennolle menee ohjaamon vasenta a-pilaria pitkin ja tuulilasin alareunan kohdalla olevassa poikittaiskotelossa oli meno- ja paluuletkut heitetty silmukalla yhteen.

Soitto edelliselle omistajalle kertoi että kennolta oli alkanut tulla vettä joskus heinäpellolla, ei tarkempia muistikuvia... Kokeiltiin sitten itse tuo kennon tiiviys vesijohtopaineella ja hyvin piti, samalla sai vähän huuhdeltua. Rikki oli ainoastaan letkut yläpäästä.

Uudet letkut sai vedettyä rautalangalla paikalleen kun käytti saippuaa liukasteena.
Tumppi 865
Viestit: 8207
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: MF-590

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Harvemmin letkut/putket tukkeutuu, että muuta vikaa ennemmin. Siellähän on lämmityslaitteen hana, joka voi hajota jääden kiinni asentoo, tai sitten vaan vaijeri irti, ja muita edellisten seppien virityksiä, vaikka se letkulenkki!?
Lemmy
Viestit: 2082
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
Paikkakunta: Lounais-Suomi
Viesti:

Re: MF-590

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Letku lähinnä tukkeutuu, jos se on niin mutkalla, että painuu littiin. Voi tosiaan olla letkut oikosuljettukin vuodon takia. Hana usein alkaa vuotaa, siihenkin saa O-renkaan uusittua. Nuppi ei ole suoraan hanassa kiinni, vaan siinä on väliakseli, joka voi kai syrjäytyä sekin. Katon saa auki kun ottaa lämppärin nupin ensin pois ja sitten sen alla olevan paneelin, jossa katkaisijoitakin kiinni. Aurinkolippa muistaakseni pois ja sitten lähtee irti varsinainen kattopaneeli.

Jos sinne vuotaa ilmaa, niin kenno tyhjenee ja neste lähtee huonosti kiertämään. Kovilla kierroksilla käyttäminen voi avittaa kiertämään lähtemistä.
Caarlo
Viestit: 24
Liittynyt: Su Elo 27, 2017 3:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: MF-590

Viesti Kirjoittaja Caarlo »

Hyvä, kiitos! Oikein hyviä kommentteja. Tosiaan tarkoitus oli irroittaa tuo kattopaneeli. Ja samalla pääsee asentamaan työvalot. Tuo etukuormaaja kun peittää täydellisen tehokkaasti ajovalot. Onneksi ajelen yleisillä teillä todella harvoin, niin ei nuukaa kun nuo valot piilossa. Toisaalta olisi leuhka kun laittais led-päiväajovalot. Joku tyyliin sopiva. :wink:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 45 vierailijaa