TT-Termo weban tilalle ranssittiin

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

romuipe
Viestit: 231
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 11:58 am
Paikkakunta: jyväskylän seutu
Viesti:

TT-Termo weban tilalle ranssittiin

Viesti Kirjoittaja romuipe »

otin weban pois, pitäis siihen joskus perehtyä, mutta ajattelin jos laittaisi siihen väliaikaisesti termon, jaksaakohan kierrättää nestettä, kun aikas paljon tulee tuota korkeus eroa, weba kun on tuolla astin laudan alla tai vieressä, siihen olisi vaan niin helppo tökätä letkuihin tuo termo, etuveto ransu kyseessä
Vee8
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2018 2:17 pm
Viesti:

Re: TT-Termo weban tilalle ranssittiin

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Ohjeessa sanotaan ettei sais asentaa moottorin puolivälin alapuolelle, eli tuskin oikein toimii noin alhaalta.
Oman 1500 tt-thermon laitoin Ford F-150:seen moottorin viereen lämppärin letkun siirtämällä ja yhdellä lisäletkunpätkällä, toimii loistavasti 5.4l kasikoneessa reilummallakin pakkasella.
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: TT-Termo weban tilalle ranssittiin

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Ohjeessa sanotaan ettei sais asentaa moottorin puolivälin alapuolelle,
Mihinkä tuo perustuu? Toimiihan tavallinen letkulämmitinkin ilman pumppua ja yleensä asennus hyvin alaalla?!

Ainakin henkilöautossa on laitettu tt lämmitin vepaston paikalle, ja toimii. Asennuspaikka on helman korkeudella.
romuipe
Viestit: 231
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 11:58 am
Paikkakunta: jyväskylän seutu
Viesti:

Re: TT-Termo weban tilalle ranssittiin

Viesti Kirjoittaja romuipe »

kumpikos letkun lähtö webassa on se, josta lähtee neste kiertoon, toisessa lähössä näkyy pumpun siivet
Vee8
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Tammi 10, 2018 2:17 pm
Viesti:

Re: TT-Termo weban tilalle ranssittiin

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Tumppi 865 kirjoitti:
Ohjeessa sanotaan ettei sais asentaa moottorin puolivälin alapuolelle,
Mihinkä tuo perustuu? Toimiihan tavallinen letkulämmitinkin ilman pumppua ja yleensä asennus hyvin alaalla?!

Ainakin henkilöautossa on laitettu tt lämmitin vepaston paikalle, ja toimii. Asennuspaikka on helman korkeudella.
Varmaankin perustuu maahantuojan varovaisuuteen takuun vuoksi. Ote ohjeesta:


"Asenna lämmitin vähintään 20 cm jäähdytysnesteen
minimitason alapuolelle.
Älä asenna lämmitintä moottorin korkeussuunnassa
puolen välin alapuolelle. Nostokorkeus on 0,6m, usein ylin kohta
nestepinnassa on lämmityslaitteen kennon yläpin
ta. Jos lämmitin on liian
alhaalla, tai jokin muu syy estää nestekiertoa lämmitin käy ylikuumana ja ns.
termostaatti ”pätkien”, jolloin toki moottori ehkä lämpenee mutta
lämmittimessä vastuksen tiivisteet ovat jatkuvassa ylilämmössä ja
tiivistemateriaalit vanhenevat ennenaikaisesti."

Tuon vehkeen pumppu on aivan mitätön verrattuna webastoon/eberiin, siksi varmaan ovat varovaisia.
Letkulämmitin taas perustuu vapaakiertoon ja toimii nimenomaan korkeus- ja lämpötilaeron avulla. Siinä termostaatti estää väärän kiertosuunnan. Ehkä tuo pumppu ei jaksa enää liian alhaalta kierrättää kun lämpö pyrkii ylös.
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: TT-Termo weban tilalle ranssittiin

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

romuipe kirjoitti:kumpikos letkun lähtö webassa on se, josta lähtee neste kiertoon, toisessa lähössä näkyy pumpun siivet
Imupuoli on keskellä siipipyörää ja kehältä lähtee ulos.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Nest0ri ja 63 vierailijaa