Irbis dingo 150

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
ranger
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Marras 11, 2013 8:55 pm
Viesti:

Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja ranger »

Onko muilla tällasta ajokkia. Aika hauska.
gaz
Viestit: 414
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 2:32 pm
Paikkakunta: jämsänkoski
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja gaz »

Mielenkiintoinen kelkka, Kerro kokemuksista kun niitä kartuu.
ranger
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Marras 11, 2013 8:55 pm
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja ranger »

Kun sain kelkan ohjaus varret piti kiriä oli löysällä. Mittarit hämmästyttää se on hieno. Upeet prätkä murinat. Tarakka piti kiinnittää kahella pultilla jäi käteen kun upahti. Vetokoukun kestävyys mietityttää. Voi laittaa ite. On siellä rautaa mihin vetää kiinni. Kyllä tällä ajelee. Hintahan ei päätä huimaa. Tekniikka on hyvää yleisesti. Hieno penkkikin.lähti - 25 pakkasesta napin hipasulla.
Nokinenä
Viestit: 92
Liittynyt: La Syys 20, 2014 8:17 pm
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja Nokinenä »

Onko tää venäjällä vai kiinassa tehty.? Hieman kiinnostaisi kokonsa puolesta..
ranger
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Marras 11, 2013 8:55 pm
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja ranger »

Videossa kiinassa tekivät osat. 300 000 olis tehty jo. 2018 malli muutettu runkoa. Alkuperäinen akku oli surkea. Sen vaihtaa niin pelaa.
Hervast
Viestit: 4695
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
Paikkakunta: Oku
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja Hervast »

http://erikoissanomat.fi/2017/01/valtav ... ingo-t150/

Siinä lisätietoa heille jotka eivät tiedä mistä puhutaan.
ranger
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Marras 11, 2013 8:55 pm
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja ranger »

Jäin kolmesti tänään kiinni höttöön. Minutin polkemisella lunta se lähtee meneen. On niin kevyt. Tela kyllä vatkasi mutta lyhyt se on höttö lumessa. 60 senttiä pölylunta on liikaa jo.
JEEPÄJEE
Viestit: 524
Liittynyt: Ke Touko 06, 2009 8:16 pm
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja JEEPÄJEE »

Honda Monkeyn kone isommalla "pytyllä" ja kiinalaisten tekemänä on voimanlähde. Hieman kun olisivat tehneet pidemmällä telalla ja edes 250cc koneella, niin voisi kiinnostaa minuakin. Taiga -merkillä tuli isomman mallin lisäksi Suomessa myyntiin 250cc (2-tahti) kelkka, jonka moottori on ilmeisesti kopio Lynx 250:n vastaavasta. Tela siinäkin jätetty liian lyhkäiseksi, että olisi Lynxin korvaajaksi. Mutta jos on jälki mitä ajella tai muuten hyvä keli, niin Irbikselläkin varmasti pärjää.
Naxxu
Viestit: 820
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 7:17 pm
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja Naxxu »

Kun tuossa on lehtijutun perusteella variaattoriveto niin olisko tuossa pohjana kiinamönkkäreistäkin tuttu skootterin voimapaketti suurennetulla kuutiotilavuudella ja suunnanvaihtajalla varustettuna
Eepee
Viestit: 6381
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Kun ottaa huomioon telavedon kitkan ja variaattorin hyötysuhteen, niin armottoman pieneltä tuntuu tuo teho? Mutta hyvä idea tavoitella keveyttä ja ketteryyttä.
The idea is to die young as late as possible
McCormic B-250-57
Viestit: 3621
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 10:41 am
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja McCormic B-250-57 »

Eepee kirjoitti:Kun ottaa huomioon telavedon kitkan ja variaattorin hyötysuhteen, niin armottoman pieneltä tuntuu tuo teho? Mutta hyvä idea tavoitella keveyttä ja ketteryyttä.
Teho vielä mitään mutta kulutus 7 litraa 100km kuulostaa lumessa ja maastossa todella pienelle !
Paha saa palkkansa hyvälle jää talkootyöt.
DexMasZet
Viestit: 7756
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

McCormic B-250-57 kirjoitti:
Eepee kirjoitti:Kun ottaa huomioon telavedon kitkan ja variaattorin hyötysuhteen, niin armottoman pieneltä tuntuu tuo teho? Mutta hyvä idea tavoitella keveyttä ja ketteryyttä.
Teho vielä mitään mutta kulutus 7 litraa 100km kuulostaa lumessa ja maastossa todella pienelle !
Mitenkä senkin ottaa, lynx ranger v2 800cc 4t koneella kuluttaa noin 8-10l/100km.
hunppa
Viestit: 1
Liittynyt: Su Helmi 03, 2019 9:01 am
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja hunppa »

Itselläni toista talvea Dingo. Viime talvena tein pieniä metsähommia keräilin yksittäisiä tuulenkaatoja polttopuiksi, ahkiolla ajelin tien varteen n.10kiintoa. Dingo osoittautui varsin ketteräksi käsiteltäväksi metsässä pienen kokonsa ansiosta, paljon helpompi pyöritellä kun iso kelkka, ja pakillakin liikkuu lumessa hyvin vaikka 100m voi peruuttaa jos sille tuntuu. ja vaikka noita hevosia on tosiaan vähän ei tuntunut kertaakaan että sen takia pulaan joutuu. Luntakin oli liki metri paikoitellen. Toki vauhdikaaseen ajoon on eri vehkeet mutta omaan käyttööni rauhalliseen metsä ja kalastus käyttöön todella hintansa arvoinen laite. Miinuksena muuten kuten joku mainitsi vetokoukun kiinnitys piti vahvistaa. Konsepti on toimiva, kestävyys tietty paljastuu vasta vuosien päästä mutta rakenne on melko yksinkertainen ,kätevä kaveri varmasti korjaa kotonaan. Itsellä mittarissa nyt n.300km. Ajettavuus on mielestäni lähempänä mönkijää kuin kelkkaa. Positiivisella mielellä jatketaan harrastusta
ranger
Viestit: 131
Liittynyt: Ma Marras 11, 2013 8:55 pm
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja ranger »

kannattaa putsailla suutinta kaasarin pohjasta.tukkii helposti sen pienemmän .oikealle puolelle kun kääntää pohjan on minuutissa irti
Juho M-P
Viestit: 4373
Liittynyt: Ma Touko 20, 2019 11:42 pm
Viesti:

Re: Irbis dingo 150

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Minskin moottoripyörätehds tekee vastaavia Valko-Venäjällä.
Fordson Power Major
Zetor 4340 1996+Quicke 620
Chevrolet AC International 4d 1929
Ford F600 1955
Plus 60/70lukujen Opeleita
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 27 vierailijaa