Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
-
- Viestit: 1000
- Liittynyt: Ti Loka 29, 2013 8:33 am
- Viesti:
Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Pitäisi hankkia tuohon VAGgineeseeni jonniilainen lämmitin, tuo Defan tarjoama säteilylämmitin ei oikein natsaa (edellisessä VAGgineessa se tuntui perin tehottomalta). Calix tarjoaa (ihme kyllä ) tuohon 550 W:n letkulämmitintä (RE485), uskaltaisikohan tuon siihen laittaa?
Ensin ajattelin laittaa tuon TT-Thermon pumpullisen letkulämmittimen, joka tuntuisi näin minun vähäisellä maalaisjärjellä toimivimmalta ratkaisulta, mutta kun luin noilta keskustelupalstoilta tarinoita tuon TT-Thermon kestävyydestä (siis tarkemmin ottaen kestämättömyydestä) niin hylkäsin ajatuksen mielestäni.
Joten mielipiteitä tästä ?
Ensin ajattelin laittaa tuon TT-Thermon pumpullisen letkulämmittimen, joka tuntuisi näin minun vähäisellä maalaisjärjellä toimivimmalta ratkaisulta, mutta kun luin noilta keskustelupalstoilta tarinoita tuon TT-Thermon kestävyydestä (siis tarkemmin ottaen kestämättömyydestä) niin hylkäsin ajatuksen mielestäni.
Joten mielipiteitä tästä ?
Valmet 361 -63 (ex)
David Brown 885 -73
Hollola
David Brown 885 -73
Hollola
-
- Viestit: 829
- Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 11:42 pm
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Avensis d4d koneessa toi kyseinen re485. Toimiva on toki. Tosin sellainen tuntuma on että ei yhtä tehokas kuin oikea lohko. Kovalla pakkasella 2h lämmitys ei lämmitä konetta tarpeeksi mutta sen verran että ainakin Avensiksen hehku jää lyhyeksi. Jos pitää koko yön päällä niin tahtoo tihkua nestettä lemmari liitoksesta.
T Kari
T Kari
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Su Elo 06, 2017 12:35 am
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Kannattaa varmistaa vielä marmoritiskiltä sopivuus.
Itse meinasin aikoinaan laittaa jälleenmyyjällä takuuvehkeeseen 1.4tsi vm. 2013 letkulämppärin ja eivät suostuneet. Kuulemma sotkee mahdollisesti moottoriohjausta, kun luulee nesteistä et kone on lämmin vaikka ei sitä ole.
Onhan se mahdollista etteivät takuun takia halunneet riskeerata ja ei ollut kokemusta kertynyt.
Itse meinasin aikoinaan laittaa jälleenmyyjällä takuuvehkeeseen 1.4tsi vm. 2013 letkulämppärin ja eivät suostuneet. Kuulemma sotkee mahdollisesti moottoriohjausta, kun luulee nesteistä et kone on lämmin vaikka ei sitä ole.
Onhan se mahdollista etteivät takuun takia halunneet riskeerata ja ei ollut kokemusta kertynyt.
John Deere 2140
Volvo BM 400 buster Made in Finland
Volvo BM 400 buster Made in Finland
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 6:57 pm
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Emännyksen 1.2 TSI Poloiseen laitettiin TT-thermo pari vuotta sitten. On ollut tyytyväinen. Ei edes laitettu sisäpistoketta, lämpöä tulee hyttiin heti kun auton käynnistää. Kestosta en osaa sanoa.. on kai niitä muitakin merkkejä, kiertovesipumpullisia siis?
-
- Viestit: 4695
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 11:34 pm
- Paikkakunta: Oku
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
On se minullakin tainnut 500w tt thermo olla autossa kohta 3 vuotta, toki on niitä eritavalla rikkoutuneitakin tullut vastaan, mut tuo on pelittänyt. Laitoin suht alas öljynsuotimen jalan luo ja mahd pystyyn, eihän tuo ole ilmaa kurlutellut.
Se säteilylämmitin on kyllä suht onneton, isulla 1,2 tsi golfissa moinen.
Se säteilylämmitin on kyllä suht onneton, isulla 1,2 tsi golfissa moinen.
-
- Viestit: 497
- Liittynyt: Ti Maalis 17, 2015 9:30 pm
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Minusta se on huono ennusmerkki sensorien kannalta jos Defa ei tarjoa letkulämmitintä.
-
- Viestit: 1000
- Liittynyt: Ti Loka 29, 2013 8:33 am
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
En kyllä ole löytänyt muita pumpullisia letkulämmittimiä kuin tuon TT-Thermon, ajattelin että 500W:nen saisi riittää, eihän tuo Calix:n letkulämppäri ole kuin 550W:nen.
Siellä palstalla jossa noista TT-Thermon vikaantumisista kertoiltiin, kirjoiteltiin myös että sitä lämmitintä pitäisi "pyöräyttää" kuukausittain?
Jotenkin tuo pumpullinen tuntuisi toimivimmalta ratkaisulta,jos vain pysyisi kunnossa.
Siellä palstalla jossa noista TT-Thermon vikaantumisista kertoiltiin, kirjoiteltiin myös että sitä lämmitintä pitäisi "pyöräyttää" kuukausittain?
Jotenkin tuo pumpullinen tuntuisi toimivimmalta ratkaisulta,jos vain pysyisi kunnossa.
Valmet 361 -63 (ex)
David Brown 885 -73
Hollola
David Brown 885 -73
Hollola
-
- Viestit: 7335
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Laitoin 1,6 RDI Octaviaan tuommosen Defan, kun sillä säteilylämmittimellä ei huomannu mitää vaikutusta. Käynnistymsiessä ei mitään eroja ja yhtä huonosti lämpee kabiini. Defan kanssa tulee ongelmia, jos lämmitysaika jää liian lyhyeksi. Esimerkiksi puolen tunnin lämmitys 10 asteen pakkasella tekee sen, että moottori ei meinaa millään käynnistyä. Ilmeisesti joku anturi on semmosessa kohdassa, että ECU luulee koneen olevan käyntilämmin ja kylmäkäynnistyksessä tarvittavat temput jää tekemättä. Jos lämmitin on päällä 2 tuntia tai ei ollenkaan, niin moottori käynnistyy kuin palmun alta.
Laitoin pojan autoon TT-Thermon. Se on hyvä tuote. Taidan laittaa Skodaan samanlaisen ja otan suuritehoisen ja asennan sen Webastolle varattuun tilaan vasemman etupyörän eteen pyöräkoteloon, niin riittää lyhytkin lämmitys. TT-Thermossahan on termostaatti, että ei kiehu nesteet.
Laitoin pojan autoon TT-Thermon. Se on hyvä tuote. Taidan laittaa Skodaan samanlaisen ja otan suuritehoisen ja asennan sen Webastolle varattuun tilaan vasemman etupyörän eteen pyöräkoteloon, niin riittää lyhytkin lämmitys. TT-Thermossahan on termostaatti, että ei kiehu nesteet.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Siinäpä se on, kun olis kunnollisia nuo pumppu versiot, mut kiinan rihkama yhdistettynä sähköön ja nesteeseen ei kovin vakuuta.Jotenkin tuo pumpullinen tuntuisi toimivimmalta ratkaisulta,jos vain pysyisi kunnossa.
Kaverin tt on toiminu kohta kaks vuotta, ja käytetty vaan kylmillä keleillä.
Kyllä pumpullinen ainakin tasasemmin koneen lämmittää, ja tuntus että anturitkin paremmin sen lämmityksen tajuais että lähtee kone käyntii lyhyemmälläkin lämmityksellä.
Tosin yks vanhempi diiseli audi ei lähe käyntii, jos vepasto on parikyt minuuttia päällä. Lähtee jos lämmittää reilusti kauemmin, tai sammuttaa lämmittimen noin puolen tunnin päästä.
-
- Viestit: 1000
- Liittynyt: Ti Loka 29, 2013 8:33 am
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Aika ihmeellistä oli, kun laitoin kyselyn tuonne TT-Thermon asiakaspalveluun ja kysyin että sopiiko tuo 500W:n lämmitin tuohon 1.2TSI:hin ja kuinka se siihen asennetaan. Vastaukseksi ilmoittivat etteivät he tiedä kuinka se tuohon asennetaan!
Eli tarvii kuiteskin hommata tuo tehoton Defa!
Eli tarvii kuiteskin hommata tuo tehoton Defa!
Valmet 361 -63 (ex)
David Brown 885 -73
Hollola
David Brown 885 -73
Hollola
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Hyvin monissa nykymoottoreissa sama moottorinlämpötila saavutetaan vain noin kaksi kilometriä myöhemmin verrattuna esilämmitettyyn. Useimmat nykyöljyt ovat juoksevia jonnekin -40 - -55C saakka, joten senkään asian takia lohkolämmitin hyödyttää lähinnä tarvikekauppiasta.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 10:53 am
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Olen asentanut vw 1.2 tsi moottoriin calixin letkulämppärin ja hyvin toimii
-
- Viestit: 1251
- Liittynyt: To Tammi 25, 2007 7:12 pm
- Paikkakunta: Länsisuomi
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Eikö noissa ole alkuperäisenä narun paikkaa? Mitä olen silmitellyt huoltiksella, ihmiset ruksii Suomessa lämppärin ostolistaan, ostaessaan autoa.
Onko nuo lämmittimettömät niitä autoliikkeiden Euroopasta rahtaamia vaihdokkeja? Niitä tuli 2017 30 000kpl ja tahti kiihtyy. Ainakin Rintajouppi on kärkikahinoissa uittohommissa. Kolme muutakin merkkiedustusta on jo hommassa laajemmin mukana ja sitten nämä Kamuxin tyyppiset lisäksi, joilla ei ole mitään merkkiedustusta. (Minulla on Saksan tuonneissa ollut lohkare kaikissa, joskin aina Kalix. On hiukan vanhempaa kalustoa tosin)
Eikö voisi vain katsoa sinne Fabian pellin alle, että miten Suomi-lasipalatsissa on lohkare ympätty kiinni?
Onko nuo lämmittimettömät niitä autoliikkeiden Euroopasta rahtaamia vaihdokkeja? Niitä tuli 2017 30 000kpl ja tahti kiihtyy. Ainakin Rintajouppi on kärkikahinoissa uittohommissa. Kolme muutakin merkkiedustusta on jo hommassa laajemmin mukana ja sitten nämä Kamuxin tyyppiset lisäksi, joilla ei ole mitään merkkiedustusta. (Minulla on Saksan tuonneissa ollut lohkare kaikissa, joskin aina Kalix. On hiukan vanhempaa kalustoa tosin)
Eikö voisi vain katsoa sinne Fabian pellin alle, että miten Suomi-lasipalatsissa on lohkare ympätty kiinni?
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Syystä tai toisesta lohko- tms lämmitin ei kuulu käytännössä minkään henkilöautonvalmistajan alkuperäisiin lisävarusteisiin, vaikka kaikkea muuta lämmittämiseen liittyvää penkeistä etu- ja takalaseihin, peileihin, ratteihin, akkuihin jne jne on runsaasti tarjolla.
Kuitenkin sadat miljoonat ihmiset asuvat alueilla, joilla lämpötila talviaikaan on reilusti pakkasella.
Ainoastaan muutama pieni, mutta äänekäs tarvikevalmistaja rummuttaa kapistuksen tarpeellisuutta lähinnä Pohjoismaissa.
Kysyä sopii kuka tekee raakaa bisnestä ostajien kustannuksella?
Sähkötoiminen moottorilämmitin ja sisähaaroitus maksavat asennettuna uuteen autoon noin 500 -1000 euroa.
Siinä on kate kohdallaan!
Kuitenkin sadat miljoonat ihmiset asuvat alueilla, joilla lämpötila talviaikaan on reilusti pakkasella.
Ainoastaan muutama pieni, mutta äänekäs tarvikevalmistaja rummuttaa kapistuksen tarpeellisuutta lähinnä Pohjoismaissa.
Kysyä sopii kuka tekee raakaa bisnestä ostajien kustannuksella?
Sähkötoiminen moottorilämmitin ja sisähaaroitus maksavat asennettuna uuteen autoon noin 500 -1000 euroa.
Siinä on kate kohdallaan!
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Sattuu ne pari valmistajaa olemaan samoilla leveysasteilla Suomen kanssa, pikainen pyöräytys maapallokartalla niin kovin paljon etelämmässä näyttävät ne muut "pakkasmaat" olevan, olisikohan sillä sijainnilla pallolla kuitenkin jotakin väliä myös autotehtaiden lämppäri haluihin? Mä en maailman pelastuksen takia lämmittimiä käytä, mukavuuden kylläkin ja se 2kin kilometriä jääkylmällä autolla ynnä se muu hitaampi lämpeäminen kun sitä jääpalaa sulatta, ei innosta.
-
- Viestit: 1797
- Liittynyt: Pe Syys 06, 2013 7:45 pm
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
miksei laita tuota calixin letkulämppäriä pumpun kanssa,näin laitoin emännän citikkaan ja on toiminu
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Taitaa lämpötilaan vaikuttaa myös muut asiat, kuin ainoastaan "etelämmässä"?C20 kirjoitti:Sattuu ne pari valmistajaa olemaan samoilla leveysasteilla Suomen kanssa, pikainen pyöräytys maapallokartalla niin kovin paljon etelämmässä näyttävät ne muut "pakkasmaat" olevan, olisikohan sillä sijainnilla pallolla kuitenkin jotakin väliä myös autotehtaiden lämppäri haluihin? Mä en maailman pelastuksen takia lämmittimiä käytä, mukavuuden kylläkin ja se 2kin kilometriä jääkylmällä autolla ynnä se muu hitaampi lämpeäminen kun sitä jääpalaa sulatta, ei innosta.
Joka tapauksessa satoja miljoonia ihmisiä asuu maapallolla alueilla, joissa vuodesta usea kuukausi on pakkasaikaa.
Siksi autovalmistajilla on tarjolla jos sun minkälaista pakkasvarustetta, vaan ei "lohkolämmittimiä".
Miksiköhän?
-
- Viestit: 2273
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
- Paikkakunta: Ylämaa
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Tässä kun savotalla käynyt niin tullut mieleen että vois autossa olla vepastokin, olis kiva hypätä lämpöseen autoon kun kotia lähtee.
Eikä töissäkään saa autoa piuhaan, että senkin takia...
Eikä töissäkään saa autoa piuhaan, että senkin takia...
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
http://nuhvi.net
-
- Viestit: 2256
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 1:46 pm
- Paikkakunta: Tervakoski
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
Tuo letkulämmitin on muuten hyvä mutta ainakin 2.0 dieselin kanssa lyhyt lämmitys lämmittää vain sen verran että hehkujää "vilaukseksi" lähtee kyllä hyvin tulille mutta bensakoneissa voi tulla oikeita ongelmia. Tuossa dieselissä huomaa myös hyvin kun lämpöanturi jäähtyy käynnistyksen jälkeen kun kone nostaa parin sekunnin päästä kierrokset kuin heti kylmä startin jälkeen.
Pumpullinen letkulämmitin tai sitten se säteily malli niin pitäisi olla tuon puolesta ongelmaton, aeimmassa oli molemmat käytössä ja hienosti lämpisi niin kone kuin öljytkin.
Pumpullinen letkulämmitin tai sitten se säteily malli niin pitäisi olla tuon puolesta ongelmaton, aeimmassa oli molemmat käytössä ja hienosti lämpisi niin kone kuin öljytkin.
Fordson Major diesel -52
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Sisu LP-138CVT - 79
-
- Viestit: 1870
- Liittynyt: La Helmi 02, 2013 11:30 am
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Skoda 1.2 TSI:n moottorilämmitin
NH kirjoitti:
Joka tapauksessa satoja miljoonia ihmisiä asuu maapallolla alueilla, joissa vuodesta usea kuukausi on pakkasaikaa.
Siksi autovalmistajilla on tarjolla jos sun minkälaista pakkasvarustetta, vaan ei "lohkolämmittimiä".
Miksiköhän?
Eiköhän siihen ole perin yksinkertainen vastaus, eipä ole juurikaan lämmitystolppia näkynyt muualla kuin pohjoismaissa, eikä täälläkään jokapaikassa. Ihme känäämistä lämmityksestä, mitä siinä jos toiset haluaa liikkua edes hieman esilämmitetyllä autolla, antaa niiden muiden miljoonien kärvistellä. Webastohan on ehdoton vekotin, lohkolämppärihän on semmonen Pirkkamersu mutta parempi kun ei mitään.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 60 vierailijaa