En muista sisäänajosta mitään. Mutta nyt AH-300 lämmittää kolmatta kautta. En osaa sanoa tuosta halliin tulevasta häyryn määrästä, mutta ei sitä kyllä huomaa. Ei tuu pahaa oloo eikä väsymystä. Palaakohan tuossa pitkässä putkessa jotenkin paremmin kuin hallilämmitin. Mukava laite juurikin hijaisuuden ja ulkonäön kannalta. Koneen käydessä pystyy puhumaan normiäänellä, jos kaveri on liki. Pidemmältäkin kuulisi, mutta hallin akustiikka ei anna peräks Ulkonäkö on hieno ja koska se on tuon mallinen, se sopii täydellisesti seinustalle, verraten hallilämmittimeen mikä on aina tiellä. Omassani ei ole ollut minkään valtakunnan ongelmaa. Paitsi jos sähköt katkeavat tai polttoaine loppuu. Pakkokäyttö olisi jees ominaisuus. Siis että lämmitin lykkäisi koko ajan ilmaa kuumemmaksi ilman huonetermostaattia. Miinus koneesta menee siihen, että vaatii jonkun pierunkierrättimen kattoon. Kun ajat traktorin pakkasesta halliin niin vielä seuraavanakin päivänä alla on kylmä, koska tuo ei kierrätä iomaa.Jalmari Kolu kirjoitti:Airrex AH-300 tuli ja viikonlopun kokeilun perusteella seuraavaa:
- Vaikea saada kylmänä ja varsinkin uutena käyntiin, koska ilmeisesti ottaa ilmaa suutinsysteemiin sammutuksen jälkeen. 8-10 käynnistystä niin savua on kuin sotatantereella ja joutuu tuulettamaan. Lähti kuitenkin vielä käyntiin.
- Vallitseva ulkolämpötila +5 ja pajassa saman verran. Lämmitettäviä kuutioita n. 360 ja kesti yli 10 tuntia saada tasalämpöön 20 astetta. Polttoainetta kului operaatiossa liki 12 litraa joten tuntikulutus voi pakkasella olla huomattavasti kovempi.
- Lämmitin on hiljainen hurisija ja kunnolla toimiessaan tuottaa mukavaa tasaisen oloista lämpöä. Eikä kärystä ole havaintoa.
Kallishan tuo on. Vastineena tulee mukava ulkonäkö ja aika näyttää luotettavuuden. Laitoin maahantuojalle palautetta tuosta käynnistysongelmasta ja katsotaan mitä vastaavat.
Tohon käynnistyvyyteen niin siinä kaapissa, missä pa-tankkikin on, on kylkeen teipattuna pyöreitä hiukan kolikkoo isompia reiällisiä lätkiä. Haet niillä lätkillä seossuhteen kohdilleen. Ne tulevat polttimen perään kiinni.