Transit kylmäkäynnistys

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Transit kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Onkohan siinä releessä sellainen toiminta kuin oli rellun pakussa eli kun oli pakkasta niin se estää konetta ottamasta liikaa kierroksia eli hetki melkein tyhjäkäynnillä ja sitten kun moottori lämpenee jokusen asteen niin sitten toimii normaalisti. Tuo systeemi oli siis lähinnä kylmänä toimiva kierrosluvun rajoitin.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
nuffi10.60
Viestit: 240
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 8:04 pm
Paikkakunta: taipalsaari
Viesti:

Re: Transit kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja nuffi10.60 »

Missähän kohti se anturi on mikä ulkolämpöä mittaa. Lämmittimen pakoputki on hyvin samoilla paikoin missä alkuperäinen.
Universal Four
Viestit: 1203
Liittynyt: To Maalis 20, 2014 6:14 pm
Viesti:

Re: Transit kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Universal Four »

Luultavasti jossain puskurin takana, koska Eberin päälläolo nostaa lämpömittarin lukemaa heti, vaikka olen yrittänytkin johtaa savuja sivummalle puskurin ulkopäätä kohti.
En ole tullut tarkemmin katsoneeksi, kun käynnistys on ollut moitteeton.
Sattuma on aina valmiina murskaamaan hienoimmatkin suunnitelmat.
jpeltoma

Re: Transit kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

..
Viimeksi muokannut jpeltoma, La Heinä 04, 2020 10:52 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nuffi10.60
Viestit: 240
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 8:04 pm
Paikkakunta: taipalsaari
Viesti:

Re: Transit kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja nuffi10.60 »

Lähtee käyntiin ilman lämmittimen käyttöä ihan hyvin. Eli auto ei ymmärrä et sitä on lämmitetty vähän lisälämmittemellä.
VolvoFL
Viestit: 47
Liittynyt: To Joulu 06, 2012 4:03 pm
Viesti:

Re: Transit kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja VolvoFL »

Kiitos kaikille vastaajille. Vika löytyi viime talvena. Vika paheni niin että alkoi sammuileen ajossa auto. Käytin sitte Transitin merkkihuollossa jossa olivat mittailleet että paineensäätöventtiili vialla. Annoin luvan vaihtaa ja sen jälkeen kaikki kylmäkäynnistysongelmat katosivat. Pikkuvika monta vuotta. Monta seppää katto mutta ei. Merkkihuolto pelasti nyt. Vaikka aikaisemmat saman merkkihuollon toiminnasta työautooni ei olleet kovin hyviä.....
Transit mies. Edelleenkin.
Mika72
Viestit: 510
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 7:28 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Transit kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Mika72 »

VolvoFL kirjoitti: Ma Kesä 17, 2019 11:18 pm Kiitos kaikille vastaajille. Vika löytyi viime talvena. Vika paheni niin että alkoi sammuileen ajossa auto. Käytin sitte Transitin merkkihuollossa jossa olivat mittailleet että paineensäätöventtiili vialla. Annoin luvan vaihtaa ja sen jälkeen kaikki kylmäkäynnistysongelmat katosivat. Pikkuvika monta vuotta. Monta seppää katto mutta ei. Merkkihuolto pelasti nyt. Vaikka aikaisemmat saman merkkihuollon toiminnasta työautooni ei olleet kovin hyviä.....
Transit mies. Edelleenkin.
Hieno juttu, että ongelma selvisi ja edelleen olet Transit mies :D :D
1995 JCB Robot 150
Ruurikki
Viestit: 157
Liittynyt: La Syys 08, 2018 12:22 am
Viesti:

Re: Transit kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Ruurikki »

Ihan vinkiksi transsu-henkilöille: puhdistakaa ilmamääräanturinne. MAF-anturiksi myös kutsutaan. Jos on rikki, ei kannata ottaa sitä ebayn kaikista halvinta vaan laatu takaa toiminnan.

Omassa transussa oli aaltoilevaa tyhjäkäyntiä, veto loppui pari kertaa ja sytytti engine mailfunction valot. Virta pois ja taas mentiin.
Viimein irrotin Maf-anturin ja puhdistin crc:n vartavasten hommaan tarkoitetulla sprayllä kilkkeen. Nyt käy tasaisesti ja vetää koko moottorilla.
Tuo mokoma anturi tekee kaikenmoista vaivaa jos on likainen.
Ruurikki
Viestit: 157
Liittynyt: La Syys 08, 2018 12:22 am
Viesti:

Re: Transit kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Ruurikki »

Ruurikki kirjoitti: To Kesä 20, 2019 3:23 pm Ihan vinkiksi transsu-henkilöille: puhdistakaa ilmamääräanturinne. MAF-anturiksi myös kutsutaan. Jos on rikki, ei kannata ottaa sitä ebayn kaikista halvinta vaan laatu takaa toiminnan.

Anturi löytyy ilmanputsarilta turbolle menevästä muoviputkesta. Liitin irti ja kaksi torx-ruuvia pois niin anturi tulee kolostaan ylöspäin vetämällä. Anturissa on nuoli joka kertoo ilmavirran suunnan.
Omassa transussa oli aaltoilevaa tyhjäkäyntiä, veto loppui pari kertaa ja sytytti engine mailfunction valot. Virta pois ja taas mentiin.
Viimein irrotin Maf-anturin ja puhdistin crc:n vartavasten hommaan tarkoitetulla sprayllä kilkkeen. Nyt käy tasaisesti ja vetää koko moottorilla.
Tuo mokoma anturi tekee kaikenmoista vaivaa jos on likainen.
Äh piti muokata mutta tuli tuplana sorry
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Google [Bot] ja 30 vierailijaa