Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

lukke kirjoitti:sulakerasiassa laiimmaine oikeella :D :) :D :)
No 15
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja lukke »

No niin tilanteessa ollaan? onko sillä vaihteiston paine pumpulla tekemistä nelivedon toimintaan?nelikko ei kytkeydy millään opilla,mittarilla paineet muutama kilo, ajeltu ilman sulakkeita siis kela jänniteetön toimi aikansa 10v?
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Vaihteistopumpun paineella neliveto irtikytketään, paineettomana se on jatkuvasti päällä.
Toimiiko taulussa oleva vaihteistopaineen merkkivalo.
Jos on ajettu paljon tieajoa neliveto päällä niin on mahdollista että kytkentäpakka on kulunut.
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja lukke »

Merkkivalo ei toiminut( nähtävästi antura rikki) laitoin tilalle paine mittarin sen mukaan ei paljon ole paineita.missä on se kytkentä pakka?
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

http://aijaa.com/Hv0o7L

Onko suodinjalka tuon kuvan näköinen.
Voitelupaine on 25 bar, irtikytkentäpaine on 15 bar.
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja lukke »

Suodatinjalka on samanlainen,
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Se onkin sitten 30 km laatikolla ilman nelipyörä jarrua.
40 km latikossa on suodinjalassa nelivedon solenoidi ja nelipyöräjarru, johon kuuluu painevaraaja.
Jos paineanturin reijästä ei tule täyttä paineta niin pumppu on väljä tai muuta semmoista.
Pumppu siaitsee suodattimen kohdalla laatikon sisällä.
Nelivedon kykentäpakka on pudotuslaatikossa koneen alla.
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja lukke »

En ilmeisesti muistanut kaikkia yksityis kohtia suodattimesta! kyllä tämä on sillä nopeammalla lootalla,
Makeha
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 9:41 am
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja Makeha »

Olen omasta joskus mittaillut nuita paineita tuosta anturan reiästä. Muistaakseni lukko kytkettynä paine oli 16 barin luokkaa. Vapautettuna paine romahti johonkin 1.5 barin paikkeille. Kuumilla öljyillä anturan valo alkaa vilkuttelemaan jos lukkoa ei pidä kytkettynä. Jossain on varmaan väljää? Alkuperäinen paineantura on hajonnut tilalle vaihdettu jostain autosta 0.56 barin antura, eli kuumana tipahtaa tuon alle. Mikähän on raja siinä alkuperäisessä anturassa?
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Painekatkaisijan kytkentäpaine on 0.1-0.3 bar.
Kun monilevypakka on kiinni niin pakka on paineeton (jousi painaa kiinni) paineella se avataan. eli toimii toisin kuin olettaisi.
Solenoidiventtiili on kaksikarainen joista toinen avautuu kun paine nousee 15 bar ja öljy menee voiteluun.
Merkkivalossa on viiverele joka sytyttää valon viiveellä kun kone sammutetan tai kytkin painetaan pohjaan, (pumppu pysähtyy)
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja lukke »

Katkera on pumpun hinta 1300e,sitten vielä jos pakan tarpeet sun muut! joutaa romuksi, no nyt taas vetää kai vielä talvelle kokeillaan,pakan hintoja ei saanut selville, tyyriitä on osat nippelit merkkiin,
stls
Viestit: 1077
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja stls »

Pumppuja on kahta kokoa ja kyllä kai tässäkin pitäisi isompi olla. Se on alle tonnin kumminkin vielä.

Nelivedon pakka on ZF:n tekemä eli samaa pakettia etuakselin kanssa. Samoja osia on Fordinkin pakassa. Sen voi kunnostaa uusilla levyillä ja tarpeen mukaan muilla osilla. Levyjen määrä vaihtelee pakan järeyden mukaan joten vaikea sanoa paljonko kustantaa ihan tarkkaan.
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja lukke »

Pumpun hinta eilen päivällä 1220-1370e, pakalle tarpeille ei löytnyt hintaa!
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Re: Case IH 845 XL Nelivedon toiminta

Viesti Kirjoittaja lukke »

lukke kirjoitti: Ke Syys 18, 2019 8:03 am Pumpun hinta eilen päivällä 1220-1370e, pakalle tarpeille ei löytnyt hintaa! pakan hinta löyty 1560e, Vaan kun vaihdoin öljyt koputin mangeettiventtiiliä ilman jännitettä, kas kummaa lanasin puoli päivää eestaa liikettä etuset veti , kai pakka on sillon kunnossa, vempaimen sähköpuoli on tosi kaput sieltä paine akun anturasta napa poikki esim, siispä mitä tapahtuu jos otan tuolle etuvedon mangeetti venttiilille virtaset vapaalta markkinalta ja kaatokytkin on ja off, jarrut tässä ei propleema koska metässä pysymme ei tarte nelipyöräjarrua, toimisko tuo?kuiteskin nelikon vapautus on joskus tarpeellista,
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: anttip, Google [Bot], Joppehoo ja 36 vierailijaa