Valintani on Kitkarengas

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

Vastaa Viestiin
PuuhaPate
Viestit: 7891
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 19.09.2019, 15:17

poweri kirjoitti:
19.09.2019, 15:09

Miksi pitää arvailla jos ei ole aineistoa saatavilla? lähinnä tarpeetonta viestittelyä ja vinoilua sirkkelinteristä. Otitko huomioon jos vaikka 00 ikäisessä corillassa olisi vakiona tuollaiset sirkkelinterät?
Me keskustelimme uudemmista autoista kuin tuo esittämäsi. Minä sanoin: "Tuollasen 175-sirkkelinterän kantavuus
voi loppua nyky autojen alla kesken?"
Poweri vastasi: "Mistäs neropatti näin päättelee? Stro antaa 475 noille kantavuutta että riittää ne nyt jollekin normi toitskulle. Sitä sun vanhaa mammutti maasturia niiden tarvii kantaakaan."

Vanha mammuttini on vm-07. Joten sitä uudempaan Toyotaan rengasta.

opastaja.
Viestit: 3629
Liittynyt: 03.03.2014, 16:31
Paikkakunta: Kihelkonna ja Turku
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja opastaja. » 19.09.2019, 15:27

renkaanvaihtelun sulkeisesta olen
löytäny yhden hyvän puolen
emännän 20000 ajettu piti viedä ensimmäiseen katsastukseen
kitkat
takajarrupala oli sökö ja hylky tuli
höyhenjarruttelua
jos olis vaihdeltu rattaita niin olis huomattu

ei viitsi enää syksyin keväin kurassa kontata vaihtamassa
neuvottu että painelee jarrua pohjaan silloitällöin

niin kauan on hyvin ku porukasta
väh 10 rosenttia ajaa nastoilla
karhentavat

Joordis
Viestit: 881
Liittynyt: 14.03.2010, 06:13
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Joordis » 19.09.2019, 15:45

PuuhaPate kirjoitti:
18.09.2019, 19:44
Mutta sitten jotkut valittavat "alinopeutta" ajavista. :?
Tämmöiset sais mun mielestä viedä saunan taakse ja ampua...
Jos joku ajaa kitkoilla kelin mukaisesti, niin mielestäni ei se keli ole parempi nastarenkailla ajaville.. ja silloin on syytä nastarenkailla ajavienkin miettiä sitä nopeutta.

Superdextaaja
Viestit: 8726
Liittynyt: 25.10.2010, 09:12
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja » 19.09.2019, 15:50

Lahtea pohjoisempana tulisi kitkarenkaat kieltää kokonaan. Etelämpänä tulisi sakottaa rankasti myös niitä, joilta tavataan kitkarenkaat alla vielä kesäkuussa. Tämä siksi, että etelän lämmössä yhdenkin kesän alla olleet kitkarenkaat on pilalla seuraavaa talviajoa varten.
Tekemällä virheistä oppii.

PuuhaPate
Viestit: 7891
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 19.09.2019, 15:55

Joordis kirjoitti:
19.09.2019, 15:45
PuuhaPate kirjoitti:
18.09.2019, 19:44
Mutta sitten jotkut valittavat "alinopeutta" ajavista. :?
Tämmöiset sais mun mielestä viedä saunan taakse ja ampua...
Jos joku ajaa kitkoilla kelin mukaisesti, niin mielestäni ei se keli ole parempi nastarenkailla ajaville.. ja silloin on syytä nastarenkailla ajavienkin miettiä sitä nopeutta.
Huom! Saanen huomauttaa ennen kuin mua aletaan saunan taa roijaamaan, että minun mielestä
alinopeutta ei ole! Ja että itse ajoin viime talven BFG MT-renkailla, jotka eivät todellakaan ole minkään sortin talvirenkaat.
Mutta kyllä niillä pärjäsi kun ennakoi ja ajoi varovasti! :shock: APUA :shock:

poweri
Viestit: 1810
Liittynyt: 30.10.2013, 16:10
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja poweri » 19.09.2019, 15:56

PuuhaPate kirjoitti:
19.09.2019, 15:17
poweri kirjoitti:
19.09.2019, 15:09

Miksi pitää arvailla jos ei ole aineistoa saatavilla? lähinnä tarpeetonta viestittelyä ja vinoilua sirkkelinteristä. Otitko huomioon jos vaikka 00 ikäisessä corillassa olisi vakiona tuollaiset sirkkelinterät?
Me keskustelimme uudemmista autoista kuin tuo esittämäsi. Minä sanoin: "Tuollasen 175-sirkkelinterän kantavuus
voi loppua nyky autojen alla kesken?"
Poweri vastasi: "Mistäs neropatti näin päättelee? Stro antaa 475 noille kantavuutta että riittää ne nyt jollekin normi toitskulle. Sitä sun vanhaa mammutti maasturia niiden tarvii kantaakaan."

Vanha mammuttini on vm-07. Joten sitä uudempaan Toyotaan rengasta.
Missä aiemmin ilmenee tämä sinun nykyauto ikä määritelmä? 1900kg kantavuus riittänee uudempaankin pikkukippoon. Älä nyt sekoo viisauteesi...

PuuhaPate
Viestit: 7891
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 19.09.2019, 16:11

poweri kirjoitti:
19.09.2019, 15:56

Missä aiemmin ilmenee tämä sinun nykyauto ikä määritelmä? 1900kg kantavuus riittänee uudempaankin pikkukippoon. Älä nyt sekoo viisauteesi...
No kaippa autoni esille ottaja tiesi sen iän, kun osasi vanhaksi sitä kutsua?
Ja eikait kukaan 2000 vuoden autoa enään nykyautona pidä? :shock:

LasseE
Viestit: 667
Liittynyt: 31.08.2014, 21:13
Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja LasseE » 19.09.2019, 16:29

Superdextaaja kirjoitti:
19.09.2019, 15:50
Lahtea pohjoisempana tulisi kitkarenkaat kieltää kokonaan. Etelämpänä tulisi sakottaa rankasti myös niitä, joilta tavataan kitkarenkaat alla vielä kesäkuussa. Tämä siksi, että etelän lämmössä yhdenkin kesän alla olleet kitkarenkaat on pilalla seuraavaa talviajoa varten.
Juuri päinvastoin, kitka toimii lumella parhaiten eli pohjoisessa..
Ja sitten kannattaa muistaa, että nastarengas menettää parhaan pitonsa nopeammin kuin kitkarengas.
Tämä johtuu lamellien määrästä ja kumiseoksen pehmeydestä. Eli varsinkin jos käytettyä talvirengasta laittaa alle, kannattaa laittaa kitka. Itse olen sitä mieltä, että jos nykykitkoilla ei pysy tiellä/uskalla lähteä liikenteeseen, kannattaa siirtyä taksinkäyttäjäksi.
Deutz-Fahr 120mk3
Valmet 605
International 453

Ajomies
Viestit: 18770
Liittynyt: 20.12.2005, 21:40
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Ajomies » 19.09.2019, 17:04

LasseE kirjoitti:
19.09.2019, 16:29
Superdextaaja kirjoitti:
19.09.2019, 15:50
Lahtea pohjoisempana tulisi kitkarenkaat kieltää kokonaan. Etelämpänä tulisi sakottaa rankasti myös niitä, joilta tavataan kitkarenkaat alla vielä kesäkuussa. Tämä siksi, että etelän lämmössä yhdenkin kesän alla olleet kitkarenkaat on pilalla seuraavaa talviajoa varten.
Juuri päinvastoin, kitka toimii lumella parhaiten eli pohjoisessa..
Ja sitten kannattaa muistaa, että nastarengas menettää parhaan pitonsa nopeammin kuin kitkarengas.
Tämä johtuu lamellien määrästä ja kumiseoksen pehmeydestä. Eli varsinkin jos käytettyä talvirengasta laittaa alle, kannattaa laittaa kitka. Itse olen sitä mieltä, että jos nykykitkoilla ei pysy tiellä/uskalla lähteä liikenteeseen, kannattaa siirtyä taksinkäyttäjäksi.
Hyvä neuvo tuo taksin käyttäminen, laitatko osoitteen niin lähetän sitten laskut sinulle.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi

Superdextaaja
Viestit: 8726
Liittynyt: 25.10.2010, 09:12
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja » 19.09.2019, 18:17

LasseE kirjoitti:
19.09.2019, 16:29
Superdextaaja kirjoitti:
19.09.2019, 15:50
Lahtea pohjoisempana tulisi kitkarenkaat kieltää kokonaan. Etelämpänä tulisi sakottaa rankasti myös niitä, joilta tavataan kitkarenkaat alla vielä kesäkuussa. Tämä siksi, että etelän lämmössä yhdenkin kesän alla olleet kitkarenkaat on pilalla seuraavaa talviajoa varten.
Juuri päinvastoin, kitka toimii lumella parhaiten eli pohjoisessa..
Ja sitten kannattaa muistaa, että nastarengas menettää parhaan pitonsa nopeammin kuin kitkarengas.
Tämä johtuu lamellien määrästä ja kumiseoksen pehmeydestä. Eli varsinkin jos käytettyä talvirengasta laittaa alle, kannattaa laittaa kitka. Itse olen sitä mieltä, että jos nykykitkoilla ei pysy tiellä/uskalla lähteä liikenteeseen, kannattaa siirtyä taksinkäyttäjäksi.
Lumipitoa voi muistella sitten rysäyttäessä kitkoilla johonkin märällä jääpinnalla, kuuraisella asfaltilla, mustalla jäällä jne., jne., jne....
Tekemällä virheistä oppii.

8400
Viestit: 6418
Liittynyt: 24.11.2007, 13:44
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja 8400 » 19.09.2019, 18:24

Superdextaaja kirjoitti:
19.09.2019, 18:17
LasseE kirjoitti:
19.09.2019, 16:29
Superdextaaja kirjoitti:
19.09.2019, 15:50
Lahtea pohjoisempana tulisi kitkarenkaat kieltää kokonaan. Etelämpänä tulisi sakottaa rankasti myös niitä, joilta tavataan kitkarenkaat alla vielä kesäkuussa. Tämä siksi, että etelän lämmössä yhdenkin kesän alla olleet kitkarenkaat on pilalla seuraavaa talviajoa varten.
Juuri päinvastoin, kitka toimii lumella parhaiten eli pohjoisessa..
Ja sitten kannattaa muistaa, että nastarengas menettää parhaan pitonsa nopeammin kuin kitkarengas.
Tämä johtuu lamellien määrästä ja kumiseoksen pehmeydestä. Eli varsinkin jos käytettyä talvirengasta laittaa alle, kannattaa laittaa kitka. Itse olen sitä mieltä, että jos nykykitkoilla ei pysy tiellä/uskalla lähteä liikenteeseen, kannattaa siirtyä taksinkäyttäjäksi.
Lumipitoa voi muistella sitten rysäyttäessä kitkoilla johonkin märällä jääpinnalla, kuuraisella asfaltilla, mustalla jäällä jne., jne., jne....
Mee nyt vaikka ettimään nurkkaa pyöreästä huoneesta. Vaihtoehtoisesti opettele ajamaan.

Superdextaaja
Viestit: 8726
Liittynyt: 25.10.2010, 09:12
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja » 19.09.2019, 18:40

8400 kirjoitti:
19.09.2019, 18:24
Superdextaaja kirjoitti:
19.09.2019, 18:17
LasseE kirjoitti:
19.09.2019, 16:29
Superdextaaja kirjoitti:
19.09.2019, 15:50
Lahtea pohjoisempana tulisi kitkarenkaat kieltää kokonaan. Etelämpänä tulisi sakottaa rankasti myös niitä, joilta tavataan kitkarenkaat alla vielä kesäkuussa. Tämä siksi, että etelän lämmössä yhdenkin kesän alla olleet kitkarenkaat on pilalla seuraavaa talviajoa varten.
Juuri päinvastoin, kitka toimii lumella parhaiten eli pohjoisessa..
Ja sitten kannattaa muistaa, että nastarengas menettää parhaan pitonsa nopeammin kuin kitkarengas.
Tämä johtuu lamellien määrästä ja kumiseoksen pehmeydestä. Eli varsinkin jos käytettyä talvirengasta laittaa alle, kannattaa laittaa kitka. Itse olen sitä mieltä, että jos nykykitkoilla ei pysy tiellä/uskalla lähteä liikenteeseen, kannattaa siirtyä taksinkäyttäjäksi.
Lumipitoa voi muistella sitten rysäyttäessä kitkoilla johonkin märällä jääpinnalla, kuuraisella asfaltilla, mustalla jäällä jne., jne., jne....
Mee nyt vaikka ettimään nurkkaa pyöreästä huoneesta. Vaihtoehtoisesti opettele ajamaan.
Totuuden sanojaa aina kivitetään..
Tekemällä virheistä oppii.

LasseE
Viestit: 667
Liittynyt: 31.08.2014, 21:13
Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja LasseE » 19.09.2019, 19:08

Superdextaaja kirjoitti:
19.09.2019, 18:17
LasseE kirjoitti:
19.09.2019, 16:29
Superdextaaja kirjoitti:
19.09.2019, 15:50
Lahtea pohjoisempana tulisi kitkarenkaat kieltää kokonaan. Etelämpänä tulisi sakottaa rankasti myös niitä, joilta tavataan kitkarenkaat alla vielä kesäkuussa. Tämä siksi, että etelän lämmössä yhdenkin kesän alla olleet kitkarenkaat on pilalla seuraavaa talviajoa varten.
Juuri päinvastoin, kitka toimii lumella parhaiten eli pohjoisessa..
Ja sitten kannattaa muistaa, että nastarengas menettää parhaan pitonsa nopeammin kuin kitkarengas.
Tämä johtuu lamellien määrästä ja kumiseoksen pehmeydestä. Eli varsinkin jos käytettyä talvirengasta laittaa alle, kannattaa laittaa kitka. Itse olen sitä mieltä, että jos nykykitkoilla ei pysy tiellä/uskalla lähteä liikenteeseen, kannattaa siirtyä taksinkäyttäjäksi.
Lumipitoa voi muistella sitten rysäyttäessä kitkoilla johonkin märällä jääpinnalla, kuuraisella asfaltilla, mustalla jäällä jne., jne., jne....
Niin, jos kitkoilla ajat etelässä niinkuin esitit,silloin on vaarana musta jää. Kuten sanoin, pohjoisessa on yleensä lumiset olosuhteet. Onko vaikea ymmärtää??
Deutz-Fahr 120mk3
Valmet 605
International 453

EKo
Viestit: 1297
Liittynyt: 05.09.2015, 14:26
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja EKo » 19.09.2019, 19:38

Superdextaaja kirjoitti:
19.09.2019, 18:17
Lumipitoa voi muistella sitten rysäyttäessä kitkoilla johonkin märällä jääpinnalla, kuuraisella asfaltilla, mustalla jäällä jne., jne., jne....
Kuurainen asfaltti tai musta jää ei ole kitkoille sen vaikeampi pinta kuin nastoillekaan. Märkä jääpinta on.
Rohkenen olettaa, että fanaattisiimmat kitkarenkaiden vastustajat eivät ole koskaan kitkoilla ajaneet. Tai ainakaan nykykitkoilla.
Ei kannata kyllä kokeillakaan. On epämiellyttävä tunne huomata olleensa kaikki nämä vuodet väärässä.
''En ole gynekologi, mutta voinhan vilkaista''

Mika 82
Viestit: 5279
Liittynyt: 09.11.2014, 17:39
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Mika 82 » 19.09.2019, 19:38

poweri kirjoitti:
19.09.2019, 11:32
PuuhaPate kirjoitti:
19.09.2019, 10:57
Tuollasen 175-sirkkelinterän kantavuus
voi loppua nyky autojen alla kesken?
No, rengaskauppiaanhan pitäisi lienee
huolehtia tuosta.
Mistäs neropatti näin päättelee? Stro antaa 475 noille kantavuutta että riittää ne nyt jollekin normi toitskulle. Sitä sun vanhaa mammutti maasturia niiden tarvii kantaakaan.
Kerran päädyin samanlaiseen ratkaisuun. 307 pösö, vakio rengas taisi olla 195/65. Kapeita renkaita ei niin vain löytynytkään, mutta löysin priimakuntoiset käytetyt 155/80 nastarenkaat. Jossain pakettiautossa ne oli ollut.
Olihan ne melko vetelät alla korkeasta profiilista ja kapeudesta johtuen. Mutta huomatta parannus niihin kaikkein pahinpiin keleihin. Pahin on loska, sitten lumi. Ei tarvi olla kuin muutama sentti loskaa, niin ajaminen on raivostuttavan ja naurettavan tuntuista.

Ps. Nastoilla aina ollaan menty. Keväällä nypin eturenkaista nastat pois. Tasaseen oli kulunut, molemmissa oli 6 nastaa :mrgreen:
Jos noita ei olis ollu, olisi vissiin jo kuallu.
Harkinnut kitkoja, kun seuraavan kerran koko kierros menee vaihtoon. Ihan vaan sen takia, että joku pahoittaa siitä mielensä :wink:
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.

Ajomies
Viestit: 18770
Liittynyt: 20.12.2005, 21:40
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Ajomies » 19.09.2019, 20:10

Kitkarenkailla ajavat tuntuu ennemminkin olla niitä joiden mieli ahdistuu jos joku ajelee nasta renkailla. Kuten monta kertaa jo sanonut niin minulle on ihan samantekevää minkälaisilla rinkuloilla kukin ajelee, ja minä menen niillä jotka minulle on sopivimmat ja pitävimmät. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi

Joordis
Viestit: 881
Liittynyt: 14.03.2010, 06:13
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Joordis » 20.09.2019, 15:15

PuuhaPate kirjoitti:
19.09.2019, 15:55
Joordis kirjoitti:
19.09.2019, 15:45
PuuhaPate kirjoitti:
18.09.2019, 19:44
Mutta sitten jotkut valittavat "alinopeutta" ajavista. :?
Tämmöiset sais mun mielestä viedä saunan taakse ja ampua...
Jos joku ajaa kitkoilla kelin mukaisesti, niin mielestäni ei se keli ole parempi nastarenkailla ajaville.. ja silloin on syytä nastarenkailla ajavienkin miettiä sitä nopeutta.
Huom! Saanen huomauttaa ennen kuin mua aletaan saunan taa roijaamaan, että minun mielestä
alinopeutta ei ole! Ja että itse ajoin viime talven BFG MT-renkailla, jotka eivät todellakaan ole minkään sortin talvirenkaat.
Mutta kyllä niillä pärjäsi kun ennakoi ja ajoi varovasti! :shock: APUA :shock:
Tarkennuksena, että tarkoitin valittajia en ajajia... :oops:

Superdextaaja
Viestit: 8726
Liittynyt: 25.10.2010, 09:12
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja » 20.09.2019, 15:35

EKo kirjoitti:
19.09.2019, 19:38
Superdextaaja kirjoitti:
19.09.2019, 18:17
Lumipitoa voi muistella sitten rysäyttäessä kitkoilla johonkin märällä jääpinnalla, kuuraisella asfaltilla, mustalla jäällä jne., jne., jne....
Kuurainen asfaltti tai musta jää ei ole kitkoille sen vaikeampi pinta kuin nastoillekaan. Märkä jääpinta on.
Rohkenen olettaa, että fanaattisiimmat kitkarenkaiden vastustajat eivät ole koskaan kitkoilla ajaneet. Tai ainakaan nykykitkoilla.
Ei kannata kyllä kokeillakaan. On epämiellyttävä tunne huomata olleensa kaikki nämä vuodet väärässä.
Kyllä itsekin olin hyvin vaikuttunut, kun ensi kertaa oli kitkat alla niiden pitävyydestä lähes kaikilla tiepinnoilla ja lumiolosuhteissa. Mutta sitten tuli ne pari keliolosuhdetta, siis vain ne pari, kun noilla olikin niissä olosuhteissa pitoa yhtäkkiä tasan nolla prosenttia. Ja ne oli juuri nuo olosuhteet, mitä luettelin. No se kiiltäväksi kiillotettu risteystienoo jäi mainitsematta. Lisätään vielä sekin.
Miksi pitäisi valita kaikissa olosuhteissa ja tiepinnoilla aina edes jotenkin pitävät nastarenkaat sellaisiin, millä pitoa ei muutamassa keliolosuhteessa ole ollenkaan?
Tekemällä virheistä oppii.

korsteeni
Viestit: 1622
Liittynyt: 01.03.2017, 02:09
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja korsteeni » 20.09.2019, 16:00

Oletko aivan absoluuttisen varma, että aiemmin kertomasi peräänajorysäykset ym. luistelut olisi täysin vältetty pelkästään nastarenkailla?

Aika moni myös ostaa ne kuningas-nastarenkaat sieltä hinnat alkaen-mallistosta, jolloin niidenkään jää- ym. pito ei ole lähellekkään parhaimpia, joihin näköjään näissä vänkäämisissä kuitenkin aina verrataan kitkarenkaita :|

korjailija
Viestit: 2855
Liittynyt: 21.09.2016, 21:11
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja korjailija » 20.09.2019, 17:11

Mustassa jäässä ei pidä kyllä nastatkaan. Kitkoilla pitää hieman ennakoivampaa ajotapaa harrastaa, mutta muuten niillä pärjää ihan hyvin. Itsellä on pakussa kitkat ja juuri ostin eteen kaksi uutta, olin jopa yllättynyt kun tuo oli ensimmäinen autoni jossa kitkat miten hyvin sillä on jo pari talvea menty ja tosi huonoillakin keleillä. Maasturissa onkin sitten ihan perinteiset nokialaiset nastoilla eikä ole sanottua kun nuo renkaat tulee vaihtoikään vaikka tilalle tulisivat kitkat.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Kalustoa: vanhoja ja uudempia autoja, Valmet VL2402 maastotrukki, projekteja enemmän kuin ehtii tehdä

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa