Valintani on Kitkarengas

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

PuuhaPate
Viestit: 7832
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 21.10.2019, 18:10

jussi77 kirjoitti:
21.10.2019, 18:07
Itse ainakin teen täysjarrutuksia lähes päivittäin
Oikeesti? :lol:
Sano että oli vitsi! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

jussi77
Viestit: 1885
Liittynyt: 14.10.2008, 12:18
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja jussi77 » 21.10.2019, 18:12

PuuhaPate kirjoitti:
21.10.2019, 18:10
jussi77 kirjoitti:
21.10.2019, 18:07
Itse ainakin teen täysjarrutuksia lähes päivittäin
Oikeesti? :lol:
Sano että oli vitsi! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Miksi olisi? Kovin vähän tulee jarrutuksia työmatka-ajossa niin kyllä pyrin kerran ainakin tekemään kunnollisen jarrutuksen.

LasseE
Viestit: 664
Liittynyt: 31.08.2014, 21:13
Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja LasseE » 21.10.2019, 18:18

jussi77 kirjoitti:
21.10.2019, 18:12
PuuhaPate kirjoitti:
21.10.2019, 18:10
jussi77 kirjoitti:
21.10.2019, 18:07
Itse ainakin teen täysjarrutuksia lähes päivittäin
Oikeesti? :lol:
Sano että oli vitsi! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Miksi olisi? Kovin vähän tulee jarrutuksia työmatka-ajossa niin kyllä pyrin kerran ainakin tekemään kunnollisen jarrutuksen.

Kyllä itsekin teen voimakkaita jarrutuksia lähes jokaisella ajokerralla, pysyy jarrutkin paremmassa kunnossa..sama juttu kuin turbon kanssa, joka ajokerralla vähintäänkin yksi kunnon kiihdytys.
Deutz-Fahr 120mk3
Valmet 605
International 453

Nuffield
Viestit: 719
Liittynyt: 17.12.2005, 15:39
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Nuffield » 21.10.2019, 21:37

Kitkoilla syytäkin tehdä että selviää millainen pito sattuu olemaan.
VALLU ON PARAS!

Ajomies
Viestit: 18702
Liittynyt: 20.12.2005, 21:40
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Ajomies » 21.10.2019, 21:41

Juu, jarrutesti kannattaa tehdä kun joku on liimautunut sinne peräpeltiin, ja kiihdytys sitten ohituskaistan alkaessa, näillä opeilla tuntuu paljon liikkujia löytyvän. :D
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi

PuuhaPate
Viestit: 7832
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 21.10.2019, 21:51

Jarrut on vauhdin surma ja pelkureita varten.

Avatar
Aakku
Viestit: 3338
Liittynyt: 18.12.2005, 11:35
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Aakku » 21.10.2019, 21:54

PuuhaPate kirjoitti:
21.10.2019, 21:51
Jarrut on vauhdin surma ja pelkureita varten.
Niin, ja vauhti korjaa virheet. :)
MF-135 + Ålö EK

PuuhaPate
Viestit: 7832
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 21.10.2019, 22:00

Aakku kirjoitti:
21.10.2019, 21:54
PuuhaPate kirjoitti:
21.10.2019, 21:51
Jarrut on vauhdin surma ja pelkureita varten.
Niin, ja vauhti korjaa virheet. :)
Just silleen ylikovaa niin alkaa kääntyileen! 8)

Avatar
Aakku
Viestit: 3338
Liittynyt: 18.12.2005, 11:35
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Aakku » 21.10.2019, 22:05

PuuhaPate kirjoitti:
21.10.2019, 22:00
Aakku kirjoitti:
21.10.2019, 21:54
PuuhaPate kirjoitti:
21.10.2019, 21:51
Jarrut on vauhdin surma ja pelkureita varten.
Niin, ja vauhti korjaa virheet. :)
Just silleen ylikovaa niin alkaa kääntyileen! 8)
Mulle yks tippainssi aikoinaan luennoi, että autoa itseasiassa ohjataan takapäällä. Uskottava se oli.
MF-135 + Ålö EK

PuuhaPate
Viestit: 7832
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 21.10.2019, 22:10

Oiskohan se ollut Kopra? :lol:
https://youtu.be/siiWstFqBlY?t=44

LasseE
Viestit: 664
Liittynyt: 31.08.2014, 21:13
Paikkakunta: Kontiolahti/Joensuu
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja LasseE » 21.10.2019, 22:24

Nuffield kirjoitti:
21.10.2019, 21:37
Kitkoilla syytäkin tehdä että selviää millainen pito sattuu olemaan.
Niin, nastoillahan tuota ei voi tehdä, muuten häviää se vähäinenkin pito, kun nastat irtoaa..
Ajomies kirjoitti:
21.10.2019, 21:41
Juu, jarrutesti kannattaa tehdä kun joku on liimautunut sinne peräpeltiin, ja kiihdytys sitten ohituskaistan alkaessa, näillä opeilla tuntuu paljon liikkujia löytyvän. :D
Tässähän juurikin neuvottiin tekemään äkkijarrutus, kun joku takana tai kiihdyttämään ohituskaistalla..
PuuhaPate kirjoitti:
21.10.2019, 21:51
Jarrut on vauhdin surma ja pelkureita varten.
Taidatkin itse olla juuri niitä tientukkoja..
Deutz-Fahr 120mk3
Valmet 605
International 453

PuuhaPate
Viestit: 7832
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 21.10.2019, 22:27

LasseE kirjoitti:
21.10.2019, 22:24

Taidatkin itse olla juuri niitä tientukkoja..
Autollani liikkuissa näin on. Se kun ei ole erityisen ripeä ja nopea. :oops:

jussi77
Viestit: 1885
Liittynyt: 14.10.2008, 12:18
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja jussi77 » 21.10.2019, 23:24

Aakku kirjoitti:
21.10.2019, 22:05
PuuhaPate kirjoitti:
21.10.2019, 22:00
Aakku kirjoitti:
21.10.2019, 21:54
PuuhaPate kirjoitti:
21.10.2019, 21:51
Jarrut on vauhdin surma ja pelkureita varten.
Niin, ja vauhti korjaa virheet. :)
Just silleen ylikovaa niin alkaa kääntyileen! 8)
Mulle yks tippainssi aikoinaan luennoi, että autoa itseasiassa ohjataan takapäällä. Uskottava se oli.
No ainakin puskemista korjataan jarruttamalla takapyörää, jolloin perä menettää pitoa. Jarruttaako ESP sisempää etupyörääkin?
Käsijarrulla voi sitten niissä missä ei ole automatiikkaa.

poweri
Viestit: 1798
Liittynyt: 30.10.2013, 16:10
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja poweri » 22.10.2019, 00:59

PuuhaPate kirjoitti:
21.10.2019, 22:10
Oiskohan se ollut Kopra? :lol:
https://youtu.be/siiWstFqBlY?t=44
Jone A ajaa tossa ekoja kertoja, Seppo K on kyllä enemmän vauhdissa kuin kuski.
Tiedän kummankin, jone meni bisnes hommiin sepolla vanha wrc corolla vieläkin. Sepolla alkaa jo ikä painaa, gt corolla aikoina oltiin me junnut ihmeissään kun se hiero konetta sprintti legenda Timo M kanssa.

PuuhaPate
Viestit: 7832
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 22.10.2019, 01:19

jussi77 kirjoitti:
21.10.2019, 23:24

No ainakin puskemista korjataan jarruttamalla takapyörää, jolloin perä menettää pitoa. Jarruttaako ESP sisempää etupyörääkin?
Käsijarrulla voi sitten niissä missä ei ole automatiikkaa.
Ihan joka autolla ei kannata tuota käsijarrutemppua tuossa vaiheessa kokeilla.

Avatar
Aakku
Viestit: 3338
Liittynyt: 18.12.2005, 11:35
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Aakku » 22.10.2019, 06:49

jussi77 kirjoitti:
21.10.2019, 23:24
No ainakin puskemista korjataan jarruttamalla takapyörää, jolloin perä menettää pitoa. Jarruttaako ESP sisempää etupyörääkin?
Käsijarrulla voi sitten niissä missä ei ole automatiikkaa.
Se oli kyllä hiukan korkeampaa fysiikkaa.
Ei siinä autoa luistatettu, mutta jos oikein ymmärsin, niin sen takapään vipuvarsi jotenkin on vaikuttimena. Etupyöriä käännetään ohjauksella, mutta perä määrää kait suunnan.
MF-135 + Ålö EK

EKo
Viestit: 1274
Liittynyt: 05.09.2015, 14:26
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja EKo » 22.10.2019, 08:17

Aakku kirjoitti:
22.10.2019, 06:49
Ei siinä autoa luistatettu, mutta jos oikein ymmärsin, niin sen takapään vipuvarsi jotenkin on vaikuttimena. Etupyöriä käännetään ohjauksella, mutta perä määrää kait suunnan.
Kyllä perää ihan sladitetaankin. Esim. kiertoliittymässä huomaa hyvin tuon ilmiön. Jos yrittää saada autoa puskemaan antamalla hanaa, niin takapää ottaa pikkusladit ja kääntää auton nätisti kiertoliittymän mukaan.
Käytännössä etuvetoista nykyautoa ei saa enää puskemaan millään tuollaisessa tilanteessa.
''En ole gynekologi, mutta voinhan vilkaista''

aarne
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2014, 02:00
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja aarne » 22.10.2019, 09:30

EKo kirjoitti:
22.10.2019, 08:17
Aakku kirjoitti:
22.10.2019, 06:49
Ei siinä autoa luistatettu, mutta jos oikein ymmärsin, niin sen takapään vipuvarsi jotenkin on vaikuttimena. Etupyöriä käännetään ohjauksella, mutta perä määrää kait suunnan.
Kyllä perää ihan sladitetaankin. Esim. kiertoliittymässä huomaa hyvin tuon ilmiön. Jos yrittää saada autoa puskemaan antamalla hanaa, niin takapää ottaa pikkusladit ja kääntää auton nätisti kiertoliittymän mukaan.
Käytännössä etuvetoista nykyautoa ei saa enää puskemaan millään tuollaisessa tilanteessa.
Kyllähän se juurikin näin on, hallittua sladia.
Moni kädetön kuski on kyllä penkkakeikalta välttynyt ajonvakautuksen avulla. Hämmästyttäviä möhläyksiä korjaa, mutta tullut joskus testailtua siten että vähän toistasataa vauhtia ja yrittää auton saada heiluriliikkeeseen heittelehtimään niin sekin onnistuu. Tosin paljon hallitummin kuin ilman ESP:tä.

Mutta normaalitilanteessa espi tappaa kyllä puskemiset ja yliohjaukset erittäin tehokkaasti.

8400
Viestit: 6402
Liittynyt: 24.11.2007, 13:44
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja 8400 » 22.10.2019, 15:03

Aakku kirjoitti:
22.10.2019, 06:49
jussi77 kirjoitti:
21.10.2019, 23:24
No ainakin puskemista korjataan jarruttamalla takapyörää, jolloin perä menettää pitoa. Jarruttaako ESP sisempää etupyörääkin?
Käsijarrulla voi sitten niissä missä ei ole automatiikkaa.
Se oli kyllä hiukan korkeampaa fysiikkaa.
Ei siinä autoa luistatettu, mutta jos oikein ymmärsin, niin sen takapään vipuvarsi jotenkin on vaikuttimena. Etupyöriä käännetään ohjauksella, mutta perä määrää kait suunnan.
Kaikkea ei kannata uskoa. Tieteen kuvalehdessäkin noin jokatoisessa numerossa selitetään väärin kuun tai jonkun muun kiertoradalla pysyminen.

Avatar
Aakku
Viestit: 3338
Liittynyt: 18.12.2005, 11:35
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Valintani on Kitkarengas

Viesti Kirjoittaja Aakku » 22.10.2019, 15:16

8400 kirjoitti:
22.10.2019, 15:03
Aakku kirjoitti:
22.10.2019, 06:49
jussi77 kirjoitti:
21.10.2019, 23:24
No ainakin puskemista korjataan jarruttamalla takapyörää, jolloin perä menettää pitoa. Jarruttaako ESP sisempää etupyörääkin?
Käsijarrulla voi sitten niissä missä ei ole automatiikkaa.
Se oli kyllä hiukan korkeampaa fysiikkaa.
Ei siinä autoa luistatettu, mutta jos oikein ymmärsin, niin sen takapään vipuvarsi jotenkin on vaikuttimena. Etupyöriä käännetään ohjauksella, mutta perä määrää kait suunnan.
Kaikkea ei kannata uskoa. Tieteen kuvalehdessäkin noin jokatoisessa numerossa selitetään väärin kuun tai jonkun muun kiertoradalla pysyminen.
Juu, en minä uskokaan. Moni väittää maapallonkin olevan liki pyöreän.
MF-135 + Ålö EK

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa