Valintani on Kitkarengas
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Eikai tätä aihetta vielä ole koluttu loppuun, vastaa 299 viestiä Tänään ku risteyksessä uudehkon mersun perässä niin tuntu et saa pukata corolla vauhtia, liekkö kitkat alla vai ominaisuus, liukasta oliki ku nollakeli, perä vaelsi hyvin levottomasti vaikka varmasti luistonesto paiski töitä
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kiinnostavia aiheita aina silloin tällöin löytyy. Mielipiteitä löytyy ja sehän sitä keskustelua synnyttää. Ei tällä maailma parane, eikä varmasti mikään tule muuttumaan, ne jotka vannoo kitkojen nimeen tekee sitä jatkossakin samoin varmasti nastoilla teitä raapivatkin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 7892
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Takavetoautoilla tuntuu olevan enemmän vaikeuksia liikkeellelähdössä etuvetoisiin verrattuna. Onko niissä sitten niin paljon eroa painojakauman osalta vai mikä siinä on. Itse omistanut takavetoisen henkiläauton 2000-2003, joten muistikuvat hieman hämärtyneet.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 251
- Liittynyt: La Maalis 19, 2016 1:20 am
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kyllä sen vanhan mersunkin perä vaeltaa nastoilla luistonestolla, ilman taas vaeltaa jo sen verran että poliisitkin puuttuu asiaan.
Kitkat toimi hyvin +1700kg nelikon alla ei mitään ongelmia ollut oli lunta tai jäätä alla.
Suht kevyt perä ainakin tässä ja vääntöä liikaa..renkaat pitäis vaihtaa, jos parantais pitoa.
Kitkat toimi hyvin +1700kg nelikon alla ei mitään ongelmia ollut oli lunta tai jäätä alla.
Suht kevyt perä ainakin tässä ja vääntöä liikaa..renkaat pitäis vaihtaa, jos parantais pitoa.
-
- Viestit: 1413
- Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Jos ei Suomen teillä pärjää talvella ilman nastoja, vika löytyy ratin ja selkänojan välistä.
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kaikki vika löytyy ratin ja penkin välistä.Antsuko kirjoitti:Jos ei Suomen teillä pärjää talvella ilman nastoja, vika löytyy ratin ja selkänojan välistä.
Mutta meirän viallistenkin pitää päästä talavella liikkumahan, ilman meitä te Huippukuskit että yksin pärjää.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Matsikka kirjoitti:Kaikki vika löytyy ratin ja penkin välistä.Antsuko kirjoitti:Jos ei Suomen teillä pärjää talvella ilman nastoja, vika löytyy ratin ja selkänojan välistä.
Mutta meirän viallistenkin pitää päästä talavella liikkumahan, ilman meitä te Huippukuskit että yksin pärjää.
90 % autoilijoista on keskivertoja parempia kuljettajia, ja 10 % täytyy olla sitten todella huonoja, valitettavasti kuulun tähän vähemmistö ryhmään. Kiitän kuitenkin että otatte huomioon siellä liikenteessä meidät tumpelot ja kädettömät autojen ohjastelijat!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1000
- Liittynyt: Ti Loka 29, 2013 8:33 am
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kait se minunkin on nuo nastarenkaat sitten ostettava, kun siirryn vallan tuonne järvien jäille ajelemaan
Valmet 361 -63 (ex)
David Brown 885 -73
Hollola
David Brown 885 -73
Hollola
-
- Viestit: 1000
- Liittynyt: Ti Loka 29, 2013 8:33 am
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Ei kait se kovin suurta huippukuskiutta vaadi, jos ajelee ne sulan kelin ajot (95% keleistä) normaalisti ja sitten ne harvinaiset jäätikkökelit varovaisemmin?Matsikka kirjoitti:Kaikki vika löytyy ratin ja penkin välistä.Antsuko kirjoitti:Jos ei Suomen teillä pärjää talvella ilman nastoja, vika löytyy ratin ja selkänojan välistä.
Mutta meirän viallistenkin pitää päästä talavella liikkumahan, ilman meitä te Huippukuskit että yksin pärjää.
Tuolla strategialla itse olen vielä pärjännyt noilla kitkoilla.
Valmet 361 -63 (ex)
David Brown 885 -73
Hollola
David Brown 885 -73
Hollola
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Hienoa että selviät hyvin siellä kitkoinesi, minä en selviä hyvin edes nastarenkain, ja siksi se apu jonka ne minulle antaa on tervetullutta.Hollo kirjoitti:Ei kait se kovin suurta huippukuskiutta vaadi, jos ajelee ne sulan kelin ajot (95% keleistä) normaalisti ja sitten ne harvinaiset jäätikkökelit varovaisemmin?Matsikka kirjoitti:Kaikki vika löytyy ratin ja penkin välistä.Antsuko kirjoitti:Jos ei Suomen teillä pärjää talvella ilman nastoja, vika löytyy ratin ja selkänojan välistä.
Mutta meirän viallistenkin pitää päästä talavella liikkumahan, ilman meitä te Huippukuskit että yksin pärjää.
Tuolla strategialla itse olen vielä pärjännyt noilla kitkoilla.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 12970
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Monet kerrat tullut korostettua, että se kitkarenkaan pito yllättää positiivisesti monissa keliolosuhteissa ja lumella ja sitä ikään kuin luottaa niiden pitävän yhtä hyvin tai edes välttävästi niissä pahimmissakin liukkausolosuhteissa. Tuolloinpa se pito niistä häviääkin ja pettää aivan totaalisesti ja sitten ryskyy. Samassa kohtaa nastarenkailla pystyy vielä edes ohjaamaan autoa väistääkseen tai ajaakseen tarkoituksella penkkaan, jos ei nekään liukkaammissa paikoissa saa autoa seisomaan sekunnissa.
Kaikki nastattomat renkaat Suomen teillä talvella ovat käytännössä kesärenkaita. Muistakaa millä ajatte.
Kaikki nastattomat renkaat Suomen teillä talvella ovat käytännössä kesärenkaita. Muistakaa millä ajatte.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 4544
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kitkarenkaat ovat talvirenkaat teoriassa ja käytännössä. M/S-merkintä tarkoittaa, että rengas on tarkoitettu ja hyväksytty talmiläyttöön. Sen sijaan kesärenkaina kitkat ovat huonot ja niitä ei suositella kesäkäyttöön.Superdextaaja kirjoitti:Kaikki nastattomat renkaat Suomen teillä talvella ovat käytännössä kesärenkaita. Muistakaa millä ajatte.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 28099
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Vauhdilla sen pidon saa hukattua minkälaisista "takiaisrenkaistakin" ja rauhallisesti ajamalla ja ennakoimalla varmasti selviää normaali tilanteista, mutta niihin tilanteisiin joita äkisti tulee, lapsi, eläin, toinen ajoneuvo tms. odottamaton "paniikki" tilanne, jolloin se refleksitoiminta syrjäyttää kaiken muun järkevän toiminnan niin siinä tilanteessa se parempi pito on se joka saattaa pelastaa kirkonkellojen soittamiselta selviää pienillä mustelmilla tai jopa parhaimmassa tapauksessa vain ylilyönneillä sydämessä!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
- Aakku
- Viestit: 8281
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Itsekin tiedät varmaan, että M+S ei tänä päivänä merkkaa käytännössä yhtään mitäänEKo kirjoitti: Kitkarenkaat ovat talvirenkaat teoriassa ja käytännössä. M/S-merkintä tarkoittaa, että rengas on tarkoitettu ja hyväksytty talmiläyttöön. Sen sijaan kesärenkaina kitkat ovat huonot ja niitä ei suositella kesäkäyttöön.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 8190
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kesärenkaalla, ja pohjolan kitkarenkaalla on pidossa ero kun yöllä ja päivällä!Kaikki nastattomat renkaat Suomen teillä talvella ovat käytännössä kesärenkaita. Muistakaa millä ajatte.
Kitkarenkaalla pahin keli on märkä sileä jää, ja pakkaskelillä sileän jään päällä muutama sentti lunta. Tuossa viimemainitussa ei nastoistakaan ole juurikaa mitää apua.
Puolikuntoset nastarenkaat, josta nastat kulunu olemattomiin pitää silti vielä normaalilla lumikelillä paljon paremmin kun mikää kesärengas.
Kai ne kitkarenkaat on sitten kesärenkaat, jossa on loistavat talviominaisuudet, ja niillä pärjää muutamaa poikkeusta lukuunottamatta hyvin taven ajoista.
Tietenkin se pitää muistaa aina minkä kuntoset renkaat on alla, oli sitten kesä tai talvirenkaat, kun talvella autolla ajaa!
-
- Viestit: 1000
- Liittynyt: Ti Loka 29, 2013 8:33 am
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Tämä on täysin totta, ostin takavuosina Daytonan kesärenkaat jotka oli leimattu M+S merkinnällä, käytin kylläkin vain kesärenkaana!Aakku kirjoitti:Itsekin tiedät varmaan, että M+S ei tänä päivänä merkkaa käytännössä yhtään mitäänEKo kirjoitti: Kitkarenkaat ovat talvirenkaat teoriassa ja käytännössä. M/S-merkintä tarkoittaa, että rengas on tarkoitettu ja hyväksytty talmiläyttöön. Sen sijaan kesärenkaina kitkat ovat huonot ja niitä ei suositella kesäkäyttöön.
Valmet 361 -63 (ex)
David Brown 885 -73
Hollola
David Brown 885 -73
Hollola
-
- Viestit: 6672
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Aakku kirjoitti:Itsekin tiedät varmaan, että M+S ei tänä päivänä merkkaa käytännössä yhtään mitäänEKo kirjoitti: Kitkarenkaat ovat talvirenkaat teoriassa ja käytännössä. M/S-merkintä tarkoittaa, että rengas on tarkoitettu ja hyväksytty talmiläyttöön. Sen sijaan kesärenkaina kitkat ovat huonot ja niitä ei suositella kesäkäyttöön.
Olen joskus sellaiset Nokian valmistamat henkilöauton kesärenkaat hankkinut joissa oli merkintä "M+S".
Merkinnän jälkeen oli kyllä teksti "North America only".
-
- Viestit: 12970
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
M+S tarkoittaa Mud and Snow eli muta ja lumi, mutta ei jää. M+S renkaita myydään kesärenkainakin ja keskieuroopassa vähintään tuo merkintä täytyy löytyä renkaista talvella, mutta mikään talvirenkaan luokitus tai renkaan luokitus talvirenkaaksi tuo ei ole. Ei etenkään Suomessa. Vain metallinen nasta pitää AINA edes vähän kaikissa keli- ja jääolosuhteissa Suomen talvessa. Muu on itse- ja muiden petosta.EKo kirjoitti:Kitkarenkaat ovat talvirenkaat teoriassa ja käytännössä. M/S-merkintä tarkoittaa, että rengas on tarkoitettu ja hyväksytty talmiläyttöön. Sen sijaan kesärenkaina kitkat ovat huonot ja niitä ei suositella kesäkäyttöön.Superdextaaja kirjoitti:Kaikki nastattomat renkaat Suomen teillä talvella ovat käytännössä kesärenkaita. Muistakaa millä ajatte.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Valintani on Kitkarengas
Jotta ei tulisi kenellekkään väärää kuvaa, niin sanottakoon, että M+S on laillinen talviratas Suomessakin.
Mutta parempi olisi olla se jäävuoren kuva, niin VOISI olla kunnollinen talviratas. Tai sitten ei.
https://www.uusisuomi.fi/autot/207274-t ... erkinnasta
Mutta parempi olisi olla se jäävuoren kuva, niin VOISI olla kunnollinen talviratas. Tai sitten ei.
https://www.uusisuomi.fi/autot/207274-t ... erkinnasta
-
- Viestit: 4544
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
https://www.nokianrenkaat.fi/asiakaspal ... -merkinta/Superdextaaja kirjoitti:M+S tarkoittaa Mud and Snow eli muta ja lumi, mutta ei jää. M+S renkaita myydään kesärenkainakin ja keskieuroopassa vähintään tuo merkintä täytyy löytyä renkaista talvella, mutta mikään talvirenkaan luokitus tai renkaan luokitus talvirenkaaksi tuo ei ole. Ei etenkään Suomessa. Vain metallinen nasta pitää AINA edes vähän kaikissa keli- ja jääolosuhteissa Suomen talvessa. Muu on itse- ja muiden petosta.EKo kirjoitti:Kitkarenkaat ovat talvirenkaat teoriassa ja käytännössä. M/S-merkintä tarkoittaa, että rengas on tarkoitettu ja hyväksytty talmiläyttöön. Sen sijaan kesärenkaina kitkat ovat huonot ja niitä ei suositella kesäkäyttöön.Superdextaaja kirjoitti:Kaikki nastattomat renkaat Suomen teillä talvella ovat käytännössä kesärenkaita. Muistakaa millä ajatte.
M+S on valmistajan merkintä siitä, että renkaat ovat talviajoon tarkoitetut. Nykyään näyttää virallinen merkintä olevan tuo lumihiutale. Miksi sitten väität, että kaikki nastattomat renkaat ovat kesärenkaita? Asia on nimenomaan päinvastoin. Kaikkien tiedossa luulisi jo olevan se, että kitkat eivät sovi kesärenkaiksi.
Ei ole varmasti sinullekaan uutinen, että tällä palstalla kukaan ei ole väittänyt kitkojen pitävän kaikissa olosuhteissa nastojen veroisesti. En minä ainakaan ole.
Sen sijaan ne ovat kokonaisuutena paremmat kuin nastat, kun punnitaan pito kaikissa talvikeleissä ja ajomukavuuteen liittyvät ominaisuudet.
Tähän pohjautuen minä jatkan itsepetosta hyvillä mielin ja ilman ainuttakaan haaveria . . . toistaiseksi
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Arpe, Bing [Bot], Google [Bot], jarikos, JURO, mtuitto ja 37 vierailijaa