Valintani on Kitkarengas
- ihmehitsari
- Viestit: 18645
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
- Paikkakunta: Kainuu
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Nastoja tarvii peilijäällä, muulloin ei. Tällä alueella tuommoista keliä ehkä noin viikon verran vuodessa.
säästellen sippiin
-
- Viestit: 4542
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Vertaat siis 2-vetoista matkailuautoa ja nelivetoista XC-90:stä keskenään? Wau!Superdextaaja kirjoitti:Kaveri oli vuokrannut matkailuauton kitkarenkailla ja siinäpä tämä iltapäivä on mennytkin pihasta jäiseen ylämäkeen Countylla matkailuautoa avittaen. Velipoikansa tuli ensin XC 90 Volvolla vetoavuksi ja melkein sai nastarenkaineen hinattua ylämäkeen etuvetoista kitkarengashirviötä. Vaan ei auttanut lukot sitäkään joten eipä muuta kuin ketjuttomalla sataprosenttisella nelivedolla eli Countylla mäen päälle hinaten. Volvo lähti jyrkimmästä ja liukkaimmasta kohdasta edestä nastarenkailla kuin asfaltilta. On nuo kitkarenkaat varmaan kovalla pakkasella kuivalla tiellä ihan hyvät.
Pitäisiköhän sinun pitää pikku breikki täältä foorumilta ja miettiä mitä potaskaa tänne oikein kannattaa kirjoitella?
Samalla sinun kannattaa verestää tietojasi tekniikasta.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Eli nastarenkailla ei saanut vedettyä pois mikä tuli hyvin nastattoman perässä.Superdextaaja kirjoitti:Kaveri oli vuokrannut matkailuauton kitkarenkailla ja siinäpä tämä iltapäivä on mennytkin pihasta jäiseen ylämäkeen Countylla matkailuautoa avittaen. Velipoikansa tuli ensin XC 90 Volvolla vetoavuksi ja melkein sai nastarenkaineen hinattua ylämäkeen etuvetoista kitkarengashirviötä. Vaan ei auttanut lukot sitäkään joten eipä muuta kuin ketjuttomalla sataprosenttisella nelivedolla eli Countylla mäen päälle hinaten. Volvo lähti jyrkimmästä ja liukkaimmasta kohdasta edestä nastarenkailla kuin asfaltilta. On nuo kitkarenkaat varmaan kovalla pakkasella kuivalla tiellä ihan hyvät.
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Ilman nastoja olisi tuo Volvokin vain sutinut ja liukunut kyseisessä kohdassa taakse päin. Countyllakaan ei pitänyt mitään samalla märällä jääpinnalla mutta toisen puolen pyörät hankeen ajamalla ja lukko pohjassa sieltä vaan pois tuli.EKo kirjoitti:Vertaat siis 2-vetoista matkailuautoa ja nelivetoista XC-90:stä keskenään? Wau!Superdextaaja kirjoitti:Kaveri oli vuokrannut matkailuauton kitkarenkailla ja siinäpä tämä iltapäivä on mennytkin pihasta jäiseen ylämäkeen Countylla matkailuautoa avittaen. Velipoikansa tuli ensin XC 90 Volvolla vetoavuksi ja melkein sai nastarenkaineen hinattua ylämäkeen etuvetoista kitkarengashirviötä. Vaan ei auttanut lukot sitäkään joten eipä muuta kuin ketjuttomalla sataprosenttisella nelivedolla eli Countylla mäen päälle hinaten. Volvo lähti jyrkimmästä ja liukkaimmasta kohdasta edestä nastarenkailla kuin asfaltilta. On nuo kitkarenkaat varmaan kovalla pakkasella kuivalla tiellä ihan hyvät.
Pitäisiköhän sinun pitää pikku breikki täältä foorumilta ja miettiä mitä potaskaa tänne oikein kannattaa kirjoitella?
Samalla sinun kannattaa verestää tietojasi tekniikasta.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 4542
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Traktorin renkaat ilman ketjuja on todella surkeat pitämään jäällä, niin kuin kaikki traktorilla enemmän ajaneet tietävät.Superdextaaja kirjoitti:Ilman nastoja olisi tuo Volvokin vain sutinut ja liukunut kyseisessä kohdassa taakse päin. Countyllakaan ei pitänyt mitään samalla märällä jääpinnalla mutta toisen puolen pyörät hankeen ajamalla ja lukko pohjassa sieltä vaan pois tuli.EKo kirjoitti:Vertaat siis 2-vetoista matkailuautoa ja nelivetoista XC-90:stä keskenään? Wau!Superdextaaja kirjoitti:Kaveri oli vuokrannut matkailuauton kitkarenkailla ja siinäpä tämä iltapäivä on mennytkin pihasta jäiseen ylämäkeen Countylla matkailuautoa avittaen. Velipoikansa tuli ensin XC 90 Volvolla vetoavuksi ja melkein sai nastarenkaineen hinattua ylämäkeen etuvetoista kitkarengashirviötä. Vaan ei auttanut lukot sitäkään joten eipä muuta kuin ketjuttomalla sataprosenttisella nelivedolla eli Countylla mäen päälle hinaten. Volvo lähti jyrkimmästä ja liukkaimmasta kohdasta edestä nastarenkailla kuin asfaltilta. On nuo kitkarenkaat varmaan kovalla pakkasella kuivalla tiellä ihan hyvät.
Pitäisiköhän sinun pitää pikku breikki täältä foorumilta ja miettiä mitä potaskaa tänne oikein kannattaa kirjoitella?
Samalla sinun kannattaa verestää tietojasi tekniikasta.
Täytyy sanoa, että jostain syystä sinulla on pakonomainen tarve mustamaalata kitkarenkaita keinolla millä hyvänsä. Onneksi kitkoilla ajaneet tietävät asian todellisen laidan.
Ja jotta ei jäisi väärinkäsityksiä, niin ymmärrän ja tiedän nastarenkaiden pitävän paremmin jäällä. Jonkinlaista faktoihin perustuvaa argumentointia kuitenkin odottaisin jopa sinulta. Rimanalitus on verrata 2- ja 4-veto autoja keskenään, kun et enää muuta keksi.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 1683
- Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Tuo lienee se tulevaisuus ja ehkä hyvä niin, varsinkin kun asutus keskittyy niin kukapa haluaa teiden nastaurien korjaamiseen käyttää rahaa:Antsuko kirjoitti: Eilen viimeksi ajoin luistinradaksikin kelvollista pikkutietä pitkin useamman talven ja viime kesän ajetuilla Nokian kitkarenkailla. Ei minulla ollut mitään vaikeutta päästä perille. Jos olisi ylämäkeen kiinni jäänyt, olisin laittanut ketjut pyöriin. Kolme vuotta ollut talvisin Bilteman lumiketjut autossa mukana, kertaakaan en vielä ole tarvinnut. Ostettuani kerran kokeilin, helpot laittaa ja tasainen kulku polanteella.
https://www.hs.fi/talous/art-2000006010150.html
-
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Kesä 07, 2009 8:50 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Miten halutaan ymmärtää käsite "kitkarengas" ?
Toisen kitkarengas on toisen kesärengas.
Liian usein kun joku puhuu kitkarenkaista kysymyksessä on jenkki m+s tai maasturin m+s joilla ei ole mitään tekemistä sellaisen talvirenkaan kanssa mitä Suomen talvessa tarvitaan.Itselläkin museoautossa Cooperin valkosivut täysin kesäpinnalla ja kyljessä komeilee m+s merkintä. Ei kyllä tulis mieleenkään kokeilla talvella.
Aiheeseen liittyen katselin viikolla viereiselle paikalle parkkeeraaneen uudenkarhean Hiluxin rengastusta.
Ensiasennus Bridgestone Desert Dueler M+S renkaat täysin kesäpinnalla mutta hyvin näytti rohkeus riittävän liikkua helmikuisella "pääkallokelillä"
Onneksi kohdattiin parkkipaikalla eikä jäisellä tiellä,täysin edesvastuutonta touhua.
Toisen kitkarengas on toisen kesärengas.
Liian usein kun joku puhuu kitkarenkaista kysymyksessä on jenkki m+s tai maasturin m+s joilla ei ole mitään tekemistä sellaisen talvirenkaan kanssa mitä Suomen talvessa tarvitaan.Itselläkin museoautossa Cooperin valkosivut täysin kesäpinnalla ja kyljessä komeilee m+s merkintä. Ei kyllä tulis mieleenkään kokeilla talvella.
Aiheeseen liittyen katselin viikolla viereiselle paikalle parkkeeraaneen uudenkarhean Hiluxin rengastusta.
Ensiasennus Bridgestone Desert Dueler M+S renkaat täysin kesäpinnalla mutta hyvin näytti rohkeus riittävän liikkua helmikuisella "pääkallokelillä"
Onneksi kohdattiin parkkipaikalla eikä jäisellä tiellä,täysin edesvastuutonta touhua.
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: To Joulu 13, 2007 9:21 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Minä kun olen insinööri, niin perustan usein päätökseni tilastoihin ja faktaan.
Eli sitten kun onnettomuustilastot, tai rengastestit osoittavat kitkarenkaan olevan yhtä turvallinen tai parempi kuin nastarengas, niin sitten valitsen sen.
Eli sitten kun onnettomuustilastot, tai rengastestit osoittavat kitkarenkaan olevan yhtä turvallinen tai parempi kuin nastarengas, niin sitten valitsen sen.
Aina väärässä paikkaa....
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Rynttämylly kirjoitti:Minä kun olen insinööri, niin perustan usein päätökseni tilastoihin ja faktaan.
Eli sitten kun onnettomuustilastot, tai rengastestit osoittavat kitkarenkaan olevan yhtä turvallinen tai parempi kuin nastarengas, niin sitten valitsen sen.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Samoin, insinöörit perustaa asiat yleensä faktaan eikä tunteisiinAjomies kirjoitti:Rynttämylly kirjoitti:Minä kun olen insinööri, niin perustan usein päätökseni tilastoihin ja faktaan.
Eli sitten kun onnettomuustilastot, tai rengastestit osoittavat kitkarenkaan olevan yhtä turvallinen tai parempi kuin nastarengas, niin sitten valitsen sen.
VALLU ON PARAS!
- Aakku
- Viestit: 8292
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Ai tää meni tällaiseks.Nuffield kirjoitti:Samoin, insinöörit perustaa asiat yleensä faktaan eikä tunteisiin
Meillä yks insinööri pitää tätä ainekirjoitusta työpöydän seinällä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Se vaan kun ei viitsi ajaa kovalla kestopäällysteellä liukuesterenkain niin ei oo vaihtoehtoja kuin joko kelirengas tai laittaa liukuesteet alle kelin vaatiessa. Eihän sekään iso homma ole kun on läpiajettava talli ja nosturit ja akulliset mutterivääntimet. Itse pidän helpoimpana kelirenkaat.
-
- Viestit: 4542
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Itsekin ilmoittaudun kyseisen ammattikunnan edustajaksi. Minä taas näen asian niin, että aina ja kaikki asiat ovat kompromisseja eri osatekijöiden kesken. Siksi valitsen kitkarenkaat nyt ja tulevaisuudessa.Nuffield kirjoitti:Samoin, insinöörit perustaa asiat yleensä faktaan eikä tunteisiinAjomies kirjoitti:Rynttämylly kirjoitti:Minä kun olen insinööri, niin perustan usein päätökseni tilastoihin ja faktaan.
Eli sitten kun onnettomuustilastot, tai rengastestit osoittavat kitkarenkaan olevan yhtä turvallinen tai parempi kuin nastarengas, niin sitten valitsen sen.
Jos haetaan ehdotonta pitoa ja vain sitä, niin sitten kannattanee huonolla kelillä ajaa ketjut pyörissä, eikö?
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
- Aakku
- Viestit: 8292
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Se on ihan hyvä ratkaisu ja aivan laillinen. Pidä siitä kiinni.EKo kirjoitti:Itsekin ilmoittaudun kyseisen ammattikunnan edustajaksi. Minä taas näen asian niin, että aina ja kaikki asiat ovat kompromisseja eri osatekijöiden kesken. Siksi valitsen kitkarenkaat nyt ja tulevaisuudessa.
Jos haetaan ehdotonta pitoa ja vain sitä, niin sitten kannattanee huonolla kelillä ajaa ketjut pyörissä, eikö?
Itse valitsen nastarenkaat ihan itsekkäistä syistä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kun tämäkin on näin vaikeaa, niin taidan alkaa liikkumaan vain kesäkeleillä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2012 11:16 pm
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kannattaa pitää nastarenkaat ympärivuoden,joskus kesäkuussakin yöpakkasia.
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Tuon matkailuauton kanssa kävi kaverille niin, että yritti pihatien kurvissa pitää vauhtia yllä seuraavaan nousuun ja hyvin menikin mutta kurvissa petti ohjauspito tyystin ja eturengas meni ulkokurvin ojan puolelle. Riitti, että rengas pääsi polanteen reunan yli eikä edes pohjansa varaan jäänyt vaan vain pieneen kuoppaan nuoskalumeen. Kyllä sitä lapioitiin ja yritettiin miehissä heijautella eteen ja taakse mutta aina vaan luistavalla kovalla pinnalla oleva tien puoleinen vetävä eturengas vetäisi väkisin tyhjää. Kun siinä vain nastat olisi olleet, niin ei olisi ollut mitään ongelmaa. Ketjut olisi tuossa kyllä avittaneet. Mutta miksi ei voi laittaa samantien nastarenkaita? Talveksi Suomen teille. Ovat sallittuja ja markkinoilla on monia malleja, eikun vaan valitsee. Ja ajaa, eikä ole työnnettävänä ja vedeltävänä tien tukkona.
Tekemällä virheistä oppii.
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kohta saa laittaa ne kesärenkaat alle.thames kirjoitti:Kannattaa pitää nastarenkaat ympärivuoden,joskus kesäkuussakin yöpakkasia.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 8207
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Varmaa tekstiä taas kerran!?Kun siinä vain nastat olisi olleet, niin ei olisi ollut mitään ongelmaa.
Miun piti eilen hieroa etuvetoauolla yhtä mäkeä nastarenkailla monta kertaa, kun mäen alla lumipolanne jossa ei pyörä pitäny kunnolla, että ei saanu vauhtia, ja mäen päällä jäätikkö, johon meno tyssäs nastoista huolimatta.
-
- Viestit: 12985
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Valintani on Kitkarengas
Kyllä. Ihan varmaa, kun vierestä sai sen kaksi tuntia ihailla kitkarenkaan ominaisuuksia taas jälleen kerran oikein perusteellisesti. Eli ei minkäänlaista pitoa tuollaisella Suomen teillä hyvin tyypillisellä pinnalla. Nastarenkailla tuo olisi pysynyt tiellä ja vaikka ei olisi päässyt ylämäkeä, olisi Volvo riittänyt vetoavuksi. Nyt piti taas traktorilla vedellä.Tumppi 865 kirjoitti:Varmaa tekstiä taas kerran!?Kun siinä vain nastat olisi olleet, niin ei olisi ollut mitään ongelmaa.
Miun piti eilen hieroa etuvetoauolla yhtä mäkeä nastarenkailla monta kertaa, kun mäen alla lumipolanne jossa ei pyörä pitäny kunnolla, että ei saanu vauhtia, ja mäen päällä jäätikkö, johon meno tyssäs nastoista huolimatta.
Tekemällä virheistä oppii.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] ja 29 vierailijaa