Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
transit
Viestit: 974
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja transit »

Löytyykö linkkiä kiinan settiin
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja zukka »

transit kirjoitti: Pe Huhti 24, 2020 2:35 pm Löytyykö linkkiä kiinan settiin
Alibabassa sen näin. Jollakin deutz f2l511 overhaul tai vastaavalla haulla. Nyt koitin katsoa mutta en nähnyt samaa settiä jota olen katsellut aiemmin.
Ei sisällä suuttimia ainakaan,mutta männät ja sylinteriputket oli sekä laakerit ja tiivisteet. Kampiakselia ei ollut.
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja zukka »

https://photos.app.goo.gl/Xj2WJzVuGP3TowL98

https://photos.app.goo.gl/QtchyngCcAy4r5Bt5

Matka kohti tallia alkakoon.

-ketjujen vaihto
-jarrulevyn poisto
-moottorin öljyvuodon tutkiminen
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Onnea leimasta ja onnea öljyvuodon tilkintään... :mrgreen:
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja zukka »

Ei ollut paha ottaa ketjukoteloa pois. Ehkä 3 tuntia meni tai vähän yli parilla kahvitauolla.
Ensi kerralla menisi nopeammin kun suosiolla irrottaisi hydrauliikan kannakkeet sekä yhden vivun tuen jota ei pääse näkemään mistään vaan pitää näppituntumalla tunnustella. Sekä nyt kävi purkaessa sellainen virhe että kauha oli laskettu ala-asentoon jolloin se nojaa ketjukoteloon,sai vähän rautakangella suostutella ketjukoteloa jäämään maahan ja vasta sen jälkeen tajusin että tuosta kauhastahan se ahdisti.

https://photos.app.goo.gl/yTQE2E21awp3N1SS7
https://photos.app.goo.gl/hiW8jP5mZrNHuRZH7
https://photos.app.goo.gl/4q5vZwtrtEtLWRKv6
https://photos.app.goo.gl/idnHyBYb7nrTeThk8
https://photos.app.goo.gl/f1eWEUatjKMpeQ9c6
https://photos.app.goo.gl/G4c9FWggYUeDoaRe7

Siinä parit kuvat.
Jarrusatulasta en huomannut ottaa kuvaa,mutta siinä on ketjun tekemät urat.
Ketjut on myös laahanneet vähän kotelon kattoon ja pohjaan sekä ajomoottorin pultin kantoihin.
Katsotaan huomenna ketjuliikkeessä kuinka venyneitä nuo ovat. Ainakin yhtä pitkiltä vaikutti nopeasti katsottuna,mutta vain yksi ketju paukahteli ja vain toiseen suuntaan.
Rattaat näyttäisi olevan ehjät.
Jarrulevyt otin pois turhaan tuolta pyörimästä,toisen ajomoottorin joutui käyttämään irti.
M320N
Viestit: 65
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2019 10:29 pm
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja M320N »

Terve,

Onkos kokemusta jaettavaksi 1,6 tonnin 320 (vm noin 1999-200x?)minikuokan ajopolkimiston irrottamiseksi?
Kulku eteenpäin on nahkiutunut jo häiritseviin ulottuvuuksiin ja kaivelin vivustot näkyviin, siellä on kamalasti välyksiä.
Niitä siinä silmittelin ja tuossa on kyllä niin mielikuvituksellisen näköinen kyhäelmä, että en enää usko itseänikään.
Vaikuttaa näetsen siltä, että homma pitäisi aloittaa irrottamalla puomiston letkut ja sitten saisi irrotettua sen letkuläpivientikauluksen, jossa myös poljinmysteerio on kiinni.
Lisäksi polkimien kiinnitys siihen mysteerioon on sillai, että purku pitää tehä alaaltapäin, eli se kokonaisuus pitäisi saada irti.

Siksipä kysynkin, onko kenttäviisautta, jolla tuon voi purkaa viisaammin?

Minulla on kyllä Bobcatin kunnon 1000-sivuinen huoltomanuaali, jossa on hyvinkin seikkaperäisesti ja hyvillä kuvilla opastettu tuon "Control Linkagen" muttereistaminen, jopa kahteenkin eri malliin, mutta ne kumpikaan ei ole ollenkaan samanlaisia kuin tämä suolistettavana oleva.
Ohjeet ovat niihin linkkuun meneviin lattarautapolkimiin, mutta koneessa on ne jäykät pellistä prässätyt polkusimet.
https://youtube.com/@pesosteemu

Pienen ihmisen ruudutuksia
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Eipä ole kokemusta, mutta voi juurikin olla niin että mysteeri lähtee irti isona möykkynä.

Ja tuon jumpan kun tekee, niin seuraava kerta on milloin? 2042..? :mrgreen:
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja zukka »

https://photos.app.goo.gl/6bgZzhBpUAebraJT6
https://photos.app.goo.gl/bnPBfnXjJ79ypxZ57

Uudet kejut asennettuna.
Etuketjujen kanssa meinasi päästä pari rumaa sanaa kun kolmestaan ährättiin niitä paikoilleen eikä ollut noin tiukoilla ketjuilla mahdollista laittaa jatkoa niin päin että sokka tulisi rinnakkaista ketjua kohti,vaan oli pakko jättää sokka ulkolaidan puolelle.
Takaketjut menivät suosiolla.
Edessä ketju nousee ehkä 1cm kovaa vetämällä ja takana 2-3cm.

Sellainen harmi tuossa sokan väärälle puolelle laitossa on että etuketjujen liitoskappaleet joutuu joskus tulevaisuudessa kääntämään toiselta puolelta tulemaan,koska ketjujen venyessä jatkon sokka alkaa osumaan ajomoottorin kiinnityspulttien kantoihin kuten aiemminkin oli käynyt mistä laitoin kuvankin. Lyhyemmällä kannalla olevat pultit olisi ollut hyvä laittaa,mutta ei ollut 8kpl samanlaisia pultteja tuolla paksuudella tarjolla kotona. Mutta tämä jatkojen toisinpäin laitto on ehkä 1-10 vuoden päästä vasta edessä eikä pitäisi olla paha homma.

Joutui ostamaan 10 metriä ketjua,eli kaksi uutta varaketjua jäi yli. Jarrusatula ja levyt jäivät myös yli,joista toinen on tosin rikki eikä toisenkaan kiinnitys kovin hyvä varmaan ole.
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Mitä maksoi ketjut?
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja zukka »

10 metriä joku japanilainen laatuketju kuulemma sekä puolijatkoja 4kpl ja 4 kpl normaali jatkoja oli noin 320€.
Ketjuahan jäi nyt yli kahta pyörää varten enkä tarvinut kaikkia jatkoja enkä yhtäkään puolijatkoakaan.

Varmaan jostain olisi saanut halvemmalla jo senkin takia kun olisi ostanut oikean määrän,mutta tämä liike oli lähes naapurissa.

Olisikohan ketjun merkki ollut sugiyama.

Huomenna pitäisi kasata ketjukotelo takaisin paikoilleen.

Eilen oli pelkkä ketjujen kiinnitys ja tänään en päässyt tallille ollenkaan kun joutui kubotalla kaivelemaan vieraalle maalle
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja zukka »

Ketjukotelo laitettuna takaisin:

https://photos.app.goo.gl/Rp8dSAS1A7GVHCaM6

Piti kauha ottaa pois että saatii puomia nostettua ylöspäin koska se esti ketjukoteloa menemästä tarpeeksi eteen.

Tässä kuva siitä jarrusatulasta jossa kulutus ura näkyvissä:

https://photos.app.goo.gl/avRWQhk1P7usbxGq9

Toiseen koteloon pelkästään riitti tuota paksua tiivistepahvia.
Etummaiseen luukkun laitoin ikkunatiivistenauhaa :D se on helppo vaihtaa kunnon tiivisteeksi jos vuotaa joskus.
Molemmat liimattu ketjukoteloon kiinni moottoriliimalla.

https://photos.app.goo.gl/n5vfX2CU1V58EnP56
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja zukka »

Sparco nelipistevyöt laitettu kiinni.
Enää ei kuski lähde kun telkkä pöntöstä kauhan töpätessä tai koneen kipatessa nenälleen.
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Uutta innovaatiota pukkaa...vaviskaa 3D ja Länkkärimiehet...Täältä tullaan.. :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=xdzl-6eLYqA

https://youtu.be/xdzl-6eLYqA
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja zukka »

Mites muuten bj andy tarviitko toimivan jarrusatulan,palat ja polkimen vaihdossa rivineloseen?
Levytkin on mutta levyjen kiinnike kohdat huonot,toisessa väljä ja toisessa sakarat poikki kokonaan.
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

zukka kirjoitti: Ke Touko 20, 2020 12:55 am Mites muuten bj andy tarviitko toimivan jarrusatulan,palat ja polkimen vaihdossa rivineloseen?
Levytkin on mutta levyjen kiinnike kohdat huonot,toisessa väljä ja toisessa sakarat poikki kokonaan.
Haa. Poljin ja vivusto voisi olla tarpeen, ne kun puuttuvat. Levyt ja muut kilkkeet tuossa taisi ollakin.

Otahan polkimesta kuva ja laita vaikka whatsiin.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja zukka »

Bj Andy kirjoitti: Ke Touko 20, 2020 9:19 am
zukka kirjoitti: Ke Touko 20, 2020 12:55 am Mites muuten bj andy tarviitko toimivan jarrusatulan,palat ja polkimen vaihdossa rivineloseen?
Levytkin on mutta levyjen kiinnike kohdat huonot,toisessa väljä ja toisessa sakarat poikki kokonaan.
Haa. Poljin ja vivusto voisi olla tarpeen, ne kun puuttuvat. Levyt ja muut kilkkeet tuossa taisi ollakin.

Otahan polkimesta kuva ja laita vaikka whatsiin.
Saat nuo kaikki. Jos ei itsellä käyttöä niin anna eteenpäin vaan.
Kuva tulossa
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja zukka »

Laitetaas pari kysymystä ilmoille kun tuntuu hiljaista olevan ja mieleen tullut pari juttua tässä hiljalleen.

Mistä olette ostaneet ketjut vai oletteko tehneet itse?
Ei huvittaisi yli 400€ maksaa ketju parista joissa ei ole nastoja vaan ovat pelkät ketjut.
http://realparts.fi/tuote/ofa-lumiketju ... ketju-9mm/

Kannattaisiko tuohon yleiskauhaan hitsata kulutusterä,että ei kauha sorahommissa kuluisi niin paljoa ja talvellakin sillä voisi saada paremmin pakittamalla karhennettua jäätä?

Onkohan pumpun säädössä vika vai ominaisuus (vai väännötön 2-pyttyinen deutz?) kun ajaa multa/savikasaa päin ja koittaa saada kauhan täyteen tavaraa,niin tuppaa kierrokset laskemaan reilusti ja välillä sammuukin?
Jos laittaa kaasun pohjaan juuri ennen kasaan päin ajamista niin onnistuu paremmin,mutta silti joutuu kauhan täyttämään 2-4 yrityksellä pikkuhiljaa.
Renkaat eivät tuolla kasalla kerkeä alkaa sutimaan ja sorakasaan en ole vielä päässyt kokeilemaan.
transit
Viestit: 974
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja transit »

zukka kirjoitti: Ke Kesä 10, 2020 8:44 pm Laitetaas pari kysymystä ilmoille kun tuntuu hiljaista olevan ja mieleen tullut pari juttua tässä hiljalleen.

Mistä olette ostaneet ketjut vai oletteko tehneet itse?
Ei huvittaisi yli 400€ maksaa ketju parista joissa ei ole nastoja vaan ovat pelkät ketjut.
http://realparts.fi/tuote/ofa-lumiketju ... ketju-9mm/

Kannattaisiko tuohon yleiskauhaan hitsata kulutusterä,että ei kauha sorahommissa kuluisi niin paljoa ja talvellakin sillä voisi saada paremmin pakittamalla karhennettua jäätä?

Onkohan pumpun säädössä vika vai ominaisuus (vai väännötön 2-pyttyinen deutz?) kun ajaa multa/savikasaa päin ja koittaa saada kauhan täyteen tavaraa,niin tuppaa kierrokset laskemaan reilusti ja välillä sammuukin?
Jos laittaa kaasun pohjaan juuri ennen kasaan päin ajamista niin onnistuu paremmin,mutta silti joutuu kauhan täyttämään 2-4 yrityksellä pikkuhiljaa.
Renkaat eivät tuolla kasalla kerkeä alkaa sutimaan ja sorakasaan en ole vielä päässyt kokeilemaan.

Voiko olla että moottorista puuttuu puhtia?
Kyllä meidän koneella saa kauhan täyteen ihan normaalisti kun on vaan tarpeeksi kierroksia.
Onko ilmanputsarit puhtaat?
Suuttimien kunto?
Kaasuvivuston nivelet kuluneet ettei vedä tarpeeksi pumpun vipua?
Tuleeko samalla mustaa savua kun yrittää sammua?
transit
Viestit: 974
Liittynyt: Pe Elo 30, 2019 8:52 pm
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja transit »

Ja tässä videolla sama pata , noin minuutin kohdalla ottaa tavaraa kasasta:

https://www.youtube.com/watch?v=vTT99vOg5Jk

Vertaa tähän omaa miten eroaa?
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Bobcat palsta...Masinistipalstan official Bobbari keskustelu..

Viesti Kirjoittaja zukka »

Ilmanputsari on puhdas.
Suuttimien kunnosta en tiedä.
Starttauksessa oma ei pölläytä mustaa tuolleen kun tuossa videon koneessa.
Kaasuvivustossa ei ole väljiä enää,muutama kuukausi sitten hitsailin välykset pois ja säädin kaasun uudelleen.
En ole päässyt katsomaan pölläyttääkö mustaa yrittäessään sammua.

Mietin onko pumpussa jotain vikaantuvaa kohtaa jonka tehtävä on pitää kierrokset samana kuormituksen vaihtuessa ja jos se ei nyt kerkeä mukaan säätämään?

Tai mitä yleensäkään tälläisellä pitäisi tapahtua jos koneen ajaa vaikka seinää vasten ja alkaa sitä työntämään,sammuuko kone,käykö pyörät sutimaan,hajoaako jotain,pyörähtääkö maapallo? :D

Videon kone näyttäisi ottavan kuorman paremmin kyytiin,mutta tuo on sorakasa ja oma on multaa/savea jota olen siirrellyt ja seassa on puiden juuria.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 50 vierailijaa