Hy-tran ja Hy-gard

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Jammu
Viestit: 22723
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja Jammu »

tommi kirjoitti:Kyllä hydraulipumpussa riittää neljännesmillinkin tekemään siitä käyttökelvottoman, ainettakaan kammion seinissä ei ole senttejä. Ei ole kokemusta hydraulipumpusta natikassa, 6100 tuntia ajettu, ja pumppu on hyvin todennäköisesti alkuperäinen. Traktori on ollut joskus masinisteillekin kirjoitelleella nimimerkki pajulaisella minua ennen, ja hänellä melkein uudesta. Pajulainen ei ollut vaihtanut pumppua, enkä minä. Tuskin ensimmäinen omistajakaan. Wetoil on jotenkin paksumpaa kuin aikaisemmin käyttämäni Donax. Pikkuisen terävämmältä tuntuu pumppu kourakuormaajahommissa. Laitoin muuten syksyllä rinnalle omatekemän I-power systeemin. Sekin terävöitti lisää hydraulituntumaa, joten natikan pumppu lienee jo vähän kulunut kuitenkin.

Melko pientä se jarrunöyhtä, jos imusihdistä pääsee läpi. Mulla muuten on kiinteä kuusikarainen lisähydrauliikka lohko käytössä, ja siinäkin on oma suodatus.

Onhan tuo mielenkiintoista nähdä miten natikan jarrut kestää muuta kuin Hydtrania, ja natikka muutenkin. Oma kenttäkoe on nyt 9 vuotta ja 3000 tuntia kestänyt.
se oli jotenkin päittäin kulunut se pumppu, ei ole tietoa kuluiko loppu jotenkin nopeaan ja kuinka oireili. Ei ole mikään kauhea koneasentaja se jonka koneesta kyse.
Suomi kuuluu länsimaihin
gaz
Viestit: 414
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 2:32 pm
Paikkakunta: jämsänkoski
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja gaz »

kumpiko olis sopivampi ? spirax s4 txm vai s3 tlv siis 475 natikkaan
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

tommi kirjoitti:Käyttämässäni Wetoilissa 5w-30

Onko se ohivirtausverkkosuodatin missä (erikseen)? Vai puhutaanko nyt siitä normaalista imusihdistä?

Jos semmoinen on jossakin erikseen, niin senhän täytyy olla tukossa minun natikassa.
Siinä se on hydraisuotimen kanssa samassa purkissa.
Virtaussuuta on ulkoa sisälle päin suotimessa ja samoin siinä ohivirtaventtiili/suodin paketissa.
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja tommi »

Eli puhut siitä imusihdistä mistä kaikki muutkin.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
roopenpoika
Viestit: 1528
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Imusihti kyllä mutta öljy ei mene sen sihdin kautta pääsuodattimelle vain kun pääsuodin
tukkeutuu,niin silloin ohivirtaventtiili avautuu ja siinävaiheessa öljy menee sihdin kautta ei muulloin.
Ohivirtaventtiili kuuluu sinne purkin pohjalle ja suodin päälle ei toisin päin, niinkin päin olen sen joskus tavannut.
Mika 82
Viestit: 7903
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

En raaskinut Hy-trania ostaa, 110€ 20l. Konekeskus myi tuollaista kuin mobilfluid 426, 75€ 20l. Pitäisi käydä.

Ja koska kierrätys on päivän sana, majori saa casen vanhat öljyt :mrgreen:
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
nuc-64
Viestit: 2973
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

Kalliita on öljyt, mutta pakkohan niitä on vaihtaa. Itse ostin keväällä Hankkijalta vanhempiin koneisiin käyvää Hy-gardia, maksoi 73 € 20 litran ämpäri, alveineen.
Mika 82
Viestit: 7903
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Välistä tulee sellainen olo, että pitäiskö joku toiminimi pistää pystyyn, kun aina kysytään, pistetäänkö joku nimi kuittiin. Saisi harrastelaitteisiin hieman verohelpotusta. Tosin saattaa verottaja siihenkin puuttua, jos vuodessa on 50€ laskutettavaa tuloa ja vähennykset 500€ :roll:
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
ch
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja ch »

Mika 82 kirjoitti:En raaskinut Hy-trania ostaa, 110€ 20l. Konekeskus myi tuollaista kuin mobilfluid 426, 75€ 20l. Pitäisi käydä.

Ja koska kierrätys on päivän sana, majori saa casen vanhat öljyt :mrgreen:
Voi olla se casen vanha hieman liian lurua majoriin. Saattaa alkaa tulla ulos muualtakin kuin tyhjennystulpasta. Mut eihän se mitään kokeilu maksa. Muista antaa seisoa ensin astiassa muutaman viikon.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
Mika 82
Viestit: 7903
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

ch kirjoitti:
Mika 82 kirjoitti:En raaskinut Hy-trania ostaa, 110€ 20l. Konekeskus myi tuollaista kuin mobilfluid 426, 75€ 20l. Pitäisi käydä.

Ja koska kierrätys on päivän sana, majori saa casen vanhat öljyt :mrgreen:
Voi olla se casen vanha hieman liian lurua majoriin. Saattaa alkaa tulla ulos muualtakin kuin tyhjennystulpasta. Mut eihän se mitään kokeilu maksa. Muista antaa seisoa ensin astiassa muutaman viikon.
No ne tulee jo nyt muualta ulos :| Mutta kun casen saa huollettua, niin sitten voisi vihdoin fiksailla majoria ajan kanssa, kun on toinen traktori talossa.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
tapaniv
Viestit: 1158
Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja tapaniv »

Mielestäni Natikkaan HY-TRAN on tarpeellinen. Aikoinaan Shell teki sen tuotteen IH:lle ja myöhemmin valmistus siirtyi TEXACOLLE. Mc Cormikin kautta samaa kamaa tuli suoraan Texacon astioissa. Hy Guard voidaan Laukkasen mukaan korvata täysin Castrolin Agri transilla. Oma deereni on nyt viitisen vuotta voideltu Castrollilla, eikä ole ongelmia ollut.

t. Tapani
nuc-64
Viestit: 2973
Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja nuc-64 »

Itse laitoin tuohon 1640 JD:n Hy gardia lisäyksenä, huollossa oli laitettu Q8 T2200 öljyä. Kotimatkalla huollosta oli öljy vähentynyt vuotavan putkinipan takia melkein 10 litraa, tai sitten ei ollut täytetty täyteen asti. Mitä mieltä olette, nyt perässä on siis Q8 T2200 ja Hy gardin sekoitus, kelpaako se öljyksi? Käyttöohjeessa ei öljyksi anneta mitään muuta vaihtoehtoa kuin Hy gard, joten siksi ostin itse sitä ja olihan se halvempaakin kuin esim. tuo Q8 T2200 öljy. Mikä tuosta Hy gardista muka tekee niin erikoisen, ettei muut kelpaisi, vai pyrkiikö JD vain turvaamaan jälkimarkkinointia?
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7804
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Silloin kun,koto paikassa oli case,niin vaihteistossa käytin ainoastaan hi-tran öljyä,näin ollen kun,en ymmärrä noista öljyn ominaisuuksista,enkä luottanut esson baarin informaatioon,niin katsoin parhaaksi noudattaa käyttö ohje kirjan suosituksia.
Jotkut on niin tarkkoja että,eivät esim. käytä kippikärryjä ristiin eri traktoreissa,perustelevat asiaa sillä että,öljyt menevät sekaisin,siis traktorin omiin öljyihin sekoittuu vieraita öljylaatuja.

Sitä hi-trania on vielä hiukan kanisterissa jäljellä,vaikka case on jo muualla,meinaan laittaa sitä keväällä hankkimaani kiinalaiseen halkoma koneeseen,sillä kun,on jo,sen verran ahkeroitu että,öljynvaihtoa saa ruveta harkitsemaan.
timoraimo

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja timoraimo »

Vähästä kiinni oikea öljyn valinta.
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja tommi »

:D

Wetoili siellä on ollut useamman vuoden. Jarrutkin on vielä.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
2xford4000
Viestit: 6518
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

kyl tällä kylällä on john deeret, caset, mf, new hollandit, jopa 4000 vanhat fordit toimineet teboilin wetol w. ja nuo uudemmat koneet on monet ihan urakointi ja karjatila käytössä eli tunteja tulee. eikä oo öljyjen takia mikään hajonnu ja useampia vuosia ajettu wetoililla.
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
jiipee
Viestit: 10738
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti:Sitä hi-trania on vielä hiukan kanisterissa jäljellä,vaikka case on jo muualla,meinaan laittaa sitä keväällä hankkimaani kiinalaiseen halkoma koneeseen,sillä kun,on jo,sen verran ahkeroitu että,öljynvaihtoa saa ruveta harkitsemaan.
Kestäneekö kone Hy-Trania - mitä valmistaja suosittelee?
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Mika 82
Viestit: 7903
Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
Paikkakunta: Karuna
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja Mika 82 »

Moottoriin vaihdoi öljyt, mutta perä saa odottaa tyynempää keliä, kun taivasalla joutuu touhuamaan..
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7804
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Hy-tran ja Hy-gard

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

jiipee kirjoitti:
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti:Sitä hi-trania on vielä hiukan kanisterissa jäljellä,vaikka case on jo muualla,meinaan laittaa sitä keväällä hankkimaani kiinalaiseen halkoma koneeseen,sillä kun,on jo,sen verran ahkeroitu että,öljynvaihtoa saa ruveta harkitsemaan.
Kestäneekö kone Hy-Trania - mitä valmistaja suosittelee?
Joo,käyttöohjeessa lukeepi,sanasta sanaaan näin että:

"arkipäivisin ma-pe,aikavälillä 07.00-16.00. Seuraavia hydrauliöljyjä tai,niitä vastaavia tuotteita suositellaan käytettäväksi halonhalkaisukoneen hydraulisessa siirtojärjestelmässä.
-shell tellus 22
-mobil DTE 11
aral vidar GF 22
BP Energol HLP-HM 22

Ja tuo hy-tran saa luvan olla,nyt sitä lähes tulkoon vastaavaa,koska se on kelvannut traktorin hydrauliikkaan,niin menee se sitten,kiinalaisessa klapikoneessakin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], jäähdyttelijä, Lemmy, Mazaman, Semrush [Bot], Superdexta-64 ja 59 vierailijaa