se oli jotenkin päittäin kulunut se pumppu, ei ole tietoa kuluiko loppu jotenkin nopeaan ja kuinka oireili. Ei ole mikään kauhea koneasentaja se jonka koneesta kyse.tommi kirjoitti:Kyllä hydraulipumpussa riittää neljännesmillinkin tekemään siitä käyttökelvottoman, ainettakaan kammion seinissä ei ole senttejä. Ei ole kokemusta hydraulipumpusta natikassa, 6100 tuntia ajettu, ja pumppu on hyvin todennäköisesti alkuperäinen. Traktori on ollut joskus masinisteillekin kirjoitelleella nimimerkki pajulaisella minua ennen, ja hänellä melkein uudesta. Pajulainen ei ollut vaihtanut pumppua, enkä minä. Tuskin ensimmäinen omistajakaan. Wetoil on jotenkin paksumpaa kuin aikaisemmin käyttämäni Donax. Pikkuisen terävämmältä tuntuu pumppu kourakuormaajahommissa. Laitoin muuten syksyllä rinnalle omatekemän I-power systeemin. Sekin terävöitti lisää hydraulituntumaa, joten natikan pumppu lienee jo vähän kulunut kuitenkin.
Melko pientä se jarrunöyhtä, jos imusihdistä pääsee läpi. Mulla muuten on kiinteä kuusikarainen lisähydrauliikka lohko käytössä, ja siinäkin on oma suodatus.
Onhan tuo mielenkiintoista nähdä miten natikan jarrut kestää muuta kuin Hydtrania, ja natikka muutenkin. Oma kenttäkoe on nyt 9 vuotta ja 3000 tuntia kestänyt.
Hy-tran ja Hy-gard
-
- Viestit: 22723
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Suomi kuuluu länsimaihin
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Kesä 05, 2008 2:32 pm
- Paikkakunta: jämsänkoski
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
kumpiko olis sopivampi ? spirax s4 txm vai s3 tlv siis 475 natikkaan
-
- Viestit: 1528
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Siinä se on hydraisuotimen kanssa samassa purkissa.tommi kirjoitti:Käyttämässäni Wetoilissa 5w-30
Onko se ohivirtausverkkosuodatin missä (erikseen)? Vai puhutaanko nyt siitä normaalista imusihdistä?
Jos semmoinen on jossakin erikseen, niin senhän täytyy olla tukossa minun natikassa.
Virtaussuuta on ulkoa sisälle päin suotimessa ja samoin siinä ohivirtaventtiili/suodin paketissa.
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Eli puhut siitä imusihdistä mistä kaikki muutkin.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 1528
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Imusihti kyllä mutta öljy ei mene sen sihdin kautta pääsuodattimelle vain kun pääsuodin
tukkeutuu,niin silloin ohivirtaventtiili avautuu ja siinävaiheessa öljy menee sihdin kautta ei muulloin.
Ohivirtaventtiili kuuluu sinne purkin pohjalle ja suodin päälle ei toisin päin, niinkin päin olen sen joskus tavannut.
tukkeutuu,niin silloin ohivirtaventtiili avautuu ja siinävaiheessa öljy menee sihdin kautta ei muulloin.
Ohivirtaventtiili kuuluu sinne purkin pohjalle ja suodin päälle ei toisin päin, niinkin päin olen sen joskus tavannut.
-
- Viestit: 7903
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
En raaskinut Hy-trania ostaa, 110€ 20l. Konekeskus myi tuollaista kuin mobilfluid 426, 75€ 20l. Pitäisi käydä.
Ja koska kierrätys on päivän sana, majori saa casen vanhat öljyt
Ja koska kierrätys on päivän sana, majori saa casen vanhat öljyt
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 2973
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Kalliita on öljyt, mutta pakkohan niitä on vaihtaa. Itse ostin keväällä Hankkijalta vanhempiin koneisiin käyvää Hy-gardia, maksoi 73 € 20 litran ämpäri, alveineen.
-
- Viestit: 7903
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Välistä tulee sellainen olo, että pitäiskö joku toiminimi pistää pystyyn, kun aina kysytään, pistetäänkö joku nimi kuittiin. Saisi harrastelaitteisiin hieman verohelpotusta. Tosin saattaa verottaja siihenkin puuttua, jos vuodessa on 50€ laskutettavaa tuloa ja vähennykset 500€
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 1502
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Voi olla se casen vanha hieman liian lurua majoriin. Saattaa alkaa tulla ulos muualtakin kuin tyhjennystulpasta. Mut eihän se mitään kokeilu maksa. Muista antaa seisoa ensin astiassa muutaman viikon.Mika 82 kirjoitti:En raaskinut Hy-trania ostaa, 110€ 20l. Konekeskus myi tuollaista kuin mobilfluid 426, 75€ 20l. Pitäisi käydä.
Ja koska kierrätys on päivän sana, majori saa casen vanhat öljyt
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
-
- Viestit: 7903
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
No ne tulee jo nyt muualta ulos Mutta kun casen saa huollettua, niin sitten voisi vihdoin fiksailla majoria ajan kanssa, kun on toinen traktori talossa.ch kirjoitti:Voi olla se casen vanha hieman liian lurua majoriin. Saattaa alkaa tulla ulos muualtakin kuin tyhjennystulpasta. Mut eihän se mitään kokeilu maksa. Muista antaa seisoa ensin astiassa muutaman viikon.Mika 82 kirjoitti:En raaskinut Hy-trania ostaa, 110€ 20l. Konekeskus myi tuollaista kuin mobilfluid 426, 75€ 20l. Pitäisi käydä.
Ja koska kierrätys on päivän sana, majori saa casen vanhat öljyt
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 1158
- Liittynyt: La Tammi 21, 2017 8:20 pm
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Mielestäni Natikkaan HY-TRAN on tarpeellinen. Aikoinaan Shell teki sen tuotteen IH:lle ja myöhemmin valmistus siirtyi TEXACOLLE. Mc Cormikin kautta samaa kamaa tuli suoraan Texacon astioissa. Hy Guard voidaan Laukkasen mukaan korvata täysin Castrolin Agri transilla. Oma deereni on nyt viitisen vuotta voideltu Castrollilla, eikä ole ongelmia ollut.
t. Tapani
t. Tapani
-
- Viestit: 2973
- Liittynyt: To Huhti 04, 2013 9:28 pm
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Itse laitoin tuohon 1640 JD:n Hy gardia lisäyksenä, huollossa oli laitettu Q8 T2200 öljyä. Kotimatkalla huollosta oli öljy vähentynyt vuotavan putkinipan takia melkein 10 litraa, tai sitten ei ollut täytetty täyteen asti. Mitä mieltä olette, nyt perässä on siis Q8 T2200 ja Hy gardin sekoitus, kelpaako se öljyksi? Käyttöohjeessa ei öljyksi anneta mitään muuta vaihtoehtoa kuin Hy gard, joten siksi ostin itse sitä ja olihan se halvempaakin kuin esim. tuo Q8 T2200 öljy. Mikä tuosta Hy gardista muka tekee niin erikoisen, ettei muut kelpaisi, vai pyrkiikö JD vain turvaamaan jälkimarkkinointia?
-
- Viestit: 7804
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Silloin kun,koto paikassa oli case,niin vaihteistossa käytin ainoastaan hi-tran öljyä,näin ollen kun,en ymmärrä noista öljyn ominaisuuksista,enkä luottanut esson baarin informaatioon,niin katsoin parhaaksi noudattaa käyttö ohje kirjan suosituksia.
Jotkut on niin tarkkoja että,eivät esim. käytä kippikärryjä ristiin eri traktoreissa,perustelevat asiaa sillä että,öljyt menevät sekaisin,siis traktorin omiin öljyihin sekoittuu vieraita öljylaatuja.
Sitä hi-trania on vielä hiukan kanisterissa jäljellä,vaikka case on jo muualla,meinaan laittaa sitä keväällä hankkimaani kiinalaiseen halkoma koneeseen,sillä kun,on jo,sen verran ahkeroitu että,öljynvaihtoa saa ruveta harkitsemaan.
Jotkut on niin tarkkoja että,eivät esim. käytä kippikärryjä ristiin eri traktoreissa,perustelevat asiaa sillä että,öljyt menevät sekaisin,siis traktorin omiin öljyihin sekoittuu vieraita öljylaatuja.
Sitä hi-trania on vielä hiukan kanisterissa jäljellä,vaikka case on jo muualla,meinaan laittaa sitä keväällä hankkimaani kiinalaiseen halkoma koneeseen,sillä kun,on jo,sen verran ahkeroitu että,öljynvaihtoa saa ruveta harkitsemaan.
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Wetoili siellä on ollut useamman vuoden. Jarrutkin on vielä.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 6518
- Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
- Paikkakunta: 07560 pukkila
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
kyl tällä kylällä on john deeret, caset, mf, new hollandit, jopa 4000 vanhat fordit toimineet teboilin wetol w. ja nuo uudemmat koneet on monet ihan urakointi ja karjatila käytössä eli tunteja tulee. eikä oo öljyjen takia mikään hajonnu ja useampia vuosia ajettu wetoililla.
-
- Viestit: 10738
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Kestäneekö kone Hy-Trania - mitä valmistaja suosittelee?Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti:Sitä hi-trania on vielä hiukan kanisterissa jäljellä,vaikka case on jo muualla,meinaan laittaa sitä keväällä hankkimaani kiinalaiseen halkoma koneeseen,sillä kun,on jo,sen verran ahkeroitu että,öljynvaihtoa saa ruveta harkitsemaan.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
-
- Viestit: 7903
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Moottoriin vaihdoi öljyt, mutta perä saa odottaa tyynempää keliä, kun taivasalla joutuu touhuamaan..
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 7804
- Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
- Viesti:
Re: Hy-tran ja Hy-gard
Joo,käyttöohjeessa lukeepi,sanasta sanaaan näin että:jiipee kirjoitti:Kestäneekö kone Hy-Trania - mitä valmistaja suosittelee?Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti:Sitä hi-trania on vielä hiukan kanisterissa jäljellä,vaikka case on jo muualla,meinaan laittaa sitä keväällä hankkimaani kiinalaiseen halkoma koneeseen,sillä kun,on jo,sen verran ahkeroitu että,öljynvaihtoa saa ruveta harkitsemaan.
"arkipäivisin ma-pe,aikavälillä 07.00-16.00. Seuraavia hydrauliöljyjä tai,niitä vastaavia tuotteita suositellaan käytettäväksi halonhalkaisukoneen hydraulisessa siirtojärjestelmässä.
-shell tellus 22
-mobil DTE 11
aral vidar GF 22
BP Energol HLP-HM 22
Ja tuo hy-tran saa luvan olla,nyt sitä lähes tulkoon vastaavaa,koska se on kelvannut traktorin hydrauliikkaan,niin menee se sitten,kiinalaisessa klapikoneessakin.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], jäähdyttelijä, Lemmy, Mazaman, Semrush [Bot], Superdexta-64 ja 59 vierailijaa