MF 690 huoltoa ja fiksailua
-
- Viestit: 7483
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
No ainakin vanhemmissa takavetoisissa on, sekä säätöjä, että kuluvia sokkia.
-
- Viestit: 680
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 1:27 pm
- Paikkakunta: urjala
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Meillä oli fordissa vastaavaa ongelmaa ohjaustehostimessa jonkun aikaa suodattimen ja öljyn vaihdon jälkeen. viaksi paljastui uuden suodattimen huono laatuinen tiiviste joka oli venähtänyt öljystä ja tukki osittain pumpun imukanavan.
MF 135 -65
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
- Machist
- Viestit: 666
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kyntöhommissa alkoi löpö tuoksua..
Ensin oli toinen tankki märkänä ja vuoto näytti tulevan tankin päältä. Sitten alkoi toinenkin kastua.
Ei se auttanut kun ottaa kopista lattiaa auki ja alkaa letkunvaihtoon.
Molemmat letkut oli hapertuneet liittimen juuresta, onko nuo nyt huohotinletkut vai mitkä?
Lähtee tankin päältä ja menee tankkausputkelle.
Samalla huomasin myös että vaihdekepin lukkotappi oli irti, sokka oli kadonnut päästä.
Oli ihan tippumaisillaan.
Ohjaustehostin on edelleenkin tutkimatta.
Pitäs samalla myös se vuotava venttiilikopan tiiviste laittaa ja säätää venttiilit.
kun ja kun..
Kopin puolen maadoitukset pitäisi tukia kun valot vilkkuu vilkun tahtiin, missähän lie se maadotus?
Muuten on toiminut hienosti ja lähes päivittäin on ajoa ollut.
Ensin oli toinen tankki märkänä ja vuoto näytti tulevan tankin päältä. Sitten alkoi toinenkin kastua.
Ei se auttanut kun ottaa kopista lattiaa auki ja alkaa letkunvaihtoon.
Molemmat letkut oli hapertuneet liittimen juuresta, onko nuo nyt huohotinletkut vai mitkä?
Lähtee tankin päältä ja menee tankkausputkelle.
Samalla huomasin myös että vaihdekepin lukkotappi oli irti, sokka oli kadonnut päästä.
Oli ihan tippumaisillaan.
Ohjaustehostin on edelleenkin tutkimatta.
Pitäs samalla myös se vuotava venttiilikopan tiiviste laittaa ja säätää venttiilit.
kun ja kun..
Kopin puolen maadoitukset pitäisi tukia kun valot vilkkuu vilkun tahtiin, missähän lie se maadotus?
Muuten on toiminut hienosti ja lähes päivittäin on ajoa ollut.
- -juho-
- Viestit: 36
- Liittynyt: La Syys 09, 2017 7:22 pm
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Mulla nippu valkoisia johtimia (miinus) ruuvattu kopin vasemman etureunan alle palkkiin.Machist kirjoitti: Kopin puolen maadoitukset pitäisi tukia kun valot vilkkuu vilkun tahtiin, missähän lie se maadotus?
Siitä muistaakseni lähti "maad.letti" ylöspäin.
- Machist
- Viestit: 666
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Nyt kun mainitsit, niin muistin siellä nähneeni sellaisen ”letin”. Täytyy alkaa tutkia sen kontakti ekana.-juho- kirjoitti:Mulla nippu valkoisia johtimia (miinus) ruuvattu kopin vasemman etureunan alle palkkiin.Machist kirjoitti: Kopin puolen maadoitukset pitäisi tukia kun valot vilkkuu vilkun tahtiin, missähän lie se maadotus?
Siitä muistaakseni lähti "maad.letti" ylöspäin.
- Machist
- Viestit: 666
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tulipa lopulta säädettyä ne venttiilitkin.
1syl imu/pako oli aivan liian tiukalla ja välystä ei ollut käytännössä ollenkaan.
2/3 syl olivat aavistuksen liian väljällä ja 4 syl pakoventtiili oli välyksetön.
Nätisti tuo nyt säädön jälkeen minusta käy.
Koppaankin sutaisin uutta maalia, kun oli jo alkanut ruostua.
Ei muuta löytynyt kuin mustaa.
Vanha tiiviste vuoti pakosarjan puolelle ja se oli laitetu paikalleen silikonin kanssa.
Vaikutti vaan, että nimenomaan silikoni oli syyllinen vuotoon?
Uusi tiiviste laitettu huoltomiehen ohjeistuksen mukaan vaseliinilla voideltuna paikalleen.
Kuulemma ei tahdo muuten näissä pitää tuo korkkitiiviste
Ei se ainakaan koeajolla vuotanut, joten koneen kylki on nyt pesty ja kohtapa sen käytössä näkee vuotaako
1syl imu/pako oli aivan liian tiukalla ja välystä ei ollut käytännössä ollenkaan.
2/3 syl olivat aavistuksen liian väljällä ja 4 syl pakoventtiili oli välyksetön.
Nätisti tuo nyt säädön jälkeen minusta käy.
Koppaankin sutaisin uutta maalia, kun oli jo alkanut ruostua.
Ei muuta löytynyt kuin mustaa.
Vanha tiiviste vuoti pakosarjan puolelle ja se oli laitetu paikalleen silikonin kanssa.
Vaikutti vaan, että nimenomaan silikoni oli syyllinen vuotoon?
Uusi tiiviste laitettu huoltomiehen ohjeistuksen mukaan vaseliinilla voideltuna paikalleen.
Kuulemma ei tahdo muuten näissä pitää tuo korkkitiiviste
Ei se ainakaan koeajolla vuotanut, joten koneen kylki on nyt pesty ja kohtapa sen käytössä näkee vuotaako
- -juho-
- Viestit: 36
- Liittynyt: La Syys 09, 2017 7:22 pm
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tuo operaatio olisi itselläkin edessä massikkaan.
Löytyykö mistä ajoitusmerkit, vai pitääkö päättelemällä säätökohdat selvittää?
Entä mistä on helpoin pyörittää konetta?
Löytyykö mistä ajoitusmerkit, vai pitääkö päättelemällä säätökohdat selvittää?
Entä mistä on helpoin pyörittää konetta?
- Machist
- Viestit: 666
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
-juho- kirjoitti:Tuo operaatio olisi itselläkin edessä massikkaan.
Löytyykö mistä ajoitusmerkit, vai pitääkö päättelemällä säätökohdat selvittää?
Entä mistä on helpoin pyörittää konetta?
Ihan päättelemällä säädin ja katsoin vielä useampaan kertaan ne välykset kun pyörittelin konetta.
Tuulettimen siivikosta sai pyöritettyä.
- Matsikka
- Viestit: 16179
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Muistaakseni vanha sanonta oikeasta säätökohdasta maatalouskoneopettajan lausumana:Machist kirjoitti:-juho- kirjoitti:Tuo operaatio olisi itselläkin edessä massikkaan.
Löytyykö mistä ajoitusmerkit, vai pitääkö päättelemällä säätökohdat selvittää?
Entä mistä on helpoin pyörittää konetta?
Ihan päättelemällä säädin ja katsoin vielä useampaan kertaan ne välykset kun pyörittelin konetta.
Tuulettimen siivikosta sai pyöritettyä.
Imuventtiilin sulkeutumisesta puoli kierrosta.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
- Machist
- Viestit: 666
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Mitenhän tuon ulosoton vuodon saisi kuriin?
Viimesyksynä vaihdoin tiivisteet, mutta eipä siitä apua ollut.
Stefan kohdalle kulunut hieman uraa, joten taitaa siitä sitten vuotaa.
hitsaa täyttöä ja akseli sorviin?
Viimesyksynä vaihdoin tiivisteet, mutta eipä siitä apua ollut.
Stefan kohdalle kulunut hieman uraa, joten taitaa siitä sitten vuotaa.
hitsaa täyttöä ja akseli sorviin?
- Machist
- Viestit: 666
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Oisko se kuitenkin tuo orbitrol venttiili syyllinen ohjauksen jäykkyyteen?
Jää suhisemaan vaikka rattiin ei koske.. Nyt renkaat kääntyy tyhjäkäynnilläkin suht nätisti, mutta kun vähän keli vilenee niin saa kaksin käsin vääntää
http://www.youtube.com/watch?v=-LPe7MHWUnM
Jää suhisemaan vaikka rattiin ei koske.. Nyt renkaat kääntyy tyhjäkäynnilläkin suht nätisti, mutta kun vähän keli vilenee niin saa kaksin käsin vääntää
http://www.youtube.com/watch?v=-LPe7MHWUnM
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
En tiedä onko kaukaa haettua, mutta jos pumpun akselistefan ohi menisi ilmaa öljyn joukkoon, niin kylmänä aikana se varmaan vuotaa herkemmin. Pitäisi näkyä vaahtoamisena. Vie voiman kyllä hydrauliikasta.
- Machist
- Viestit: 666
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Syy taisi löytyä.
Otin pumpun irti ja eka vika oli se että kiilaurasta oli halennut pala irti.
Rattaassa oli 0,5cm klappi.
Avasin pumpun ja siellä kammion seinämässä oli selvät urat, kun rattaat oli ottaneet kiinni.
Sehän se riittää että pumppu on väljä.
uusi tilattu.
https://www.purkupojat.com/ohjaustehost ... 52_527_533
Otin pumpun irti ja eka vika oli se että kiilaurasta oli halennut pala irti.
Rattaassa oli 0,5cm klappi.
Avasin pumpun ja siellä kammion seinämässä oli selvät urat, kun rattaat oli ottaneet kiinni.
Sehän se riittää että pumppu on väljä.
uusi tilattu.
https://www.purkupojat.com/ohjaustehost ... 52_527_533
- Machist
- Viestit: 666
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Uusi pumppu paikallaan ja nythän se toimii taas normaalisti
tuon pumpun mukana tuli uusi suodatin, vaikka ei pitänyt sisältyä? sekä uusi kiila.
Rattaan kiilauraan oli myös hakkautunut se lovi niin laitoin uuden rattaan
https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote ... ajan-ratas
14-hampainen, oli käypänen.
tuon pumpun mukana tuli uusi suodatin, vaikka ei pitänyt sisältyä? sekä uusi kiila.
Rattaan kiilauraan oli myös hakkautunut se lovi niin laitoin uuden rattaan
https://www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote ... ajan-ratas
14-hampainen, oli käypänen.
- Machist
- Viestit: 666
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Tänään tuli ajeltua pidempi pätkä pellolla ja ohjaus hävisi kokonaan.
Kun liikkui niin pyörät kääntyi, mutta paikallaan ei ollenkaan.
Ratin puolella kurahteli kummallisesti, joten oisko siellä ilmaa?
Hetken ajelin ja taas toimi, mutta ääriasentoon ei käänny paikallaan ollessa.
Öljyä lisäsin ja siitä ei pitäisi olla puutetta.
Huohottimesta nostamalla, tulee hetken ajon jälkeen ilmaa reilusti pihalle.
Eli oisikkohan tämä nyt vain ilmavaivoja?
Kun liikkui niin pyörät kääntyi, mutta paikallaan ei ollenkaan.
Ratin puolella kurahteli kummallisesti, joten oisko siellä ilmaa?
Hetken ajelin ja taas toimi, mutta ääriasentoon ei käänny paikallaan ollessa.
Öljyä lisäsin ja siitä ei pitäisi olla puutetta.
Huohottimesta nostamalla, tulee hetken ajon jälkeen ilmaa reilusti pihalle.
Eli oisikkohan tämä nyt vain ilmavaivoja?
-
- Viestit: 6624
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Varmaan nuo ilmavaivat kannattaa ensin selvittää.
Yhdellä tutulla oli myös MF traktori, mallia en muista. Sanoi ohjauksen olevan jäykkä, pitää vaihtaa suodatin. En edes tiedä onko ohjaustehostimen piirissä oma suodatin, kerron vain mitä kuulin.
Yhdellä tutulla oli myös MF traktori, mallia en muista. Sanoi ohjauksen olevan jäykkä, pitää vaihtaa suodatin. En edes tiedä onko ohjaustehostimen piirissä oma suodatin, kerron vain mitä kuulin.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Onko tuo pumppu varmasti nelivetotraktoriin tarkoitettu? Kun muistaisin nähneeni myynnissä nelivetoon omansa. Tuon taas ilmoitetaan sopivan kaikenlaisiin pienempiinkin malleihin.
Toinen on sitten taas, jos on ilmavuoto orbitrolin kautta kiertävässä piirissä. Kohdan luulisi näkyvän kostumisena, ehkä. Kai orbitrolistakin voisi mennä ilmaa.
Toinen on sitten taas, jos on ilmavuoto orbitrolin kautta kiertävässä piirissä. Kohdan luulisi näkyvän kostumisena, ehkä. Kai orbitrolistakin voisi mennä ilmaa.
- Machist
- Viestit: 666
- Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Kyllä ne näin väitti, että tuo on käypänen.Lemmy kirjoitti:Onko tuo pumppu varmasti nelivetotraktoriin tarkoitettu? Kun muistaisin nähneeni myynnissä nelivetoon omansa. Tuon taas ilmoitetaan sopivan kaikenlaisiin pienempiinkin malleihin.
Toinen on sitten taas, jos on ilmavuoto orbitrolin kautta kiertävässä piirissä. Kohdan luulisi näkyvän kostumisena, ehkä. Kai orbitrolistakin voisi mennä ilmaa.
Toimiihan se ja kevyesti pyörät kääntyi asentamisen jälkeen. Nyt kun ajelin epätasaisella pellolla, olisikko lähtenyt ilmat liikkeelle?
Mitähän eroa noilla 2wd ja 4wd pumpuilla on? Ratas on ainakin erilainen, mutta sehän on vaihdettavissa.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Varsinaisesti en näistä tiedä, mutta 4wd on varmaan isompi orbitroli, joka taas vaatii pumpulta enemmän tilavuusvirtaa.
-
- Viestit: 391
- Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 8:12 pm
- Viesti:
Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua
Oliko se tässäki "tavallinen" sylinteri ohjaukselle? Pitäisköhän öljy lisätä niin että ois käännetty linkkuun, niin että sylinteri on pisimmillään.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], v-e-s-a ja 54 vierailijaa