MF 690 huoltoa ja fiksailua

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Timukka
Viestit: 3110
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Timukka »

Machist kirjoitti:Ajelin puita viikonloppuja ja välillä kävin polttoainetta kanisterilla ja tankkasin.
Tankkauksen jälkeen avaimesta kun käänsin, niin ei sano yhtään mitään :?:

Tutkin kaikki liitokset yms.. ei vieläkään mitään.
Virta näyttää kulkevan, kun mittarilla katsoin. Herätevirrassa on kuitenkin jotain pientä vikaa kun antoi vain 0.63??
Tekasin sitten solenoidi <-> virtalukko välille uuden johdon ja heti tärähti tulille :mrgreen:

Näyttää nuo johdot olevan melko haperoita
No hyvä kun alkoi starttaamaan ja vikaa löytymään.
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Pitäisi lisätä yksi lähtö ja paluu hydrauliikkaan ajatellen hydraulista työnyövartta.

Mistähän noita lohkoja kannattaa kysellä?

ebayssa näkyy olevan joku myynnissä ja kai 300-sarjalaisessa on sama Kontak lohko?

https://www.ebay.co.uk/itm/Massey-Fergu ... SwIFtaBXOF


Tässä linkki tuohon venttiilipöydän huoltoa käsittelevään ketjuun:
viewtopic.php?f=4&t=72537

Pidemmät pinnapultit voinee tehdä ihan kierretangosta?

Vai onko muita ehdotuksia?
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

No nyt tuli taas rahareikä.. :evil:
Ilmat karkas kesken linkouksen.

Kuva

On niin huonot kylet näissä, että en taida alkaa enää millään sisäkumeilla kikkailemaan.
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Joo, ei tule välttämättä pitkäikäinen korjaus uudella sisäkumillä tai paikkuulla jos kyljissä on kudosvaurioita. Minulla kesti jotain puoltoista vuotta ja sitten rengaskaupoille :oops: Toissapäivänä oli Deutzin takarenkaan hakussa hevosenkenkä kiinni, onneksi ei ollut naula yltänyt läpi asti :shock:
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Rokressi kirjoitti:Joo, ei tule välttämättä pitkäikäinen korjaus uudella sisäkumillä tai paikkuulla jos kyljissä on kudosvaurioita. Minulla kesti jotain puoltoista vuotta ja sitten rengaskaupoille :oops: Toissapäivänä oli Deutzin takarenkaan hakussa hevosenkenkä kiinni, onneksi ei ollut naula yltänyt läpi asti :shock:
jep.. ja tunnetusti se halpa korjaus tulee kuitenkin sitten kalliimmaksi :mrgreen:

390e kpl rengastöineen olisi Nurmeksessa Malhotra.

Tuolla olisi BKT samoissa hinnoissa.
https://rengasjatarvike.com/tuote/14-9-24-bkt-tr-135/
Hieman halvemmaksi jäisi kun rengastyöt vielä laskee päälle. EDIT: jaa.. rahti vielä puuttui, joten kalliimaksihan ne vähän tulee.

Liekkö noissa laadullista eroa?

Oisko Rokressilla lainata pullotunkkia? pitäs se rengas saada pois alta ja hallitunkki ei oikein sovellu siihen tehtävään tuolla hangessa.
On nimittäin mökillä se traktori. :(
Rokressi
Viestit: 1502
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:34 am
Paikkakunta: Juuka
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Rokressi »

Olis tuossa semmonen pieni 4t pullotunkki joutavana. Jotain pölkynpätkää vaatii vaan alle, että nostokorkeus riittää.
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Rokressi kirjoitti:Olis tuossa semmonen pieni 4t pullotunkki joutavana. Jotain pölkynpätkää vaatii vaan alle, että nostokorkeus riittää.
Ok, taisinpa saada tunkin jo ehkä.
Täytyy ilmotella, jos tulee tarvetta.

Alliancen renkaat lähtis noin 360e sisältäen rengastyöt. Suositteli heti sisäkumia myös.
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Sisuskumi on ihan hyvä olla, niin kestää paremmin ilmat renkaassa metässä ajaessa. Toisaalta ainakin uutena tubeleksena renkaat vuotaa vähemmän, kun nykysillä harvoilla sisärenkaalla varustettuna?!

Pari vuotta on ollu sisärengas ilman ongelmia tuollasessa kylkivuotavassa renkaassa. Vastapuolen rengas vaati sisärenkaan viime kesänä.
Sitten kun alkaa sisärengasta hieroa puhki, niin sitten uutta päällyskumia kaupasta.
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Melko kivuttomasti meni se renkaanvaihto.
30min, niin oli renkaat alla. Nyt on uudet Alliancet + sisuskumit.

Tarkemmin vielä malli: 14.9-24 8PR Alliance FarmPRO 324

Kuva


Paljonko olisi muuten järkevät paineet Etusissa/takasissa=?
Nyt näyttää olevan 1bar pintaan.
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Mikähän on syynä, että Konekeskolla raidetangon pää on huomattavasti halvempi kuin esim IKH:lla?

https://webshop.konekesko.fi/shop/fi/ve ... 1821234m91

Entiset on niin väljät, että pitäisi vaihtaa..
stls
Viestit: 1076
Liittynyt: To Tammi 21, 2010 5:43 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja stls »

Machist kirjoitti:Mikähän on syynä, että Konekeskolla raidetangon pää on huomattavasti halvempi kuin esim IKH:lla?

https://webshop.konekesko.fi/shop/fi/ve ... 1821234m91

Entiset on niin väljät, että pitäisi vaihtaa..
Tuo ei ole nelivetoisen raidepää. Oliskohan nelivetoisessa varressa m24 kierre ja kartio jotain 18-20mm.
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

stls kirjoitti:
Machist kirjoitti:Mikähän on syynä, että Konekeskolla raidetangon pää on huomattavasti halvempi kuin esim IKH:lla?

https://webshop.konekesko.fi/shop/fi/ve ... 1821234m91

Entiset on niin väljät, että pitäisi vaihtaa..
Tuo ei ole nelivetoisen raidepää. Oliskohan nelivetoisessa varressa m24 kierre ja kartio jotain 18-20mm.
No perhana.. niinpä muuten onkin. :mrgreen:
antti.hakamaa
Viestit: 680
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 1:27 pm
Paikkakunta: urjala
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Sopivat rengaspaineet yleiskäyttöön taakse 1,8 bar ja eteen 2,0bar. pellolla pienemmät.
MF 135 -65
MF 178 MP -69
MF 399 -91
Fordson super major -61+ riukuvammas
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Talvi meni ja ei ollut onglemia, jos ei tuota rengashommaa oteta huomioon.
Nyt huomasin että uusilla renkailla tuo ohjauksen tehostus on melkoisen hengetön?

Öljyä on ja suodatin vaihdettu ekassa huollossa.
Kun antaa kierroksia niin toimii hieman paremmin, mutta tyhjäkäynnillä ei tehosta yhtään.

Oisko tuossa pumpussa jotain huollettavaa vai uuden ostoonko joutuu?
Lemmy
Viestit: 2076
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
Paikkakunta: Lounais-Suomi
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

Varmaan kannattaisi purkaa, niin näkisi olisiko esim pitkiä O-renkaita poikki ja ehkä kulumisen merkit noin muuten. Akselistefojen ohi voi vetää ilmaa jakopään puolelta, joka pitäisi näkyä kyllä vaahtoamisena. Paineenrajoitusventtiilikin pumpussa käsittääkseni on. Luulisi saavan jonkun huoltosarjan, mutta tarkemmin en tiedä.
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Tiivistesarjaa näyttää saavan.

https://www.kiertokanki.com/verkkokaupp ... _656#p3730
Tuotenro: MFUET4-025B

Eipä tuohon paljoa muuta kulutusosaa näytä olevan..
roplaaja
Viestit: 1144
Liittynyt: Ti Loka 02, 2007 8:55 pm
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja roplaaja »

Machist kirjoitti:Talvi meni ja ei ollut onglemia, jos ei tuota rengashommaa oteta huomioon.
Nyt huomasin että uusilla renkailla tuo ohjauksen tehostus on melkoisen hengetön?

Öljyä on ja suodatin vaihdettu ekassa huollossa.
Kun antaa kierroksia niin toimii hieman paremmin, mutta tyhjäkäynnillä ei tehosta yhtään.

Oisko tuossa pumpussa jotain huollettavaa vai uuden ostoonko joutuu?
Omassa 590:ssä ihan samaa tautia mutta syynä ollut aina öljyn vähyys, paa nyt huvikses katsoen se vielä.
Avatar
Machist
Viestit: 666
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2016 10:29 am
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Machist »

Käänsin renkaat vasemmalle, niin että sylinteri oli kokonaan ulkona.
Tarkastin öljynpinnan ja kyllä siellä on öljyä nyt melkein täyttöaukon reunaan asti.

Ei vaan jaksa tyhjäkäynnillä kääntää renkaita ja kierroksillakin se on vähän nihkeätä.
Täytynee se pumppu purkaa kesällä ja katsoa miltä se näyttää.
Ferkku
Viestit: 5100
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Jos tuossa se systeemi sama kuin vanhemmissa ja takavetoisissa, niin tehostimen säätöä kannattaa kokeilla ensin. Onko väljyyttä siellä säätöventtiilin putkisokissa?
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: MF 690 huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Ei siinä ole mitää säätöjä ja kuluvia venttiilin sokkia!
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot], Kema, Massikkamiess, Matsikka, Rustaaja ja 34 vierailijaa