Fiat 640 DT3 kunnostusta

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Matti 1
Viestit: 90
Liittynyt: La Helmi 17, 2007 5:12 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti 1 »

880 ja pienemmät ovat neli pyttyisiä, 880/5 on viisi pyttyinen ja 980 ja isommat on kuusi pyttyisiä.
tapioryodi
Viestit: 489
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Fiat

Viesti Kirjoittaja tapioryodi »

DT on lyhennys Italiankielestä Doppia Trazione Suomeksi kaksinkertainen veto.
safety shoe
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Loka 23, 2012 7:03 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja safety shoe »

Mistä olette Fiattiin varaosia ostaneet?
Mulle olisi madollisuus lunastaa siskon kulinpesästä ajokuntoinen Fiat 480, se nyttäisi muuten olevan toimiva mutta kytkin ottaa äkkinäisesti kiinni, onkohan vain käytön puutteesta johtuva kun on seissyt jonkin aikaa. Onhan siinä jonkinverran fiksaamista.

http://aijaa.com/OcQA1Y




.
veijola
Viestit: 512
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 5:34 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veijola »

Osia saa mukavasti esim. Marjakangas, VV-kone, New Holland-huoltokeskus, IKH (lista jatkukoon)

Omien kokemuksien mukaan wanhojen Fiatien varaosasaatavuus melkoisen hyvä eikä hinnatkaan ihan mahdottomia. Kuvassa esiintyvä siisti 480 mitä oivallisin laite puutarhatöihin ja pihan aurauksiin, kytkimen äkäisyyskin saattaa olla tosiaankin vain käytön puutetta
tuplamutteri
Viestit: 424
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 2:57 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tuplamutteri »

Osien saatavuus on munkin mielestäni hyvä. Osat ei ole kalliita, mutta aina kannattaa verrata mitä ostaa mistäkin.

Räjäytyskuva kirjan hankinta on ihan ehdoton juttu, sillä varaosanumeroilla osia ja paikkoja löytyy ulkomaan sivuiltakin.
Fiat 640 DT3
Ford 17m 1969
Kaikenlaista rakentelua
Juontokouramies
Viestit: 958
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 9:48 am
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juontokouramies »

veijola kirjoitti:Osia saa mukavasti esim. Marjakangas, VV-kone, New Holland-huoltokeskus, IKH (lista jatkukoon)

Omien kokemuksien mukaan wanhojen Fiatien varaosasaatavuus melkoisen hyvä eikä hinnatkaan ihan mahdottomia. Kuvassa esiintyvä siisti 480 mitä oivallisin laite puutarhatöihin ja pihan aurauksiin, kytkimen äkäisyyskin saattaa olla tosiaankin vain käytön puutetta
Itsellä on Fiat 550 neliveto. En ihan allekirjoita tuota osien hyvää saatavuutta. Amerikan puolelta löytyy kyllä, mutta eivät postita Suomeen.
tuplamutteri
Viestit: 424
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 2:57 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tuplamutteri »

Tähän 640 malliin tuntuu löytyvän aika hyvin osia. Ilmeisesti asiaan vaikuttaa se että tuota 640 tehdään vieläkin mitä erilaisimpien merkkien alla. Aivan käsittämättömän monella merkillä, netistä kun olen katsellut.

rojekti etenee hitaasti. kiertokangen helat on paikallaan, huomenna vien ne hoonattavaksi oikeaan kokoon. Toinen VA pumppu odottelee huoltoon viemistä. Jos siitä saisi.
Fiat 640 DT3
Ford 17m 1969
Kaikenlaista rakentelua
safety shoe
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Loka 23, 2012 7:03 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja safety shoe »

Hyvä että tietää mistä osia Fiattiin kyselee. Tuo 480 olisi minulle sopiva mökkitraktoriksi lumenlinkoukseen ja polttopuiden kuskaukseen.
tuplamutteri
Viestit: 424
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 2:57 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tuplamutteri »

Nyt on jälleen muutama kuva lisätty. Alakertaan kasassa öljypohjaa ja värinänvaimenninta lukuun ottamatta. Kansi pitäisi kasata. Sitten muljautin nilkkani.. Jotain johdatusta kai sekin on. Päätin, että kun menen seuraavan kerran tallille niin mietin ja tarkistan vielä kerran paikat.
Noi mun VA ruiskupumput taitaa olla sököjä. Toisestakaan ei ole vielä kuulunut mitään. Sitten jos menee siihen, että pitää alkaa kattelemaan jotain muuta pumppua niin hyvät neuvot on kalliita..
Fiat 640 DT3
Ford 17m 1969
Kaikenlaista rakentelua
tapioryodi
Viestit: 489
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Fiat

Viesti Kirjoittaja tapioryodi »

Safetylle sanoisin että, onko tosiaan 480,etteikö vaan olis 450,mihin vaan on maalattu 480,voi olla että onkin ,mutta hytistä päätellen 450.Voin yhtä hyvin olla väärässä .
tuplamutteri
Viestit: 424
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 2:57 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tuplamutteri »

Nyt kun tuo jalka hajos, niin vihdoin ja viimein on aikaa ja laittelin hieman tekstiä Fiat rojekti kuvien sekaan. Uskon että on mielenkiintoisempi katsella.
Fiat 640 DT3
Ford 17m 1969
Kaikenlaista rakentelua
volvo600
Viestit: 84
Liittynyt: To Tammi 29, 2015 5:45 pm
Viesti:

Fiat 480

Viesti Kirjoittaja volvo600 »

Safetylle sanoisin samoin kuin tapioryodi, kone vaikuttaa causeskulta eli romanian Fiatilta, ainakin etuvetopiste on ceskun. Jos kone onkin 450, niin ei kannata hommata itselle vaikeuksia. Aito 480 on järkevä ostos.
450DT
Viestit: 374
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 8:40 am
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 450DT »

Eikös romanialaiset 450:t ollut kaikki Fernmon hytillä?
Tuo kuvissa olevan "480":n hytti ei ole ainakaan Fernmo.
volvo600
Viestit: 84
Liittynyt: To Tammi 29, 2015 5:45 pm
Viesti:

Fiatin hytti

Viesti Kirjoittaja volvo600 »

Kyllä ensimmäiset caucescut myytiin Terä 22 ohjaamolla.
volvo600
Viestit: 84
Liittynyt: To Tammi 29, 2015 5:45 pm
Viesti:

Fiatin hytti

Viesti Kirjoittaja volvo600 »

Kyllä ensimmäiset caucescut myytiin Terä 22 ohjaamolla.
tuplamutteri
Viestit: 424
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 2:57 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tuplamutteri »

Kojelaudan alla pystypinnassa on ainakin italiassa tehdyissä tyyppikilpi jossa lukee. Mulla näin.

Mitenkäs muuten tuo rungon väri, onko jossain sinistä runkoa valmistusmaan mukaan?
Fiat 640 DT3
Ford 17m 1969
Kaikenlaista rakentelua
masinistivinsentti
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Loka 23, 2012 9:35 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masinistivinsentti »

Moi,

sain linkkivinkin keskusteluun ja piti oikein kaivaa vanha masinistitunnus esille.
Mulla ei ole blogia eikä kuva-arkistoa, tosin Facebookin kansioon olen kerännyt kuvia eri vaiheista.

Mulla on työn alla meille 6v vanhana tullut Fiat 600 DT3 -72. Hyvin pitkälti sama vehje kuin 640, mutta varustettu suomalaisella Terä-ohjaamolla. Noh, lämmitystä siinä ei ole koskaan ollut, eikä takaseinää... mutta suojaa sateelta. Ja tankin täyttöaukko tässäkin aivan hytin reunan alla.

Alun perin toin sen kotipaikalta Nastolasta meille Lohjalle, kun se oli seissyt useamman vuoden kuusen alla nostolaitevikaisena. Loppujen lopuksi vika löytyi ylipaineventtiilistä, jota ei löytynyt mistään. Lyhyesti kerrottuna löysin kuitenkin saitin www.ricksagparts.com Ohiossa, ja sain heidät suostuteltua lähettämään osia epätoivoiselle Eurooppaan.

Parin talven lumitöiden jälkeen tuli kytkinvika, traktori ei enää pysähtynyt kytkintä painettaessa. Levyihin oli päässyt öljyä. Samalla tuli korjattua vaihteistoa 2-vaihteen osalta. Nyt traktori on vielä poikki, kytkimen käpälien säätö on hieman haastavaa ilman oikeaa Fiat-erikoistyökalua.

Masinistivinsentti
masinistivinsentti
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Loka 23, 2012 9:35 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masinistivinsentti »

Duplikaatti, voi poistaa (tabletti ei ilmoittanut viestin lähetyksen onnistumisesta).
Viimeksi muokannut masinistivinsentti, Ma Loka 19, 2015 10:21 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
masinistivinsentti
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Loka 23, 2012 9:35 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masinistivinsentti »

duplikaatti, voi poistaa
Matti 1
Viestit: 90
Liittynyt: La Helmi 17, 2007 5:12 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti 1 »

Rungon väri vaihtuu ymmärtääkseni vuosimallin mukaan.

<- 57 Oranssi
58- 64 Harmaa ruskea
64- 68 Vihreä
68- 75 Sininen
75-> Ruskea
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa