Fiat 640 DT3 kunnostusta
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: La Helmi 17, 2007 5:12 pm
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
Fiat
DT on lyhennys Italiankielestä Doppia Trazione Suomeksi kaksinkertainen veto.
-
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Loka 23, 2012 7:03 pm
- Viesti:
Mistä olette Fiattiin varaosia ostaneet?
Mulle olisi madollisuus lunastaa siskon kulinpesästä ajokuntoinen Fiat 480, se nyttäisi muuten olevan toimiva mutta kytkin ottaa äkkinäisesti kiinni, onkohan vain käytön puutteesta johtuva kun on seissyt jonkin aikaa. Onhan siinä jonkinverran fiksaamista.
http://aijaa.com/OcQA1Y
.
Mulle olisi madollisuus lunastaa siskon kulinpesästä ajokuntoinen Fiat 480, se nyttäisi muuten olevan toimiva mutta kytkin ottaa äkkinäisesti kiinni, onkohan vain käytön puutteesta johtuva kun on seissyt jonkin aikaa. Onhan siinä jonkinverran fiksaamista.
http://aijaa.com/OcQA1Y
.
-
- Viestit: 512
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 5:34 pm
- Viesti:
Osia saa mukavasti esim. Marjakangas, VV-kone, New Holland-huoltokeskus, IKH (lista jatkukoon)
Omien kokemuksien mukaan wanhojen Fiatien varaosasaatavuus melkoisen hyvä eikä hinnatkaan ihan mahdottomia. Kuvassa esiintyvä siisti 480 mitä oivallisin laite puutarhatöihin ja pihan aurauksiin, kytkimen äkäisyyskin saattaa olla tosiaankin vain käytön puutetta
Omien kokemuksien mukaan wanhojen Fiatien varaosasaatavuus melkoisen hyvä eikä hinnatkaan ihan mahdottomia. Kuvassa esiintyvä siisti 480 mitä oivallisin laite puutarhatöihin ja pihan aurauksiin, kytkimen äkäisyyskin saattaa olla tosiaankin vain käytön puutetta
-
- Viestit: 424
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 2:57 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 958
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 9:48 am
- Paikkakunta: Ikaalinen
- Viesti:
Itsellä on Fiat 550 neliveto. En ihan allekirjoita tuota osien hyvää saatavuutta. Amerikan puolelta löytyy kyllä, mutta eivät postita Suomeen.veijola kirjoitti:Osia saa mukavasti esim. Marjakangas, VV-kone, New Holland-huoltokeskus, IKH (lista jatkukoon)
Omien kokemuksien mukaan wanhojen Fiatien varaosasaatavuus melkoisen hyvä eikä hinnatkaan ihan mahdottomia. Kuvassa esiintyvä siisti 480 mitä oivallisin laite puutarhatöihin ja pihan aurauksiin, kytkimen äkäisyyskin saattaa olla tosiaankin vain käytön puutetta
-
- Viestit: 424
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 2:57 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Tähän 640 malliin tuntuu löytyvän aika hyvin osia. Ilmeisesti asiaan vaikuttaa se että tuota 640 tehdään vieläkin mitä erilaisimpien merkkien alla. Aivan käsittämättömän monella merkillä, netistä kun olen katsellut.
rojekti etenee hitaasti. kiertokangen helat on paikallaan, huomenna vien ne hoonattavaksi oikeaan kokoon. Toinen VA pumppu odottelee huoltoon viemistä. Jos siitä saisi.
rojekti etenee hitaasti. kiertokangen helat on paikallaan, huomenna vien ne hoonattavaksi oikeaan kokoon. Toinen VA pumppu odottelee huoltoon viemistä. Jos siitä saisi.
Fiat 640 DT3
Ford 17m 1969
Kaikenlaista rakentelua
Ford 17m 1969
Kaikenlaista rakentelua
-
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Loka 23, 2012 7:03 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 424
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 2:57 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Nyt on jälleen muutama kuva lisätty. Alakertaan kasassa öljypohjaa ja värinänvaimenninta lukuun ottamatta. Kansi pitäisi kasata. Sitten muljautin nilkkani.. Jotain johdatusta kai sekin on. Päätin, että kun menen seuraavan kerran tallille niin mietin ja tarkistan vielä kerran paikat.
Noi mun VA ruiskupumput taitaa olla sököjä. Toisestakaan ei ole vielä kuulunut mitään. Sitten jos menee siihen, että pitää alkaa kattelemaan jotain muuta pumppua niin hyvät neuvot on kalliita..
Noi mun VA ruiskupumput taitaa olla sököjä. Toisestakaan ei ole vielä kuulunut mitään. Sitten jos menee siihen, että pitää alkaa kattelemaan jotain muuta pumppua niin hyvät neuvot on kalliita..
Fiat 640 DT3
Ford 17m 1969
Kaikenlaista rakentelua
Ford 17m 1969
Kaikenlaista rakentelua
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
Fiat
Safetylle sanoisin että, onko tosiaan 480,etteikö vaan olis 450,mihin vaan on maalattu 480,voi olla että onkin ,mutta hytistä päätellen 450.Voin yhtä hyvin olla väärässä .
-
- Viestit: 424
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 2:57 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 374
- Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 8:40 am
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: To Tammi 29, 2015 5:45 pm
- Viesti:
Fiatin hytti
Kyllä ensimmäiset caucescut myytiin Terä 22 ohjaamolla.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: To Tammi 29, 2015 5:45 pm
- Viesti:
Fiatin hytti
Kyllä ensimmäiset caucescut myytiin Terä 22 ohjaamolla.
-
- Viestit: 424
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2015 2:57 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti Loka 23, 2012 9:35 am
- Viesti:
Moi,
sain linkkivinkin keskusteluun ja piti oikein kaivaa vanha masinistitunnus esille.
Mulla ei ole blogia eikä kuva-arkistoa, tosin Facebookin kansioon olen kerännyt kuvia eri vaiheista.
Mulla on työn alla meille 6v vanhana tullut Fiat 600 DT3 -72. Hyvin pitkälti sama vehje kuin 640, mutta varustettu suomalaisella Terä-ohjaamolla. Noh, lämmitystä siinä ei ole koskaan ollut, eikä takaseinää... mutta suojaa sateelta. Ja tankin täyttöaukko tässäkin aivan hytin reunan alla.
Alun perin toin sen kotipaikalta Nastolasta meille Lohjalle, kun se oli seissyt useamman vuoden kuusen alla nostolaitevikaisena. Loppujen lopuksi vika löytyi ylipaineventtiilistä, jota ei löytynyt mistään. Lyhyesti kerrottuna löysin kuitenkin saitin www.ricksagparts.com Ohiossa, ja sain heidät suostuteltua lähettämään osia epätoivoiselle Eurooppaan.
Parin talven lumitöiden jälkeen tuli kytkinvika, traktori ei enää pysähtynyt kytkintä painettaessa. Levyihin oli päässyt öljyä. Samalla tuli korjattua vaihteistoa 2-vaihteen osalta. Nyt traktori on vielä poikki, kytkimen käpälien säätö on hieman haastavaa ilman oikeaa Fiat-erikoistyökalua.
Masinistivinsentti
sain linkkivinkin keskusteluun ja piti oikein kaivaa vanha masinistitunnus esille.
Mulla ei ole blogia eikä kuva-arkistoa, tosin Facebookin kansioon olen kerännyt kuvia eri vaiheista.
Mulla on työn alla meille 6v vanhana tullut Fiat 600 DT3 -72. Hyvin pitkälti sama vehje kuin 640, mutta varustettu suomalaisella Terä-ohjaamolla. Noh, lämmitystä siinä ei ole koskaan ollut, eikä takaseinää... mutta suojaa sateelta. Ja tankin täyttöaukko tässäkin aivan hytin reunan alla.
Alun perin toin sen kotipaikalta Nastolasta meille Lohjalle, kun se oli seissyt useamman vuoden kuusen alla nostolaitevikaisena. Loppujen lopuksi vika löytyi ylipaineventtiilistä, jota ei löytynyt mistään. Lyhyesti kerrottuna löysin kuitenkin saitin www.ricksagparts.com Ohiossa, ja sain heidät suostuteltua lähettämään osia epätoivoiselle Eurooppaan.
Parin talven lumitöiden jälkeen tuli kytkinvika, traktori ei enää pysähtynyt kytkintä painettaessa. Levyihin oli päässyt öljyä. Samalla tuli korjattua vaihteistoa 2-vaihteen osalta. Nyt traktori on vielä poikki, kytkimen käpälien säätö on hieman haastavaa ilman oikeaa Fiat-erikoistyökalua.
Masinistivinsentti
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti Loka 23, 2012 9:35 am
- Viesti:
Duplikaatti, voi poistaa (tabletti ei ilmoittanut viestin lähetyksen onnistumisesta).
Viimeksi muokannut masinistivinsentti, Ma Loka 19, 2015 10:21 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ti Loka 23, 2012 9:35 am
- Viesti:
-
- Viestit: 90
- Liittynyt: La Helmi 17, 2007 5:12 pm
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa