Transit -07 ja uudemmat - tekniset murheet?
-
- Viestit: 1683
- Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Transit -07 ja uudemmat - tekniset murheet?
Onko niitä? Miten tekniikka kestää jos huollot on suuripiirtein tehty? Uskaltaako ostaa yli 100 tkm ajettua?
Joko etuvetoinen 2,2 l tai takavetoinen 2,4 l.
Onneton alavääntö ja pomppukytkin on tiedossa. Täältä päin löytyy kyllä asiantuntija joka saa Fordin softat toimimaan kun paikallinen jälleenmyyjä on ns. pihalla.
Jostain syystä asuntoautomallit jotka sopisivat tarpeisiimme tuntuvat olevan Transitin alustalle tehtyjä, siksipä näitä kyselen.
Joko etuvetoinen 2,2 l tai takavetoinen 2,4 l.
Onneton alavääntö ja pomppukytkin on tiedossa. Täältä päin löytyy kyllä asiantuntija joka saa Fordin softat toimimaan kun paikallinen jälleenmyyjä on ns. pihalla.
Jostain syystä asuntoautomallit jotka sopisivat tarpeisiimme tuntuvat olevan Transitin alustalle tehtyjä, siksipä näitä kyselen.
Jonkun verran etuvetoisella ransistorilla ajanut, jotain kokemuksia. Ratti pultattu paloseinään eli pituussäätö puuttuu, toisia haittaa enemmän toisia vähemmän. Kylmänä kakkosta ei välillä meinaa saada päälle vaikka yrittää välikaasua tai väkivaltaa, ja nypyttää kakkosella. Kuopimisenesto ei aina toimi. Mittaristossa vilkkuu diskovalot, mittaristoja joskus vaihdettu takuuna. EGR:n toiminnassa vikoja, halvimmalla selviää kun käyttää koneen etupuolella olevan egr-venttiilin auki ja pesee sen, sen jälkeen kuitataan vikakoodit pois. Ruostuu pohjastapäin, kannattaa suojauttaa. Se onneton alakierrosvääntö on käsittääkseni korjattu jo tehtaalla uudemmissa malleissa, ja vissiin huollossa suurimmasta osaa vanhempia.
Mulla on Pösön Boxerissa tuo sama 2,2 kone kuin Ransiitissa, noin 300 tkm mittarissa ja ei syö öljyä tai hukkaa nesteitä ja käy nätisti. EGR:n takia on vikavalo syttynyt kahdesti (itse olen yleismallin OBD-testerillä nollannut), pitäs jaksaa käyttää venttiili irti ja pestä.
Mulla on Pösön Boxerissa tuo sama 2,2 kone kuin Ransiitissa, noin 300 tkm mittarissa ja ei syö öljyä tai hukkaa nesteitä ja käy nätisti. EGR:n takia on vikavalo syttynyt kahdesti (itse olen yleismallin OBD-testerillä nollannut), pitäs jaksaa käyttää venttiili irti ja pestä.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 6:54 pm
- Paikkakunta: ROVANIEMI - OULU
- Viesti:
Kolme on mulla ollut etuveto Transiitteja ja EI MITÄÄN mainitsemisen arvoista vikaa missää noissa ja kahta puolen 300tkm niilla aina ajettu
Pakkas keleillä saattaa sytyttää moottorin häiriövalon ja sammuu sitten itsekseen mitää vikaa ei tule päälle. Polttoainesuodatin meinas ekassa jäätyä yli -30asteen pakkasilla mutta se korjaantuu kun leikkaa telttapatjasta sopivan siivun ja käärii filtterin ympärille ja nippusiteillä kiinni
Pyöränlaakerit vaihdettu 200-250tkm kohdalla ja jarrulevyt samalla uusittu siinä suurimmat korjaukset
Ei voi muutako suositella
Pakkas keleillä saattaa sytyttää moottorin häiriövalon ja sammuu sitten itsekseen mitää vikaa ei tule päälle. Polttoainesuodatin meinas ekassa jäätyä yli -30asteen pakkasilla mutta se korjaantuu kun leikkaa telttapatjasta sopivan siivun ja käärii filtterin ympärille ja nippusiteillä kiinni
Pyöränlaakerit vaihdettu 200-250tkm kohdalla ja jarrulevyt samalla uusittu siinä suurimmat korjaukset
Ei voi muutako suositella
Lissää paskaa housuun ja ette päin...
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 7:28 am
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
-
- Viestit: 824
- Liittynyt: La Heinä 15, 2006 11:18 am
- Paikkakunta: Kanta Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 379
- Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 8:25 pm
- Paikkakunta: pohojammaa
- Viesti:
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
Meillä takaveto 2,4 paripyörillä matkailuauton alustana. Vm 2008, ajettu nyt 80 tkm. Ei ole ollut mitään ongelmia. Öljynvaihdot 10 tkm välein, Mobil Super 3000 FE. Takana alkuperäiset renkaat ja kulutuspintaa vielä paljon, paripyöräasennuksessa näköjään rengas ei paljon kulu.
Moottorin vääntö tyhjäkäyntikierrosten lähellä olematon, pitäis "lastuttaa". Mutta kun kierropkset 1400..1500 niin alkaa tapahtua. Hyvin jaksaa 3,5 tonnin autoa kuljettaa jopa Norjan nyppylöissä. Viitosvaihteella menee isotkin mäet päälle. (kuuslovinen laatikko)
Jämäkkä ajettava. Suosittelen.
Moottorin vääntö tyhjäkäyntikierrosten lähellä olematon, pitäis "lastuttaa". Mutta kun kierropkset 1400..1500 niin alkaa tapahtua. Hyvin jaksaa 3,5 tonnin autoa kuljettaa jopa Norjan nyppylöissä. Viitosvaihteella menee isotkin mäet päälle. (kuuslovinen laatikko)
Jämäkkä ajettava. Suosittelen.
-
- Viestit: 1683
- Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Kiitoksia tiedoista.Jantikka kirjoitti:Meillä takaveto 2,4 paripyörillä matkailuauton alustana. Vm 2008, ajettu nyt 80 tkm. Ei ole ollut mitään ongelmia. Öljynvaihdot 10 tkm välein, Mobil Super 3000 FE. Takana alkuperäiset renkaat ja kulutuspintaa vielä paljon, paripyöräasennuksessa näköjään rengas ei paljon kulu.
Moottorin vääntö tyhjäkäyntikierrosten lähellä olematon, pitäis "lastuttaa". Mutta kun kierropkset 1400..1500 niin alkaa tapahtua. Hyvin jaksaa 3,5 tonnin autoa kuljettaa jopa Norjan nyppylöissä. Viitosvaihteella menee isotkin mäet päälle. (kuuslovinen laatikko)
Jämäkkä ajettava. Suosittelen.
Minkä valmistajan kori sulla on Transitin päällä?
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 5141
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Alaväännöstä tuli mieleen kun ajoin pätkän erään urakoitsijan vanhalla ransiitilla, siis sillä takavetomallilla jossa viisto nokka. Lähdin pihasta tyhjäkäynnillä ja nostin kytkimen joka olikin on-off mallia. Ei silti sammunut ja pihaan tuli kuopaisujäjet. Mun mielestä silloin on alavääntö kohdallaan.
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 5331
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Transit -07 ja uudemmat - tekniset murheet?
Mitäs noita sitten on tarjolla? Itse funtsinut vähän niin päin, että Transit voisi olla hyvä yksinkertainen ja luotettava alusta, jolle pitäisi vaan löytää sopiva kori. Ei toki Sprinteriäkään hyljeksitä, mutta ranskikset ja italiaanot epäilyttääTepaR kirjoitti:Jostain syystä asuntoautomallit jotka sopisivat tarpeisiimme tuntuvat olevan Transitin alustalle tehtyjä, siksipä näitä kyselen.
-
- Viestit: 302
- Liittynyt: La Helmi 04, 2006 6:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
-
- Viestit: 1873
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Transit -07 ja uudemmat - tekniset murheet?
Olen monta vuotta jo haaveillut asuntoauton ostosta ja katsellut eri vaihtoehtoja sillä silmällä. Oma mielepiteeni on, että tuollaisen pelin pitää olla takaveto ja sen kun ruksaa hakukriteereihin, putoavat nuo epäilyttävimmät pois hakutuloksista. Etuvetoisena kun ei tuollaisella painavalla kopalla varustetulla asuntoautolla pääse välttämättä edes märältä nurmikolta liikkeelle, kokemusta on. Lähinnä vaihtoehdoiksi jää Transit, Sprinter ja Iveco, joka Italialaisuudestaan huolimatta on selkeästi järeämpää tekoa kuin Ducato.tane II kirjoitti: Mitäs noita sitten on tarjolla? Itse funtsinut vähän niin päin, että Transit voisi olla hyvä yksinkertainen ja luotettava alusta, jolle pitäisi vaan löytää sopiva kori. Ei toki Sprinteriäkään hyljeksitä, mutta ranskikset ja italiaanot epäilyttää
-
- Viestit: 7340
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 583
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
- Viesti:
Masinistien hankintaperusteet taitaa poiketa muun kansan mallista. Täällä on tärkein se alusta, muilla tärkein on varustetaso ja yleensäkin se asunto-osan puoli, se alusta tulee siinä sivussa, mikä lie viiatti tai vastaava.
Mullakin oli ehtona että tähän huusholliin tulee vain takaveto paripyörillä.
Siihen aikaan Fiiatin maine porsivine viitosvaihteineen karsi sen pois vahtoehdoista. Mersun alustalla oli vain kalliita malleja, esim Hymer. Ivecot oli isoja. Helppo oli valita.
Concorde MAN kuorma-auton alustalla olis ollut miehekäs vaihtoehto, mutta se tarttis sen lottovoiton ekaksi.
Edit. Ei se Fiiatti olis ollut vaihtoehto muutenkaan tuohon aikaan.
Mullakin oli ehtona että tähän huusholliin tulee vain takaveto paripyörillä.
Siihen aikaan Fiiatin maine porsivine viitosvaihteineen karsi sen pois vahtoehdoista. Mersun alustalla oli vain kalliita malleja, esim Hymer. Ivecot oli isoja. Helppo oli valita.
Concorde MAN kuorma-auton alustalla olis ollut miehekäs vaihtoehto, mutta se tarttis sen lottovoiton ekaksi.
Edit. Ei se Fiiatti olis ollut vaihtoehto muutenkaan tuohon aikaan.
-
- Viestit: 1873
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Juu, Concorde-MAN:eja on tullut nettikaravaanissa kuolattua. Ikävä kyllä pankkitilin saldo aiheuttaa sen, että kuolaamiseksi tuo jääkin. Usein kuitenkin ihmettelen, miksi joku ostaa tai rakennuttaa kesämökin jonka ikkunoista aukeaa aina sama maisema, kun samalla rahalla saisi tuollaisen Concorden jonka ikkunanäkymän saa halutessaan joka aamu vaihdettua...Jantikka kirjoitti:
Concorde MAN kuorma-auton alustalla olis ollut miehekäs vaihtoehto, mutta se tarttis sen lottovoiton ekaksi.
-
- Viestit: 1683
- Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Transit -07 ja uudemmat - tekniset murheet?
Vaihtoehtoina pyörinyt Hymer tai T.E.C. Hymerit etuvetoisen alustalla ja T.E.C takavetoisena. Joka sitten meneekin painojen puolesta kuorma-autoksi.tane II kirjoitti:Mitäs noita sitten on tarjolla? Itse funtsinut vähän niin päin, että Transit voisi olla hyvä yksinkertainen ja luotettava alusta, jolle pitäisi vaan löytää sopiva kori. Ei toki Sprinteriäkään hyljeksitä, mutta ranskikset ja italiaanot epäilyttääTepaR kirjoitti:Jostain syystä asuntoautomallit jotka sopisivat tarpeisiimme tuntuvat olevan Transitin alustalle tehtyjä, siksipä näitä kyselen.
-
- Viestit: 5331
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Transit -07 ja uudemmat - tekniset murheet?
Rimoria Transun alustalla näkyy myös olevan myynnissä aika lailla, eikö se kelpaa?TepaR kirjoitti: Vaihtoehtoina pyörinyt Hymer tai T.E.C. Hymerit etuvetoisen alustalla ja T.E.C takavetoisena. Joka sitten meneekin painojen puolesta kuorma-autoksi.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 37 vierailijaa