Transit -07 ja uudemmat - tekniset murheet?

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

TepaR
Viestit: 1683
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Transit -07 ja uudemmat - tekniset murheet?

Viesti Kirjoittaja TepaR »

Onko niitä? Miten tekniikka kestää jos huollot on suuripiirtein tehty? Uskaltaako ostaa yli 100 tkm ajettua?

Joko etuvetoinen 2,2 l tai takavetoinen 2,4 l.

Onneton alavääntö ja pomppukytkin on tiedossa. Täältä päin löytyy kyllä asiantuntija joka saa Fordin softat toimimaan kun paikallinen jälleenmyyjä on ns. pihalla.

Jostain syystä asuntoautomallit jotka sopisivat tarpeisiimme tuntuvat olevan Transitin alustalle tehtyjä, siksipä näitä kyselen.
sportswgn

Viesti Kirjoittaja sportswgn »

Jonkun verran etuvetoisella ransistorilla ajanut, jotain kokemuksia. Ratti pultattu paloseinään eli pituussäätö puuttuu, toisia haittaa enemmän toisia vähemmän. Kylmänä kakkosta ei välillä meinaa saada päälle vaikka yrittää välikaasua tai väkivaltaa, ja nypyttää kakkosella. Kuopimisenesto ei aina toimi. Mittaristossa vilkkuu diskovalot, mittaristoja joskus vaihdettu takuuna. EGR:n toiminnassa vikoja, halvimmalla selviää kun käyttää koneen etupuolella olevan egr-venttiilin auki ja pesee sen, sen jälkeen kuitataan vikakoodit pois. Ruostuu pohjastapäin, kannattaa suojauttaa. Se onneton alakierrosvääntö on käsittääkseni korjattu jo tehtaalla uudemmissa malleissa, ja vissiin huollossa suurimmasta osaa vanhempia.

Mulla on Pösön Boxerissa tuo sama 2,2 kone kuin Ransiitissa, noin 300 tkm mittarissa ja ei syö öljyä tai hukkaa nesteitä ja käy nätisti. EGR:n takia on vikavalo syttynyt kahdesti (itse olen yleismallin OBD-testerillä nollannut), pitäs jaksaa käyttää venttiili irti ja pestä.
MORSKU
Viestit: 2109
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 6:54 pm
Paikkakunta: ROVANIEMI - OULU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MORSKU »

Kolme on mulla ollut etuveto Transiitteja ja EI MITÄÄN mainitsemisen arvoista vikaa missää noissa ja kahta puolen 300tkm niilla aina ajettu :D

Pakkas keleillä saattaa sytyttää moottorin häiriövalon ja sammuu sitten itsekseen :roll: mitää vikaa ei tule päälle. Polttoainesuodatin meinas ekassa jäätyä yli -30asteen pakkasilla mutta se korjaantuu kun leikkaa telttapatjasta sopivan siivun ja käärii filtterin ympärille ja nippusiteillä kiinni :wink:

Pyöränlaakerit vaihdettu 200-250tkm kohdalla ja jarrulevyt samalla uusittu siinä suurimmat korjaukset :idea:

Ei voi muutako suositella :D
Lissää paskaa housuun ja ette päin...
Mika72
Viestit: 510
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 7:28 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mika72 »

Meillä on 12/2007 2.2 TDCi 130 hp etuveto Transit pihassa ja hyvin on toiminut.
1995 JCB Robot 150
sampo10
Viestit: 824
Liittynyt: La Heinä 15, 2006 11:18 am
Paikkakunta: Kanta Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sampo10 »

Suuttimien irtoaminen ja sitten karstaa kertyy öljyn joukkoon jos ajeleen kauan vuotavilla suuttimilla.
Pyöränlaakereitakin menee.
Mutta hinta/laatu suhde transistorissa kohdillaan, eli suosittelen.
kuokkamies
Viestit: 379
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 8:25 pm
Paikkakunta: pohojammaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuokkamies »

Meillä nuota ollu kans monta, nyt on 2 kpl 2015 mallia ja pari vanhempaa, uusiin vaihdetaan, erittäin vähillä murheilla menneet. Määräaikaishuollot edullisia.
Ursus 914 DLT -91
Enercon E30 -01
Grasshopper 226V -11
Jantikka
Viestit: 583
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jantikka »

Meillä takaveto 2,4 paripyörillä matkailuauton alustana. Vm 2008, ajettu nyt 80 tkm. Ei ole ollut mitään ongelmia. Öljynvaihdot 10 tkm välein, Mobil Super 3000 FE. Takana alkuperäiset renkaat ja kulutuspintaa vielä paljon, paripyöräasennuksessa näköjään rengas ei paljon kulu.

Moottorin vääntö tyhjäkäyntikierrosten lähellä olematon, pitäis "lastuttaa". Mutta kun kierropkset 1400..1500 niin alkaa tapahtua. Hyvin jaksaa 3,5 tonnin autoa kuljettaa jopa Norjan nyppylöissä. Viitosvaihteella menee isotkin mäet päälle. (kuuslovinen laatikko)

Jämäkkä ajettava. Suosittelen.
TepaR
Viestit: 1683
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TepaR »

Jantikka kirjoitti:Meillä takaveto 2,4 paripyörillä matkailuauton alustana. Vm 2008, ajettu nyt 80 tkm. Ei ole ollut mitään ongelmia. Öljynvaihdot 10 tkm välein, Mobil Super 3000 FE. Takana alkuperäiset renkaat ja kulutuspintaa vielä paljon, paripyöräasennuksessa näköjään rengas ei paljon kulu.

Moottorin vääntö tyhjäkäyntikierrosten lähellä olematon, pitäis "lastuttaa". Mutta kun kierropkset 1400..1500 niin alkaa tapahtua. Hyvin jaksaa 3,5 tonnin autoa kuljettaa jopa Norjan nyppylöissä. Viitosvaihteella menee isotkin mäet päälle. (kuuslovinen laatikko)

Jämäkkä ajettava. Suosittelen.
Kiitoksia tiedoista.

Minkä valmistajan kori sulla on Transitin päällä?
Jantikka
Viestit: 583
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jantikka »

Carado siinä päällä, puoli-integroitu. Caradossa ei ole mitää luxusta, mutta ne mitä on ne pelaa, ainakin toistaiseksi. Tämä meidän auto on ilmeisesti eräs ensimmäisitä Suomessa (ainakin pohjois-suomessa).
Ferkku
Viestit: 5141
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Alaväännöstä tuli mieleen kun ajoin pätkän erään urakoitsijan vanhalla ransiitilla, siis sillä takavetomallilla jossa viisto nokka. Lähdin pihasta tyhjäkäynnillä ja nostin kytkimen joka olikin on-off mallia. Ei silti sammunut ja pihaan tuli kuopaisujäjet. Mun mielestä silloin on alavääntö kohdallaan. 8)
Jantikka
Viestit: 583
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jantikka »

No, commonrail 2,4 durtorq moottorissa ei ole vääntöä tyhjäkäyntikierrosten alueella. Esim lumessa "heijaus" aivan toivotonta. Mutta voi "lastuttaa" ja homma tulee kuntoon.
tane II
Viestit: 5331
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Transit -07 ja uudemmat - tekniset murheet?

Viesti Kirjoittaja tane II »

TepaR kirjoitti:Jostain syystä asuntoautomallit jotka sopisivat tarpeisiimme tuntuvat olevan Transitin alustalle tehtyjä, siksipä näitä kyselen.
Mitäs noita sitten on tarjolla? Itse funtsinut vähän niin päin, että Transit voisi olla hyvä yksinkertainen ja luotettava alusta, jolle pitäisi vaan löytää sopiva kori. Ei toki Sprinteriäkään hyljeksitä, mutta ranskikset ja italiaanot epäilyttää :wink:
Jonsson
Viestit: 302
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 6:18 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonsson »

Itsellä 2003 t350 kuorkki ja tyytyväinen. Perä ujeltaa mutta laittaa radioo kovemmalle. Pintaruoste pohjassa kun ei suojattu...koska saksanmalli.
Jantikka
Viestit: 583
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jantikka »

Transitmies iskelmässäkin todetaan: "perä aina transitissa jonkinverran ääntää, muuten tekniikka on moitteeton".

T350 alusta se taitaa olla meilläkin, perä on äänetön.
VD5
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Transit -07 ja uudemmat - tekniset murheet?

Viesti Kirjoittaja VD5 »

tane II kirjoitti: Mitäs noita sitten on tarjolla? Itse funtsinut vähän niin päin, että Transit voisi olla hyvä yksinkertainen ja luotettava alusta, jolle pitäisi vaan löytää sopiva kori. Ei toki Sprinteriäkään hyljeksitä, mutta ranskikset ja italiaanot epäilyttää :wink:
Olen monta vuotta jo haaveillut asuntoauton ostosta ja katsellut eri vaihtoehtoja sillä silmällä. Oma mielepiteeni on, että tuollaisen pelin pitää olla takaveto ja sen kun ruksaa hakukriteereihin, putoavat nuo epäilyttävimmät pois hakutuloksista. Etuvetoisena kun ei tuollaisella painavalla kopalla varustetulla asuntoautolla pääse välttämättä edes märältä nurmikolta liikkeelle, kokemusta on. Lähinnä vaihtoehdoiksi jää Transit, Sprinter ja Iveco, joka Italialaisuudestaan huolimatta on selkeästi järeämpää tekoa kuin Ducato.
kalvaana
Viestit: 7340
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Joo ja Transitin perä ei rupee ujeltamaan, kun siitä vaihtaa öljyt säännöllisesti. Huolto-ohjelmassahan ei ole öljynvaihtoa ollenkaan ja tyhjennysroppukin puuttuu, mutta saa sen imettyä tyhjäksi.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Jantikka
Viestit: 583
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 7:54 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jantikka »

Masinistien hankintaperusteet taitaa poiketa muun kansan mallista. Täällä on tärkein se alusta, muilla tärkein on varustetaso ja yleensäkin se asunto-osan puoli, se alusta tulee siinä sivussa, mikä lie viiatti tai vastaava.

Mullakin oli ehtona että tähän huusholliin tulee vain takaveto paripyörillä.
Siihen aikaan Fiiatin maine porsivine viitosvaihteineen karsi sen pois vahtoehdoista. Mersun alustalla oli vain kalliita malleja, esim Hymer. Ivecot oli isoja. Helppo oli valita.

Concorde MAN kuorma-auton alustalla olis ollut miehekäs vaihtoehto, mutta se tarttis sen lottovoiton ekaksi.

Edit. Ei se Fiiatti olis ollut vaihtoehto muutenkaan tuohon aikaan.
VD5
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VD5 »

Jantikka kirjoitti:
Concorde MAN kuorma-auton alustalla olis ollut miehekäs vaihtoehto, mutta se tarttis sen lottovoiton ekaksi.
Juu, Concorde-MAN:eja on tullut nettikaravaanissa kuolattua. Ikävä kyllä pankkitilin saldo aiheuttaa sen, että kuolaamiseksi tuo jääkin. Usein kuitenkin ihmettelen, miksi joku ostaa tai rakennuttaa kesämökin jonka ikkunoista aukeaa aina sama maisema, kun samalla rahalla saisi tuollaisen Concorden jonka ikkunanäkymän saa halutessaan joka aamu vaihdettua...
TepaR
Viestit: 1683
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2007 5:00 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Transit -07 ja uudemmat - tekniset murheet?

Viesti Kirjoittaja TepaR »

tane II kirjoitti:
TepaR kirjoitti:Jostain syystä asuntoautomallit jotka sopisivat tarpeisiimme tuntuvat olevan Transitin alustalle tehtyjä, siksipä näitä kyselen.
Mitäs noita sitten on tarjolla? Itse funtsinut vähän niin päin, että Transit voisi olla hyvä yksinkertainen ja luotettava alusta, jolle pitäisi vaan löytää sopiva kori. Ei toki Sprinteriäkään hyljeksitä, mutta ranskikset ja italiaanot epäilyttää :wink:
Vaihtoehtoina pyörinyt Hymer tai T.E.C. Hymerit etuvetoisen alustalla ja T.E.C takavetoisena. Joka sitten meneekin painojen puolesta kuorma-autoksi.
tane II
Viestit: 5331
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:05 pm
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Transit -07 ja uudemmat - tekniset murheet?

Viesti Kirjoittaja tane II »

TepaR kirjoitti: Vaihtoehtoina pyörinyt Hymer tai T.E.C. Hymerit etuvetoisen alustalla ja T.E.C takavetoisena. Joka sitten meneekin painojen puolesta kuorma-autoksi.
Rimoria Transun alustalla näkyy myös olevan myynnissä aika lailla, eikö se kelpaa?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 37 vierailijaa