Semmosia vastauksia saa kun on kysymyskinkaivaja kirjoitti:Taas näitä kysymyksiä Eihän tuohon ole yhtä ja oikeaa vastausta...Maku kysymys sanoi koira kun pe....ään nuoli. Veikataanko montako sivua tulee vaihtoehtoja....
Avataanko seuraava keskustelu vaikka aiheesta tykkäätkö enemmän blondista vai brunetesta....anteeksi oli pakko
Mikä paras traktori 60 hv?
- Suomela
- Viestit: 1842
- Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 10:53 pm
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
-
- Viestit: 1062
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 6:41 pm
- Paikkakunta: Pohj.Pohjanmaa
- Viesti:
Ostin Fergun ,oli ruma mutta eihän se ulkokuori kerro kaikkea.
Töitä tein joku 100 tuntia ja sainpahan koneen joka on toiminut jo viisi vuotta
moitteettomasti ,löpöäm syö ja öljyjä oon vaihdellut kerran parissa vuodessa.Ja lähtee käyntiin -15 asteessa,ilman lämmitystä.
Rumassakin repussa voi olla hyväät eväät
Ja Fergu oli 175 S vm-72 ja maksoi 1200€
Töitä tein joku 100 tuntia ja sainpahan koneen joka on toiminut jo viisi vuotta
moitteettomasti ,löpöäm syö ja öljyjä oon vaihdellut kerran parissa vuodessa.Ja lähtee käyntiin -15 asteessa,ilman lämmitystä.
Rumassakin repussa voi olla hyväät eväät
Ja Fergu oli 175 S vm-72 ja maksoi 1200€
-
- Viestit: 3442
- Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Kyllä tähän oikeestaan on olemassa helppo ja ehkä jopa oikea vastaus -toki jossain määrin subjektiivinen....
Oma traktori on se paras, erityisesti jos se jostain syystä sattuu olemaan myynnissä...
Huonoin on tietysti sen naapurin traktori, jonka kanssa on kinaa rajasta tms. syystä...
Jos tällä naapurilla sattuu olemaan saman merkkinen laite kuin itsellä, niin sitte se huonoin on serkunveljnekummin kaiman naapurin vastaava, josta on puhuttu 20 vuotta sitten jonkun sukulaisen syntymäpäivillä aitan nurkan takana kossupullo perstaskussa, kun ei ole oikeen ollut ruohonleikkuria kummempaa renkaanpotkimisvärkkiä tontilla...
Mutta rohkenen silti ehdottaa, että menet ihan kylmästi johonkin koneliikkeeseen katsomaan vaihtokoneriviä, ja koetat mikä sopii käteen...
Sitte kun on 2-3 sopivaa mallia mielessä, niin täällä voi taas kysellä tarkemmin ko. merkkien ja mallien hyvät ja huonot puolet...
Ihan mitääntekemättömiä laitoksia ei taida enää olla kaupan, jotta totaalisen hukkaan ei rahat mene, vaikka minkä ostaisi...
Oma traktori on se paras, erityisesti jos se jostain syystä sattuu olemaan myynnissä...
Huonoin on tietysti sen naapurin traktori, jonka kanssa on kinaa rajasta tms. syystä...
Jos tällä naapurilla sattuu olemaan saman merkkinen laite kuin itsellä, niin sitte se huonoin on serkunveljnekummin kaiman naapurin vastaava, josta on puhuttu 20 vuotta sitten jonkun sukulaisen syntymäpäivillä aitan nurkan takana kossupullo perstaskussa, kun ei ole oikeen ollut ruohonleikkuria kummempaa renkaanpotkimisvärkkiä tontilla...
Mutta rohkenen silti ehdottaa, että menet ihan kylmästi johonkin koneliikkeeseen katsomaan vaihtokoneriviä, ja koetat mikä sopii käteen...
Sitte kun on 2-3 sopivaa mallia mielessä, niin täällä voi taas kysellä tarkemmin ko. merkkien ja mallien hyvät ja huonot puolet...
Ihan mitääntekemättömiä laitoksia ei taida enää olla kaupan, jotta totaalisen hukkaan ei rahat mene, vaikka minkä ostaisi...
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
-
- Viestit: 447
- Liittynyt: Pe Marras 05, 2010 6:17 am
- Viesti:
MF ja Ford
Aikoinaan oli Mf 165 ja Ford 4000.Mitkä mallit tulivat näiden jälkeen?Miten maastokelpoisia ne olivat?
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 4:56 pm
- Paikkakunta: Kalajoki
- Viesti:
-
- Viestit: 1194
- Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 7:22 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Täältä näkee mallistojen kehittymisen:suparta kirjoitti:Aikoinaan oli Mf 165 ja Ford 4000.Mitkä mallit tulivat näiden jälkeen?Miten maastokelpoisia ne olivat?
http://www.konedata.net/Traktorit/traktorit.htm
Mutta maastokelpoisuuteen ei tuolla oteta erityisesti kantaa... vaan eiköhän noilla ihan hyvin pärjää sen mitä "normaalisti" tarvitsee, ainakaan 4000:lla en ole kohdannut hankaluuksia.
-
- Viestit: 408
- Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 10:38 pm
- Paikkakunta: Dagsmark
- Viesti:
Re: MF ja Ford
suparta kirjoitti:Aikoinaan oli Mf 165 ja Ford 4000.Mitkä mallit tulivat näiden jälkeen?Miten maastokelpoisia ne olivat?
4000 ja 165 on kokemusta, 165 jaksoi minusta sitkeämmin vetää 6 akselista hankmoa kun tehtiin nevasta peltoa. Vai olikos siinä järkevämmät vaihdealueet.
Jostainsyystä vaan tykkään enemmän sinisistä
Maastossa siis mettässä 4000:lla ketjut päällä pääsee miten vaan, jaa kerran tarvin hinausapua kun jokijää ei pitänytkään, no ei aivan takapuoli kastunut..
Ford 4000 ja 5000....
-
- Viestit: 623
- Liittynyt: La Touko 09, 2009 1:51 am
- Viesti:
no tuolla ikähaarukalla on mistä valita ja budjettikin on ihan eri luokkaa molemmissa päissä. Jos otetaan uusimmasta päästä niin valintani olisi (menee vähän yli 60 hv) MF3050 tai Valmet 505. Tai jos pitää olla ketterämpi niin Vallu 355 tai 365. Edullisemmista kelpaisi kyllä Fiat 60-90.
Ikää kun tulee lisää niin sitten 80-luvun pinnasta Valmet 602 tai 602-4 (604-4) on käypänen kolmipyttyinen kolkottaja.
Mutta jos budjetti on halvimmasta päästä niin ottaisin jonkun 165 Ferkun.
TT
Ikää kun tulee lisää niin sitten 80-luvun pinnasta Valmet 602 tai 602-4 (604-4) on käypänen kolmipyttyinen kolkottaja.
Mutta jos budjetti on halvimmasta päästä niin ottaisin jonkun 165 Ferkun.
TT
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Marras 04, 2010 5:56 pm
- Paikkakunta: ETELÄ-POHOJANMAA
- Viesti:
[quote="solihull"]no tuolla ikähaarukalla on mistä valita ja budjettikin on ihan eri luokkaa molemmissa päissä. Jos otetaan uusimmasta päästä niin valintani olisi (menee vähän yli 60 hv) MF3050 tai Valmet 505. Tai jos pitää olla ketterämpi niin Vallu 355 tai 365. Edullisemmista kelpaisi kyllä Fiat 60-90.
Ikää kun tulee lisää niin sitten 80-luvun pinnasta Valmet 602 tai 602-4 (604-4) on käypänen kolmipyttyinen kolkottaja. TT[/quote]
Listaan kun lisätään Deutz-Farh -80 luvun alun pakkiratas ongelmaiset on saatu lista traktoreista joka ehdottomasti kallein ylläpitää.
Valmetissa iskee todennäköisesti vaihteisto ongelmaa johon jos osia saa maksaa aika paljon. muutenkin osissa vissiin saatavuus ongelmaa.
05 pois lukien taitaa olla kuivat jarrut ja ulosotonkytkentäkin mekaaninen.
3000 massikan vaihteisto ei kestävän maineessa ole sekään.
No Ranskan massikka onko koskaan ollutkaan.
Noissa pikku Fiiuissa takatasauspyörästössä jokin tyyppi ominaisuus.
Kaverin 65-90 hajosi mutta sai ajettua etuvedolla kotiin.
Korjaaja oli todennut olevan tyyppivika ja käytettynä osia vähänlaisesti tarjolla.
Jokainen ostakoon mieluisensa traktorin käytön, varallisuuden ja mieltymystensä mukaan.
Ikää kun tulee lisää niin sitten 80-luvun pinnasta Valmet 602 tai 602-4 (604-4) on käypänen kolmipyttyinen kolkottaja. TT[/quote]
Listaan kun lisätään Deutz-Farh -80 luvun alun pakkiratas ongelmaiset on saatu lista traktoreista joka ehdottomasti kallein ylläpitää.
Valmetissa iskee todennäköisesti vaihteisto ongelmaa johon jos osia saa maksaa aika paljon. muutenkin osissa vissiin saatavuus ongelmaa.
05 pois lukien taitaa olla kuivat jarrut ja ulosotonkytkentäkin mekaaninen.
3000 massikan vaihteisto ei kestävän maineessa ole sekään.
No Ranskan massikka onko koskaan ollutkaan.
Noissa pikku Fiiuissa takatasauspyörästössä jokin tyyppi ominaisuus.
Kaverin 65-90 hajosi mutta sai ajettua etuvedolla kotiin.
Korjaaja oli todennut olevan tyyppivika ja käytettynä osia vähänlaisesti tarjolla.
Jokainen ostakoon mieluisensa traktorin käytön, varallisuuden ja mieltymystensä mukaan.
-
- Viestit: 28113
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Eikös laulussakin sanota "finski traktor, paras traktor" ?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 2141
- Liittynyt: Ma Helmi 13, 2006 6:01 pm
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
Mielipidekysymyksiä HYVIN pitkälti. Oikeaa vastausta ei TODELLAKAAN ole.
On hyviä, ja sitten vielä parempia , ja todella ylivoimaisia koneita.
Mielipiteet menee vaan monissa kohtaan ristiin, menneiden kokemusten ja muistojen kanssa, sekä nykyisten omistajien puheissa....
Oma ja tuttu se yleensä kaikkeen paras on......
On hyviä, ja sitten vielä parempia , ja todella ylivoimaisia koneita.
Mielipiteet menee vaan monissa kohtaan ristiin, menneiden kokemusten ja muistojen kanssa, sekä nykyisten omistajien puheissa....
Oma ja tuttu se yleensä kaikkeen paras on......
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
-
- Viestit: 3110
- Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
- Viesti:
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 7:28 am
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
-
- Viestit: 647
- Liittynyt: Ti Elo 19, 2014 11:20 am
- Paikkakunta: tenhola
- Viesti:
näin minäkin olen sen kuullu menevän. Eikait sitä finskiä kehtaa ylistämään alkaa. No joo. Joka koneessa vikansa parasta ei ole olemassakaan on vain mielipiteet.Timukka kirjoitti:siinä laulussa sanottiin kylläkin "minski traktor, paras traktor"..Ajomies kirjoitti:Eikös laulussakin sanota "finski traktor, paras traktor" ?
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kun saisikin niitä osia esim. Fordiin/fordsoniin vaan kun ei.antti.hakamaa kirjoitti:Helppoja yllä pitää ja halpoja osia ajatellen ford ja MF.
Tuohon koko luokkaa esim. MF 165, 265 ja 565 hyviä sekä ford 5000, 5600 ja 5610
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 7756
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
Nimimerkillä valmet_500 ei varmaan kannata tuommoisia kommentoida. Joo leikki leikkinä, ee toenna aena tosissaan ottoo...
Kohtuu hyvin olen dextaan löytänyt osat, ainoastaan syöttöpumpun kalvon kopan olen joutunut käytettynä ostamaan, muuten kaikki mahdollinen löytynyt lähimmän varaosa puljun hyllystä... En toki ole tarvinnut vaihteiston tai perän akseleita tms, mutta näkyy noitakin löytyvän.
Eikun ratin alle tulevaa suojaa en löytänyt Suomen verkko kaupoista, onneksi sain semmoisen erään palstalaisen kautta englannista tilattuna. Niin ja hydrauliikka pumppua ei taida löytyä edes huonostikkaan...
Luulempa, ettei verkun ja fordin kanssa ensimmäinen ongelma ole osien saatavuus.
Kohtuu hyvin olen dextaan löytänyt osat, ainoastaan syöttöpumpun kalvon kopan olen joutunut käytettynä ostamaan, muuten kaikki mahdollinen löytynyt lähimmän varaosa puljun hyllystä... En toki ole tarvinnut vaihteiston tai perän akseleita tms, mutta näkyy noitakin löytyvän.
Eikun ratin alle tulevaa suojaa en löytänyt Suomen verkko kaupoista, onneksi sain semmoisen erään palstalaisen kautta englannista tilattuna. Niin ja hydrauliikka pumppua ei taida löytyä edes huonostikkaan...
Luulempa, ettei verkun ja fordin kanssa ensimmäinen ongelma ole osien saatavuus.
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Herra on hyvä ja kertoo mistä saadaan Super Dextaan niinkin yksinkertainen ja elintärkeä osa kuin hydrauliikkapumppu. Ehjä ja toimiva, mieluiten uusi.DexMasZet kirjoitti:Nimimerkillä valmet_500 ei varmaan kannata tuommoisia kommentoida. Joo leikki leikkinä, ee toenna aena tosissaan ottoo...
Kohtuu hyvin olen dextaan löytänyt osat, ainoastaan syöttöpumpun kalvon kopan olen joutunut käytettynä ostamaan, muuten kaikki mahdollinen löytynyt lähimmän varaosa puljun hyllystä... En toki ole tarvinnut vaihteiston tai perän akseleita tms, mutta näkyy noitakin löytyvän.
Eikun ratin alle tulevaa suojaa en löytänyt Suomen verkko kaupoista, onneksi sain semmoisen erään palstalaisen kautta englannista tilattuna. Niin ja hydrauliikka pumppua ei taida löytyä edes huonostikkaan...
Luulempa, ettei verkun ja fordin kanssa ensimmäinen ongelma ole osien saatavuus.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
-
- Viestit: 7756
- Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
- Paikkakunta: Vieremä
- Viesti:
No ei tässä hulluja tahi herroja olla, mutta niin minä totesinniin jo.
Etippä jostain pulju, josta löytyy uudet konepellit, veto ja nostovarret sekä ne legendaariset oven lukot valmet 755:seen? Juu ee konepeltejä tarvihe, nosto ja vetovarret voep hitsata ja ovet pyssyy kuormallinoella kiinni...
Samalla logiikalla super dextaan kuuluu laittaa nokka pumppu, kun alkuperäistä ei saa.
Etippä jostain pulju, josta löytyy uudet konepellit, veto ja nostovarret sekä ne legendaariset oven lukot valmet 755:seen? Juu ee konepeltejä tarvihe, nosto ja vetovarret voep hitsata ja ovet pyssyy kuormallinoella kiinni...
Samalla logiikalla super dextaan kuuluu laittaa nokka pumppu, kun alkuperäistä ei saa.
-
- Viestit: 6092
- Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Veto ja nostovarret löytyy LH-linkiltä. Konepeltejä saa sentään purkamolta. Lukkoja saa valtralta jälleenDexMasZet kirjoitti:No ei tässä hulluja tahi herroja olla, mutta niin minä totesinniin jo.
Etippä jostain pulju, josta löytyy uudet konepellit, veto ja nostovarret sekä ne legendaariset oven lukot valmet 755:seen? Juu ee konepeltejä tarvihe, nosto ja vetovarret voep hitsata ja ovet pyssyy kuormallinoella kiinni...
Samalla logiikalla super dextaan kuuluu laittaa nokka pumppu, kun alkuperäistä ei saa.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 36 vierailijaa