MF 290 käynnistyy huonosti

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Niksuliini
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksuliini »

Katselin googlesta kuvia: http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... 14_239_642

Eli vaihdoin sen ulkoisen mötikän missä tulee ne kaksi pulttia on kiinni mutta se osa jäi vaihtamatta mikä kuvassa näkyy, se sisäinen osa joka tulee tappiin / jouseen kiinni, vanhassa se oli neliö jossa reunat lähti viistosti ylös, uudessa oli pyöreä, osia mukana, en osannu sitä uutta laittaa kun oli eri näkönen. Sanoi farmilaitteessa että se osa ei ole kuluva ja voi olla hankala laittaa joten jäi pistämättä, jälkeen päi harmitti kun en kysyny mistää vaan oli saatava kuntoo hinnalla millä hyvänsä ku oli kiirr ajaa.. :) jos löydän osat niin tossa traktorin kyljessä on ilkee se vaihtaa..


Ja tänää pelas taas kun ihmisen mieli, starttas saman tiä.
Niksuliini
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksuliini »

Ja mainittakoon että vanhassa se mikä tulee jousen tapin väliin oli kiintee, uudessa irrotettava.
Niksuliini
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksuliini »

Noniin löysin tallista osan mikä jäi vaihtamatta: avatkaa linkki alhaalla, eli ongelma oli tuolloin se pää mistä puhuin. Sivusta ylhäältä alas toinen kuva, pyöreä pää, laatikossa ei ollut mielestäni sopivaa osaa joka olis korvannut vanhan.

Kuva 3 on sama mikä oli vanhassa. Eli nyt minulla on se tappi, pyöreä pää, meneekö se muka tommosenaan vai onko siihen vivustoon kiinnitettävä joku osa? Jos katsoo tarkkaa päähän niin siinä on ura, siiuen tulee jotain? Yritin ruuvata päätä irti, ei lähe. Laatikossa muutama pieni osa enää.
Niksuliini
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksuliini »

http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... 14_239_642

Eli vanha oli tuollainen: YT04499 SOLENOIDI 12V

Nyt on tämmönen ja siksi jouduin sen vanhan bentixlaitteen tilalle: YT04212 tai YT04212.

Elikkä jos huomaatte katsoa noita päitä ? Onko nyt niin että on myyty väärä solenoidi ?

nyt on uus naftan suodatin ja lähti kerrasta käymään.
Niksuliini
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksuliini »

Soittelin farmilaitteeseen ja näitä on kuulemma kahta mallia, eikö just sattunu väärä malli.
kalvaana
Viestit: 7330
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Eikös se käynnistyksen eston katkaisija ole vain siinä kertojakepissä, eli se lyhyin keppi, mikä on oikean puoleinen?
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Tumppi 865
Viestit: 8138
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Juu, erilaiset päät ei voi keskenää vaihtaa, mutta kyllä ne sisukset muuten on samanlaiset, eli se vanha toimii sen uuden päällisen kanssa.
Putsasitko entisen osan töhnästä, että liikkuu herkästi siellä rejässää?
MOP
Viestit: 7483
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

Tosi on. Käynnistyksen esto on vain kertojakepissä.
Niksuliini
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksuliini »

Dodii nyt tuli vaihettua oikea solenoidi, eilen starttailin moneen krt eikä ilmennyt häiriötä, kokeilin myös lyhintä vaihdenuppia kertoja keskiasennossa kun muut oli päällä, kyllä se niin oli kun sanottiin, tosin muutaman kerran piti heiluttaa vaihetta jotta starttasi, pitää tarkistaa se liitin, ilmeisesti kumin alla hytissä, aika tarkka asennostaan.
jiipee
Viestit: 10655
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mutteriuuno kirjoitti:Kokemusta on M-F malleista 185, 590 ja 3060, kaikissa näissä on sama moottori kuin 290:ssä ja 390:ssä. Ominaisuuksiin kuuluu huono käynnistyvyys. Nollan vaiheilla menee raja missä käynnistyy ilman lämmitystä. Jos akku ja startti on priimakunnossa, niin voi syttyä vielä jopa -3 asteessa.
Puoli vuotta ulkona katoksessa seissyt 185 lähti tänään tulille ilman lämmitystä, kaasu tyhjäkäynillä ja nollakelissä n. viiden sekunnin starttauksella.
jiipee
Viestit: 10655
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Tupla...
Viimeksi muokannut jiipee, Su Helmi 16, 2014 6:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jiipee
Viestit: 10655
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Tripla.
massikka135
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 8:44 am
Paikkakunta: Hämeenkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja massikka135 »

jiipee kirjoitti:
Mutteriuuno kirjoitti:Kokemusta on M-F malleista 185, 590 ja 3060, kaikissa näissä on sama moottori kuin 290:ssä ja 390:ssä. Ominaisuuksiin kuuluu huono käynnistyvyys. Nollan vaiheilla menee raja missä käynnistyy ilman lämmitystä. Jos akku ja startti on priimakunnossa, niin voi syttyä vielä jopa -3 asteessa.
Puoli vuotta ulkona katoksessa seissyt 185 lähti tänään tulille ilman lämmitystä, kaasu tyhjäkäynillä ja nollakelissä n. viiden sekunnin starttauksella.


390 tääl lähti ennen koneremppaaki viel -20 hehkuttamalla laakista käyntiin.. ny koneremppa tehty ni en tiedä onko vaikutusta mutta ennen aineki lähti vaik oli harva ku mikä.
Mutteriuuno
Viestit: 2748
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mutteriuuno »

jiipee kirjoitti:
Mutteriuuno kirjoitti:Kokemusta on M-F malleista 185, 590 ja 3060, kaikissa näissä on sama moottori kuin 290:ssä ja 390:ssä. Ominaisuuksiin kuuluu huono käynnistyvyys. Nollan vaiheilla menee raja missä käynnistyy ilman lämmitystä. Jos akku ja startti on priimakunnossa, niin voi syttyä vielä jopa -3 asteessa.
Puoli vuotta ulkona katoksessa seissyt 185 lähti tänään tulille ilman lämmitystä, kaasu tyhjäkäynillä ja nollakelissä n. viiden sekunnin starttauksella.
Nämä on ilmeisesti sitten yksilöitä. Meidän Satakasiviitonen on ollut talossa uudesta asti, koneremppakin on tehty kertaalleen, ja aina on ollut yhtä surkea syttymään.
Tumppi 865
Viestit: 8138
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Kyllä noissa yksilö eroja on käynnistyvyyden suhteen.
Naapurin loppuun piesty 185 lähti pikkupakkasessa ilman lämpöä ja hehkua muutaman sekunnin tartilla tulille.
Talon 4tonninen pärjää jotenkuten tuolle massikalle, mutta 5tonninen vaatii roikkaa jo nollakelillä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], boxer2000, Google [Bot], Hallis, raktori63 ja 46 vierailijaa