MF 290 käynnistyy huonosti
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Katselin googlesta kuvia: http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... 14_239_642
Eli vaihdoin sen ulkoisen mötikän missä tulee ne kaksi pulttia on kiinni mutta se osa jäi vaihtamatta mikä kuvassa näkyy, se sisäinen osa joka tulee tappiin / jouseen kiinni, vanhassa se oli neliö jossa reunat lähti viistosti ylös, uudessa oli pyöreä, osia mukana, en osannu sitä uutta laittaa kun oli eri näkönen. Sanoi farmilaitteessa että se osa ei ole kuluva ja voi olla hankala laittaa joten jäi pistämättä, jälkeen päi harmitti kun en kysyny mistää vaan oli saatava kuntoo hinnalla millä hyvänsä ku oli kiirr ajaa.. jos löydän osat niin tossa traktorin kyljessä on ilkee se vaihtaa..
Ja tänää pelas taas kun ihmisen mieli, starttas saman tiä.
Eli vaihdoin sen ulkoisen mötikän missä tulee ne kaksi pulttia on kiinni mutta se osa jäi vaihtamatta mikä kuvassa näkyy, se sisäinen osa joka tulee tappiin / jouseen kiinni, vanhassa se oli neliö jossa reunat lähti viistosti ylös, uudessa oli pyöreä, osia mukana, en osannu sitä uutta laittaa kun oli eri näkönen. Sanoi farmilaitteessa että se osa ei ole kuluva ja voi olla hankala laittaa joten jäi pistämättä, jälkeen päi harmitti kun en kysyny mistää vaan oli saatava kuntoo hinnalla millä hyvänsä ku oli kiirr ajaa.. jos löydän osat niin tossa traktorin kyljessä on ilkee se vaihtaa..
Ja tänää pelas taas kun ihmisen mieli, starttas saman tiä.
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Noniin löysin tallista osan mikä jäi vaihtamatta: avatkaa linkki alhaalla, eli ongelma oli tuolloin se pää mistä puhuin. Sivusta ylhäältä alas toinen kuva, pyöreä pää, laatikossa ei ollut mielestäni sopivaa osaa joka olis korvannut vanhan.
Kuva 3 on sama mikä oli vanhassa. Eli nyt minulla on se tappi, pyöreä pää, meneekö se muka tommosenaan vai onko siihen vivustoon kiinnitettävä joku osa? Jos katsoo tarkkaa päähän niin siinä on ura, siiuen tulee jotain? Yritin ruuvata päätä irti, ei lähe. Laatikossa muutama pieni osa enää.
Kuva 3 on sama mikä oli vanhassa. Eli nyt minulla on se tappi, pyöreä pää, meneekö se muka tommosenaan vai onko siihen vivustoon kiinnitettävä joku osa? Jos katsoo tarkkaa päähän niin siinä on ura, siiuen tulee jotain? Yritin ruuvata päätä irti, ei lähe. Laatikossa muutama pieni osa enää.
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... 14_239_642
Eli vanha oli tuollainen: YT04499 SOLENOIDI 12V
Nyt on tämmönen ja siksi jouduin sen vanhan bentixlaitteen tilalle: YT04212 tai YT04212.
Elikkä jos huomaatte katsoa noita päitä ? Onko nyt niin että on myyty väärä solenoidi ?
nyt on uus naftan suodatin ja lähti kerrasta käymään.
Eli vanha oli tuollainen: YT04499 SOLENOIDI 12V
Nyt on tämmönen ja siksi jouduin sen vanhan bentixlaitteen tilalle: YT04212 tai YT04212.
Elikkä jos huomaatte katsoa noita päitä ? Onko nyt niin että on myyty väärä solenoidi ?
nyt on uus naftan suodatin ja lähti kerrasta käymään.
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
-
- Viestit: 7330
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
- Paikkakunta: Lounainen Suomi
- Viesti:
-
- Viestit: 8138
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
-
- Viestit: 7483
- Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
- Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
- Viesti:
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Dodii nyt tuli vaihettua oikea solenoidi, eilen starttailin moneen krt eikä ilmennyt häiriötä, kokeilin myös lyhintä vaihdenuppia kertoja keskiasennossa kun muut oli päällä, kyllä se niin oli kun sanottiin, tosin muutaman kerran piti heiluttaa vaihetta jotta starttasi, pitää tarkistaa se liitin, ilmeisesti kumin alla hytissä, aika tarkka asennostaan.
-
- Viestit: 10655
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
Puoli vuotta ulkona katoksessa seissyt 185 lähti tänään tulille ilman lämmitystä, kaasu tyhjäkäynillä ja nollakelissä n. viiden sekunnin starttauksella.Mutteriuuno kirjoitti:Kokemusta on M-F malleista 185, 590 ja 3060, kaikissa näissä on sama moottori kuin 290:ssä ja 390:ssä. Ominaisuuksiin kuuluu huono käynnistyvyys. Nollan vaiheilla menee raja missä käynnistyy ilman lämmitystä. Jos akku ja startti on priimakunnossa, niin voi syttyä vielä jopa -3 asteessa.
-
- Viestit: 10655
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 10655
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
- Paikkakunta: Kanta-Häme
- Viesti:
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: Su Loka 22, 2006 8:44 am
- Paikkakunta: Hämeenkoski
- Viesti:
jiipee kirjoitti:Puoli vuotta ulkona katoksessa seissyt 185 lähti tänään tulille ilman lämmitystä, kaasu tyhjäkäynillä ja nollakelissä n. viiden sekunnin starttauksella.Mutteriuuno kirjoitti:Kokemusta on M-F malleista 185, 590 ja 3060, kaikissa näissä on sama moottori kuin 290:ssä ja 390:ssä. Ominaisuuksiin kuuluu huono käynnistyvyys. Nollan vaiheilla menee raja missä käynnistyy ilman lämmitystä. Jos akku ja startti on priimakunnossa, niin voi syttyä vielä jopa -3 asteessa.
390 tääl lähti ennen koneremppaaki viel -20 hehkuttamalla laakista käyntiin.. ny koneremppa tehty ni en tiedä onko vaikutusta mutta ennen aineki lähti vaik oli harva ku mikä.
-
- Viestit: 2748
- Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
- Viesti:
Nämä on ilmeisesti sitten yksilöitä. Meidän Satakasiviitonen on ollut talossa uudesta asti, koneremppakin on tehty kertaalleen, ja aina on ollut yhtä surkea syttymään.jiipee kirjoitti:Puoli vuotta ulkona katoksessa seissyt 185 lähti tänään tulille ilman lämmitystä, kaasu tyhjäkäynillä ja nollakelissä n. viiden sekunnin starttauksella.Mutteriuuno kirjoitti:Kokemusta on M-F malleista 185, 590 ja 3060, kaikissa näissä on sama moottori kuin 290:ssä ja 390:ssä. Ominaisuuksiin kuuluu huono käynnistyvyys. Nollan vaiheilla menee raja missä käynnistyy ilman lämmitystä. Jos akku ja startti on priimakunnossa, niin voi syttyä vielä jopa -3 asteessa.
-
- Viestit: 8138
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], boxer2000, Google [Bot], Hallis, raktori63 ja 46 vierailijaa