MF 290 käynnistyy huonosti

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

sbf
Viestit: 495
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 10:48 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sbf »

20 sekuntia liekkihehkua on jo liikaa.
10-15s parempi ja jos ei heti lähde niin vähän lisää.
perustuu tämänaamuisiin havaintoihin.
Varakoneeseen ruuvasin nimittäin aamulla uuden liekkihehkun kiinni.
Varakoneena se on koska on huonohko lähtijä.
-5 asteesta ei mitään toiveita ilman toimivaa thermostarttia.
Kokeilin sekä kuumana että kylmänä ja 20 sekunnin hehkutuksella saa sahata selvästi pidempään ja sitten tulee mustaa savua kun käynnistyy.
Volvossa on kunnollisen kokoinen säiliö hehkulle että polttoainetta tulee kunnolla.
Niksuliini
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksuliini »

Jostain luin että on myös kaksi suodatinta näissä mut en löytäny kun yhden, kävin aamulla laittaan lohkolämppärin kiinni ja se toimii, rupee pitään sirinää kun lämpiää ja pakkasella huamaa siitäkin että ei lähe ilman sitä millää.

Vähän vielä epäselvää oli ilmauksesta se että lähteekö suodatin pelkästään avaamalla alhaalla olevan siipimutterin ja sen jälkeen uus suodatin kiinni + kattoo että tiivisteet menee paikoilleen, oliko suodattimessa itsessään sihtiä ylhäällä / alhaalla? Onko käsipumpulla alhaalla sihtiä ? Pitää muistaa kattoo onko siirtopumpulla omaa sihtiä. Sitten aukaistaan suodattimen päälle menevä suodatin putki 10-12mm ilmausta varten, pumpataan niin kauan kun tulee löpöö kunnolla. Siirtopumpun ilmaus neljällä 8-10mm mutteria auki / löysälle ja pumpataan kunnes sieltä alkaa tulla? Myös käsipumpun ilmaaminen alhaalta eka ja taas pumpataan ja sit kii ja sama juttu ylämutterille ja viimesenä toiselta puolen suutin putki tai kaksi auki ja käy starttaa tai voi myös tehä syöttöpumpulla mutta moni sanonu että melko hidasta hommaa sillä.. Mitäs sitten jos jää tiettyyn asentoon kone, sitten pitäisi pyöräyttää konetta startilla tai kampiakselin päästä?
MOP
Viestit: 7525
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MOP »

En ole 290 koskaan läheltä nähnyt, mutta 390 on 1 polttoainesuodatin. Ja se alhaalla oleva siipimutteri on veden poistoa varten. Muuten pultilla kiinni.
Sieltä suodattimesta saa veden hyvin pois, kun käynnissä ollessa pikkuisen avaa sitä siipimutteria. 390 se on muovia. Vaan miten nyt pakkasella, vesi tuskin on sulaa. Ei kannata kylmänä suodatinta vaihtaa, vaan silloin, kun moottori on normaali lämmöissä, jos se vaan on mitenkään mahdollista. On pirullinen ilmattava suodattimen vaihdon yhteydessä. Olen jopa joutunut toisella traktorilla tuon 390 vetämään käyntiin. Voi olla hyvä esitäyttää sitä suodatinta ennen asentamista, pääsee vähemmällä pumppaamisella. Onko 290 ja 390 muuta eroa, kun synakooka? 290 kotimainen ja 390 tehtaalla asennettu.
Emppu
Viestit: 291
Liittynyt: Pe Maalis 07, 2008 7:54 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Emppu »

290 on tankki vielä moottorin päällä? 390 on tankki keulassa. Päällä olevassa tankissa on myös hanaan kiinnitetty sihti, jonka voi tarkistaa irroittamalla hanan tankin pohjasta. Jos kyseinen tötterö mallinen sihti on irronnut, pienikin ruostehitunen voi tukkia tankista lähtevän putken.

Varsinainen pa-suodatin lähtee irti kun avaat päältä keskeltä noin 11mm avaimella (joku tuumakoko) pitkän pultin. Sillä putoaa sakkakuppi ja samalla suodatin irti. Pohjan siipiruuvvista se ei irtoa.
Nuo vanhemmat lucaksen polttoainesuodattimet on kaikki olleet samanlaisia ainakin 50 vuotta. Ainoastaan pituutta on kahta mallia. Sinulla ilmeisesti on se pidempi malli, kun on kerran yksi kpl. Tiivisteet on ylä ja alareunassa vähän eri kokoa. Kaikkia tiivisteitä ei aina tule uusia suodatinpaketissa, mutta vaihda ne mitä tulee. Erityisesti tarkasta että ylätiiviste tulee suoraan uran pohjalle, se jää herkästi tihkumaan ja sotkee paikat.

Suodattimella ei ole erillisiä sihtejä. Se toinen sihti mitä tarkoitin voi olla siellä siirtopumpussa, jolta voi pumpata myös käsin. Eli siis sama pumppu kyseessä. Todellakin joskus oon joutunut vähän pyöräyttämään konetta kun ei ole meinannut se käsipumppaus toimia. Käsipumppauksesta sen verran: se pumppaa vain lähes vivun ala-asennolla, viimeisellä sentillä. Alkupää on vain löysiä vivuissa.

Ajattelin että sanomasi polttoainevuoto voi johtua myös tuon siirtopumpun rikkoutuneesta kalvosta. Silloinhan se ei myöskään kunnolla toimisi.

Ensin siis pumppaat uuden suodattimen täyteen. Jos käsipumppu toimii niin kymmenkunta pumppausta pitäisi jo näkyä hyvin lasisessa sakkakupissa. Monesti suodattimen kannassa on joku niistä 4stä putkiliittimestä tulpattu ja siitä on kätevin ilmata. Jos avaat putkiliitoksia niin varmista että tiiviste jää kunolla paikalleen takaisin laittaessa. (Joissain malleissa on tiiviste osassa pelkkä helmi).

Yritin puhua ruiskutuspumpusta kun puhuin syöttöpumpusta. Älä avaa kaikkia ruuvveja siitä ruiskutuspumpusta. Sanomasi 4 pulttia alkoi kuulostamaan joltain päällyskuoren kiinnitykseltä.
Siinä on kaksi sellaista vähän ulkonevaa noin 8 mm avaimella avattavaa ruuvia kyljellä yksinään joiden raotus riittää.

Kun käsipumpulla olet saanut ruiskutuspumpultakin polttoaineen valumaan kuplattomasti, voit löytätä vähän ruiskunputkea joltain suuttimelta ja sitten starttaamaan. Kun kone lähtee käymään kiristä ruiskunputki.

Voi olla että varsinainen syy huonoon käyntiin lähtöön on jossain muualla, mutta suodatin on niin halpa että se kannattaa vaihtaa joka tapauksessa jos on pientäkin epäilystä. Eipähän mene paskaa ruiskupumpulle asti.
aniemi
Viestit: 3442
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 1:12 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aniemi »

Minkälaiset öljyt koneessa?
Mitä on pa-tankissa...?
Vaikka pääosin pitää paikkansa vanha toteamus jotta irästä ei muuta hyvää ole tullu ku aurinko, niin kyä teboilin dieslillä koneet toimii paremmin talvella kuin muilla... tiedä sitte mistä johtuu... :roll:

Onko se starttimoottori muuten kunnossa, pyörittääkö edes lämpösenä kunnolla...?

Jos lämmität imusarjan ennen kylmäkäynnistystä lähes kuumaksi esim kuumailmapuhaltimella, niin lähteekö sitte alle kahden kierroksen pyörityksellä käyntiin.

Mittaa akun jännite starttauksen aikana, ei saisi tuonkokoinen akku ainakaan alle 9.5 Voltin pudota...

EDIT: niin se pa-suodatin on CAV 796
Onko ilmansuodattimet milloin vaihdettu..?
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
Ferkku
Viestit: 5130
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Vinkki: Sipaise mootoriöljyä siihen ylempään tiivisteeseen, niin se pysyy siellä urassaan niin kauan että saat suodattimen ja kupin paikalleen. Ja muista sulkea tankin hana ensin. Mä en oo tavannu ilmata tuota suodatinta ollenkaan, vain ruiskutuspumpun kyljestä ruuvit auki ja sitten käsipumpulla niin kauan kun ei enää tirskahtele. Sitten ne kiinni ja yks suutinputki löysälle. Ei auki! Joku puoli kierrosta riittää. Ja sitten starttaamaan...........
Emppu
Viestit: 291
Liittynyt: Pe Maalis 07, 2008 7:54 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Emppu »

Tuo suodattimen ilmaaminen oli sen varalta että/jos se suodatin on niin ylhäällä suhteessa ruiskutuspumppuun että meinaa jäädä kuplia sinne.

Periaatteessa hyvin toimivassa koneessa pelkän suodattimen vaihdon yhteydessä ei aina edes tarvihe pumppua ilmata. Pelkkä suodatin riittäis.

Vielä sen verran että kun käsipumpulla pumppaat niin joku ruuvvi tai tulppa pitää olla auki että ilmaa pääsee ulos. Järjestelmä on sen verran tiivis ettei ilma pääse mistään muuten pois.

Moottoriöljyt on myös hyvä huomio. Jos on 15W40 öljyä kesäksi laitettu niin se kyllä haittaa pyöritystä mutta pitäisihän koneen kuitenkin käymään lähteä jäykkyydestä huolimatta.

Hankalia tapauksia on joskus vedetty toisella raktorilla hyvällä kyydillä käymään, siinä pienet kuplat menee, mutta sinulla ei tainnut olla toista konetta.

Tankin hanaa kannattaa muuten avata jossain välissä kun on liitoksia auki siirtopumpun luona, että näet varmasti ainetta tankista tulevan sujuvasti.
Niksuliini
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksuliini »

Mistä hana normaalisti suljetaan? Pohjasta mutta otetaanko kansi pois päältä tai pystyykö koneen kyljestä ylipäätään kannen irroitus onko se pelkillä 10 mm mitä sivussa on jokunen vai onko siinäkin jotain suurempaa? Siinä on mukava huoltoystävällinen pohjapanssari nokasta perään asti vahvuudellaan n. 5mm / 200kg, joku sano että se ei ole massikan oma vaan itse tehty, sitä ei yksin saa kovin helposti paikoilleen. Päivällä tutkin massikkaa. Avasin siipimutteria ja päästin vähän aikaa löpöä, koitin samalla pumppua ja tuntu toimivan hyvin kun muisti painaa loppuun asti, tosiaa se sentti lopussa. Ruiskutuspumppu pitää ettiä, onko siinä vieressä? En oo tutustunu / nähny konetta kun peltiä en oo availlu. Joo siis käsipumppua pumpatessa pitää olla joku liittimistä auki, tossa ei oo ihmeempää. Öljyt vaihoin viikko sit, en muista mitä oli, tarkistin sillon että oli hyvät ja sopivat kyseisee mallii. Siellä on nesteen talvilaatua 37..startti on kunnossa, pyörittää hyvin ja tänään lähti ilosesti käymää. Ilmansuodattimista ei oo tietoo, p-aines vaihettu 2v, ei tosin ajettu juuri mitään.
Osmo_
Viestit: 8622
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Syöttö(ruiskutus)pumppu on moottorin vasemmalla puolella oleva möltti, jonka kyljessä on suunnikkaan mallinen peltilevy kahdella ruuvilla kiinni ja siitä lähtee neljä putkea ylöspäin. Lisäksi sen kanteen menee kaksi taakia. Taaempi on kaasu ja etummainen sammutin.
Kyljessä on 8mm avaimella aukeavat pultit joissa ei ole sinettiä. Ne ulkonevat noin 10mm ja näyttävät erikoisilta. Toinen on pumpun keskivaiheilla ja toinen hieman ylempänä. Avaat niitä sen puolen kierrosta ja nulkutat sitä käsipumppua niin prkleesti. Kannattaa tosin ensin löystää kaikki putkiliitokset yksi kerrallaan ennen syöttöpumppua että niistä tulee ilma pihalle.
Sitten kun pääset ilmauksessa niihin syöttöpumpun kahteen ruuviin kiinni niin nulkuta sitä käsipumppua niin, että polttoöljyä valuu ihan reilusti.
Sen jälkeen kun saat ne kaksi ruuvia kiinni, seuraat niitä ylöspäin lähteviä putkia. Ne menevät suuttimille. Avaa niistä kaksi valitsemaasi putkiliitosmutteria (siis sieltä yläpäästä, muistaakseni 17mm avain), istutat vaimokkeen traktorin pukille ja käsket startata. Sitten kun alkaa hörähdellä ja käydä röpöisesti, käännät mutterit kiinni niin moottori alkaa käydä tasasemmin.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
kalvaana
Viestit: 7336
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Siirtopumppua voi lutkuttaa ilman, että sieltä on joku ruuvi auki. Se pumppu sitten painaa sitä löpöä eteenpäin systeemissä kunnes toteaa, että enempää ei mene läpi ja kalvomekanismi jää ikäänkuin vapaa-asentoon.
Ilmattaessa suodatin täyttyy ihan painovoimallakin, kun ilmaruuvi on auki, mutta kestää tietysti hetken sekin.
Ja syöttöpumppua kun ilmaat, niin ensin se alempi ruuvi löysälle ja kun sieltä tulee kuplatonta niin se alempi kiinni ja ylempi löysälle ja taas kun tulee kuplatonta, niin sitten se kiinni. Ja yhden suutinputken löysääminen riittää, koska pumpussa on yksi painetta televä elementtipari, joka on kaikille suuttimille yhteinen. Sitä suutinputkee ei edes tarvii paljon löysätä ja sen kerkiää kiristää koneen käynnistyttyä ihan itekseenkin. Apumies on hyvä olla ilmatessa, koska siirtopumppu on eri puolella, kun syöttöpumppu. Harvoinhan tuota ilmata tarttee, kun ei päästä löpöä loppumaan, että saa sen tehtyä yksinkin, kun tankki on ylinnä systeemissä, niin aina sieltä on löpöä valumassa alas, kun vähänkin raottaa jotakin ruuvia.
Mutta mahtaako olla polttoainepuolen onglem akuitenkaan tuo?
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Niksuliini
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksuliini »

Noniin tutkin ja katselin massikkaa, pohjapanssari oli edestä kiinni yhdellä pultilla ja takaa yhdellä jossa oli sokka ja hitsattu kii tappi ettei pääse tippumaan tapin katkettua tai jos vaikka unohtus laittaa, paljon se paino mutta sain nipin napin nouseen reiän kohdalle jotta sain pultin paikoilleen edestä, hallia kun ei ole eikä kauheen kätevää hallitunkkia jolla säästäsi aikaa rahaa ja ennenkaikkea selkää.

Joo löysin ruiskutuspumpun aamulla kun katselin valosalla, startin lähellä, öljyn lisäys siinä vieressä. Siinä oli tosiaan kaks 8 mm ulkonevaa ilmausruuvia. Aikani etin hanaa ja löysin sen polttoainesuodattimen vasemmalla puolen 20 cm ylempänä vähä veemäises paikkaa mutta siitä saa sen reuna palan otettua pois 13mm jotta homma helpottuu. Homma helpottuu paljon kun näkee omin silmin. Eli ei muuta ku suodatinta ostaa ja ei pitäs olla ropleemaa. Tosin se käynnistys, tänää -3, päätin kokeilla ilman roikkaa nii viimesillä voimilla käynnisty. Mut pitää sitä vikaa alkaa ettimään.
Hehkunkin löysin moottorin kyljestä, isompi pultti joku 17-19mm ja siihen menee johto, johto näytti hyvältä, oisko vaihettu jokunen vuosi sit, kokeilen ja katon sen hehkun ja sit siirtopumppu tiputtaa tosiaa konee kyljestä vähän, pumppu kyllä lykkää ainetta.

Kiitos hyvistä neuvoista kaikille!
Niksuliini
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksuliini »

Noniin tutkin ja katselin massikkaa, pohjapanssari oli edestä kiinni yhdellä pultilla ja takaa yhdellä jossa oli sokka ja hitsattu kii tappi ettei pääse tippumaan tapin katkettua tai jos vaikka unohtus laittaa, paljon se paino mutta sain nipin napin nouseen reiän kohdalle jotta sain pultin paikoilleen edestä, hallia kun ei ole eikä kauheen kätevää hallitunkkia jolla säästäsi aikaa rahaa ja ennenkaikkea selkää.

Joo löysin ruiskutuspumpun aamulla kun katselin valosalla, startin lähellä, öljyn lisäys siinä vieressä. Siinä oli tosiaan kaks 8 mm ulkonevaa ilmausruuvia. Aikani etin hanaa ja löysin sen polttoainesuodattimen vasemmalla puolen 20 cm ylempänä vähä veemäises paikkaa mutta siitä saa sen reuna palan otettua pois 13mm jotta homma helpottuu. Homma helpottuu paljon kun näkee omin silmin. Eli ei muuta ku suodatinta ostaa ja ei pitäs olla ropleemaa. Tosin se käynnistys, tänää -3, päätin kokeilla ilman roikkaa nii viimesillä voimilla käynnisty. Mut pitää sitä vikaa alkaa ettimään.
Hehkunkin löysin moottorin kyljestä, isompi pultti joku 17-19mm ja siihen menee johto, johto näytti hyvältä, oisko vaihettu jokunen vuosi sit, kokeilen ja katon sen hehkun ja sit siirtopumppu tiputtaa tosiaa konee kyljestä vähän, pumppu kyllä lykkää ainetta.

Kiitos hyvistä neuvoista kaikille!
Tumppi 865
Viestit: 8194
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Hehkunkin löysin moottorin kyljestä, isompi pultti joku 17-19mm ja siihen menee johto, johto näytti hyvältä, oisko vaihettu jokunen vuosi sit, kokeilen ja katon sen hehkun ja sit siirtopumppu tiputtaa tosiaa konee kyljestä vähän, pumppu kyllä lykkää ainetta.
Hehku on imusarjassa, ja siihen menee myös ohut polttoaineputki siihen keskelle, ja mutteri on reilusti yli 20mm.
Hehku näkyy noin moottorin sylinterikannen korkeudella oikealla sivulla moottorin etupäässä.

Hommaa uus siirtopumppu niin loppuu vuoto(ehkä) :wink:
Emppu
Viestit: 291
Liittynyt: Pe Maalis 07, 2008 7:54 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Emppu »

Noniin, sinä olet nyt löytänyt ilmeisesti moottorin lämpötila-anturin tai öljynpaineen anturin, jos siihen menee pelkästään johto. Hehkuun nimenomaan menee myös polttoaineputki siihen keskelle kun se polttaa polttoainetta imusarjassa lämmittääkseen imuilmaa. Imusarja on moottorin kannen oikealla puolella, siis ilmansuodattimesta ilma menee imusarjaa pitkin kanteen joka sylinterille. Vastapuolella on sitten pakosarja josta päästään pakoputkeen.

Talvilaadusta puhuit niin tarkoititko että jäähdytinneste on 37 pakkasta kestävä. Polttoaine pitäisi myös olla talvilaatua, koska jos tankissa on vaikka puolet kesälaatua, niin miinus10-15 alkaa olla ongelmia pahemmalti. Polttoaineen parafiini tukkii suodattimen helposti.

Jos se vuotaa tarkasti siirtopumpun juuresta, siis siitä missä se on 4 pultilla kiinni moottorissa, niin se voi olla moottoriöljyä ja se vika korjautuu laittamalla uusi tiiviste tai tiivisteliimaa siihen väliin. Jos määrä ei ole suuri niin se nyt on sitten ulkonäköseikkoja. Ei vaikuta muuhun.
Niksuliini
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksuliini »

Joo pitää ettiä hehku vielä näkösällä. Eikun nesteen dieseliä 32/37 samepiste. Käytättekö dieseliä vai polttoöljyä? Miten jos auraa omia pihoja tai ylipäätään työkoneissa jotka auraavat saako / pitääkö dieseliä? Riippuu aina mistä katotaa, hytistä katsottuna oikealla on pakoputki eli imusarja olettaen ilmeisesti vasemmalla. Kuinka helposti lähtee kansi päältä? Onko se pelkästään noilla 12-13 mm muttereilla mitä kyljissä on? Pystyykö kui helposti ottaa hehkun ilman kannen irrottamista? Joo niin tiätysti se oli joku anturi, kummatkin mittarit on pimeenä diesel / lämpötila.. :( en tiä kui kauan tankillisella ajelee kun on vasta kk kokemus mutta kyllä tualla päivänsä saa kulumaan. Kuinka tuommoiseen saa hommattua etukuormainta, tuleeko kuinka arvokkaaks?
Niksuliini
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 6:36 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Niksuliini »

Meni vähä aiheen vierestä mutta toivotaan ettei siitä ammuta.
Tumppi 865
Viestit: 8194
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Hehku on ihan erillinen "pultti" imusarjassa, ei sen irrottamiseksi tarvi mitää muuta purkaa, jollei konepelti sitten ole tiellä.

Ainakin 185 ja 590:ssä on imu ja pakosarja samalla puolella kantta, siis oikealla puolella konetta, eli ovat samassa läjässä imusarja ylempänä pakosarjaa.
MAhti
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Loka 08, 2013 7:35 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAhti »

http://www.youtube.com/watch?v=nthWkCxnnEQ
Linkissä näkyy thermostart hehkutulpan toiminta
Emppu
Viestit: 291
Liittynyt: Pe Maalis 07, 2008 7:54 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Emppu »

Tumppi on oikeassa tuosta imu ja pakosarjasta. Valitan ajatusvirhettä kun yritin väittää että pako olisi vasemmalla.

Yleensä jos puhutaan koneen puolista niin ajatellaan ne niin kuin kuski paikaltaan istuimelta selittäisi. Tuossa pitäisi siis olla pako ja imusarjat oikealla. Samoin se pieni siirtopumppu.
Sitten Starttimoottori, pa-suodatin ja ruiskutuspumppu (osa puhuu syöttöpumpusta) vasemmalla. Vasemmalta ilmeisesti löysin ruiskutuspumpun alta sen lämpötilaanturin.

Jos sinulla on kaveri käytössä niin seuraavan kerran kun hehkutat pistä keveri kuuntelemaan sieltä oikealta puolelta. Jos noin 10 s. kuluttua sieltä kuuluu sellainen humahdus (tai plumps) niin hehku on kunnossa ja toimii.

Ja kai hehkun langan voisi kokeilla yleismittarillakin josko se on poikki.

Mutta kaikenkaikkiaan jos olet koneen aina käyntiin saanut ja se sitten pyörii häiriöittä, niin ei siinä sitten vikaa ole polttoainepuolella. Jos kone sammuisi esim. enemmän kuormittamalla, niin sitten voisi syyttää tukoksia.
Emppu
Viestit: 291
Liittynyt: Pe Maalis 07, 2008 7:54 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Emppu »

Tumppi on oikeassa tuosta imu ja pakosarjasta. Valitan ajatusvirhettä kun yritin väittää että pako olisi vasemmalla.

Yleensä jos puhutaan koneen puolista niin ajatellaan ne niin kuin kuski paikaltaan istuimelta selittäisi. Tuossa pitäisi siis olla pako ja imusarjat oikealla. Samoin se pieni siirtopumppu.
Sitten Starttimoottori, pa-suodatin ja ruiskutuspumppu (osa puhuu syöttöpumpusta) vasemmalla. Vasemmalta ilmeisesti löysin ruiskutuspumpun alta sen lämpötilaanturin.

Jos sinulla on kaveri käytössä niin seuraavan kerran kun hehkutat pistä keveri kuuntelemaan sieltä oikealta puolelta. Jos noin 10 s. kuluttua sieltä kuuluu sellainen humahdus (tai plumps) niin hehku on kunnossa ja toimii.

Ja kai hehkun langan voisi kokeilla yleismittarillakin josko se on poikki.

Mutta kaikenkaikkiaan jos olet koneen aina käyntiin saanut ja se sitten pyörii häiriöittä, niin ei siinä sitten vikaa ole polttoainepuolella. Jos kone sammuisi esim. enemmän kuormittamalla, niin sitten voisi syyttää tukoksia.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 33 vierailijaa