Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Juho.h
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2018 5:46 pm
Paikkakunta: Laitila
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja Juho.h »

Samaa mieltä kuin 2xford4000. On se paljon kätevämpi touhuta, kun toinen traktori on kokoajan kaivurissa kiinni, niin on helpompaa tehdä toisella kaikki muut työt. Nuo kaivurit kun tuntuu vaativan semmoiset kiinnitykset, ettei sitä jaksais aina laittaa perään ja ottaa pois.
-Fiat 80-90 DT vuosimallia 1986
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja tommi »

Mulla on tuo BM tuppisovitteella ukkomestarissa kiinni. Tukkiautojen kuormaajien pitkien tuppien kaltainen systeemi.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Tällä kertaa sitten Leyland ja samalla 3.traktori

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tuli tänään sitten soitto että Leyland saa nyt viikolla toisen traktorin kaverikseen mihin pistän tuon kaivurin paikoilleen kunhan kerkeän käydä ajamassa uuden tulokkaan "ranchille" tässä lähipäivien aikana :roll: Tällätään sitten lisää tietoa kuvien muodossa kun saan "uuden" koneen kotia :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Aamulla ei ollut kuin 10astetta pakkasta joten ei muutakuin kunnolla päälle ja se kuuluisa karvahattu päähän ja hakemaan kone kotia 8)
KuvaFordson super major -61 (1) by antti hietanen, on Flickr
Siinähän se koti pihalla jo on kaivurin vieressä :lol:
KuvaFordson super major -61 (2) by antti hietanen, on Flickr
Oikein super major :twisted:
KuvaFordson super major -61 (3) by antti hietanen, on Flickr
Vähän reilu tunti meni aikaa kun tuon kotia ajoin 28km päästä :lol: Täytyy nyt sovittaa tuo kaivuri ekana tuon perään ja vähän kokeilla sitä ja varmaan jossain vaiheessa sitten vähän siistiä traktoria :roll: Sekä vaihdella talven aikana kaikki öljyt ja suodattimetkin tietenkin :wink: Sekä vielä hakea traktoriin kuuluvat talvipellit vielä sitten kunhan edellinen omistaja ne löytää vajastaan :D
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Noni joka rattoristilla tulis yks majori jossain vaiheessa olla!
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Timukka
Viestit: 3110
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 8:15 am
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja Timukka »

:D legendaarinen kaivurin alusta. Laitahan kuvia rojektin etenemisestä.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Aloittelija kirjoitti:Noni joka rattoristilla tulis yks majori jossain vaiheessa olla!
Piisaako jos sellaanen on ollut taloos ennen nykytraktoristin syntymää?
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Silloin 2013 kun etsin ekaa traktoria niin silloinhan kävin myös muutamaa majoria katsomassa niin kaippa se kipinä sieltä silloin myös jäi itämään :lol: Mutta tosiaan tähän majoriin on laitettu uutta osaa aika mukavasti jo kiinni niin ei olisi edes iso homma entisöidä tätä mutta tarkoitus tehdä tarvittavat mahdolliset muutokset sillein että ovat helposti poistettavissa/sillein että olisi voitu myös tehdä aikanaan vastaavalla tavalla :wink: Tuohon on jo uusittu mittarit,jäähdytin,johtosarja,pakoputki sekä nykyaikainen penkki mutta alkuperäinenkin on siihen olemassa :roll: Joten lähtökohta on kyllä aika hyvä ja mitä edellinen omistaja väitti niin olisin mukamas traktorin kolmas omistaja vasta :roll: :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Tumppi 865
Viestit: 8190
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Hyvä peruskone kaivurin etee. Jos sitä on laiteltu päältäpäin, niin mites sisukset? Pysyykö vaihteistoöljyt lootassa, ja muuten öljyt oikeilla paikoilla, ettei tiputtele pitkin pihoja.
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Hämmästys oli itselläkin suuri kun ei ole edes alta mistään märkä ja joka paikassa puhtaat öljyt mitä nyt moottorissa tyyppillisesti mustat kurat sekä että kaikissa paikoissa vielä ylärajoissaan :shock: Tosin edellinen omistaja vaihtannut viime kesänä kuulemma kaikki öljyt ja suodattimet :roll: Taidanpa kuitenkin vaihtaa kaikki suodattimet ja öljyt varmuuden vuoksi talven aikana vielä :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tuntui hörähtävä fordsoni mukavasti pikku pakkasesta käyntiin kun tänään kokeilin ja ajelin sillä huvin vuoksi :lol:
Kuvasuper major (1) by antti hietanen, on Flickr
Kuvasuper major (3) by antti hietanen, on Flickr
Ei tuo tekniikka puoli kovinkaan pahalta vaikuta ulkopäin jos yrittäisi vuotoja etsiä :hali: Hämmästyttävän kuiva koko kone kun ottaa huomioon traktorin iän eli 58vuotta :shock:
Kuvasuper major (4) by antti hietanen, on Flickr
Eikä tuo perästäkään mikään kauhean näköinen ole :roll: Hitsausta pääsee kyllä tuohon oikean puoleiseen lokariin tekemään kun oli näköjään ruostunnut yllättäen lokarin kiinnike irti :lol:
Kuvasuper major (2) by antti hietanen, on Flickr
Ja oikeastaan se syy traktorin käynnistykseen oli se että piti saada siirrettyä edestä pois ja saada paremmin pressu päälle kun tuuli meinasi sen aamupäivällä viedä :lol: Mutta kyllä se tänään jo selväksi tuli että pitää myöskin Majori saada katon alle talveksi jonka seurauksena pitää sitten katsella sille sopiva paikka missä saa huilia suojassa silloin kun sille ei ole tarvetta :mrgreen:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Siinä näyttäis olevan vanhan majorin rivipumppu :arrow: kone vanhasta?
Mutta superin nostolaite.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Tumppi 865
Viestit: 8190
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Eiköhän tuo vanhempi super olekkin, vm 61, jossa alipainesäätönen pumppu kuuluukin olla!?
MOP
Viestit: 7533
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja MOP »

Kyllä se ihan aidolta Superilta näyttää, mutta ei siltä ihan viimeiseltä mallilta. Sellaisella ajelin 48 vuotta siinä sinun aukeilla.
Aloittelija
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Mun majori mk.1 jossa on alkuperänen moottori on myös tuo pumppu, tunnistaa tosta syöttöpumpun jousi-kalvosysteemin kotelosta pumpun etupäässä,
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tumppi 865 kirjoitti:Eiköhän tuo vanhempi super olekkin, vm 61, jossa alipainesäätönen pumppu kuuluukin olla!?
Juurikin vuoden 61 oleva malli tämä on ja veikkaan ettei tekniikka puoleen ole paljoa kajottu kuin huoltojen merkeissä mitä tuo traktorin edellinen kertoili koneesta kun oli kuulemma traktorin omistannut vuodesta 71 lähtien :lol:
MOP kirjoitti:Kyllä se ihan aidolta Superilta näyttää, mutta ei siltä ihan viimeiseltä mallilta. Sellaisella ajelin 48 vuotta siinä sinun aukeilla.
No nythän se on sitten minun hyvä jatkaa siitä näin 48vuotta myöhemmin :lol: Tosin taidan vaan pysyä oman pläntin rajojen sisäpuolella tällä kaivuri perässä :twisted:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Tumppi 865
Viestit: 8190
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Jos kiinteämmin kaivurin asennat, niin kannattaa nostolaite poistaa kokonaa, ja tilalle suora peltikansi, jossa pienet kohoumat taka-akselin rattaille. Kansia saatta löytyä vamiitakin.
On helpompi tehä työskentelyolot paremmiks, kun saa istuimen kääntyväks, ja jalkatilaa!
Olikos kaivurissa oma pumppu? Jos ei, niin majorin pumpulta suoraa paine kaivurille, ja paluu takasin!?
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja 361 »

On todennäköisesti hyvin pidetty/ laitettu kone. Silmiin pistää "kuivuus" ja uusi tunti/kierrosluku mittarin vaijeri. Sitä harvoin uusitaan jos koneen pito muutenkin retuperällä.
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Kyllä tämä superi pitäisi nyt entisöidä kunnolla ja ostaa sen kaivurin kaveriksi joku huonompi traktori :lol:
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
ookkonen
Viestit: 1141
Liittynyt: La Tammi 31, 2009 6:26 pm
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja ookkonen »

häkkyrä kirjoitti:Tuntui hörähtävä fordsoni mukavasti pikku pakkasesta käyntiin kun tänään kokeilin ja ajelin sillä huvin vuoksi :lol:
Kuvasuper major (1) by antti hietanen, on Flickr
Kuvasuper major (3) by antti hietanen, on Flickr
Ei tuo tekniikka puoli kovinkaan pahalta vaikuta ulkopäin jos yrittäisi vuotoja etsiä :hali: Hämmästyttävän kuiva koko kone kun ottaa huomioon traktorin iän eli 58vuotta :shock:
Kuvasuper major (4) by antti hietanen, on Flickr
Eikä tuo perästäkään mikään kauhean näköinen ole :roll: Hitsausta pääsee kyllä tuohon oikean puoleiseen lokariin tekemään kun oli näköjään ruostunnut yllättäen lokarin kiinnike irti :lol:
Kuvasuper major (2) by antti hietanen, on Flickr
Ja oikeastaan se syy traktorin käynnistykseen oli se että piti saada siirrettyä edestä pois ja saada paremmin pressu päälle kun tuuli meinasi sen aamupäivällä viedä :lol: Mutta kyllä se tänään jo selväksi tuli että pitää myöskin Majori saada katon alle talveksi jonka seurauksena pitää sitten katsella sille sopiva paikka missä saa huilia suojassa silloin kun sille ei ole tarvetta :mrgreen:
Onko tuo lasikuppi laitettu oikeinpäin? omassani on lasi alaspäin niin jää kaikki ylimääränen siihen :|
siis tuossa syöttöpumpun edessä
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ekolandia, Juho M-P, korsteeni, Machist, Pataässä, SPS1975 ja 48 vierailijaa