Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Avatar
mike
Viestit: 5311
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 11:26 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi / Vts
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja mike »

Quicke 3260:stä, näkisi hyvin mallia sylinterin kiinnityksille. Murtovoimaa ei ollut liiaksi, jaksoi kuitenkin pitää kauhan suorassa, kun tuuppasi murskekasaan. Sylinterin kauhanpuoleinen pää voisi olla korkeammalla saranapisteestä, häkkyrän kuormaajassa. Pyöreä putki sylinterin yläpäähän poikkipalkiksi, sylinteriä alemmas keskilinjaan :roll:
Pitkä on pilalla, mutta lyhyen voi jatkaa.....
HL-Zetor
Viestit: 4723
Liittynyt: Su Marras 07, 2010 7:18 pm
Paikkakunta: VIRRAT
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja HL-Zetor »

Voihan tuohon sylinterin kiinnitysputkelle laittaa vinotuet nii kestää.
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
roplaaja
Viestit: 1144
Liittynyt: Ti Loka 02, 2007 8:55 pm
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja roplaaja »

Työ tekijäänsä neuvoo sanoo vanha kansa. Nyt kun ei sentään ole kyseessä lentokoneen rakentaminen ta henkilönostin, niin suurta vahinkoa ei päässe tulemaan vaikka jokin paikka hiukan pääsisi ratkeamaan. Eli täältä kannustukset, arvostelun, epäilyn tjsp sijaan, tämmöstä rakentelua on kiva seurata, jatkakaa.
Sunjyr
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2014 8:44 pm
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja Sunjyr »

Sais kauhasylkyt ylemmäksi varustelevyyn kahdella. .
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään sitten tuli hitsari käymään oikein Kempin ammatti puikkokoneella ja on se mukavan näköistä touhua kunnon laitteilla :D Samalla siinä sitten tuli tuo paikallinen kalastuksen valvojakin käymään joka on joskus ollut telakalla laivoja hitsailemassa ja sieltä tuli parannusehdotukset heti mitkä sitten myös toteutettiin...
Kuva
Kuva
Eka parannus näkyy tässä,tuo "lappu" on 1,5cm vahvaa ja tuon takapuolella on toinen mokoma lisänä vielä :roll: Tuo telakalla töissä ollut sankari sanoi että siellä aika yleinen tapa vahvistaa paikkoja tuolla tavalla aikanaan :roll:
Kuva
Ja toinen parannus sitten tässä,nousi kiinnityspiste 50mm ylemmäs jolla saatiin myös liikeratoja vielä parempiin asentoihin :P No tämän jälkeen olikin aika aloittaa letkujen veto kuten näkyy jo aiemmista kuvistakin...
Kuva
Letkutkin alkaa hakemaan paikkansa :D Täytyy ens viikolla käydä ostamassa noille oikeat kiinnikkeet että saa ne kulkemaan nätisti tuossa puomissa :P Kuva
Tuolta lähtee sitten paineletku venttiilille ja kuten kuvasta myös huomaa niin kaikki muut letkut oli pakko tilanahtauden vuoksi tuoda ulos tuon pikku takaikkunan kautta :| Ja päivän päätteeksi sitten ajattelin tehdä tuolle venttiilipöydälle kiinnikkeen ja samalla myös jonkinlaisen suojan itselle jos sattuu letku posahtamaan :P
Kuva
Tuo kun tulee nyt suoraan toisen kuormaimen vivun taakse hyttiin ja näin ollen penkin viereen niin ajattelin sitten että tehdään se 4mm vahvuisesta lootusta ja tuo on taas sitten hitsattu itse tuolla pikku telwinillä ja esabin 2mm rutiili puikolla :roll:
Kuva
Ja tottahan toki se suoja piti myös maalata :roll: Huomenna sitten jos kerkeää niin voisi tuohon porata kiinnitysreiät myös :lol: Mutta nyt sitten kokeillaan miten tulee kestämään,tämä kun ei tule itsellä mihinkään maan kaivamis eikä kuormaus hommiin vaan siihen että sillä saa kantaa rompetta pois edestä että pääsen jatkamaan tämän ranchin kunnostusta...
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

No tämähän rupes tänään vörkkimään heti niinkuin sen pitikin :D
Kuva
Siinä ollaan jo ulkona ilman kauhaa kokeilemassa liikeratoja :D
Kuva
Letkutkin tuli laitettua kunnolla kiinni ihan oikeilla hydrauliputki/letku kiinnikkeillä :P
Kuva
Siellähän se venttiilipöytäkin häämöttää :lol:
Kuva
Ja sitten kauhan kanssa ääriasennot lävitse :roll: Saisi ehkä aavistuksen vielä kipata enemmän ja se on helppo vielä toteuttaa ennenkuin alan aisojen maalaukseen :P
Kuva
Ja toinen ääripää,riittää vallan mainiosti mulle :lol: Huomenna sitten pitää purkaa nostosylinterit auki ja käydä ostamassa niihin uudet tiivisteet ja vaihdella uudet hilut niidenkin sisälle niin eipä enää sitten merkkaa reviiriään alle :mrgreen:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Aamusella purin nostosylinterit auki tiivisteiden vaihtoa varten,osien purkamiseen meni aikaa yhteensä puoli tuntia mutta osien etsimiseen menikin sitten nelisen tuntia :lol:
Kuva
Hommahan aloitetaan tuon sylinterin putken turvan aukaisulla jonka jälkeen näkymä on tälläinen...
Kuva
No sittenhän se ei ole muutakuin vetäisee varren ulos että pääsee tarkistamaan mahdolliset kolhut jos niitä on tullut :lol: Tässä tapauksessa varret täysin virheettömät 8)
Kuva
Tuollaiset osat piti lähteä sitten etsimään joka veikin sitten suurimman osan ajasta tässä rempassa :lol:
Kuva
Ja siinähän ne uudet hilut nyt on joten ei muutakuin vaan paikoilleen sitten :P
Kuva
Ja näin taas nipussa :D Toki tein saman homman kummallekin puolelle joten nyt pysyy aisat ylhäällä eikä enää merkkaa reviiriä :P Josko sitä huomenna pääsisi maalaushommiin sitten :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Eipä päässyt heti maalaushommiin kuitenkaan :lol: Onneksi ajoin vielä kerran kauhan liikeradat lävitse sillein että kävin ihan ulkona katsomassa sylinterin asennon kertaalleen vielä lävitse :arrow: Uusiksi meni siis sylinterin kiinnitykset sekä myös sylinteri koska tuolla 500mm iskulla oleva sylinteri olisi päässyt toisessa ääriasennossa osumaan tuohon pyöröputkeen ja näin ollen siitä olisi sitten jossain vaiheessa tullut banaani :lol: No tekemällä oppii ja toiseen vaiheeseen kysyinkin sitten neuvoa entiseltä opettajalta jolla oli samanlainen Leukku aikoinaan johon teki vastaavan muutoksen kuormaimeen ja hänen neuvoillaan sitten valmistui uusi versio 8)
Mutta nyt siellä hallissa leukku seisoo kun sai tänään kolmannen kerroksen aisoihin uuden sävyn :P
Kuva
Kuva
Aika lähelle oikeaa sävyä osui tuo viron poikien myrkkymaalin sävy leukun omaa sävyä :shock: Kuten kuvista saattaa myös huomata että sylinterin yläpää siirtyi 15cm alemmas ja vastaavasti alapää nousi 40cm ylemmäs jolla saadaan kauhan liikeradat muuttumaan totaalisesti parempaan suuntaan :wink: Kuva
Varmuuden varalle niinkuin vanhalla piialla on tissit :lol: Tekaisin tuollaiset ohkaiset stopparit vielä kauhalle ettei pääse keinahtamaan liikaa ettei sylinterille tapahtuisi mitään jos tökkää,tosin aika ohkaiselta vaikuttaa tuollaiset 15mm vahvat raudat mutta kokeillaan ensin varovaisesti ja lisätään sitten tavaraa lappujen päälle jos siltä alkaa vaikuttamaan :D Huomenna tai viimeistään ylihuomenna pääseekin sitten tämä tositoimiin ja saa alkaa toimimaan poltettavien rojujen siirrossa :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tuli vielä pikku muutos tuohon sylinterille tänä aamuna :twisted:
Kuva
Piti laittaa lukkoventtiili sille kaveriksi vielä kun oli hieman ilkeä ajaa kun kauha halusi kokoajan omia aikojaan kääntyä alas :lol: Mutta nyt toimii juurikin sillein miten pitääkin :D Pitää vielä noita rajoittimia vähän muuttaa että saa kauhan kääntöön hieman pelivaraa vielä lisää mutta se on helppo homma kun ottaa vaan rälläkän esille :lol:
Kuva
Ja tuntuihan tuo tuollaiseen savimaahankin pystyvän eikä ainakaan vielä mikään paikka antautunnut :twisted: Tosin eipä ole tarvetta tälläisiä hommia tällä tehdä mutta kokeilun vuoksi piti testata :lol: Mutta sen huomasin että aika onneton tämä on liikkumaan kun kauha on täynnä tuota savea,keventää juuri sen verran takapäätä että pito häviää pyöriltä ennenkuin sitä ehtii edes tajuta :mrgreen: Täytyy nähtävästi se perälevy entrata seuraavaksi että saa siitä lisää painoa taakse edes vähän :roll: Ja nuo eturenkaat :mrgreen: Täytyy kyllä sanoa että siinä ei ole ollut mitään järkeä laittaa noita leveitä kevyt kuorkin 225/75R16 c-renkaita :evil: Kuten kuvasta huomaa niin kerää kaiken moskan mukaansa ja märässä/pehmeässä paikassa ei nuo traktoria käännä vaan puskee suoraan eteenpäin :roll: Täytyy alkaa nähtävästi etsimään käytettyä oikeaa traktorin eturengas paria vanteineen tähän myös :|
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Kuvia en hoksannut ottaa mutta toissapäivänä tuli tutkittua tämän kadonneita valoja ja joutuihan sitä ihan metrin verran vaihtamaan johtoa vasemmalle etuparkille :lol: Vilkku-ja pyyhinkatkaisijat ovat mykkiä,virrat tulee niille mutta ei osaa lähteä eteenpäin niistä joten kunhan saan jossain vaiheessa ratin irti niin täytyy tutkia noita sitten tarkemmin ja jos ei niistä saa enää ehjiä niin täytyy soveltaa vanhan 900 saabin viikset noiden tilalle sitten :roll: Mutta nyt tosiaan kuitenkin kaikki valot toimivat siis lukuunottamatta vilkkuja,jarruvaloja sekä pitkiä valoja :D
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään sitten iski tekemisen puute joten ei muutakuin hallista ettimään sitä bilteman sähkökäyttöistä mutterimopoa että saa ratin mutterin auki :lol:
Kuva
Ratin mutteri on tuumakokoa(1 1/8 kokona),sen jälkeen kaksi 8mm kannalla olevaa ruuvia irti kotelon kupeesta jolloin irtoaa kotelo valokatkaisimen kanssa minkä jälkeen tulee näkyviin sen alta kaksi pulttia jotka tässä olivat m6 ja kannaltaan eriparia toisen ollessa kuusiokolo ja toinen normaali 10mm kannalla :roll: Sen jälkeen kojelaudan kansi auki ja sieltä sitten viiksien liitinpaketit auki ja piuhat pujotellen alas mittariston välistä :P Jonka jälkeen päästään ihmettelemään lisää :roll:
Kuva
No ei sitä ihmettelyä kauan kestännyt kun ottaa 4ruuvia pois että saa tuon ruskean päällysosan irti itse katkaisin paketista joten niiden irroituksen jälkeen sitten päästäänkin itse asiaan :D
Kuva
Ja kuten kuvasta näkyy niin herra Lucaksen tekemä viiksipaketti päättyi nyt tutkimuksen kohteeksi :lol:
Kuva
Itse viiksethän irtoavat ihan vaan ruuveilla jonka jälkeen pohjalle jää vain tälläinen alumiini käikäle :lol:
Kuva
Ja kun ne saadaan tähän tilaan niin on helppo tutkia missä vika lienee :lol: Tässä tapauksessa oireeksi riitti vaan ihan hapettuma liittimissä ja ja pitkien vaihdon liuskasta oli sen kärjet kuluneet vaan loppuun :roll: No vastaavasti pyyhkimen vipu oli jo siinä kunnossa ettei sitä saanut entrattua enää joten sille pitää keksiä jokin muu ratkaisu sitten tulevaisuudessa :mrgreen: No sittenhän se ei ole muutakuin romut nippuun ja laittamaan takaisin paikoilleen ja kokeilemaan toimiiko enää edes ne mitkä aiemmin pelasi :twisted:
Kuva
Taakse päin ainakin syttyi tuikkuja palamaan mutta entäs se etupuoli :roll:
Kuva
Näyttäähän sielläkin nyt kaikissa joku tuikku olevan :lol: Ja loppuun sitten vielä bonus kuva :mrgreen:
Kuva
Tälläinen virallinen tarkastaja kävi tarkastamassa työn jäljen ja näytti sen hyväksyvän koska poistui paikalta hyrinän säestämänä :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Osmo_
Viestit: 8606
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Än tödeis ekstra kontent vii häv tis kät :mrgreen: En vissiin oo mikään Hydraulic Press Channelin fani :D
Eniveis, toi ratti on hyvä irrottaa, kun se on booreilla. Kartioon jämähtää hiton tiukkaan.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Admin
Viestit: 6092
Liittynyt: Ke Tammi 11, 2006 12:58 pm
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja Admin »

Viiksipaketin saa uutena eikä ole sitten viritetty sätös kun kerralla ostaa. Tulee kaikkine varrenkumeineen ja keskiosineen, pulttaa -kiinni paketti ja kestää seuraavat 40 vuotta. Suosittelen.
Markkinoiden parhaimmat Wieska -lumilingot Kuuksenvaarasta. Soita 040-7306421 https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho
Lemmy
Viestit: 2076
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
Paikkakunta: Lounais-Suomi
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja Lemmy »

häkkyrä kirjoitti:Kuten kuvasta huomaa niin kerää kaiken moskan mukaansa ja märässä/pehmeässä paikassa ei nuo traktoria käännä vaan puskee suoraan eteenpäin Täytyy alkaa nähtävästi etsimään käytettyä oikeaa traktorin eturengas paria vanteineen tähän myös
Samalla tavalla varmaan oikeat traktorin renkaat kerää mutaa mukaansa, mutta isommalla halkaisijalla kyllä pyörii paremmin.

Mutta hieno kuormaintraktori on kyllä!
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

valmet_500 kirjoitti:Viiksipaketin saa uutena eikä ole sitten viritetty sätös kun kerralla ostaa. Tulee kaikkine varrenkumeineen ja keskiosineen, pulttaa -kiinni paketti ja kestää seuraavat 40 vuotta. Suosittelen.
Mistähän tuollaisen mahtaisi löytää ja ennenkaikkea mihin hintaan? :lol: Tosin eipä tuossa kauheaa kötöstystä ole kun ei tarvinnut edes piuhoja katkoa kun putsaili vaan kontaktit mutta pitkät valot ei toimi koska kärjet ei osu toisiinsa ja pyyhkimen kontaktit olivatkin jo mennyttä kauraa kokonaan :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään kun iltapäivästä tuli joutilasta aikaa vieraiden lähdettyä niin ajattelin että nyt kun paikat on kuivuneet että uskaltaa lähteä ajamaan tiluksen rajoja niin ei muutakuin Leukku hallista ulos sekä perälevy perään kiinni :D
Kuva
Tosin oli siinä myös ajatuksena että voisin vähän tasoitella paikkoja :lol: Todella kätevä yhdistelmä tälläinen vekotin missä on perälevy ja etukauha :P Mukavasti käy tasoitukset kun ensin vetää perälevyllä karkean vedon ja loput hieroo sitten etukauhalla :P Voisinpa melkein sanoa että nyt on sellainen kapistus mille on tarvetta,vielä kun tähän hommaa trukkipiikit,auran,äkeen ja niittokoneen niin olisi sitten kaikki tarvittavat koneetkin traktoriin :roll:
Kuva
Mutta on se aikamoinen pötkylä pituuden suhteen nyt kun on laitteet kiinni :twisted: Saa hallin suojiin ajaessa olla tarkkana :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Jaa-a......itse teen yleensä karkean homman etukuormaajalla ja sitten tasoittelen perälevyllä ;-)
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja tommi »

Eipä tuota enää muista, kun on viitisentoista vuotta kun on tuommoisella ajanut, että oliko Zetorin tapaan parinkymmenen sentin portaat perälevyn liikkeissä, vaiko saiko natikan tyyliin puolen sentin nytkäyksiä kahvaa liikuttelemalla.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
roplaaja
Viestit: 1144
Liittynyt: Ti Loka 02, 2007 8:55 pm
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja roplaaja »

Matsikka kirjoitti:Jaa-a......itse teen yleensä karkean homman etukuormaajalla ja sitten tasoittelen perälevyllä ;-)
Niin, kunkin työjärjestys varmaankin johtuu rattorista, ymmärrän hyvin Matsikan työtavan ja toisaalta taas Häkkyränkin, molemmilla koneilla hommia olen tehnyt ja itsekin tekisin juurikin noin kun kerrottu :)
MikaH.
Viestit: 1718
Liittynyt: Su Heinä 28, 2013 8:48 pm
Viesti:

Re: Ja merkki vaihtui,tällä kertaa sitten Leyland

Viesti Kirjoittaja MikaH. »

tommi kirjoitti:Eipä tuota enää muista, kun on viitisentoista vuotta kun on tuommoisella ajanut, että oliko Zetorin tapaan parinkymmenen sentin portaat perälevyn liikkeissä, vaiko saiko natikan tyyliin puolen sentin nytkäyksiä kahvaa liikuttelemalla.
Meillä on ollut foordia ja ferkkua niin täytyy kyllä sanoa että setkassa on ollut tarkin nostolaite. On toki vähemmän ajettu ja kaikki pelaa mutta on kyllä tarkka ettei pysty yleistämään
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Mazaman, Rustaaja ja 53 vierailijaa