Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson ja nyt MF 50B

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään oli sitten aika siirtää major ja kaivuri navetan nurkalta pois kun näytti siltä että alkoi majorin pyörät painumaan maahan :roll:
KuvaUus parkkipaikka (1) by antti hietanen, on Flickr
KuvaUus parkkipaikka (2) by antti hietanen, on Flickr
Ajoin sen sitten tuohon luiskan viereen ja siirretään taas sitten jos alkaa näyttämään taas samalta kuin tänä aamuna :lol: Mutta nyt kun tänään tällä harjoittelin jo niin löytyi myös kaivurille sellainen asento jolloin sen voi nostaa nostovarsilla täysin ylä asentoon ilman että etupyörät ovat koko ajan ilmassa :D Mutta täytyy alkaa nyt suunnittelemaan jossain vaiheessa eteen lisäpainoja niin ei tarvitse olla aina varpaisillaan kun päkätintä siirtää :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Näköjään sitten nälkä taasen kerran kasvoi syödessä ja kun tuli tuosta parin kilsan päästä vanha isäntä tarjoamaan toista kauhaa tähän niin pitihän se sitten itselle haalia :lol: Tuo mikä nyt pitää hakea on alkuperäinen ojakauha jossa lisäosa jolla sen saa muokattua tasakärkiseksi malliksi joten nythän tässä voi kohta alkaa urakoitsemaan tosissaan niitä kukkapenkkejä :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
MOP
Viestit: 7528
Liittynyt: Ke Maalis 22, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja MOP »

Niin, ja voit istuttaa sillä myös ryvässipuleita. Tulee kertakauhaisulla sopivan kokoinen kuoppa.
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Nyt täytyy kyllä kysyä mikä ihme on ryvässipuli :oops: En ole koskaan tuollaista kuullut edes :lol: Mutta nyt vähän kuvia tämän päiväisestä ilta seikkailusta :lol:
KuvaLeukku kauhan hakureissulla (1) by antti hietanen, on Flickr
KuvaLeukku kauhan hakureissulla (2) by antti hietanen, on Flickr
Kävin siis tuossa työpäivän jälkeen 3kilsan päästä hakemassa oletettavasti Hakki Souvari kaivulaitteen kauhoineen päivineen,ovela tuo kauha kun sen mukana tuli lisäpalat jolla sen saa tehtyä ojakauhasta tasaus kauhaksi mikä siitä tuleekin nyt kevään aikana sitten :D
Oli vaan sellainen kokemus ajaa noilla ketjuilla paljaalla asfalttitiellä etten toista kertaa tule sellaista enää suorittamaan :lol: Oli tuon paketin entinen omistaja jäänyt mökilleen jumiin nelikko mersulla niin kiitokseksi kauhasta aurasin samalla sen mökkitien puhtaaksi lumesta ja sepä sitten taisi poikia ensi kesäksi kaivurille terapia hommia hänen mökki tontilla :lol: Loppuun sitten yksi kuva minkä näköinen paketti se oli kun sillä tuli se pikku pätkä ajeltua ihan teitä myöden vaihteen vuoksi :roll:
KuvaLeukku kauhan hakureissulla (3) by antti hietanen, on Flickr
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Avatar
rattori
Viestit: 11118
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja rattori »

häkkyrä kirjoitti:Nyt täytyy kyllä kysyä mikä ihme on ryvässipuli :oops: En ole koskaan tuollaista kuullut edes :lol:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ryv%C3%A4ssipuli, lisääntyy jakaantumalla usean sipulin rypääksi.

https://www.google.com/search?q=ryv%C3% ... 97&bih=512
------------
tractors
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Aina sitä oppii uutta mitä vanhemmaksi elää :D Kävi tuossa tänään vielä kauhan antannut papparainen juttusilla kun letkulämppäriä rassasin tuosta f350:sta niin tuumasi vaan että hänen jollain sukulaisella saattaisi olla vielä joutilas peräkärrykin :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tuossa eilen mittailin tuota "uutta"" kauhaa että käviskö jopa mahdollisesti suoraan kaivuriin niin arvata saattaa ettei käynyt,pitää siihen hitsata uudet kiinnitys pisteet kun kaivurissa puomin leveys 200mm ja uudessa kauhassa kiinnitysvälin leveys 90mm :lol: No eipä taas tekeminen lopu keskenkaiken :mrgreen: Tosin rautaa varmasti saa käydä ostamassa lisää ja mieleen juolahti myös että jos innostuisi tekemään uuden kiinnikkeen kaivurille ja molemmille kauhoille sitten myös vastakiinnikkeet että saisi kätevästi kiinni ne ja olisihan tuossa nyt yksi sylinterikin jouten jos vaikka kallistuvan liittimen innostuisi tekemään :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tuli tuossa eilen iltasella aloitettua "uuden" kauhan sovittaminen kaivuriin sillä että purin siitä kauhasta kaikki irtoavat osat pois että pääsi hahmottamaan miten se kaivuriin kävisi :lol: No tänään sitten jatkoin hommia ja alkoi jo löytymään aika hyvin miten sen saa kiinni suht pienellä vaivalla :roll:
KuvaKauhan sovittelua (1) by antti hietanen, on Flickr
Hommathan alkaa sillä että ajetaan traktori ja kaivuri paketti sopivasti hallin eteen parkkiin ja otetaan paikoillaan ollut kauha pois kaivurista :wink:
KuvaKauhan sovittelua (2) by antti hietanen, on Flickr
Uusi kauha saanut jo puomille tulevat kiinnikkeet paikoilleen ja myöskin tuon tasakärjen kera sivulappujen paikoilleen :D
KuvaKauhan sovittelua (3) by antti hietanen, on Flickr
Ja tästä kuvasta kyllä huomaa hyvin miksi pitää vielä sylinterin kiinnitykselle tehdä myöskin jatkopalat joille pitää tehdä sitten myös tuet sillein että kauhan kiinnityspisteet tukevat toinen toistaan :wink: Tosin päivästä alkoi tunnit loppumaan kesken kuten myös ukosta virta niin täytyy jatkaa taas harrastelua sitten kun aikaa liikenee tälle taas :wink:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Ja niinhän siinä kävi ettei sitä enää malttanut hommaa kesken jättää joten aamusella sitten parsiminen jatkui :lol:
KuvaToinenkin kauha käyttö kuosissa (3) by antti hietanen, on Flickr
KuvaToinenkin kauha käyttö kuosissa (2) by antti hietanen, on Flickr
Nättihän siitä ei tullut mutta eikait tuollaisen kauhan mikään muotovalio tarvitsekaan olla varsinkaan kun sillä on tarkoitus maata tonkia :wink: Testauskin tuli suoritettua ja ainakin toistaiseksi pysyi vielä nipussa vaikka puoli vahingossa tulikin kokeiltua tuon rajoja :oops:
KuvaToinenkin kauha käyttö kuosissa (1) by antti hietanen, on Flickr
Ja kokeilun jälkeen sitten takaisin kone parkkiin ja odottamaan seuraavaa sopivaa luppo hetkeä jolloin alkaa kaivu harjoitukset :lol: Aika hassu vekotin tuo on kaivaa kun tasaus hommassa pitää osata käyttää 4vipua yhtä aikaa mutta eiköhän tuohonkin tatsi löydy kun tekee ja harjoittelee :wink:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

No eihän siitä enää työpäivän jälkeen malttanut sormia erossa pitää joten tänään sitten oli virallisesti eka kunnon kokeilu kaivurilla :P Äkkiä tuolla oppi jo suht tasaista jälkeä saamaan kun noiden yksitoimisten sylinterin vivut jätti heti rauhaan eikä koskennut niihin ollenkaan ennenkuin vasta nostossa tai käännössä :wink:
KuvaTestattu by antti hietanen, on Flickr
Eli tuli tuo majorin alunen kokeilu mielessä tasoiteltua ja eihän se enää siinä hytkynnyt yhtään. Tosin ennen tasausta tein vielä kaivurille pikku muutoksen ja nostin tassut pykälän ylemmäs jolloin kaivurin painopiste tuli alemmas ja näin ollen siitä tuli paljon paljon tukevampi kaivaa eikä enää yritä edes toisen puolen rengasta keventää edes kun puomi on sivulla :shock: Mutta vanha kampe kun kyseessä niin pitäisi taas yksi sylinteri käyttää auki ja vaihtaa tiivisteet kauhan sylinterille kun alkoi sieltä tulemaan öljyä ulos :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään sitten töiden jälkeen innostuin vielä rassaus hommiin ja purin tuon vuotavan sylinterin auki :lol:
KuvaSylinteri hommia by antti hietanen, on Flickr
Kivasti nitkahti puomi alas kun sylinterin tapin löi irti :roll: Taidan vielä vähän muuttaa tuon sylinterin kiinnikkeitä sitten kun ensin saa sylinterin takaisin läjään :roll: Varsi on jo eksynnyt hallin suojaan ja itse sylinterin putki hienosti peitetty ettei lunta pääsee putken sisälle :roll: Syykin selvisi kyllä miksi tiivisteet ovat kokoajan hiukan vuotaneet ja syy siihen että varsi on hieman mutkalla :( Täytyy nyt vähän pohtia mitä tuon kanssa nyt tekisi kun ei millään raaskisi ostaa uutta sylinteriä tuohon ja toisaalta ei kannata tuollein kasata koska vuotaa 100% varmuudella vaikka tiivisteet uusisi :roll: Jos olisi sorvi niin tekisi uuden varren tuohon mutta kun se sorvi puuttuu niin eipä sitä onnistu näissä oloissa tekemään joten täytyy varmaan käydä jossain prässin luona ja varovaisesti painaa varsi takaisin suoraksi :roll:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Sylinterin varsi kävi koneistamossa oikaisussa ja olivat mitanneet siitä että 8,5mm oli kierossa :roll: Mutta sylinteri tuli eilen kasailtua ja testattua myöskin,eilen vuoti vielä turvasta mutta tänään sitten kun ajattelin koko masiinan siirtää hallin puolelle niin vuoto lakkasi heti :lol: Ekana tuli mieleen että nyt ei ole öljyä jäljellä mitä vuotaa mutta tarkistus osoitti sitäkin löytyvän säiliöstä :lol: No irroitin sitten kauhan ja jätin sen halliin josko sen saisi nyt siellä hitsattua kunnolla ympäriinsä 8) Mutta suurin syy tämän iltaiseen touhuun oli se että piti leukusta pudottaa ketjut pois pyöriltä ja voi jestas sentään mikä savotta oli kun kuitenkin 2017 syksystä asti olleet päällä :shock: No kaksi sakkelia joutui rälläkällä pätkäisemään poikki ennenkuin ketjut tippui pyöriltä ja samalla tuli perälevyyn laitettua tasaterät kiinni myöskin :roll: Ja syy tähän hommaan on se että pitää huomenna illasta lähteä käymään yhdellä mökki tontilla levittämässä vähän mursketta eikä noilla ketjuilla viitsi kuivia asfaltti teitä ajella :lol: Täytyy nuo ketjut koittaa kesän aikana muistaa ja keretä oikoa ja valmistella siihen kuntoon että syksyllä ei tarvitse muutakuin ajaa ne pyörien päälle :wink: Tosin sitten kun ne saa taas kuosiinsa pitää nostaa ne seinälle että pysyvätkin sitten siinä kuosissa ettei tarvitse syksyllä niiden kanssa enää temuta :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Mökki homma luonnistui vähän sillein ja tällein kun murske kasa oli vielä jäässä ja paikat sen verran pehmeät etten viitsinnyt kovinkaan monesti tietä läpi ajella :lol: sovin sitten että käyn sitten uudestaan kun paikat on kuivuneet ja mursketta mökin omistaja tilannut vähän lisää :wink: Mutta tänään sitten töiden jälkeen suunnistin hallia kohden :roll:
Kuvalähtöpiste by antti hietanen, on Flickr
Tuollainen työmaa siellä odotteli innokasta puuha peteä :lol:
Kuvatukea (3) by antti hietanen, on Flickr
Hitsailin kaikki "uudet" raudat joka puolelta kiinni ja lisäsin vielä kiinnitys pisteiden väliin tuollaiset 7mm vahvaa olevat raudan kappaleet vielä varmuuden vuoksi :roll:
Kuvavalmis (1) by antti hietanen, on Flickr
Tukevan näköinen tuo "hienosäätö" vasara tuossa kauhan tukena :twisted: :lol: Mutta siinäpä se nyt olisi paikalleen laittoa vaille valmis kunnes tuli sellainen ahaa elämys että käytetäänpä nyt ylimääräisiä spray maaleja tuohon :twisted:
Kuvavalmis (2) by antti hietanen, on Flickr
Väriksi sattui mersun värikartasta oleva kuninkaan sininen sävy :lol: Huomenna jos ei taivaalta tule vettä niin pistän kauhan kaivuriin ja ajelen sen tuonne navetan taakse ja tekemään kaivuu harjoituksia siellä sitten lisää :wink:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

No nyt se on sitten suoritettu ja reilu pari tuntia tuli major-hal-ka yhdistelmällä "harjoiteltua" 8)
Kuvakaivuri tositoimissa (1) by antti hietanen, on Flickr
Kyllä tuolla aika hyvin yltää :roll:
Kuvakaivuri tositoimissa (2) by antti hietanen, on Flickr
Mutta tuon parin tunnin aikana pääsin jo täysin sinuiksi tuon kanssa ja tuli jo huomattua että mihin kaikkeen sillä pystyy :wink: Tasaus hommassa ei tarvitse kuin kahta vipua käyttää mutta kaivamisessa tarvitsee saada sormet kolmelle vivulle :roll: Käännön suhteenkin tuli huomattua ettei siinä tarvitse kuin jompaa kumpaa käännön/noston vipua ja liikkeet ovat nopeat vaikkei moottorissa ole kierroksia kuin 1300rpm :roll: Keulapaino tuohon on nyt aivan pakko keretä tekemään koska ylämäkeen ajaessa ei etupyörät maata tavoita ja on aika vekkuli tunne kun tajuaa ettei siinä auta muutakuin painaa jarrut pohjaan tai laskea äkkiä kaivuri maahan :lol:
Kuvakaivuri tositoimissa (3) by antti hietanen, on Flickr
Kuvakaivuri tositoimissa (4) by antti hietanen, on Flickr
Nyt kun tuon käännön kanssa opi toimimaan niin kuokan saa aika mukavasti tuonne sivulle :roll: Loppuun muutama kuvatus ylhäältä päin sitten :roll:
Kuvakaivuri tositoimissa (5) by antti hietanen, on Flickr
Kuvakaivuri tositoimissa (6) by antti hietanen, on Flickr
Kuvakaivuri tositoimissa (7) by antti hietanen, on Flickr
Meinasi huvittaa kun tällä aloin tänään touhuta niin paikallinen ja tuttu rakennusmestari hiljensi ohi ajaessaan autonsa vauhdin melkein pysähdyksiin asti ja kun tuonne navetan taakse kun tällä könysin niin naapuri lähti heti kuin hauki rannasta :twisted: :lol: Kävi tuossa vielä sitten yksi kauempana oleva naapuri juttusilla kun konetta aloin ajamaan parkkiin ja kummasti kuulemma olisi hälläkin kaikkea pientä puuhaa näille meikäläisen "romuille" :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Näyttää pääsevän tekemään leylandiin ihan lähitulevaisuudessa lisää remppaa :mrgreen: Alkoi merkkailemaan nyt liiaksi taas reviiriään ja vuotopaikka paikallistui tuohon uuteen venttiilipöytään ja tarkemmin nippojen USIT tiivisteisiin,no samalla kyllä käyn teettämässä pari pidempää letkua ja pyöräytän koko pöydän toisin päin että kääntyy letkujen lähdöt alaspäin :lol: No eikä tässä vielä kaikki,kytkimen työsylinteri alkoi myös temuamaan sillein ettei vapauta kunnolla enää kytkintä ja syykin aika yksinkertainen kun taas jälleen kerran löytyi edellisen omistajan tekemiä patentteja :evil: Koko sylinteri heiluu kuin mummon hammas eikä näin ollen pysty painamaan painelaakeria tarpeeksi pitkälle :cry: Mietin jo kyllä heti että noinko tähänkin joutuisi tekemään kytkinrempan mutta täytyy tutkia nyt ensin tuo työsylinterin kiinnitys ja katsoa että asettuuko sillä sitten :lol:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Otin tuossa iltasella leylandin työn alle ja aloittelin siitä työsylinteristä :roll:
Aika selvä vika löytyi myös heti kun sylinterin sai käteen kun tippui varren kärki kämmeneen :lol: No uusi osa sen verran tyyris ettei nyt raaskinnut heti alkaa uutta ostamaan joten vähän pikku mittailua ja sitten hallin lämpöiselle puolelle :twisted:
Kuvatyösylinteri (4) by antti hietanen, on Flickr
Nyt tuli säätö mahdollisuuskin takaisin kun sitä ei aiemmin ole ollut mahdollista säätää kiitos edellisen omistajan kötöstyksen :evil: No ei se tuo omakaan los patentos mikään nätein ole mutta kuitenkin paremmin toimiva :lol:
Kuvatyösylinteri (6) by antti hietanen, on Flickr
Ja siellähän se on takaisin paikallaan ja koeajokin suoritettu ja toimii taas :D Ei ole tässä muuten vielä koskaan kytkin toiminnut näin mukavasti kuin nyt toimii mutta tosin kytkin tässä alkaa olla siinä kunnossa että varmasti pääsee sen jossain vaiheessa vaihtamaan koska isolla puolella täristää kytkintä ennen kuin pääsee vauhtiin :roll: Nyt kun vaan kerkeää niin sitten seuraavaksi sen venttiilipöydän pariin pitää keskittyä jonka jälkeen voisikin kumpaankin koneeseen vaihdella suodattimet ja öljyt :wink:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
jsj
Viestit: 407
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 7:25 am
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja jsj »

Tuo kauhan kiinnikkeen rakenne kyllä vie ne viimeisetkin murtovoimat kauhasta.
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Eipä sillä tarkoitus olekkaan alkaa uima-allasta itselle kaivelemaan vaan tasaus hommaan tehty itelle :lol: Jossa se kyllä toimii täysin :wink: Jos pitää alkaa monttuja saamaan aikaiseksi niin sitten vaihdetaan kynsikauha jolla onnistuu paremmin kuoppien tonkkiminen :lol: Jos tuon oikein virallisesti tekisi niin pitäisi tehdä ensin ns.koiranluut sille johon kiinnittyisi ensin sylinteri ja sitten toisilla raudoilla siitä kauhalle tai parempi olisi silloin tehdä kaivuriin kiinnike valmiiksi johon saisi kauhat sitten vasta kiinni :mrgreen:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Tänään oli vuorossa töiden jälkeen ottaa majori tositoimiin :D
KuvaKaivuri hommissa (1) by antti hietanen, on Flickr
Näkymä penkiltä kun kone on saatu ensin peruutettua talon lähelle ja ekat kaivurin liikkeet saatu näkyville maahan :lol:
KuvaKaivuri hommissa (2) by antti hietanen, on Flickr
Juuri sopivan kokoinen paketti tuohon talon ja omena puiden välissä touhuamiseen :twisted: "Työnjohtajakin" päässyt kuvaan mukaan :lol:
KuvaKaivuri hommissa (3) by antti hietanen, on Flickr
Tuosta lähti sellainen 20cm kerros multaa pois joka oli talven aikana noussut ylös,juuri siinä rajalla missä kulkee talon salaoja soran raja :roll: Tämän kuvan jälkeen oli pakko lopettaa kaivamiset koska pihalle ilmestyi kylän papparaiset juttusille kun tuntui kovasti kiinnostavan tämä homma kun kaivurilla kaivelin :twisted:
KuvaKaivuri hommissa (4) by antti hietanen, on Flickr
No siinä saa sitten kaivuri odotella kun kerkeän hommia jatkamaan :wink:
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
häkkyrä
Viestit: 773
Liittynyt: Ma Elo 30, 2010 11:19 am
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Re: Ensin Ford,sitten Leyland&Fordson

Viesti Kirjoittaja häkkyrä »

Eihän sitä malttanut olla tänään jatkamatta touhuja :lol:
KuvaTasaukset jatkuu (1) by antti hietanen, on Flickr
Ajoin vielä uudestaan koneen talon viereen ja hieroin sinne nurmikon pohjan ja samaan syssyyn sinne meni myös nurmikon siemenet :wink: 3tuntia tuli tänään tasailtua paikkoja ja lempattua tuota multa-sammal kasaa :lol:
KuvaTasaukset jatkuu (2) by antti hietanen, on Flickr
Kone parkkiin navetan viereen ja siitähän sitä voisi seuraavaksi jatkaa ja tonkia navetan seinän vierusta kanssa auki :roll:
KuvaTasaukset jatkuu (3) by antti hietanen, on Flickr
KuvaTasaukset jatkuu (4) by antti hietanen, on Flickr
Työlästä meinaa olla kun pitää oikeastaan enemmän siirrellä konetta kuin siirtää kasaa :lol: Tokihan se helpottaisi kun olisi hakennut Leylandin mutta kun se vuotaa sitä öljyä niin ei viitsi ajella sillä yhtään enempää ennenkuin saa siitä vuodon tilkittyä :wink:
KuvaTasaukset jatkuu (5) by antti hietanen, on Flickr
Ja tottahan toki virallinen valvoja suoritti tarkastuksen hommien jälkeen :D
Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 -98
Mb ML280CDI -07
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] ja 14 vierailijaa