Sivu 1/9

Fiat 580DT nelikko-1980

Lähetetty: To Elo 08, 2013 12:40 pm
Kirjoittaja hamsteri
Terve
Näkeekö em traktorista jostakin onko sähkölaitteet 12v vaiko 24v?
Tietääkö kukaan löytyykö manuaalia netistä em malliin yhtä helposti (ilmaiseksi) kuin esim majoriin?

580dt

Lähetetty: To Elo 08, 2013 1:06 pm
Kirjoittaja tapioryodi
80 sarjalaisten sähköt on 12volttisia,näin myös 580 DTssä.jos epäilet niin maski pois ja katsot akun,,tai ruuvaat jonkun polttimon pois ja katsot siitä tai laturin tai startin tyyppikilvestä.Mutta uutena ne oli 12volttisia,kuka niitä muuttamaan olisi mennytMikä vielä askarruttaa. Kun sitä manuaalia kaipaat.

tere

Lähetetty: To Elo 08, 2013 2:51 pm
Kirjoittaja hamsteri
kiitps infosta kas kun en polttimo juttua äkännyt

Lähetetty: To Elo 08, 2013 3:05 pm
Kirjoittaja DeeTee
Tuskimpa ilmaikseksi manuaalia tuohon malliin löytää, ainakaan suomenkielistä. Itsellä oli vuosi sitten samanmoinen traktori ja siihen löytyi kyllä räjäytyskuvat netistä ilmaiseksi (Trattore.it).

580

Lähetetty: To Elo 08, 2013 5:39 pm
Kirjoittaja tapioryodi
Mulla on kyllä korjaamokäsikirja,hankittu aikoinaan työni puolesta,mikä nyt murheena oikein on?

tere

Lähetetty: To Elo 08, 2013 11:17 pm
Kirjoittaja hamsteri
ei vielä oikein mikään , huoltoa pitäisi ennen syksyä aloittaa tekemään
merkkiä kun ei oikein tunne, niin täyttömäärät,öljyjen laatu, roppujen paikat yms olisi varmaan näkyvillä opuksessa

lisäksi

Lähetetty: La Elo 10, 2013 9:30 pm
Kirjoittaja hamsteri
olisi hyvä kurkkia jostakin mikä tarkoitus on istuimen kummalakin puolella olevilla käsijarruvivuilla joista vasemman käden versio on punainen
mistä neliveto kytketään päälle ja pois ja mikä lie lattialla istuimen alapuolella musta kiertokangen muotoinen vipu tekee
missä lie käsikaasu
mistä ulos otti lähtee päälle ja tarviiko kytkin painaa pohjaan ensin
tälläisiä aloittelijan tyhmiä kysymyksiä vaan

Re: lisäksi

Lähetetty: La Elo 10, 2013 9:59 pm
Kirjoittaja DeeTee
hamsteri kirjoitti:olisi hyvä kurkkia jostakin mikä tarkoitus on istuimen kummalakin puolella olevilla käsijarruvivuilla joista vasemman käden versio on punainen
mistä neliveto kytketään päälle ja pois ja mikä lie lattialla istuimen alapuolella musta kiertokangen muotoinen vipu tekee
missä lie käsikaasu
mistä ulos otti lähtee päälle ja tarviiko kytkin painaa pohjaan ensin
tälläisiä aloittelijan tyhmiä kysymyksiä vaan
Käsijarru on istuimen vasemmalla puolella, voimanoton kytkentä oikealla. Ulosoton ja nelivedon kytkennät istuimen vasemmalla puolella (T:n muotoiset vivut), nelivedon alempi ja ulosoton ylempi. Ulosoton kytkimessä 3 asentoa (ajov., vapaa, moottoriv.) Neliveto on päällä kun sen vipu alhaalla. Ulosottoa ja nelivetoa suositeltava käyttää voimanoton kytkimen kanssa mutta raksahtaa päälle ilmankin. Käsikaasu ratin alla vasemmalla puolella siinä rungossa kiinni. Näin ainakin omassa ex 580 DT -81.

tere

Lähetetty: Ti Elo 13, 2013 8:47 pm
Kirjoittaja hamsteri
se oikean käden eli voiman oton vipu on hepreaa mihin sitä tarvii?
käytetäänkö ulosottia siten että vedetään se oikean käden "käsijarru" päälle ja sitten vasta nykäistään ulosotti aksila pyörimään? jääkö se oik puolen vipu ylös vai lasketaanko se sitten alas? ja jos niin miksi?


käsikaasun hahmotin tai sen jämän mikä ratin ympärillä oli eli pyöreä muovi levy jossa kohta josta joku on ratkennut irkipois.

Lähetetty: Ti Elo 13, 2013 9:35 pm
Kirjoittaja forssu
Son kytkin siellä oikealla puolella. Eli kahva ylös->kytkin auki. Sitten vasemmalta T-vipu alas joka yleensä "krosahtaa" päälle. Sen jälkeen oikealta kytkinvipu alas ja voa pyörii.

jaa a

Lähetetty: Ke Elo 14, 2013 4:26 pm
Kirjoittaja hamsteri
eli se kahva on ihan sama jos painaisi kytkimen pohjaan jalalla ja vetää ulosoton päälle?
kahva on siis varalla tms ja se neliveto siis samalla lailla päälle ja pois?

Re: jaa a

Lähetetty: Ke Elo 14, 2013 5:08 pm
Kirjoittaja fiigumies
hamsteri kirjoitti:eli se kahva on ihan sama jos painaisi kytkimen pohjaan jalalla ja vetää ulosoton päälle?
kahva on siis varalla tms ja se neliveto siis samalla lailla päälle ja pois?
Ei ole sama asia kun ajo kytkin, se on pelkästään voimanoton kytkin ja eivät ole mitenkään yhteyksissä ja 90srj. fiius ei nelikon päälle ja pois laittamisee tarvi käyttää voimanoton kytkintä...

siis

Lähetetty: Ke Elo 28, 2013 7:43 pm
Kirjoittaja hamsteri
Ulosoton kytkimessä 3 asentoa (ajov., vapaa, moottoriv

tarkoititko että vipu ylhäällä on ajov. eli silloin booriakseli pyörii esim lingotessa keskellä vapaa ja alhaalle työnnettynä moottoriv.
tekee mitä?
en osaa arvata mitään

Re: siis

Lähetetty: Ke Elo 28, 2013 7:57 pm
Kirjoittaja DeeTee
hamsteri kirjoitti:Ulosoton kytkimessä 3 asentoa (ajov., vapaa, moottoriv

tarkoititko että vipu ylhäällä on ajov. eli silloin booriakseli pyörii esim lingotessa keskellä vapaa ja alhaalle työnnettynä moottoriv.
tekee mitä?
en osaa arvata mitään
Moottorivoimanottoahan käytetään esim. klapisirkkelin pyörityksessä. Voa pyörii oli traktori paikallaan tai ei.

Lähetetty: Ke Elo 28, 2013 11:01 pm
Kirjoittaja Fiat640
Mie käytän oikeastaan pelkkää moottorivoimanottoa vaikka jokku kuuluu esim. linkoavan ajovoimanotolla. Ite joskus kokeilleena en ymmärrä että mikä ajatus siinä sitten on...

Lähetetty: Ke Elo 28, 2013 11:09 pm
Kirjoittaja fiigumies
itekki linkoan moottorivoimanotolla

Lähetetty: Ke Elo 28, 2013 11:10 pm
Kirjoittaja kaivaja
Fiat640 kirjoitti:Mie käytän oikeastaan pelkkää moottorivoimanottoa vaikka jokku kuuluu esim. linkoavan ajovoimanotolla. Ite joskus kokeilleena en ymmärrä että mikä ajatus siinä sitten on...
Olekko koskaan kuullut jonkun käyttävän vetävää perävaunua :roll: :roll:

Lähetetty: Ke Elo 28, 2013 11:20 pm
Kirjoittaja Fiat640
kaivaja kirjoitti:
Fiat640 kirjoitti:Mie käytän oikeastaan pelkkää moottorivoimanottoa vaikka jokku kuuluu esim. linkoavan ajovoimanotolla. Ite joskus kokeilleena en ymmärrä että mikä ajatus siinä sitten on...
Olekko koskaan kuullut jonkun käyttävän vetävää perävaunua :roll: :roll:
Anteeksi tuli hieman paska kirjotus asu. Kyllä ymmärrän siis ajovoimanoton ajatuksen ja vetävät perävaunut tiän mutta tarkotin etten ymmärrä sitä ko jotku sanoo linkoavasa ajovoimanotolla!

Lähetetty: To Elo 29, 2013 7:33 am
Kirjoittaja kaivaja
Fiat640 kirjoitti:
kaivaja kirjoitti:
Fiat640 kirjoitti:Mie käytän oikeastaan pelkkää moottorivoimanottoa vaikka jokku kuuluu esim. linkoavan ajovoimanotolla. Ite joskus kokeilleena en ymmärrä että mikä ajatus siinä sitten on...
Olekko koskaan kuullut jonkun käyttävän vetävää perävaunua :roll: :roll:
Anteeksi tuli hieman huono kirjotus asu. Kyllä ymmärrän siis ajovoimanoton ajatuksen ja vetävät perävaunut tiän mutta tarkotin etten ymmärrä sitä ko jotku sanoo linkoavasa ajovoimanotolla!
Ahaa...Minä kans joskus kokeilin kesantojen niittoa ajovoimanotolla....no niittokonehan ei sitä kestänyt.Olis ollut vain niin mukava ajella nopeasti ja pienillä moottorinkierroksilla... :oops: :oops:

mitas

Lähetetty: Pe Elo 30, 2013 9:52 am
Kirjoittaja hamsteri
oliko oikein kuvaa kellään missä on laatikon täyttö sekä tyhjennytroppu että mistä tietää onko siellä jölyä tarpeeksi

samat kyssärit perän kanssa foortissahan on tikku perälle mutta tuossa ei täinnut näkyä