Sivu 1/7

monkey z50j Nyt se käy

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 3:20 pm
Kirjoittaja Fe35
Lähteekö mankista tuo nokka-akselin huoltoluukku vetämällä vai onko siinä kierteet?
Ei muista enää kun on jo kohta 20vuotta aikaa kun sen viimeksi avannut.

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 3:22 pm
Kirjoittaja Broadspeed
Siittä menee pitkä pultti läpitte. Aukeaa kannen toiselta puolelta :wink:
http://www.cmsnl.com/honda-z50j-monkey- ... ml#results

Tuolta räjäytyskuvat:
http://www.cmsnl.com/honda-z50j-monkey- ... partslist/

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 3:27 pm
Kirjoittaja antti.hakamaa
Eikös siinä ollut toisella puolella kantta oleva läpi pultti millä se sivu kansi oli kiinni, tai sitten se oli ihan kiertämällä niinkuin itsekin meinasit.
tuollainen muisti kuva ainakin minulla on siitä kiinnityksestä.

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 3:35 pm
Kirjoittaja Fe35
No niimpäs onkin. Kiitoksia nopeasta vastauksesta

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 5:35 pm
Kirjoittaja Fe35
Sellanen homma että pojat olivat vaihtaneet männän ja nokkaketjun eikä ole sen jälkeen känyt

ilmeisesti jako pielessä

Magneetolta löytyy T ja F
T on sytytysmerkki ja vastamerkki lohkon yläpinnassa
Nokka-akselin renkaassa o ja vastamerkki on kannen etuosassa

merkit näyttäisi olevan kohdallaan, oisko kumminkin jako nyt sen 180astetta pielessä?

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 5:44 pm
Kirjoittaja cardaani
Fe35 kirjoitti:merkit näyttäisi olevan kohdallaan, oisko kumminkin jako nyt sen 180astetta pielessä?
Pyöräytäppä sitä magneettoa kierros lisää. Jakomerkki muuttuu 180 astetta :wink:

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 5:57 pm
Kirjoittaja karitsa
HD:ssä haittaa jos on kierroksen pielessä,mutta Monkeyssä ei tietenkään meinaa mitään.Kummassakin sylinteri/sylinterit saavat myös vaihtohetkellä kipinän.

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 7:00 pm
Kirjoittaja Fe35
Nokka-akselin saa pyöräytettyä puoli kierrosta kun avaa 2 pulttia.
Onkos se sillon oikein kun merkki magneetosta on kohdallaan ja nokassa
käpälät on ylös päin?
Vai voikos tuo ajotus nyt olla aivan totaalisesti pielessä kun
nokan ratas ja ketju on ollut pois paikaltaan eli voiko tuota ratasta
hyppyyttää yli merkkien

sitten vielä toinen asia. Mikähän anturi tms on magneeton oikealla puolella ylhäällä
siihen menee 1 vihreä punainen johto joka poikki. Vaikuttaako käyntiin lähtöön?

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 7:53 pm
Kirjoittaja karitsa
Nokka-akseli on kolmella pultilla kiinni,eikä sitä saa rattaaseen nähden väärin kunhan kaikki kolme eikä kaksi pulttia ovat kiinni.Kun magneetosta on merkki kohdallaan ja nokan pyörylä oikeassa kohtaa ei tarvitse muista murehtia.Merkkiä et välttämättä saa ihan kohdalleen ketjun venymisen takia joten laita se vähän jälkeen.Jos laitat sen piikillä eteenpäin niin ei toimi hyvin.Jos Monkey on -86 tai vanhempi ja laittaa uudenmallisen männän ei tule puristuksia,jos taas uuteen laittaa vanhan mallin männän se ei pyöri.Tarkoitat ehkä vapaan merkkivaloa,ei merkitystä.Ja jos kipinän kanssa tappelet niin huomaa että Monkeyssä kärjet katkoo plussaa!

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 8:15 pm
Kirjoittaja ks1030
Pojalla oli ennen kampes jossa 110cc moottori mut alakerta just sama ku mankis. Siinä oli vikana cdi joka sijaitsee juuri siinä magneeton oikealla puolella. Siihen riittää että ketjut lentää iskien niin voi mennä rikki. Näin kävi meillä. Sitä cdi:tä sai ruuvia löysyttämällä hiukan siirreltyä... sillä sai säädettyä sytkyn ajotusta. Tarvikkeena sai halvalla viritys boxeja minivauhtipyörällä.

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 8:50 pm
Kirjoittaja Fe35
karitsa kirjoitti:Nokka-akseli on kolmella pultilla kiinni,eikä sitä saa rattaaseen nähden väärin kunhan kaikki kolme eikä kaksi pulttia ovat kiinni.Kun magneetosta on merkki kohdallaan ja nokan pyörylä oikeassa kohtaa ei tarvitse muista murehtia.Merkkiä et välttämättä saa ihan kohdalleen ketjun venymisen takia joten laita se vähän jälkeen.Jos laitat sen piikillä eteenpäin niin ei toimi hyvin.Jos Monkey on -86 tai vanhempi ja laittaa uudenmallisen männän ei tule puristuksia,jos taas uuteen laittaa vanhan mallin männän se ei pyöri.Tarkoitat ehkä vapaan merkkivaloa,ei merkitystä.Ja jos kipinän kanssa tappelet niin huomaa että Monkeyssä kärjet katkoo plussaa!
jahas, nyt en tiedä onko laitettu oikeanlainen mäntä. Se kuka oli männän vaihtanut nii oli sanonut että saanut sen porakoneella käyntiin?
Vuosimalli vois olla jotain -89 tai 90-luvun alusta
Kipinä tulee ja pensaa saa, muttei käy.
Siinä nokka-akselin rattaassa ei ole kyllä kun 2 pulttia, eikä mielestäni siinä ole 3:tta pultin reikääkään.

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 9:05 pm
Kirjoittaja DexMasZet
Jos varmasti 89 tai uudempi niin todennäkösesti uuden mallin mylly. Eli matalampi mäntäja pidempi kk sekä nokan laakerit muistaakseni paremmat.
Nii jos näyttää että ajoitus on 180 astetta pielessä,niin pitäävaan pyöräyttää vauhtipyörää kiekan verran ja katsoa uudestaan.

Männän luulis olevan oikean lainen,muuten ei mylly pyörisi.

Onkos imupuoli tiivis? Niin ja onko kaasari edes sinne päin säädöissä?

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 9:10 pm
Kirjoittaja Broadspeed
Vanhemmissa on nokkaratas kolmella pultilla, olikohan -91 ja uudemmissa kahdella. Vauhtipyörässä T=TOP ja F=FIRING. Juuri tänään purin yhden Monkeyn yläkerran, kun oli kuulemma tehoton.. Olihan se nokka tietty ajoitettu väärin, eli F-merkkiin :roll: Imuventtiili ottanut mäntään hitusen yms..

-91 vanhemmissa on nokka liukulaakereilla ja uudemmissa kuulalaakereilla. Noita liukulaakeri nokkia/kansiakin on vielä kahta eri mallia..

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 9:14 pm
Kirjoittaja karitsa
Se on varmaan uudempaa mallia,siinä on käsikytkin,vanhempi on puoliautomaatti.Jos siinä on vain kaksi pulttia niin ei haittaa sillä ei ole merkitystä kumpaan suuntaan nokat sojottaa. Kuten edellä kerroin niin se lyö kipinän myös vaihtokohdalla.Männän on oltava oikeanlainen koska kone pyörii mutta onkohan se oikea halkaisijaltaan? Onko puristukset tallella?

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 9:17 pm
Kirjoittaja Fe35
Broadspeed kirjoitti:Vanhemmissa on nokkaratas kolmella pultilla, olikohan -91 ja uudemmissa kahdella. Vauhtipyörässä T=TOP ja F=FIRING. Juuri tänään purin yhden Monkeyn yläkerran, kun oli kuulemma tehoton.. Olihan se nokka tietty ajoitettu väärin, eli F-merkkiin :roll: Imuventtiili ottanut mäntään hitusen yms..

-91 vanhemmissa on nokka liukulaakereilla ja uudemmissa kuulalaakereilla. Noita liukulaakeri nokkia/kansiakin on vielä kahta eri mallia..
Kuulalaakerit näytti olleen nokassa.
Tuntus siinä puristuksia olevan.
Pitäskö se nokan ajotusmerkki olla tasan siinä viivassa vai 1 hammas yli

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 9:21 pm
Kirjoittaja Fe35
DexMasZet kirjoitti:
Onkos imupuoli tiivis? Niin ja onko kaasari edes sinne päin säädöissä?
puolitoista kierrosta molemmat kaasarin ruuvit auki

Pyöräytin kokeeksi nokan sen puoli kierrosta ympäri mutta ei käy vieläkään

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 9:54 pm
Kirjoittaja sbf
Kastuuko tulppa? Ettei ole käyny sellainen moka kuin mulle. :oops:
Jakorempan yhteydessä kaasari oli irti ja uusi tiiviste tuli tehtyä tiivistepaperista itse.Joku ajatuskatko oli tullu ja unohtu tehdä se iso reikä siihen tivariin.Ei edes luvannu! :lol:

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 9:59 pm
Kirjoittaja DexMasZet
Tulipahan mieleen,että oletko kokeillut toisella tulpalla? Itsellä ex mehtä rässi vehkeessa (jincheng monkey,72cc yms) oli vikana tulppa. Hyvä kipinä tuli,mutta ei antanut paineessa kipinää (puristukset 14:1 vakio 8,5:1) itsellä ei ngk tulpat kestäneet...
Onkos merkit montako pykälää pielessä ja mihin suuntaan?

Lähetetty: To Maalis 07, 2013 10:03 pm
Kirjoittaja 8400
On vanhaa mallia, välimallia ja uutta mallia. Vanhassa mallissa liukulaakeroitu nokka joka on 3 pultilla kiinni, 2mm lyhempi kiertokanki, pitempi mäntä, kannessa 23/20mm venttiilit ja iso palotila. Kärjellinen sytytys.

Välimallissa on liukulaakeroitu nokka, pienemmät venttiilit ja palotila, pidempi kiertokanki ja tasalakinen, lyhempi mäntä. Kärjetön cdi sytytys.

Uusimmassa mallissa samat mitä edellisessä, mutta nokka on kuulalaakeroitu ja kiinni kahdella pultilla. Nokan asennolla ei ole väliä onko 180 astetta pielessä, kipinä tulee joka kierroksella. Se magneeton oikealla puolella, noin kello 4 oleva mötikkä on impulssianturi, eli antaa signaalin cdi yksikölle kun pitää antaa kipinä. Ensimmäisenä, kun mopo ei käy niin tarkistetaan tuleeko kipinä. Eli tulppa irti ja katsotaan kipinöikö. Tulpasta ei kannata pitää kiinni ja polkaista, tuntuu aika ikävältä :lol:

Lähetetty: Pe Maalis 08, 2013 6:46 am
Kirjoittaja Fe35
On kipinä katottu ja kastuu tulppa. Tulppa on uusi.
Uudet bensat myös tankissa.
Ajotusmerkkiä kokeiltu laittaa just kohilleen ja sitten kun nokan kääntää ympäri niin saadaan merkki 1 hammasta aikaselle, sekin kokeiltu.

Haluaisin tietää vielä miten se nokka pitäs sojottaa kun magneetolla merkki on T:ssä.
Eli alkaako imuventtiili aueta ja pako menossa kiinni eli venttiilit saksaa.