Sivu 1/3

International 454 -70

Lähetetty: Ma Joulu 19, 2011 8:59 pm
Kirjoittaja karvamooses
Tuollainen D179 3 pyttyinen diesel-moottori 454-natikan keulalla,saanut jonkun remontin?+idiootin voimamiehen käsittelyssä jossakin traktorin katkaisu operaatiossa pahasti kipeää.Onko valuosa joka on tavallaan lohkon ja kytkinkopan välissä erillinen palikka,vai pitääkö ruveta uutta lohkoa metsästämään?On halki, murtunut yms.Eli hitsaus korjaukset rupeaa olemaan kyllä tekemätön paikka.Onko näitä tämänmallisia täällä enää kenelläkään?

Lähetetty: Ti Joulu 20, 2011 7:38 pm
Kirjoittaja karvamooses
Vaivaako natikka tietäjiä ujous vai onko kaikki kuusivarkaissa? Eikai nyt niin ole että tälläistä ei ole kukaan ennen poikki pannut?Sama kolme mukinen kone löytyy konedatan mukaan ainakin 484,485,553,633,523.Eli kyse on siitä valuosasta johon esim startti kiinnitetään.Ulkopuolelta katsellen näyttää että tämä ja lohko olisi erillistä kappaletta mutta miten on.Olen etsinyt ko moottorin räjäytyskuvaa netin ihmemaasta kyllääntymiseen asti.Putki ja mäntäsarjoja ainakin löytyy-sivukaupalla!

Lähetetty: Ti Joulu 20, 2011 8:36 pm
Kirjoittaja Rokressi
Kurkkaappas nuita kuvia, avittaako asiaa?

http://www.agriaffaires.co.uk/used/engi ... ional.html

http://img.srcm.mbdsrv.com/216_216922_2 ... e-d179.jpg

Pulteilla näyttäsi olevan tuo lätkä kiinni :D

Lähetetty: Ti Joulu 20, 2011 8:57 pm
Kirjoittaja karvamooses
http://img.srcm.mbdsrv.com/216_216922_2 ... e-d179.jpg Kiitoksia Rokressi vallan helvetisti.Näyttäisi kovasti siltä että palikka on muutamalla pultilla lohkossa kiinni ja siten nätisti vaihdettavissa. Kukas tämän mulle myisi?

Lähetetty: Ti Joulu 20, 2011 9:00 pm
Kirjoittaja casella
Tämä ei ole tieto, mutta vois olettaa tuon palikan olevan saman myös neloskoneissa, poislukien perkinssi natikka 475.

Lähetetty: Ti Joulu 20, 2011 9:06 pm
Kirjoittaja karvamooses
Osaako joku vahvistaa?

Lähetetty: Ke Joulu 21, 2011 9:30 am
Kirjoittaja Rokressi
Oletko Purkupojilta kysynut osaa. Ainakin listauksen mukaan on noita kolmepyttyisiä natikoita purettuna, myös tuo 454.

http://www.purkupojat.com/ih.html

Lähetetty: Ke Joulu 28, 2011 11:19 pm
Kirjoittaja karvamooses
Nyt on traktori kahtena palana, rikkinäinen kaaveli odottaa korvaavaa osaa. Koneeseen on hiljan vaihdettu edellisen omistajan toimesta uusi kytkin, vanha tuli kaupassa mukana. Mikä on syönyt boorit? https://picasaweb.google.com/1087251427 ... n9zmkYaMDA Vaihdelaatikon päässä akseli pyörii kevyesti.

Lähetetty: To Joulu 29, 2011 8:45 am
Kirjoittaja Jammu
pooriholkin syö rynkyttävä kuormitus esimerkiksi kovapaalain tai semmoinen yleisperävaunu joissa pohjakuljettimen käyttä semmoisella räikkävitkutiimella, eli esim. Ylö. Siis ylipäätään hakkaava kuorma ulosotossa. Kuluva osa esim. Case-IH 685:ssä.

Voi olla arvokas osa joten saatat päästä halvemmalla jos osan teettää http://www.sorvaamokarpiola.fi/ esim. Karpiolalla. Voi olla että riittää että tekeevät vain uuden pooriosan ja se loppuosa hitsataan sorvissa uuteen pooriosaan. Menee siitä paineasetelmakin uusiksi.

Appiukolla on tuota sarjaa oleva saksannatikka, mutta ainoa vika mikä siinä on ollut on helkkarinmoinen öljyvuoto (eivät viitsi korjata, kanisterin puolikas narulla mahan alla). Muuten tuon kokoisia Natikoita ei oikein ole täällä lähialueella, kaikki on joko englanin malleja ja sitten isompia saksalaisia 845...kuuspyttyisiin.

Selkeästi sulla on tukossa tuosta se vuotoreikä kytkinkopan pohjassa, kun siellä lilluu ruskeaa nestettä, reikään kannattaa laittaa haarasokka heilumaan niin pysyy auki...

Lähetetty: To Joulu 29, 2011 11:19 am
Kirjoittaja karvamooses
Yhtäkkiä veikkaisin, että vaihdelaatikon puoli korjaantuisi tällä http://www.ebay.com/itm/IH-IPTO-DRIVE-S ... 0851220775 ?

Lähetetty: To Joulu 29, 2011 12:25 pm
Kirjoittaja Jammu
karvamooses kirjoitti:Yhtäkkiä veikkaisin, että vaihdelaatikon puoli korjaantuisi tällä http://www.ebay.com/itm/IH-IPTO-DRIVE-S ... 0851220775 ?
Tuossa tapauksessa ebaysta saa halvemmalla kuin teettää. Toisaalta Karpiolalla teetetty saattaa tulla kestävämpi kuin alkuperäinen :D

Boorit

Lähetetty: To Joulu 29, 2011 2:51 pm
Kirjoittaja Yrjö
Kuvien perusteella arvelisin ainakin osa syyksi epänormaaliin boorien kulumiseen ja valu osan rikkoutumiseen, löystyneitä ja, tai irronneita kytkinkopan pultteja.
Natikalla on löysistä pulteista huolimatta päästelty niin kauan kuin kone on kulkenut.
Sitten vahinko kun on jo tapahtunut, on sanottu että "p...a rattori".

Lähetetty: To Joulu 29, 2011 9:16 pm
Kirjoittaja karvamooses
Booriholkki teetti melkein vartin töitä ennenkuin oli kädessä, jotakin näemmä saa tässä maailmassa helpollakin. 8)

Re: Boorit

Lähetetty: To Joulu 29, 2011 10:09 pm
Kirjoittaja Jammu
Yrjö kirjoitti:Kuvien perusteella arvelisin ainakin osa syyksi epänormaaliin boorien kulumiseen ja valu osan rikkoutumiseen, löystyneitä ja, tai irronneita kytkinkopan pultteja.
Natikalla on löysistä pulteista huolimatta päästelty niin kauan kuin kone on kulkenut.
Sitten vahinko kun on jo tapahtunut, on sanottu että "p...a rattori".
Niinno, mutta jos noin olisi, olisi myös kytkinakselin poorit kuluneet samalla lailla

Lähetetty: La Joulu 31, 2011 10:22 pm
Kirjoittaja karvamooses
https://picasaweb.google.com/1087251427 ... 7147174242 Löytyykö järkeenkäyvää selitystä tuon paineasetelman sisäboorin osittaiseen katoamiseen? Tuntuu siltä että tuo IPTO akseli on päässyt reilusti sorvaamaan nuo boorit pois. Miksi vain osittain?Kuinka ei ole koko boori kadonnut. Tosiaan jos pultit on olleet löysällä (niin kuin varmaan on ollutkin) miksei kytkinakseli/levy ole vaurioitunut? Rakoa kaavelin ja kytkinkopan välillä on täytynyt olla likimain puolitoista senttiä? Voisiko asetelma olla niin päin honkia säädetty että se olisi tehnyt tuon,onko edes mahdollista? Ei oikein houkuta asentaa uutta asetelmaa ennenkuin on saanut varmuuden tuolle boorien katoamiselle.Soitin alkuperäisosia myyvään liikkeeseen tuosta IPTO akselista, tosiaan nettikaupat myy tuota hintaan 75-115$, varaosanumerolla kysyin tuotetta, ilmoitettiin löytyvän-hinta vain oli reippaat 900E! Olisikohan siirtynyt markkahinta koneelle vai oliko tosiaan katteet kohdallaan..

Lähetetty: Su Tammi 01, 2012 9:54 am
Kirjoittaja Rokressi
Oliskoon tuossa laitettu levy vahingossa vääripäin asetelmaan, säädöt menee ainakin silloin persiilleen, joissakin tuo mahdollisuus on. Paljon on tuota virhettä tehty kytkinremonteissa. Ei toimi pitkään, vaikka saisikin jotenkin nippuun.

Lähetetty: Su Tammi 15, 2012 8:24 pm
Kirjoittaja karvamooses
Uutta paineasetelmaa kävin mittailemassa varaosatiskillä. Huonolta näytti! Traktorissa olleeseen versioon (Egro) nähden Luk:in asetelman boorikappale menisi oikein jo 4mm syvemmälle Ipto-akselille. Valmistajan mukaan asetelma on sopiva tuohon traktoriin,niinkuin tuo Egro:nkin oli, Heittoa alkuperäiseen kuitenkin vallan paljon. Onko nämä asetelmat tosiaan näin "sinnepäin" mitoitettuja? jos haen henkilöautoon uuden osan niin kyllä harvinaista on että tälläisiä juttuja tulee vastaan. Kyselin takuun perään jos käy niin että korkkaa tuo sisäboori, meinasi myyjä että menee asennusvirheen piikkiin. Asennusvirhehän se tietenkin on jos ei tehdas osaa kopioida.

Lähetetty: Ma Tammi 16, 2012 9:51 pm
Kirjoittaja karvamooses
Sacshin kytkin mittojen mukaan lähimpänä alkuperäistä, ja sitten yksinkertainen ratkaisu kysymykseen -mikä söi asetelmasta boorit. Ilmeisen oikea vastaus on vit#iksi SORVATTU vauhtipyörä. Marjakankaalle kiitokset.

Lähetetty: Ti Tammi 17, 2012 8:11 am
Kirjoittaja Jammu
karvamooses kirjoitti:Sacshin kytkin mittojen mukaan lähimpänä alkuperäistä, ja sitten yksinkertainen ratkaisu kysymykseen -mikä söi asetelmasta boorit. Ilmeisen oikea vastaus on vit#iksi SORVATTU vauhtipyörä. Marjakankaalle kiitokset.
Oletko mitannut kuinka paljon heittoa vauhtipyörässä on?

Edelliseltä omistajalta kannattaa selvittää mitä se on ulosotolla pyörittänyt, siellä se holkin kulumisen syy on. Rynkyttävä kuormitus, kuten aiemmin mainitsin.

Seillä olisi kytkinakselikin sökönä jos vika johtuisi vauhtipyörän kieroudesta tai perän ja moottorin linjuksen heitosta.

Lähetetty: Ti Tammi 17, 2012 5:27 pm
Kirjoittaja karvamooses
Tarkoitin että vauhtipyörästä on sorvattu liian paljon materiaalia pois-asetelma on siirtynyt vastaavan määrän moottoria päin-asetelmassa kiinteänä oleva booriholkki on tämän johdosta jäänyt enää 5mm boorille ja on varmasti pyörähtänyt ensimmäisen kovemman rasituksen alla. Oikaiskaa jos teoria tuntuu väärältä. En ymmärrä miten kytkinakseli vaikuttaa tähän asiaan? Mielestäni tuo IPTO-akseli elää omaa elämäänsä täysin riippumatta kytkinakselin toiminnasta? Rynkyttävä kuorma on varmasti ollut syynä ipto-akselin boorien heikkoon kuntoon ja nämä huonokuntoiset boorit on varmasti edesauttaneet asetelman pyörähtämistä,mutta suurin syy tuolle pyörähdykselle on se että koko asetelma on liian edessä.