International 454 -70
-
- Viestit: 22648
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
- Paikkakunta: Juupajoki
- Viesti:
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
- Paikkakunta: tervajoki
- Viesti:
Iltojen pimetessä on parasta taas ruveta lämmittelemään tallia ja ottaa tämä kesän levännyt vekotin työn alle. Kytkinmurheet ovat nyt toivottavasti takanapäin kiitos uuden vauhtipyörän. Tuossa venttiilikoppaa pestessäni havahduin huomaamaan että mitenköhän se viisas insinööri on moottorin öljynvaihtoa ajatellut kun ei missään ole joutilasta reikää mihin sitä öljyä rupeaisi lorottamaan? Onko se meinannu että kun ei panna venttiilikoppaan täyttöreikää niin se isäntä vaikka säätäisi venttiilit samalla kertaa kun kopan joutuu irti ottamaan?
-
- Viestit: 8135
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Jospa insinjööri meinannu öljyt loroteltavaksi mittatikun rööriinkarvamooses kirjoitti:Iltojen pimetessä on parasta taas ruveta lämmittelemään tallia ja ottaa tämä kesän levännyt vekotin työn alle. Kytkinmurheet ovat nyt toivottavasti takanapäin kiitos uuden vauhtipyörän. Tuossa venttiilikoppaa pestessäni havahduin huomaamaan että mitenköhän se viisas insinööri on moottorin öljynvaihtoa ajatellut kun ei missään ole joutilasta reikää mihin sitä öljyä rupeaisi lorottamaan? Onko se meinannu että kun ei panna venttiilikoppaan täyttöreikää niin se isäntä vaikka säätäisi venttiilit samalla kertaa kun kopan joutuu irti ottamaan?
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
- Paikkakunta: tervajoki
- Viesti:
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
- Paikkakunta: tervajoki
- Viesti:
Yrittelin tuota vekotinta käyntiin ja syöttöpumppu kusi kaasu-ja sammutinakselilta löpöä oikein kunnolla läpi, uusia o-renkaita laittaessa huomasin että sammuttimen akseli on laitettu väärässä asennossa paikalleen ja akselin tappi (joka pitäisi asettua omaan hahloonsa) on painanut pumpun sisällä olevasta akselista (tai mikä lie) tämän hahlo-osan poikki. Pumppu on Bosch valmisteinen, kyltissä seuraavat tiedot: EP/VA 3/100H1100 BR62 0 460 303 094. Onko paha aukaista tuota pumpun päätä niin paljon että pääsisi jonkinlaista korjausta yrittämään?
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
- Paikkakunta: tervajoki
- Viesti:
Itse itselleni vastaten(sain asiantuntevaa apua), akseli pumpun sisältä lähti ihan kärkipihdeillä vetämällä pois, nyt vissiin kiikutan tuon akselinpätkän kello-tai kultasepälle juotettavaksi. Sellainen vielä kiinnostaisi, että miten sellaisessa tilanteessa toimittaisiin että nämä kaasu ja sammutinvivut olisi merkkaamatta irroitettu booreiltaan? Itse sain jonkinlaiset merkit niihin nykerrettyä mutta helpostihan nuo vaan nappaisi irti ja sitten olisi tenkkapoo edessä.
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
- Paikkakunta: tervajoki
- Viesti:
Vekotinta saatu jo sen verta kasaan että OLISI saanut ruuvata hydrauli suodattimen paikalleen ja ruveta öljyjen kanssa pelaamaan, mutta kuten taas kerran niin pienet osapuutteet rupesi jarruttamaan tekemistä. Eli löytyy suodatin O-rengas ja koppa,käyttöohjekirjan kuvassa näkyy kuitenkin vielä Väliholkki ja ohivirtausventtiili. Holkkejahan on maailma täynnä mutta mikä se lie tämä venttiili? Kuvassa näytti pyöreältä verkonpalalta missä pellikehys ympärillä? onko teknisempi kalu kyseessä ja mistähän per*¤leestä tuonkin nyt sitten leipoisi? Onko jollakin ylimääräisenä?
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
- Paikkakunta: tervajoki
- Viesti:
Ongelmasta toiseen. Nyt kun ne öljyt on sinne perään saatu ja suodatinkin tarpeellisine ohivirtausventtiileineen päästäänkin itse asiaan eli luonnollisesti se öljy pyrkii nyt koneesta pois, tässä vaiheessa vielä orbitrolin kautta, katsotaan kun se saadaan tilkittyä mistä seuraavaksi. Öljyä tulee tosiaan mötikän kyljestä,sauman kohdalta,joku isompi o-rengas siellä antautuu paineen alla. Ja kysymys kuuluu-Onko tuollainen vuoto mahdollisesti korjattavissa pelkällä o-renkaalla vai onko tuo vaan ilmoitus siitä että vekottimen sisällä joku renklaa pahemmin ja paine tulee ulos sieltä mistä helpoimmalla pääsee? Haulla etsin näitä orbitrol ongelmia eikä oikein kellään vuotanut tuolla tavalla..
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
- Paikkakunta: tervajoki
- Viesti:
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Se orbitroli on tosi hankalassa paikassa ottaa pois.
Jos se on danfos niin se voi vuotaa niiden pyöreiden laippojen välistä,
jossa on kapeat o-renkaat. Yleisemmin se vuotaa akselin juuresta.
Venttiili on helppo purkaa mutta vaikea kasata.
Jos sen kasaa väärin joko se ei toimi ollenkaan tai ratti pyörii hullun lailla edes takaisin.
Danfossiin saa tiivistesarjan muista en tiedä mitään.
Jos se on danfos niin se voi vuotaa niiden pyöreiden laippojen välistä,
jossa on kapeat o-renkaat. Yleisemmin se vuotaa akselin juuresta.
Venttiili on helppo purkaa mutta vaikea kasata.
Jos sen kasaa väärin joko se ei toimi ollenkaan tai ratti pyörii hullun lailla edes takaisin.
Danfossiin saa tiivistesarjan muista en tiedä mitään.
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
- Paikkakunta: tervajoki
- Viesti:
Merkistä ei ole vielä selvyyttä, mutta koetin äsken kiristää niitä pohjassa olevia ruuveja ja vuoto väheni kyllä merkittävästi,laipan välistä se vuoto tulee. O-renkaita löytyy kyllä alan liikkeestä mutta se kasauspuoli mietityttää,tekeekö itselleen vaan turhaa työtä. Ihmisen tekemältä tuo kyllä toisaalta vaan näyttää.
-
- Viestit: 2701
- Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:55 pm
- Viesti:
Tuntuu hieman oudolta, jos vauhtipyörästä olisi sorvattu niin paljon pois, että kytkinlevyn booria olisi enää viitisen milliä booriakselin päällä.karvamooses kirjoitti:Tarkoitin että vauhtipyörästä on sorvattu liian paljon materiaalia pois-asetelma on siirtynyt vastaavan määrän moottoria päin-asetelmassa kiinteänä oleva booriholkki on tämän johdosta jäänyt enää 5mm boorille ja on varmasti pyörähtänyt ensimmäisen kovemman rasituksen alla. Oikaiskaa jos teoria tuntuu väärältä. En ymmärrä miten kytkinakseli vaikuttaa tähän asiaan? Mielestäni tuo IPTO-akseli elää omaa elämäänsä täysin riippumatta kytkinakselin toiminnasta? Rynkyttävä kuorma on varmasti ollut syynä ipto-akselin boorien heikkoon kuntoon ja nämä huonokuntoiset boorit on varmasti edesauttaneet asetelman pyörähtämistä,mutta suurin syy tuolle pyörähdykselle on se että koko asetelma on liian edessä.
Taitaa olla ajettu kantavalla kytkimellä. Moottorista on ensin kulunut kampiakselin päittäislaakeri ja sitten akseli on syönyt runkpoukin ohueksi.
Tämäkin teoria tuntuu ihmeelliseltä, mutta sellaisiakin on joskus nähty. Joten kytkinpolkimelta säätövarat alkuun ja sitten kokeilet onko kampiakselilla runsaasti päittäistä.
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
- Paikkakunta: tervajoki
- Viesti:
Toinen vauhtipyörä on jo paikallaan ja mitatkin täsmää oikein hyvin ja kytkin toimii.Vanha vauhtipyörä oli sorvattu niin päin helvettiä ettei tekijällä ole voinut olla mitään käsitystä tekemästään työstä, yleensäkin koko kytkinremontissa ei ole yhtäkään virhettä olemassa mitä siinä EI olisi tehty. Ainut onnistuminen on siinä että kaikki osat mitä siellä piti olla, myös olivat siellä.
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
- Paikkakunta: tervajoki
- Viesti:
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
- Paikkakunta: tervajoki
- Viesti:
http://www.pirate4x4.com/tech/billavist ... ng/hga.pdf
Yksityiskohtainen kasaus ja purku-ohje kuvineen internationalin TRW Hydraguide 2 SM HGA tyypin orbitrolin tiivisteiden vaihtoon. Lontoon murteella
Yksityiskohtainen kasaus ja purku-ohje kuvineen internationalin TRW Hydraguide 2 SM HGA tyypin orbitrolin tiivisteiden vaihtoon. Lontoon murteella
Viimeksi muokannut karvamooses, Ma Joulu 03, 2012 11:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
-
- Viestit: 576
- Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 9:13 pm
- Paikkakunta: tervajoki
- Viesti:
Päivän kysymys- https://picasaweb.google.com/1087251427 ... 7449016546 Mikä on tuo ??? napa
-
- Viestit: 3500
- Liittynyt: Ti Touko 03, 2011 10:56 pm
- Paikkakunta: Yläne
- Viesti:
W-napa, eli sähkövarvikellolle tieto....?
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat vaatii kaks
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Nuffit DM4-54, Univ Four-61, 460T EVO III ( ~300hp ) -64,
GMC 6-71 -65 (Detroit Diesel), Allis-Chalmers TL20D-60
USA GM autoja vuodesta -90 + Muuta roipetta
http://WWW.NUHVI.NET
http://WWW.KONEKANSA.NET
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], trantor ja 38 vierailijaa