welger tietoa kaivataan
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke Huhti 26, 2006 6:03 pm
- Paikkakunta: Viiala
- Viesti:
welger tietoa kaivataan
welger sm4s, öljyn määrä ja laatu teräpalkissa ja kulmavaihteessa olis hakusessa. kakkos lautasen juuresta valuu öljyä kun teräpalkki pystyssä, onko stefa menny ja mistä saa varaosia?
tarttis varmaan tehrä jotakin...
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 11:19 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 3973
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
SM 4:ssa on kyllä öljypinnan tarkistusproppu terän takapuolella. Terä sopivasti pystyyn (täytön kannalta ei kovin pystyyn) ja öljyä tarkistuspropun reikään asti.
Pieni vuoto ei haittaa mitään joskin stefan pystyy kyllä vaihtamaan, enkä usko että se on mitään ihmeellistä kokoa. Lautanen irti (vaatii sopivan ulosvetäjän) , niin pääsee katsomaan miltä tilanne näyttää.
Pieni vuoto ei haittaa mitään joskin stefan pystyy kyllä vaihtamaan, enkä usko että se on mitään ihmeellistä kokoa. Lautanen irti (vaatii sopivan ulosvetäjän) , niin pääsee katsomaan miltä tilanne näyttää.
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Helmi 16, 2006 8:07 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke Huhti 26, 2006 6:03 pm
- Paikkakunta: Viiala
- Viesti:
saattaa öljyä olla liikaakin kun en ole ite lisänny vielä, ostin vehkeen lauantaina, koneen ikää en tiedä. en löytäny palkista kun yhden ropun, teräpalkin päästä.
öljyn laatu selvä entäpä se kulmavaihde, paljonko siellä öljyä pitäis olla, roppu alareunassa???
terät teen itse työmaalla, vaikka eipä ne kalliita näyttäny kaupassakaan olevan.
öljyn laatu selvä entäpä se kulmavaihde, paljonko siellä öljyä pitäis olla, roppu alareunassa???
terät teen itse työmaalla, vaikka eipä ne kalliita näyttäny kaupassakaan olevan.
tarttis varmaan tehrä jotakin...
-
- Viestit: 3973
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Katsopa sitä proppua ensimmäisen ja toisen terälautasen väliltä teräpalkin takaa. Siinä taisi olla suojarauta vielä samalla kohtaa. Kymmenen senttiä sen propun yläpuolella on toinen reikä jossa pieni huohotusventtiili. Siitä voi myös tulla öljyä ulospäin. Huohotusventtiili voi myös olla rikki tai hävinnyt kovassa käytössä. Tienvarsien niitto on kovaa leikkiä lautaskoneelle.
Kulmavaihteessa on sama öljytila teräpalkin kanssa.
Voi olla eroja vuosimallista riippuen noiden proppujen suhteen. Itsellä ilmeisesti alkupään koneita joka on täysin mekaanisilla nostoilla. Naapurissa uudempi jossa jo korvake hydraulisylinterille mutta silti mekaanisilla nostoilla. Vielä uudemmissa hydraulinosto.
Onko toisilla käyttäjillä minkälaisia kokemuksia nostoketjun kestävyydestä, entä taittopyörän ? Entä, onko alempi hihnapyörä pysynyt akselilla ? Itsellä ollut ongelmia näiden kanssa.
Myös IKH:n myymät teränkiinnitystapit liian kovia, murtuvat käytössä. Itse terärungot hyviä, koska vahvempaa ainetta kuin alkuperäiset.
Kulmavaihteessa on sama öljytila teräpalkin kanssa.
Voi olla eroja vuosimallista riippuen noiden proppujen suhteen. Itsellä ilmeisesti alkupään koneita joka on täysin mekaanisilla nostoilla. Naapurissa uudempi jossa jo korvake hydraulisylinterille mutta silti mekaanisilla nostoilla. Vielä uudemmissa hydraulinosto.
Onko toisilla käyttäjillä minkälaisia kokemuksia nostoketjun kestävyydestä, entä taittopyörän ? Entä, onko alempi hihnapyörä pysynyt akselilla ? Itsellä ollut ongelmia näiden kanssa.
Myös IKH:n myymät teränkiinnitystapit liian kovia, murtuvat käytössä. Itse terärungot hyviä, koska vahvempaa ainetta kuin alkuperäiset.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke Huhti 26, 2006 6:03 pm
- Paikkakunta: Viiala
- Viesti:
-
- Viestit: 3973
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Se ketju on kai hydraulinostoisessakin se jolla säädetään/hallitaan leikkuukorkeutta ja terän nostoa. Hydraulisylinterillä nostetaan terä kuljetusasentoon. Korjatkoon joku jos olen väärässä ?ropsoni kirjoitti:mun kone on hydrauli nostolla, koneessa myös ketju mutten tiedä mitä sillä tehdään. pitää roppua ettiä huomenna, en ajele tien reunoja paljoa ehkä noin kilometrin tuttua tienvartta. hyvä tietää että kulmassa sama öljy kun palkissa.
Vanhemmissa myös kuljetusasentoon nosto on ketjulla ja veivillä.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke Huhti 26, 2006 6:03 pm
- Paikkakunta: Viiala
- Viesti:
mulla ketju on työntövarren päästä alakautta (rissapyörä) kulmavaihteen yläpuolelle teräpäähän kiinnitetty, aika paha säätää työsyvyyttä ainakaan nopeasti kun työntövarren päässä ketju on hahlossa. mulla ei ole veiviä muualla kuin työntövarressa... epäilen ketjun olevan joku varmistus tai alarajoitin. taidat Woodsman asustella lähellä..pirkanmaa.
tarttis varmaan tehrä jotakin...
-
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Helmi 16, 2006 8:07 pm
- Viesti:
Mullaki on sellanen vanhan malline et pitää veivata se palkki ylös
Eipä tuos nyt oo hirveesti vikoja ollu, sain sen naapurilta kun ei enää tarvinnut, jouduin kyllä heti vaihtaa siihen hihnapyörän laakerin.
Sit tänä kesänä ostin uudet hihnat ku vanhat katkes, viime viikolla rupes vuotaa öljyä ja luulin jo et stefa vuotaa mut se olikin palkki joka vuoti hitsaus saumasta (palkkiin joskus hitsattu uusi "pohja").
Nyt kun niittelin niin huomasin et vuotaa vaihteeks kulmavaihteesta yksi pultti oli näköjään katkennut sisään no kyl sillä vielä niittelee ja purkaa sit syksyllä
Ihmeen kestävä kone monesti osunut kiviin ja kantoihin 20-25km/h:n nopeudessa ja usein käytän voiman ulosotossa 1000rpm
Eipä tuos nyt oo hirveesti vikoja ollu, sain sen naapurilta kun ei enää tarvinnut, jouduin kyllä heti vaihtaa siihen hihnapyörän laakerin.
Sit tänä kesänä ostin uudet hihnat ku vanhat katkes, viime viikolla rupes vuotaa öljyä ja luulin jo et stefa vuotaa mut se olikin palkki joka vuoti hitsaus saumasta (palkkiin joskus hitsattu uusi "pohja").
Nyt kun niittelin niin huomasin et vuotaa vaihteeks kulmavaihteesta yksi pultti oli näköjään katkennut sisään no kyl sillä vielä niittelee ja purkaa sit syksyllä
Ihmeen kestävä kone monesti osunut kiviin ja kantoihin 20-25km/h:n nopeudessa ja usein käytän voiman ulosotossa 1000rpm
-
- Viestit: 3973
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Kyllä se ketju on työaikaista nostoa varten. Samalla lailla se on minulla työntövarren päässä ja toinen pää terälaitteessa. Minulla se toinen ketju on rajoittimena, ettei teräpalkin pää pääse liian alas. Kuinkahan se on hoidettu hydraulisylinteri-mallissa ?ropsoni kirjoitti:mulla ketju on työntövarren päästä alakautta (rissapyörä) kulmavaihteen yläpuolelle teräpäähän kiinnitetty, aika paha säätää työsyvyyttä ainakaan nopeasti kun työntövarren päässä ketju on hahlossa. mulla ei ole veiviä muualla kuin työntövarressa... epäilen ketjun olevan joku varmistus tai alarajoitin. taidat Woodsman asustella lähellä..pirkanmaa.
Joo, Pirkanmaalla mutta enemmän pohjoiseen.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke Huhti 26, 2006 6:03 pm
- Paikkakunta: Viiala
- Viesti:
-
- Viestit: 3973
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Hsippe, Matsikka ja 60 vierailijaa