Pika James kauhan hydrauli sylinterien asennus/ pikalukitus
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: Su Tammi 14, 2007 2:18 pm
- Paikkakunta: Länsi-Suomen lääni
- Viesti:
Kiitos kuvista, yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Näyttäisi aisan päitä lyhennetyn, OK, kauhakin tulee kukonaskeleen lähemmäksi.
Tuollainen tai vastaava asennuslevy hakusessa, kai niitä nokkospuskiin on jäänyt.
Ferkumanin kannataa miettiä onko asennuslevystä vastaavaa hyötyä. Kiinnitysosia saa valmiina mm. IKH:sta, satasen luokkaa pari vai oliko peräti kpl. Joten osat + hitsaus nostaa jokaisen työkalun hintaa.
Onkohan tuossa tuo tapin lukitus pultilla, joka näkyy.
Näyttäisi aisan päitä lyhennetyn, OK, kauhakin tulee kukonaskeleen lähemmäksi.
Tuollainen tai vastaava asennuslevy hakusessa, kai niitä nokkospuskiin on jäänyt.
Ferkumanin kannataa miettiä onko asennuslevystä vastaavaa hyötyä. Kiinnitysosia saa valmiina mm. IKH:sta, satasen luokkaa pari vai oliko peräti kpl. Joten osat + hitsaus nostaa jokaisen työkalun hintaa.
Onkohan tuossa tuo tapin lukitus pultilla, joka näkyy.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke Kesä 28, 2006 12:26 am
- Paikkakunta: Kisko
- Viesti:
-
- Viestit: 655
- Liittynyt: Ke Helmi 24, 2010 11:07 pm
- Paikkakunta: Vakka-Suomi
- Viesti:
Saattaa olla et emme laita tuollaista levysysteemiä,vai mitä mieltä muut ovat..?
Mun mielestä tuo nykyinenkin on aikast nopea tapa kiinnittää kauha.
Kauhaan ja aisoihin saa korvat tehtyä joko itse tai ikh:oolta valmiita. Kauhaan vain korvien päihin tapit+rengas tappi sokat,jotta saa kauhan pikaisesti vaihdettua.
Kuvissa on sylinterien ylä kiinnitys hyvin toteutettu.Meillä pitää tehdä samaan tyyliin kun aisan päät levenevät hieman päistä. Trukki piikit säädettävillä piikeillä olis myös aikomus tehdä itse,mikäli ei mistää saa edullisesti käytettynä. Suunnitelmissa olis varmaan joskus ostaa traktori kaivuri varmaan ukko james niin siihen sitten vois laittaa tuollaiset pikakytkentä levyt vai lieneekö niissä jo valmiina..?
Toki 165:osellakin on tarkoitus tehdä jotain nosto töitä.
Mun mielestä tuo nykyinenkin on aikast nopea tapa kiinnittää kauha.
Kauhaan ja aisoihin saa korvat tehtyä joko itse tai ikh:oolta valmiita. Kauhaan vain korvien päihin tapit+rengas tappi sokat,jotta saa kauhan pikaisesti vaihdettua.
Kuvissa on sylinterien ylä kiinnitys hyvin toteutettu.Meillä pitää tehdä samaan tyyliin kun aisan päät levenevät hieman päistä. Trukki piikit säädettävillä piikeillä olis myös aikomus tehdä itse,mikäli ei mistää saa edullisesti käytettynä. Suunnitelmissa olis varmaan joskus ostaa traktori kaivuri varmaan ukko james niin siihen sitten vois laittaa tuollaiset pikakytkentä levyt vai lieneekö niissä jo valmiina..?
Toki 165:osellakin on tarkoitus tehdä jotain nosto töitä.
MF-8 Hydra Speed.
Gilson piha traktori projekti.
Gilson piha traktori projekti.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
pika james
Pikalevy Natikassa on sen takia että Natikka käyttää samoja kauhoja ja trukkipiikkejä talon isomman Vallun kuormaajan kanssa.Lisäksi tein yhdestä pikalevystä nostolaitesovitteen.Kun on hydraulinen työntövarsi niin voidaan ottaa kauha tai trukkipiikit nostolaitteeseenkin.Natikan varsia ei ole lyhennetty,vaan pikalevy on suoraan kauhan haarukassa,kuten kuvasta näkyy.
-
- Viestit: 655
- Liittynyt: Ke Helmi 24, 2010 11:07 pm
- Paikkakunta: Vakka-Suomi
- Viesti:
Mistä tuollaisia pikalevyjä saa hankittua,käytettynäkö jostain..?
Mites tuo meidän kuormain pitäiskö sitä lyhentää,jos laittais tuollaisen pikalevyn..?
Menis kyllä aika hankalaksi,kun niin paljon työtä ja pitäishän noihin meidän kauhoihinkin tehdä omat pikakiinnikeet.
Mites tuo meidän kuormain pitäiskö sitä lyhentää,jos laittais tuollaisen pikalevyn..?
Menis kyllä aika hankalaksi,kun niin paljon työtä ja pitäishän noihin meidän kauhoihinkin tehdä omat pikakiinnikeet.
MF-8 Hydra Speed.
Gilson piha traktori projekti.
Gilson piha traktori projekti.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
james
Mulla oli silloin aikanaan pikalevyjä sopuhintaan saatavilla ,kun työskentelin Syväsellä.Tehtiin prototyyppejä ja sen sellaista josta jäi käyttökelpoisia harjoituskappaleita yli.Kyllähän sellaisen itekin rakentaa.Kauhan korvien paikan mitoitus pitää vaan tehä oikein,että työvälineet sopivat.Itse en lähtenyt aisoja lyhentämään,vaikkakin voimissa vähän häviää,Ei vanhalla nykyoloissa pienellä traktorilla kuitenkaan koskaan tehdä pyöräkuormaajan hommia,joten se että nostaako se nyt sitten 800 tai 1200 kiloa ole merkitystä.Siihen koukkuihin sopi vaan pikalevyn tapit kuin munat pässille jotemn asennus oli sikäli helppoa.
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
james
Olin juuri tulemassa siihen ,että yksi syy pikalevyn käyttöön on mahdollisuus tehdä kauhan kytkentä sähköhydraulisesti traktorin ohjaamosta käsin.Natikkaan en sitä alkanut enää rakentaan.,joten manuaalinen pikavipu sai riittää.Jos huomasit Juhnu niin natikassa on yksivipukiinnitys.Vivusto on osin itse kehittämäni.
-
- Viestit: 1593
- Liittynyt: To Joulu 27, 2007 12:33 pm
- Viesti:
-
- Viestit: 655
- Liittynyt: Ke Helmi 24, 2010 11:07 pm
- Paikkakunta: Vakka-Suomi
- Viesti:
Melkein helpompi laittaa sylinterit suoraan kauhaan ilman pikalevyä.
Kysynpä nyt täällä samalla aisojen hydrauli sylintereistä,kun meillä vuotavat ne jonkunverran,että mites korjaus ylipäätään ja tiivisteen/stefat..?
Saako vuodon korjattua itse vai onko kannattavampaa viedä johonkin korjaamolle..?
tapioryodi: Onko sulla tietoa korjauksista tai,että mistä tiivisteitä/stefoja ym. saa mikäli korjaus kannattaa tehdä itse..?
Tyyppi no.50 on tuossa kuormaimen valmistus laatassa. Ajattelin,että sulla varmaan tietoa,kun syväsellä olet työskennellyt
Kysynpä nyt täällä samalla aisojen hydrauli sylintereistä,kun meillä vuotavat ne jonkunverran,että mites korjaus ylipäätään ja tiivisteen/stefat..?
Saako vuodon korjattua itse vai onko kannattavampaa viedä johonkin korjaamolle..?
tapioryodi: Onko sulla tietoa korjauksista tai,että mistä tiivisteitä/stefoja ym. saa mikäli korjaus kannattaa tehdä itse..?
Tyyppi no.50 on tuossa kuormaimen valmistus laatassa. Ajattelin,että sulla varmaan tietoa,kun syväsellä olet työskennellyt
MF-8 Hydra Speed.
Gilson piha traktori projekti.
Gilson piha traktori projekti.
-
- Viestit: 2082
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Kannattaa käyttää hakua noista sylinterien korjauksista, niistä on ollut juttua aikaisemmin. Voi kyllä korjata.
Onko pelkät kauhat sitten riittävän jäykkiä yksinään, esim kun leveän lumikauhan toinen reuna ottaa kiinni, niin sylinteri voi painaa sen kieroon. Noissa harvoin on mitään kotelorakenteita jäykistämässä.
Tuossa meidän hieman uudemmassa Jameksessa on yksi sylinteri keskellä ja murtovoima on silti ihan riittävä. Takavetoiselle riittäisi varmaan pienempikin sylinteri. Otelevy on samaa tyyppiä kuin tapioryodin kuvassa ja sehän on kyllä kestävä. Tosin tahtoo katketa keskeltä tuossa yhden sylinterin ratkaisussa. Etukuormaajassa oleville trukkipiikeille näkyvyys on huono ja laittamalla sylinterit aisojen päälle menettää loputkin suurinpiirtein, lisäksi kahdesta sylinteristä tulee ylimääräistä painoa.
Toinen hyvä on eurotyyppinen otelevy, siinä on kaksi 40-millistä tankoa päällekkäin ja on loppujen lopuksi aika yksinkertainen tehdäkin. Jos olisi vaikka valmis kauha, jossa kiinnikkeet kohdallaan: Laittaa tangot niiden päälle ja kiinnittää jotenkin oikeaan paikkaan, vaikka pulteilla tai hitsaamalla väliaikaisesti. Sitten hitsaa niiden väliin ja taakse lattarautaa, joissa vaikka reikäsahalla tehdyt reiät. Tai reiät saa aikaan myös hitsaamalla kiinni prikkoja tai putkenpätkiä ym. Joka tapauksessa otelevy ei pääse vetelemään, kun tangot on kiinni siellä kauhassa. Tuolla tavalla olen tehnyt omiin kuormaajiin muutoskappaleet, kun toinen on eurotyyppinen. Kevytversion saisi tehtyä heinähännän piikeistä, jotka on 40 millin kestävää putkea.
Ne kauhaan tulevat kiinnikkeet maksaa nykyään noin 60 euroa pari noissa em. tyypeissä.
Tietysti, jos tietää hankkivansa tulevaisuudessa kaivurin yms, niin sitten kannattaisi ehkä tehdä traktoriinkin samantyyppinen otelevy kuin siinäkin.
Onko pelkät kauhat sitten riittävän jäykkiä yksinään, esim kun leveän lumikauhan toinen reuna ottaa kiinni, niin sylinteri voi painaa sen kieroon. Noissa harvoin on mitään kotelorakenteita jäykistämässä.
Tuossa meidän hieman uudemmassa Jameksessa on yksi sylinteri keskellä ja murtovoima on silti ihan riittävä. Takavetoiselle riittäisi varmaan pienempikin sylinteri. Otelevy on samaa tyyppiä kuin tapioryodin kuvassa ja sehän on kyllä kestävä. Tosin tahtoo katketa keskeltä tuossa yhden sylinterin ratkaisussa. Etukuormaajassa oleville trukkipiikeille näkyvyys on huono ja laittamalla sylinterit aisojen päälle menettää loputkin suurinpiirtein, lisäksi kahdesta sylinteristä tulee ylimääräistä painoa.
Toinen hyvä on eurotyyppinen otelevy, siinä on kaksi 40-millistä tankoa päällekkäin ja on loppujen lopuksi aika yksinkertainen tehdäkin. Jos olisi vaikka valmis kauha, jossa kiinnikkeet kohdallaan: Laittaa tangot niiden päälle ja kiinnittää jotenkin oikeaan paikkaan, vaikka pulteilla tai hitsaamalla väliaikaisesti. Sitten hitsaa niiden väliin ja taakse lattarautaa, joissa vaikka reikäsahalla tehdyt reiät. Tai reiät saa aikaan myös hitsaamalla kiinni prikkoja tai putkenpätkiä ym. Joka tapauksessa otelevy ei pääse vetelemään, kun tangot on kiinni siellä kauhassa. Tuolla tavalla olen tehnyt omiin kuormaajiin muutoskappaleet, kun toinen on eurotyyppinen. Kevytversion saisi tehtyä heinähännän piikeistä, jotka on 40 millin kestävää putkea.
Ne kauhaan tulevat kiinnikkeet maksaa nykyään noin 60 euroa pari noissa em. tyypeissä.
Tietysti, jos tietää hankkivansa tulevaisuudessa kaivurin yms, niin sitten kannattaisi ehkä tehdä traktoriinkin samantyyppinen otelevy kuin siinäkin.
-
- Viestit: 655
- Liittynyt: Ke Helmi 24, 2010 11:07 pm
- Paikkakunta: Vakka-Suomi
- Viesti:
James 610 kaivuri kiinnostais tulevaisuudessa hankkia,mutta tiedä sitten et minkälainen etukuormaimen kauha kiinnitys systeemi niissä mahtaa olla Se vaan että tuossa kevään/kesän aikana olis tarkoitus asentaa sylinterit aisoihin ja kyseinen kaivinkone sitten joskus tulevaisuudessa.
MF-8 Hydra Speed.
Gilson piha traktori projekti.
Gilson piha traktori projekti.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
james
Sylinterin tiivisteitä kannattaa kysellä esim. Lännen Tractors Oy:n reputusmyymälästä.Syväsen pajahan on nykyisin Lännen Tractors Oy.Jos ensin irroitat tiivisteet niin mallin mukaan niitä kyllä löytyy hydrauliikkatarvikkeita myyvistä liikkeistä/varaosaliikkeistä.Jos taas haluat tehdä kauhankäännön yhdellä sylinterillä,niin kyllä sekin käy.Jameskin oli ensin yhdellä,mutta kun voimia tarvittiin lisää ja,kun tuli nelivetotraktorit siirryttiin kahteen sylinteriin.Pienin malli pysyi aina yhdessä kauhansylinterissä.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 10:42 pm
- Paikkakunta: Säkylä
- Viesti:
james
Sylinterin tiivisteitä kannattaa kysellä esim. Lännen Tractors Oy:n reputusmyymälästä.Syväsen pajahan on nykyisin Lännen Tractors Oy.Jos ensin irroitat tiivisteet niin mallin mukaan niitä kyllä löytyy hydrauliikkatarvikkeita myyvistä liikkeistä/varaosaliikkeistä.Jos taas haluat tehdä kauhankäännön yhdellä sylinterillä,niin kyllä sekin käy.Jameskin oli ensin yhdellä,mutta kun voimia tarvittiin lisää ja,kun tuli nelivetotraktorit siirryttiin kahteen sylinteriin.Pienin malli pysyi aina yhdessä kauhansylinterissä.
-
- Viestit: 655
- Liittynyt: Ke Helmi 24, 2010 11:07 pm
- Paikkakunta: Vakka-Suomi
- Viesti:
Kysynpä täällä. Mitä mahtaa olla MF 165:sen James Tyyppi no.50 nostovoima,kun pitäis siirtää trukinlavallisen verran/kerrallaan betoni pihakiviä. Epäilen painoksi 1000 kiloa meneekö liian koville..?
Tarkoitus on roikottaa liinojen avulla eli nostettavan ei tarvitse nousta kun sen verran,että saa hiisattua sivuun pois tieltä.
Olen kuullut että tuollainen james nostaisi 1500 kiloa tiedä sitten..?
Tarkoitus on roikottaa liinojen avulla eli nostettavan ei tarvitse nousta kun sen verran,että saa hiisattua sivuun pois tieltä.
Olen kuullut että tuollainen james nostaisi 1500 kiloa tiedä sitten..?
MF-8 Hydra Speed.
Gilson piha traktori projekti.
Gilson piha traktori projekti.
-
- Viestit: 5141
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
-
- Viestit: 2082
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 12:30 pm
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Viesti:
Kuin paljon tulee painetta sinne kuormaajalle sitten? Jos käytetään nostolaitepumpulla, painetta ehkä 210 bar ja nostaa enemmän. Suurtehopumpulla tulee painetta vähemmän. Voi se liinoilla nostaakin ja nehän saa kiinni vaikka aisoihin. Liinoilla nostaminen on aika epävakaata. Jos heilahtaa sivulle, kaataa traktorin helposti. Ei kannata nostaa korkealle.
-
- Viestit: 1887
- Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 3:11 pm
- Paikkakunta: Paskat...Härmä
- Viesti:
-
- Viestit: 655
- Liittynyt: Ke Helmi 24, 2010 11:07 pm
- Paikkakunta: Vakka-Suomi
- Viesti:
Rojekti ei ole edistynyt,kun ei ole isoa tallia/pajaa, jossa vois tehdä ja pihalla kun on kylmä tehdä,mutta katsoo nyt keväällä/kesällä,josko ehtis sylkät laittaan. Projekti on vielä paisunut entisestään,kun nokkapumpun asennus myös.JIIHAA kirjoitti:Mitäs tälle rojektille kuuluu. Jokos on valmis?
MF-8 Hydra Speed.
Gilson piha traktori projekti.
Gilson piha traktori projekti.
-
- Viestit: 910
- Liittynyt: To Tammi 27, 2011 11:22 am
- Viesti:
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 58 vierailijaa