Majorin kannesta

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

tma

Re: Majorin kannesta

Viesti Kirjoittaja tma »

Manuel kirjoitti:
Sappio kirjoitti:
KH kirjoitti:Mitenkäs syvällä venttiilit saavat olla kannessa? Kuluneet istukat ja lautaset kun on,niin painuvat syvään. Onko tiedossa ns. hylkyrajoja? Tasosta hiomalla saa pientä apua tietenkin.
Jos kunnostelisi kannen Poweriin.
Jo 06.11.2009 kyseltiin venttilien hylkyrajoja mutta ei silloinkaan selvää vastausta tullut.
Sama tarina jatkuu. :lol:
Tiedän ne mitat tarkasti, mutta miksi auttaa laulukuoroa joka näin paljastaa osaamattomuutensa.
Kyllä se olet kirjaviisas sinä joka et osaa.

Voisit vaikka perustaa aatteen joka kantaa nimeä Manuelismi.
Ominaista aatteelle voisi olla esim:

Vain itse osaan, muut eivat osaa eivätkä ymmärrä mitään. Oma näkemys on aina oikea, muitten näkemyksillä ei ole mitään arvoa. Jos totean että Aurinko kiertää Maata, se myös tekee niin. Olkoot muut mitä mieltä tahansa.
Ääretön itsevarmuus yllämainitusta johtuen.
Omien tietojen ja taitojen ylenpalttinen korostaminen aina ja kaikkialla - vaikka käytännön kokemusta ei olekaan. Kirjallisuus tekee viisaaksi.
Väitteitä ei tarvitse perustella mitenkään eikä kellekään, koska muuthan eivät osaa eivätkä ymmärrä.
Omien virheitten kääntäminen suunnittelijoiden tekemäksi virheeksi. Vika ei koskaan ole itsessä. Täten myös omia virheitä ei tarvitse myöntää, koska niitähän ei ole / tapahdu.

Tätä Manuelismia ei pidä missään tapauksessa sekoittaa lääketieteen termiin narsismi, vaikka käsitteet ovat erittäin lähellä toisiaan. Voi olla että näitä kahta käsitettä on suorastaan mahdoton erottaa toisistaan, riippuen keneltä asiaa tiedustellaan.


Palataan Majoriasioihin sitten kun jotain faktapitoista konkretiaa alkaa Manuel sinulta löytyä.
Lucas
Viestit: 2562
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
Viesti:

Re: Majorin kannesta

Viesti Kirjoittaja Lucas »

.
Viimeksi muokannut Lucas, Ke Joulu 26, 2018 9:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sappio
Viestit: 102
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 9:42 pm
Viesti:

Re: Majorin kannesta

Viesti Kirjoittaja Sappio »

Lucas kirjoitti:
Manuel kirjoitti:Tiedän ne mitat tarkasti, mutta miksi auttaa laulukuoroa joka näin paljastaa osaamattomuutensa.
Siinäpä sitä taas tuli reilua masinistiasennetta roppakaupalla. Manu on väärällä foorumilla. Täällä on tapana jelpata toisia eikä pelkästään kehua itseänsä.
Hää onnii Suoli 24:stä vieraileva solisti. :wink:
Manuel

Re: Majorin kannesta

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Lucas kirjoitti:
Manuel kirjoitti:Tiedän ne mitat tarkasti, mutta miksi auttaa laulukuoroa joka näin paljastaa osaamattomuutensa.
Siinäpä sitä taas tuli reilua masinistiasennetta roppakaupalla. Manu on väärällä foorumilla. Täällä on tapana jelpata toisia eikä pelkästään kehua itseänsä.
Miksi vain minun pitäisi esittää masinistiasennetta sellaisille joiden käytös ei vastaa mitään masinisti periaatteita. Jos käyttäydytään asiallisesti ja tarvitaan apua voi sellaisille antaa tietoa. Tuollaiset kompleksejaan purkavat mitään apua tarvitse. Jos heiltä jotain kysyy niin mihinkään eivät osaa vastata, vaikka yrittävät esiintyä kuin jotain osaisivat.

Suhtaudun tietysti eri tavalla jos käytös on asiallista eikä puhuta palturia. Sama laulukuoro esiintyy koko ajan. Ei heidän komplekseista muille ole mitään hyötyä.
Sappio
Viestit: 102
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 9:42 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sappio »

Ja väliin jarrupalojen toiminnan estävät kitinäpellit. :mrgreen:
Lucas
Viestit: 2562
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
Viesti:

Re: Majorin kannesta

Viesti Kirjoittaja Lucas »

.
Viimeksi muokannut Lucas, Ke Joulu 26, 2018 9:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manuel

Viesti Kirjoittaja Manuel »

Jotta jonkun selityksen ymmärtää tarvitaan tietty määrä perusosaamista. Jos kysyn miksi se välys männän ja venttiileiden välillä pyritään pitämään pienenä niin kysytään juuri sitä perusosaamista.

Vähän turhauttavaa jos kirjoittaa laajan selvityksen jostakin asiasta ja huomaa ettei ole ymmärretty mitään, niin pitäisikö silloin kirjoittaa vielä tarkempi selostus vai luovuttaa. Parempi olisi silloin lähettää lukemaan fysiikkaa. Se on perusosaamista.

Moottorin rakentamisessa on erilaisia riippuvuuksia toisistaan kuten siinä miksi venttiili/mäntä välys oltava mahdollisimman pieni. Näitä eri toisistaan riippuvia asioita on kymmenittäin moottorissa. Kun niistä ei tiedetä aletaan viisastelemaan tai inttämään. Kaikissa niissä fysiikka asettaa ne rajat.
Lucas
Viestit: 2562
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:34 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lucas »

.
Viimeksi muokannut Lucas, Ke Joulu 26, 2018 9:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
meizer
Viestit: 2286
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
Viesti:

--

Viesti Kirjoittaja meizer »

--
Viimeksi muokannut meizer, Ke Marras 23, 2016 9:33 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ajomies
Viestit: 28136
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Jostakin luin varoituksen ettei Fordsonia pitäisi koskaan käynnistää puolipuristuksen avulla. Tarkoitettu ainoastaan siihen että voi pyörittää moottoria veivistä haluamaansa asentoon.

Lähetetty: Sat Nov 12, 2011 10:18 pm

Tommonen kirjoitus aiheesta manuelilta.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
RS
Viestit: 854
Liittynyt: To Loka 02, 2008 2:38 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS »

Manuelilla on kyllä ihme tyyli.
Jos joku on irroittanut fordsonin kannen ja mittaillut ja pähkäillyt venttiileitä tyyliin"onkohan nää viel hyvät vai pitäisköhän nää vaihtaa"
Kyselee täällä mittoja,niin manuelihan ei niitä kerro vaikka omien sanojensa mukaan ne hylkyrajat tietäiskin.
Manueli kyselee omat vastakysymyksensä ja selvittää saatujen vastausten perusteella kysyjän "perusosaamista ja fysiikan tietämystä"ja inttämisen jälkeen jättää vastaamatta....
Ajomies
Viestit: 28136
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

RS kirjoitti:Manuelilla on kyllä ihme tyyli.
Jos joku on irroittanut fordsonin kannen ja mittaillut ja pähkäillyt venttiileitä tyyliin"onkohan nää viel hyvät vai pitäisköhän nää vaihtaa"
Kyselee täällä mittoja,niin manuelihan ei niitä kerro vaikka omien sanojensa mukaan ne hylkyrajat tietäiskin.
Manueli kyselee omat vastakysymyksensä ja selvittää saatujen vastausten perusteella kysyjän "perusosaamista ja fysiikan tietämystä"ja inttämisen jälkeen jättää vastaamatta....
Ja kun tuo sama toistuu aiheessa kuin aiheessa, niin alkaa jo vaivaamaan, tai sitten ei, jos ottas vaan huumorin kannalta. No oman tietämyksen manueli vaan on saattanut epäuskottavaksi, ei kai siitä muut kärsi?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Dayno
Viestit: 360
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:56 am
Paikkakunta: JOENSUU
Viesti:

Re: Majorin kannesta

Viesti Kirjoittaja Dayno »

Kevennetääs aihetta; kysymys liittyy kannen vas. etuosasaan. Minulla on letkulämittimen letkulähtö siinä keskellä niitä kolmen alkuperäisen ohjaustehostimen kiinnitysruuvireikien kohtaa. Se letkulähtö pitäisi tulpata; onko siinä alunperin kierrereikä ollut, vai jälkeenpäin tehty? Jos alkuperäinen, niin mikä kierre siinä rei'ässä on? Entäpä mikä kierre lohkossa olevassa vesihanassa? Pitäis niihin tulpat hommata, mutten kehdannut vielä nesteitä laskea ja letkulähtöjä irroittaa, kun sais tulpat valmiiksi hankittua niin homma helpoittuisi.
Tumppi 865
Viestit: 8206
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Majorin kannesta

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Ei oo reikää alkuperäsesti pumpun kiinitysruuvien lätkässä.
1/4" tyhjennysropun reikä, ihan putkikierre taitaa olla, eli onkos sillon kartio R!?
Dayno
Viestit: 360
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:56 am
Paikkakunta: JOENSUU
Viesti:

Re: Majorin kannesta

Viesti Kirjoittaja Dayno »

Kiitos tiedosta, minulla tarvike ohjaustehostimen asennus rojekti menossa ja pitäs siihen pumpun paikalle öljysäiliö kiinnittää, mutta se letkulähtö öljyputkien edessä pahasti samoin kuin koko letku, sillä letku menee hanan paikalla olevaan liittimeen, kun lämmitin aikoinaan meni rikki, niin "ohitin" sen letkulenkillä kannesta lohkoon. Täytyy irroittaa se kannessa oleva lähtö ja hankkia siihen tulppa ja hana lohkoon .
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 48 vierailijaa