Jälleen ikävä tapaturma

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

361 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 3:37 pm
PuuhaPate kirjoitti: Su Syys 29, 2019 3:00 pm Kyllä tuossa kolarissa on kuolo ollut lähellä veturin ohjaamossakin.
Tonni tolkulla soraa hytissä.
Tuohon fillari juttuun en usko.
Tuossa hytissä noustaan tuosta oviaukosta vielä ylöspäin missä on ohjaamon lattia eli ihan hyvin siellä on ollut tilaa hengittää. Lasitkin on paikoillaan
Polkupyörä juttu ei ole uskon asia. Sopivasti sinne alle käpertyneenä rikkoo letkun niin se on sitte siinä. Hirvikin allejäädessään voi tuurilla sen tempun tehdä.
Epäilen kyllä että yhden letkun rikkoontuminen nyt iso katastrofi on. Ennen oli nuo kuorma-autot "allergisia" kolaritilanteissa kun ohjausvarsi rikkoontui törmäyksessä vaikka pienen henkilöauton kanssa, mutta nykyään sitä rakennetta on tietääkseni vahvistettu, ettei niin helposti ohjattavuus katoaisi.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

361 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 3:37 pm
PuuhaPate kirjoitti: Su Syys 29, 2019 3:00 pm Kyllä tuossa kolarissa on kuolo ollut lähellä veturin ohjaamossakin.
Tonni tolkulla soraa hytissä.
Tuohon fillari juttuun en usko.
Tuossa hytissä noustaan tuosta oviaukosta vielä ylöspäin missä on ohjaamon lattia eli ihan hyvin siellä on ollut tilaa hengittää. Lasitkin on paikoillaan
Polkupyörä juttu ei ole uskon asia. Sopivasti sinne alle käpertyneenä rikkoo letkun niin se on sitte siinä. Hirvikin allejäädessään voi tuurilla sen tempun tehdä.
Kyllähän tuo sora on peittänyt istuimen ja kojepöydän kokonaan.
Tästä pikku-kuskista näkyisi vain pää.
Kuva
Fillari jutulla tarkoitin sitä sanomaasi suistumista; siihen en usko. Akselipaino vetureissa kuitenkin 15tonnia lähtien.
Eikä letkunkaan rikkoontuminen siellä keulassa mitään haittaa. Onhan siinä sulkuhana.
Kuva
Kuva tosin vaunusta, mutta samanlaiset löytyy vetureistakin.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

jake55 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 4:32 pm

Toki,tarkoitin vain kun tuolla verrattiin DV12 ja Pendolino... Hurussahan (DR12) sentään on "turvanokka"
Dr12 turvanokka lytyssä.
Kuva
Kuva
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja 361 »

PuuhaPate kirjoitti: Su Syys 29, 2019 5:11 pm
361 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 3:37 pm
PuuhaPate kirjoitti: Su Syys 29, 2019 3:00 pm Kyllä tuossa kolarissa on kuolo ollut lähellä veturin ohjaamossakin.
Tonni tolkulla soraa hytissä.
Tuohon fillari juttuun en usko.
Tuossa hytissä noustaan tuosta oviaukosta vielä ylöspäin missä on ohjaamon lattia eli ihan hyvin siellä on ollut tilaa hengittää. Lasitkin on paikoillaan
Polkupyörä juttu ei ole uskon asia. Sopivasti sinne alle käpertyneenä rikkoo letkun niin se on sitte siinä. Hirvikin allejäädessään voi tuurilla sen tempun tehdä.
Kyllähän tuo sora on peittänyt istuimen ja kojepöydän kokonaan.
Tästä pikku-kuskista näkyisi vain pää.
Kuva
Fillari jutulla tarkoitin sitä sanomaasi suistumista; siihen en usko. Akselipaino vetureissa kuitenkin 15tonnia lähtien.
Eikä letkunkaan rikkoontuminen siellä keulassa mitään haittaa. Onhan siinä sulkuhana.
Kuva
Kuva tosin vaunusta, mutta samanlaiset löytyy vetureistakin.
Tuosta missä kuljettajan penkki joka sekin on korkealle kiinnitetty on portaat alas ovelle jossa tuota soraa laittamassasi kuvassa on. Vaikea kuvitella että soraa olisi mainitsemallesi korkeudelle koska ikkunat kuitenkin paikoillaan. Kuva sisältä voisi kertoa enemmän.

Letku/ jarruviat on useimmiten syy jos onnettomuusveturi jää välille.

Tuo kuvasi "Hurusta" on ilmeisesti kahden junan törmäyksestä joskus 70-80 vaihteesta? Taustatieto olisi hyvä. Huru oli kuitenkin turvallinen esim Ahlsthomiin verrattuna.
Avatar
jake55
Viestit: 962
Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 8:15 pm
Paikkakunta: Syrän Häme
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja jake55 »

Pitäisköhän perustaa oma aihe juna ja junaturma keskustelulle... :lol:
Fordson Super Major -60
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja 361 »

jake55 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 5:54 pm Pitäisköhän perustaa oma aihe juna ja junaturma keskustelulle... :lol:
Ei huono idea.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

361 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 5:41 pm

Tuosta missä kuljettajan penkki joka sekin on korkealle kiinnitetty on portaat alas ovelle jossa tuota soraa laittamassasi kuvassa on. Vaikea kuvitella että soraa olisi mainitsemallesi korkeudelle koska ikkunat kuitenkin paikoillaan. Kuva sisältä voisi kertoa enemmän.

Letku/ jarruviat on useimmiten syy jos onnettomuusveturi jää välille.

Tuo kuvasi "Hurusta" on ilmeisesti kahden junan törmäyksestä joskus 70-80 vaihteesta? Taustatieto olisi hyvä. Huru oli kuitenkin turvallinen esim Ahlsthomiin verrattuna.
Kait sinäkin huomaat kuvasta että penkki sekä ajopöytä ovat peittyneet soran alle?
Letkuvika ei jätä junaa välille. Varsinkaan jos rikkinäinen on siellä etupäässä.
Ja veturin ja vaunujen välistä se on helppo vaihtaa.
Tai ottaa vain toisen reunan letkut käyttöön.
Vaunun kuvasta voit huomata että letkuja on kaksin kappalein.
Hurujen kuvat kahdesta eri kolarista.
Ei gummipyörien kanssa.
http://vaunut.org/kuva/93666?s=1
http://vaunut.org/kuva/93664
Valitettavasti linkit ovat harrastajien sivuille.
Niissä on aina joskus virheitä.
Kuten OTKESin julkaisuissakin. :|
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja 361 »

PuuhaPate kirjoitti: Su Syys 29, 2019 6:06 pm
361 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 5:41 pm

Tuosta missä kuljettajan penkki joka sekin on korkealle kiinnitetty on portaat alas ovelle jossa tuota soraa laittamassasi kuvassa on. Vaikea kuvitella että soraa olisi mainitsemallesi korkeudelle koska ikkunat kuitenkin paikoillaan. Kuva sisältä voisi kertoa enemmän.

Letku/ jarruviat on useimmiten syy jos onnettomuusveturi jää välille.

Tuo kuvasi "Hurusta" on ilmeisesti kahden junan törmäyksestä joskus 70-80 vaihteesta? Taustatieto olisi hyvä. Huru oli kuitenkin turvallinen esim Ahlsthomiin verrattuna.
Kait sinäkin huomaat kuvasta että penkki sekä ajopöytä ovat peittyneet soran alle?
Letkuvika ei jätä junaa välille. Varsinkaan jos rikkinäinen on siellä etupäässä.
Ja veturin ja vaunujen välistä se on helppo vaihtaa.
Tai ottaa vain toisen reunan letkut käyttöön.
Vaunun kuvasta voit huomata että letkuja on kaksin kappalein.
Hurujen kuvat kahdesta eri kolarista.
Ei gummipyörien kanssa.
http://vaunut.org/kuva/93666?s=1
http://vaunut.org/kuva/93664
Valitettavasti linkit ovat harrastajien sivuille.
Niissä on aina joskus virheitä.
Kuten OTKESin julkaisuissakin. :|
En kyllä huomaa, ainoastaan kuvan veturista ulkoapäin. Onko muita kuvia?

Onnettomuudesta johtuva jarruvika on usein sellainen että veturi on siinä kohtaa käyttökelvoton ja vaunuille tulee toinen vetäjä. Harvemmin niistä vaikka syyläri hajoaa :lol:

Tämän puimista voisi jatkaa toisen otsikon alla jos joku valtuudet omaava siirtää....
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

361 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 6:26 pm

En kyllä huomaa, ainoastaan kuvan veturista ulkoapäin. Onko muita kuvia?
Tuolta linkistä kuva n:o 7.
https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q ... 0505182518
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja 361 »

Eli kulkusuuntaan käytetty ajopöytä on kuvasta katsottuna oikealla alhaalla, tästä selviää mielestäni se että kuljettaja ei ole saanut sitä sorakasaa päällensä.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

361 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 6:39 pm Eli kulkusuuntaan käytetty ajopöytä on kuvasta katsottuna oikealla alhaalla, tästä selviää mielestäni se että kuljettaja ei ole saanut sitä sorakasaa päällensä.
Koneapulainen, eli lämmittäjä, olisi saanut jos olisi jakkaralla istunut.
Tästäkin kyseisestä veturista näyttäis syyläri rikkuuntuneen!!!! :mrgreen:
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja 361 »

Vaan eipä istunut... Ja nykyään ajetaankin jo yksin :P
Valmetilla...
Viestit: 794
Liittynyt: Ma Maalis 11, 2019 1:12 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Valmetilla... »

Matsikka kirjoitti: Su Syys 29, 2019 10:14 am
361 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 9:56 am Ihmiset ajaa tasoristeyksiin usein laput silmillä että mahtaisiko siinä minkäänvaltakunnan valot auttaa.

Ja täytyy muistaa: Juna voi tulla VAIKKA PUOMIT OLISIVAT YLHÄÄLLÄ!
Niin kauan kuin tasoristeyksiin on oikealta takaviistosta tulevaa rautatietä, on esimerkiksi pakettiautolla mahdoton varmistaa junan tuloa jos kuski ei käy ulkona katsomassa tai kiipee apukuskin puolelta tiiraamaan.
massikassahan on vielä ne leveät takapilarit haittaamassa näkyvyyttä justiinsa takaviistoon, sekarotuvalmeteissa tämäkin oli paremmin!
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Valmetilla... kirjoitti: Su Syys 29, 2019 8:02 pm
Matsikka kirjoitti: Su Syys 29, 2019 10:14 am
361 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 9:56 am Ihmiset ajaa tasoristeyksiin usein laput silmillä että mahtaisiko siinä minkäänvaltakunnan valot auttaa.

Ja täytyy muistaa: Juna voi tulla VAIKKA PUOMIT OLISIVAT YLHÄÄLLÄ!
Niin kauan kuin tasoristeyksiin on oikealta takaviistosta tulevaa rautatietä, on esimerkiksi pakettiautolla mahdoton varmistaa junan tuloa jos kuski ei käy ulkona katsomassa tai kiipee apukuskin puolelta tiiraamaan.
massikassahan on vielä ne leveät takapilarit haittaamassa näkyvyyttä justiinsa takaviistoon, sekarotuvalmeteissa tämäkin oli paremmin!
Pitäisi olla risteyksessä puh, no johon voisi soitta ja kysellä onko juna tulossa?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Esa Markku
Viestit: 987
Liittynyt: La Syys 05, 2015 12:59 pm
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Esa Markku »

Ajomies kirjoitti: Su Syys 29, 2019 8:04 pm
Valmetilla... kirjoitti: Su Syys 29, 2019 8:02 pm
Matsikka kirjoitti: Su Syys 29, 2019 10:14 am
361 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 9:56 am Ihmiset ajaa tasoristeyksiin usein laput silmillä että mahtaisiko siinä minkäänvaltakunnan valot auttaa.

Ja täytyy muistaa: Juna voi tulla VAIKKA PUOMIT OLISIVAT YLHÄÄLLÄ!
Niin kauan kuin tasoristeyksiin on oikealta takaviistosta tulevaa rautatietä, on esimerkiksi pakettiautolla mahdoton varmistaa junan tuloa jos kuski ei käy ulkona katsomassa tai kiipee apukuskin puolelta tiiraamaan.
massikassahan on vielä ne leveät takapilarit haittaamassa näkyvyyttä justiinsa takaviistoon, sekarotuvalmeteissa tämäkin oli paremmin!
Pitäisi olla risteyksessä puh, no johon voisi soitta ja kysellä onko juna tulossa?
Sellainen palvelu oli, lakkautettiin noin 5 vuotta sitten. joskus haen haketta yhdistelmällä paikasta jossa tasoristeys. Yhdistelmällä ylitys kestää 20 s ja juna tulee mutkan takaa 10 s. hiton huono paikka mennä yli ilman kahta avustajaa.
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Esa Markku kirjoitti: Su Syys 29, 2019 8:20 pm
Sellainen palvelu oli, lakkautettiin noin 5 vuotta sitten. joskus haen haketta yhdistelmällä paikasta jossa tasoristeys. Yhdistelmällä ylitys kestää 20 s ja juna tulee mutkan takaa 10 s. hiton huono paikka mennä yli ilman kahta avustajaa.
En usko että tuollaista 10sekunnin paikkaa on olemassakaan.
Koska radan näkemäalueen pitää olla 6xjunan suurin sallittunopeus.
Se tekee noin 20sekuntia.
Rajoitetun liikenteen tasoristeyksessä 4xnopeus, eli n.15sek.
Mutta jos tiedät 10sekunnin paikan, niin kerro ihmeessä missä se on.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... z-QWPBVySh
Avatar
Matsikka
Viestit: 16179
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Valmetilla... kirjoitti: Su Syys 29, 2019 8:02 pm
Matsikka kirjoitti: Su Syys 29, 2019 10:14 am
361 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 9:56 am Ihmiset ajaa tasoristeyksiin usein laput silmillä että mahtaisiko siinä minkäänvaltakunnan valot auttaa.

Ja täytyy muistaa: Juna voi tulla VAIKKA PUOMIT OLISIVAT YLHÄÄLLÄ!
Niin kauan kuin tasoristeyksiin on oikealta takaviistosta tulevaa rautatietä, on esimerkiksi pakettiautolla mahdoton varmistaa junan tuloa jos kuski ei käy ulkona katsomassa tai kiipee apukuskin puolelta tiiraamaan.
massikassahan on vielä ne leveät takapilarit haittaamassa näkyvyyttä justiinsa takaviistoon, sekarotuvalmeteissa tämäkin oli paremmin!
Mistähän tämmöset pöljät kommentit tulee?
Paketti-ja kuorma-autot ovat traktoreita ongelmallisempia.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
jiba

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja jiba »

noista paksuista pilareista kun niitä moititte. ite oon onnellinen et c-mesessä on jykevä pilari tuulilasilla.
meinaan kun perjantai päiväsellä lähin kylillä pyörähtään .niin valtion sarvipää pärähti tien oikeelta puolen turpa eellä .just tohon pilariin kuontalo napsahti.tuulilaasiin tuli turvan mentävä monttu.
ja peili haihtu ja ovi tuli peleiltään sissäpäin. vauhtia oli 80km ja hirvi tuli tietenkin täysiä.
minkään laista väistöö ei pystyny tekemään kohalla tuli just auto vastaan .toki jatko matkaansa ei varmaan edes huomannu koko tilannetta.
en tiedä sitten olisko havainnointia auttanu ohuempi pilaari mut olis toi mölli voinnu tulla sillon peräti kapiiniin. oli muuten toi koelauta kamera ja tallentu toi spektaakkeli .
muutama kattonu filmin ja ekalla kattelu kerralla huomaavat vasta kun kolisee.
ite tien päällä huomasin kyllä pikkasen ennen kolinaa .
niin ja ne jotka jo kuorossa toistelee et kuis hirvi jatko matkaansa takas päin. lannat lehautti keskelle tietä mennessään.toivottavasti jälestäjät saivat kylmäks.meinaan korpee toi mesen lasi 240€ .
viteon koitan linkittää tänne jossain vaiheessa. sisältää kyllä muutaman ruman voimasana.
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Olipa hyvä ettei lihakasa tullut tupaan, silloin kyllä voi käydä huonosti. Ne kun on hyvin pienestä kiinni, kuinka noissa käy. Ja kyllä ihme ukko on joka sen alle 20 m päästä syöksyvän hirven pystyy väistämään, ellei sitä ole havainnut aikaisemmin!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Suomela
Viestit: 1840
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 10:53 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Jälleen ikävä tapaturma

Viesti Kirjoittaja Suomela »

Esa Markku kirjoitti: Su Syys 29, 2019 8:20 pm
Ajomies kirjoitti: Su Syys 29, 2019 8:04 pm
Valmetilla... kirjoitti: Su Syys 29, 2019 8:02 pm
Matsikka kirjoitti: Su Syys 29, 2019 10:14 am
361 kirjoitti: Su Syys 29, 2019 9:56 am Ihmiset ajaa tasoristeyksiin usein laput silmillä että mahtaisiko siinä minkäänvaltakunnan valot auttaa.

Ja täytyy muistaa: Juna voi tulla VAIKKA PUOMIT OLISIVAT YLHÄÄLLÄ!
Niin kauan kuin tasoristeyksiin on oikealta takaviistosta tulevaa rautatietä, on esimerkiksi pakettiautolla mahdoton varmistaa junan tuloa jos kuski ei käy ulkona katsomassa tai kiipee apukuskin puolelta tiiraamaan.
massikassahan on vielä ne leveät takapilarit haittaamassa näkyvyyttä justiinsa takaviistoon, sekarotuvalmeteissa tämäkin oli paremmin!
Pitäisi olla risteyksessä puh, no johon voisi soitta ja kysellä onko juna tulossa?
Sellainen palvelu oli, lakkautettiin noin 5 vuotta sitten. joskus haen haketta yhdistelmällä paikasta jossa tasoristeys. Yhdistelmällä ylitys kestää 20 s ja juna tulee mutkan takaa 10 s. hiton huono paikka mennä yli ilman kahta avustajaa.
Puhelinpalvelut on siirretty itsepalveluun netissä: https://www.vr.fi/cs/vr/fi/katso-junat-kartalla
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], korsteeni ja 17 vierailijaa